Auteur Topic: [kandidaat] Toos  (gelezen 14982 keer)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #60 Gepost op: 10-04-2023, 22:55:59 »
Stijgt bij mij. Pakte de vorige aflevering de vrijstelling niet voor 5000 euro, ging er nu heel hard voor om Lieselot en Lancelot in de kamer met vrijstellingen te krijgen, wilde zijn jeugdfoto niet doorgeven, en zit daarnaast bij het stempelen tijdens de bingo. De mol is blind (heeft hier slecht zicht), en omdat de anderen dat ook hebben kun je hier makkelijk een verkeerd getal doorgeven of mollen tijdens het stempelen.

Krijgt er zeker molpunten bij, en Lieselot verdenkt hem misschien wel!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #61 Gepost op: 11-04-2023, 10:48:46 »
De bingo was er voor mij toch te veel aan. Al het risico op een volledige aflevering te missen, en sowieso al een opdracht. En dan zich nu nog eens buitenspel zetten nadat er al 5000 euro was verdiend, too much. Een definitief kruis zet ik er nog niet door, maar het scheelt niet veel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #62 Gepost op: 11-04-2023, 15:09:32 »
Een definitief kruis zet ik er nog niet door

Je moet toch een keer gaan tunnelen :P ::vergroot::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MolMania

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #63 Gepost op: 12-04-2023, 08:24:02 »
In het krantentartikel dat beneden in de mijn hangt staat duidelijk alleen "lift" maar als Toos vervolgens belt met de andere kandidaten heeft hij het heel specifiek over een "schaarlift". Ik heb niet gezien dat ze deze daadwerkelijk gezien hebben? Ik zou in een mijn nu niet meteen aan schaarlift denken namelijk (meer aan een kabellift bijvoorbeeld). Duidt dit op voorkennis?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #64 Gepost op: 12-04-2023, 08:26:22 »
Scherp! Volgens mij hadden ze die lift inderdaad nog niet gezien.    ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #65 Gepost op: 12-04-2023, 08:53:03 »
Nog even een stukje teruggekeken: Toos duwt Thomas ook weg bij het invoeren van de codes en voert vervolgens Thomas' code foutief in!    ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #66 Gepost op: 12-04-2023, 10:43:36 »
In het krantentartikel dat beneden in de mijn hangt staat duidelijk alleen "lift" maar als Toos vervolgens belt met de andere kandidaten heeft hij het heel specifiek over een "schaarlift". Ik heb niet gezien dat ze deze daadwerkelijk gezien hebben? Ik zou in een mijn nu niet meteen aan schaarlift denken namelijk (meer aan een kabellift bijvoorbeeld). Duidt dit op voorkennis?

Goed gevonden. Helaas gebeurt er vrij veel achter de schermen dat wij niet meekrijgen. Dus het type lift is hem wellicht gewoon verteld door de productie. Of ze deden dit shot later opnieuw. Sowieso, waarom zouden ze Toos de specifieke soort lift als voorkennis geven? Dat doet er verder toch niet toe.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #67 Gepost op: 12-04-2023, 10:46:37 »
Goede punten wel.
Ik twijfel heel erg aan Toos door afl. 1 + wat o.a. Belgian Mol aangeeft: de mol heeft weinig te zoeken bij de bingo.

Ik had Toos eigenlijk afgestreept, maar onverdacht is hij zeker niet. Heel raar om als kandidaat niet die vrijstelling te pakken. En ja, het zou best kunnen dat hij een verkeerde code heeft ingetoetst.  >:D

Al met al, denk ik niet dat Toos de mol is, maar het kan geen kwaad om hem wat beter in de gaten te houden.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #68 Gepost op: 12-04-2023, 11:03:28 »
Ik zou in een mijn nu niet meteen aan schaarlift denken namelijk (meer aan een kabellift bijvoorbeeld). Duidt dit op voorkennis?
Bij deze lift stap je in op grond niveau en er is hier niets mee boven waar een liftbak aan zou kunnen hangen, dus een kabellift lijkt me moeilijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #69 Gepost op: 12-04-2023, 13:20:48 »
Dat klopt, maar zou een kandidaat dat allemaal beredeneerd hebben in de heat of the moment?
En waarom zou een kandidaat specifiek benoemen wat voor lift het is? Dat is toch helemaal niet relevant?
Een kandidaat wil zo snel mogelijk de codes hebben om te voorkomen dat zijn concurrenten vrijstellingen gaan pakken.
De Mol daarentegen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #70 Gepost op: 12-04-2023, 13:24:11 »
De beste man is schrijnwerker en heeft beroepsmatig misschien bijna dagelijks met dergelijk materieel te maken. Niet gek dat hij het zo noemt, en best logisch, gezien de lokatie onder de grond.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #71 Gepost op: 12-04-2023, 13:30:31 »
Goed punt. Maar dan blijft dus nog de vraag of hij de lift al had gezien. Zo niet, dan was het toch voorkennis.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #72 Gepost op: 12-04-2023, 20:19:59 »
Een schrijnwerker weet natuurlijk dat een lift onder de grond een schaarlift is en geen traplift of kabellift.
Door dat in de schijnwerpers te brengen wordt Toos weer eens verdacht neergezet.

Bij de Bingo was het trouwens Toos die de kandidaten in de dierentuin belde over welke nummers zij nog moeten hebben en hij riep onmiddellijk "Bingo" toen ze het laatste juiste nummer hadden. Toch wel onmols.
En hij was ook degene die het blauwe hoefijzer net op tijd binnenbracht. Geen mol dus ook al omdat hij het risico liep de hele eerste aflevering buitenspel te staan (indien hij het duel verloor).
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 20:28:10 door Luc »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #73 Gepost op: 12-04-2023, 21:47:13 »
Luc, ben jij nog nooit in de Ondergrondse in Londen geweest? Daar heb je gewone liften die tientallen meters onder de grond gaan.
Het is dus pertinente onzin dat een ondergrondse lift een schaarlift moet zijn, kan wel degelijk een kabellift zijn.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #74 Gepost op: 12-04-2023, 21:52:29 »
Ja, Londen is wat anders, inderdaad. Maar het was een lift naar een bunker (dat bedoelde ik).

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #75 Gepost op: 12-04-2023, 22:23:35 »
Oké, duidelijk. Maar ik vraag me dus af of een kandidaat die druk bezig is met het spel - ondanks zijn technische expertise - tijd heeft om na te denken over technische constructies.
Een Mol daarentegen, die zich vooraf heeft voorbereid en weet hoe de omgeving waar het spel zich afspeelt er uitziet, zal zeker hebben bekeken hoe een en ander technisch in elkaar steekt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #76 Gepost op: 13-04-2023, 20:51:33 »
Geen mol dus ook al omdat hij het risico liep de hele eerste aflevering buitenspel te staan (indien hij het duel verloor).

Een mol moet geld uit de pot halen, maar ook onverdacht blijven. Wellicht is hem gevraagd voor de eerste opdracht begon: Zou jij als kandidaat snel op de telefoon drukken voor een vrijstelling. Als dat zo is, moet hij dat als mol ook doen om niet uit de toon te vallen. Daarnaast klopt het niet dat de persoon die verloor de hele eerste aflevering buitenspel stond, je mist eigenlijk alleen opdracht 2.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #77 Gepost op: 13-04-2023, 21:13:16 »
De persoon die het duel verloor had geen enkele invloed op de tweede opdracht (slackline) en beiden hadden geen invloed op de eerste opdracht (tijd inschatten). Lijkt mij niet gunstig voor een mol.
Inderdaad moet een mol geld uit de pot halen maar dat gaat niet als hij zich buitenspel zet.
Het lijkt mij onlogisch om de mol te vragen snel te drukken opdat hij aan dat duel kan meedoen. De mol zal misschien ook drukken maar te laat.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 21:16:14 door Luc »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #78 Gepost op: 14-04-2023, 11:35:57 »
De persoon die het duel verloor had geen enkele invloed op de tweede opdracht (slackline) en beiden hadden geen invloed op de eerste opdracht (tijd inschatten). Lijkt mij niet gunstig voor een mol.
Hier ben ik het toch niet mee eens. Als de mol het duel had verloren, dan had deze zich verdacht kunnen maken aan de kandidaten die op de tijd moesten afdrukken. Als die hem niet hadden vertrouwd en op zijn knop hadden gedrukt, was er al zeker 0 euro verdiend bij die opdracht. Dat je dan vervolgens een opdracht niet meedoet, is relatief beperkte schade.

We weten ook niet hoe Toos de opdracht had gespeeld als hij in de caravan had gezeten.

Kanttekening: de kandidaat die bijna twee dagen wordt afgezonderd van de groep, loopt natuurlijk wel het risico een buitenstaander te worden. Als mol wil je opgaan in de groep. En of Toos nu echt briljant spel speelde om de anderen op de knop van Lieselot te laten drukken? Mogelijk wist hij als mol dat Ruben en Lancelot ver voor de tijd waren aangekomen.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Toos
« Reactie #79 Gepost op: 14-04-2023, 11:49:32 »
Feit dat Lieselot -zoveel groepsdynamiek gemist, pasvragen laten liggen- nog in het spel zit, zou kunnen betekenen dat ze sinds aflevering 1 -bijna- all in gaat op 1 persoon. Aangezien ze vanaf aflevering 1 het meest met Toos heeft gezeten, zou het zomaar kunnen dat ze -misschien zelfs het spel niet helemaal goed tactisch, strategisch spelend want te snel tunnelen- zomaar op de juiste mol Toos zit, en dus ver gaat komen.