Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing  (gelezen 11731 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Gepost op: 9-04-2023, 18:04:08 »
Bespreek hier de eerste opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 21:42:48 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2023, 21:47:35 »
Weer een prachtig voorbeeld van de geniale locaties die ze bij De Mol weten te vinden. Hier zou je als toerist niet zo snel heen gaan. :D

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2023, 21:52:03 »
Dit hebben ze een paar jaar geleden eens gezegd. Op TripAdvisor zoeken ze niet de hotspots, maar plekken die als toerist wat lager gewaardeerd worden. En zie maar eens wat een toffe locaties je dan krijgt. Fantastisch! ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2023, 21:54:24 »
Ik was zo verdrietig voor Lieselot dat ze weer niet mee mocht … heeft op een stoeltje gezeten en op een lift gestaan …

Als Mol zou ik hier in de positie Comfort, Ruben, Leïla willen staan.

Ruben zegt meteen dat hij t niet wil doorgeven, hij vertrouwt het (zogezegd) niet. Dat is enerzijds mols van Ruben (want als 1 de code niet geeft mislukt het waarschijnlijk), anderzijds kan het evt de echte mol (Comfort dan) een gelegenheid geven iets kandidaats te doen zonder resultaat

Positie van Lancelot en Lieselot is interessant, maar zij pakken de pasvragen niet.
Evt kan Lancelot hier buitenspel gezet zijn door Lieselot, maar het is prima uit te leggen als kandidaat dat je de pasvragen wilt …hoewel €5000 een hoge prijs is natuurlijk.

De plek van Thomas en Toos is niet heel gunstig voor een mol. Als mensen de info geven kun je niet anders dan de juiste combi maken. Dan moet je van tevoren al vrij zeker weten dat iemand dat niet gaat doen

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2023, 21:54:32 »
Weer een prachtig voorbeeld van de geniale locaties die ze bij De Mol weten te vinden. Hier zou je als toerist niet zo snel heen gaan. :D

Net zoals in Duitsland toen met die bunker. Schitterend weer!
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2023, 21:54:51 »
Dit hebben ze een paar jaar geleden eens gezegd. Op TripAdvisor zoeken ze niet de hotspots, maar plekken die als toerist wat lager gewaardeerd worden. En zie maar eens wat een toffe locaties je dan krijgt. Fantastisch! ::bravo::

Klopt ja, in the making of De Mol 9 vertelden ze dit ook toen ze bij die gigantische ondergrondse bunker waren. ::jaja::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2023, 21:55:44 »
Ik was zo verdrietig voor Lieselot dat ze weer niet mee mocht … heeft op een stoeltje gezeten en op een lift gestaan …

Als Mol zou ik hier in de positie Comfort, Ruben, Leïla willen staan.

Ruben zegt meteen dat hij t niet wil doorgeven, hij vertrouwt het (zogezegd) niet. Dat is enerzijds mols van Ruben (want als 1 de code niet geeft mislukt het waarschijnlijk), anderzijds kan het evt de echte mol (Comfort dan) een gelegenheid geven iets kandidaats te doen zonder resultaat

Positie van Lancelot en Lieselot is interessant, maar zij pakken de pasvragen niet.
Evt kan Lancelot hier buitenspel gezet zijn door Lieselot, maar het is prima uit te leggen als kandidaat dat je de pasvragen wilt …hoewel €5000 een hoge prijs is natuurlijk.

De plek van Thomas en Toos is niet heel gunstig voor een mol. Als mensen de info geven kun je niet anders dan de juiste combi maken. Dan moet je van tevoren al vrij zeker weten dat iemand dat niet gaat doen

Ik ben het met je eens dat Ruben hier de enige grote verdachte is en dat het alleen dankzij Lieselot is dat de 5000 euro toch gepakt wordt.

En laat Ruben nu mijn mol zijn

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2023, 21:59:09 »
De beste posities zijn de twee achterblijvers boven of de drie die ondergronds achterblijven inderdaad.

Thomas en Toos als degenen die doorgingen dus onverdacht hier.

Op zich zou mijn mol Lancelot best een pasvraag hebben kunnen pakken maar durfde hij niet…? Zou zwak zijn. Ik denk dat ik van mol moet veranderen.

Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2023, 22:00:43 »
Thomas en Toos als degenen die doorgingen dus onverdacht hier.

Toch hadden zij ook molmogelijkheden. Onduidelijk (heel snel zoals Toos deed) de opdracht uitleggen of dingen zeggen als "jullie moeten ons gewoon vertrouwen" (wat Thomas deed) bijvoorbeeld. (Of zelfs doodleuk een foute code invoeren, al is dat erg riskant als alle juiste worden doorgegeven.)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #9 Gepost op: 9-04-2023, 22:01:59 »
Toch hadden zij ook molmogelijkheden. Onduidelijk (heel snel zoals Toos deed) de opdracht uitleggen of dingen zeggen als "jullie moeten ons gewoon vertrouwen" (wat Thomas deed) bijvoorbeeld. (Of zelfs doodleuk een foute code invoeren, al is dat erg riskant als alle juiste worden doorgegeven.)

Als je als mol daar terecht komt is het zeker niet onmogelijk alsnog iets te proberen. Maar in het midden is het gemakkelijker

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #10 Gepost op: 9-04-2023, 22:16:12 »
Ik zou als Mol niet in de positie van Lancelot of Lieselot willen staan. Maar eerder er op rekenen dat als de kandidaten bij de pasvragen komen, zij deze ook nemen. Zoals de Mol zelf ook aangeeft in het dagboek.

Ik zou de Mol dus zoeken in de bunker. En dan heb je 25% kans dat je juist zit ( Comfort, Ruben, Thomas of Toos)

Zelf neig ik op dit moment naar Thomas met Ruben op 2.

Lieselot lijkt mij Lancelot te testen bij de pasvraag en is voor mij na deze aflevering definitief kandidaat. Lancelot zou de Mol kunnen zijn, maar dan heeft hij deze opdracht wel verkeerd ingeschat of niet gedurfd om de pasvraag te pakken om  aan Lieselot niet al te veel prijs te geven.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 22:19:31 door Deluxenite »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2023, 22:29:53 »
In Café De Mol lieten ze zien dat Thomas en Toos één van hun eigen codes in elk geval verkeerd zetten, ik heb even niet helder wie de code nou verkeerd afleest of neerzet. Maar zo kun je dus ook zorgen dat dat onderdeel van de opdrachten al zeker mislukt.
...óf niet!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2023, 22:31:39 »
In Café De Mol lieten ze zien dat Thomas en Toos één van hun eigen codes in elk geval verkeerd zetten, ik heb even niet helder wie de code nou verkeerd afleest of neerzet. Maar zo kun je dus ook zorgen dat dat onderdeel van de opdrachten al zeker mislukt.

Oh scherp! Dat is zeker een optie. Ook wel gewaagd als de mol dat doet, zou ik tot vinden

Offline zoekenmaar

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2023, 22:52:32 »
Originele proef. Lieselot en Lancelot nemen géén pasvragen. Wellicht voor velen verdacht maar ik zie in de twee lotjes echt geen mol.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2023, 23:00:56 »
Lieselot was al niet de mol, Lancelot is het nu zeker ook niet. Hij krijgt twee pasvragen op een presenteerblaadje - Lieselot hoeft geen pasvragen, maar blijkbaar ook geen geld - maar wijst ze af. Dan kun je altijd als mol nog even de pasvragen optillen om eraan te ruiken, maar zelfs die noodoptie pakt Lancelot niet. Dat een kandidaat 2 pasvragen geen 5000 euro waard vind snap ik wel, maar een mol moet hier toch saboteren.
...óf niet!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2023, 23:04:37 »
Wat zouden we hebben gezegd als de pasvragen wel waren gepakt door lieslot en of Lancelot ?  Zou dat dan Mols zijn en er te dik op liggen ?

Hebben we hier echt te maken met een mol die nog niet tegen de groepsdruk op kan?
En is dan de inschatting van de mol dat de kandidaten wel voor de pasvragen zouden gaan , dezelfde verkeerde inschatting als dat de mol weg kon blijven in kamer 110 omdat de kandidaten wel voor de vrijstellingen zouden gaan ?

We zeiden het al vaak door kandidaten vrijstellingen en pasvragen voor te houden wordt de rolverdeling mol kandidaat wat veranderd

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2023, 23:06:01 »
Eens met Pac, Lancelot kan voor voor mij de mol niet meer zijn na het weigeren van de pasvragen wat €5000 oplevert (en voor de pasvragen kiezen zou niet erg verdacht zijn). Dan blijft er maar één echt verdachte over ...

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2023, 23:06:50 »
Wat zouden we hebben gezegd als de pasvragen wel waren gepakt door lieslot en of Lancelot ?  Zou dat dan Mols zijn en er te dik op liggen ?

Hebben we hier echt te maken met een mol die nog niet tegen de groepsdruk op kan?
En is dan de inschatting van de mol dat de kandidaten wel voor de pasvragen zouden gaan , dezelfde verkeerde inschatting als dat de mol weg kon blijven in kamer 110 omdat de kandidaten wel voor de vrijstellingen zouden gaan ?

Als ze ze wel hadden gepakt had ik t denk ik als kandidaats gezien, maar had ik Lancelot minder laag op m’n lijst staan dan nu denk ik. Want pasvragen pakken is zowel Mols als kandidaats… pasvragen laten liggen is kandidaats …

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2023, 23:09:33 »
Iemand de code op het pak van toos gezien ,  w1mn7.  Wie is mol nummer 7, dit is het 7e molseizoen op 4

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2023, 23:11:07 »
Eens met Pac, Lancelot kan voor voor mij de mol niet meer zijn na het weigeren van de pasvragen wat €5000 oplevert. Dan blijft er maar één echt verdachte over ...
Thomas die zijn rugnummer niet afschermt en hoopt dat Lancelot hem heeft gezien en zo onverwachts achter zou blijven?