Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing  (gelezen 11737 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #60 Gepost op: 13-04-2023, 12:00:18 »
Het was inderdaad Thomas die voorstelde alle codes van Ruben uit te proberen en gaf er één (of meerdere) in. Snel daarna ging het licht uit. Inderdaad een mogelijke molactie van Thomas. Maar Ruben die zijn code weigerde te geven was eveneens verdacht.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #61 Gepost op: 13-04-2023, 12:32:43 »
Het is inderdaad Thomas die dat voorstelt.

En dat is nu net wat de mol doet. Alles geven, wanneer hij weet dat één of meerdere codes toch al fout zijn.

Exactly my thoughts.
Als Ruben de mol is kan hij niet verhinderen dat Toos en Thomas zijn codes uitproberen eens de rest allemaal juist is. Mijn vermoeden is dat hij zijn code niet geeft omdat zijn mol bij de twee code-intoetsers zit.
De mol zit best bij de laatste twee.

Goed opzoekwerk Pac!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 12:44:43 door Molekule »

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #62 Gepost op: 13-04-2023, 16:48:04 »
Enkele bedenkingen:

- Ze zitten op een LANCEerbasis: Lancelot? // Ook bij knipperen van het VACANCY bord lijkt het erop dat de letters -ANCY

Offline Tfotn

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #63 Gepost op: 13-04-2023, 16:55:24 »
- Bij het knipperen van het VACANCY bord zijn het de letters -ANCY die knipperen. = Bijnaam voor Lancelot - Lancy?
- Is het rugnummer van Toos iets de opvallend? W1M?n7 - Wie (is) één mol (?) nummer 7
- Is er sprake van voorkennis bij Toos als hij over een schaarlift spreekt?
- De vlakken waar ze over moeten stappen om aan de bunker te geraken lijken in de vorm van een 'R' te liggen als de blacklight aan schiet.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #64 Gepost op: 13-04-2023, 17:59:06 »
Thomas heeft als eerste toegang verkregen tot de kamer waar de codes ingevuld kunnen worden en biedt de anderen aan om te helpen het 'mijnenveld' over te steken. Dat is typisch kandidaats gedrag. De Mol heeft er immers geen enkel belang bij dat een handige kandidaat de juiste codes gaat invullen om zo de schaarlift te stoppen.

Vervolgens is Toos er als de kippen bij om te roepen "Nee, geen hulp" en huppelt hij zodra hij aan de beurt is naar de overkant.   ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #65 Gepost op: 13-04-2023, 18:01:42 »
Er moesten twee kandidaten in de laatste kamer. Anders konden ze hun rugnummer niet lezen. En Toos wist de overkant te bereiken nadat hij zag hoe Thomas gegaan is.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #66 Gepost op: 13-04-2023, 18:06:16 »
Het ' nee geen hulp' van Toos heb ik geïnterpreteerd als zijnde ' nee niet Leila gaan helpen' want die was aan de beurt
Hij wilde zelf graag naar de laatste ruimte omdat hij dacht dat daar een joker lag.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2023, 18:40:02 »
Er moesten twee kandidaten in de laatste kamer. Anders konden ze hun rugnummer niet lezen.

Ja, maar dat wisten ze toen nog niet he. Daar kwamen ze pas achter toen ze eenmaal in die laatste kamer waren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2023, 18:43:49 »
Nu ja, als ik de mol was zou ik ook liever Leïla meehebben dan Toos. De kans is dan groter dat er bij de achterblijvers meer dan één kandidaat weigert zijn codes door te geven.
Nu was dat alleen Ruben en konden ze niet anders dan blijven tijd rekken en op het allerlaatste moment alle codes van Ruben proberen. Met 2 codes gokken wordt dat al moeilijker.

En toen kwam LIeselot.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2023, 18:53:04 »
En toen kwam LIeselot.


Ja, Lieselot schrijft absoluut geschiedenis als de meest atypische kandidaat ooit. Daar hebben we het over 10 jaar nog over.  ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2023, 19:32:37 »

Ja, Lieselot schrijft absoluut geschiedenis als de meest atypische kandidaat ooit. Daar hebben we het over 10 jaar nog over.  ::ok::

Ik heb zo’n vermoeden dat de twist in de eerste aflevering helemaal anders uitgedraaid is dan de makers voor ogen hadden ..  ;D

Offline Molstein

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2023, 19:53:33 »
De codes die moesten worden ingevoerd leken op een draaiwiel te zitten. Ik vroeg me af hoeveel dat er waren per kandidaat, want ze lijken telkens ongeveer dezelfde letters en cijfers te bevatten maar in een andere volgorde. Ik vroeg me dit af omdat ze op een gegeven moment besluiten om alle codes van Ruben maar te proberen, omdat die zijn code niet wou geven. Tenminste dat begreep ik.
De eerste letter is in alle beelden die we zien steeds dezelfde per kandidaat. De 6 volgende posities bevatten steeds dezelfde letters en cijfers maar telkens in een andere volgorde. Theoretisch kunnen dat, aangezien het 6 verschillende karakters zijn, dus 6x5x4x3x2x1 combinaties zijn of m.a.w. 720 mogelijkheden.

Aangezien de codes nogal willekeurig gerangschikt lijken te staan, zullen ze wellicht maar een selectie van combinaties voorzien hebben.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2023, 19:56:36 »
Ja, maar dat wisten ze toen nog niet he. Daar kwamen ze pas achter toen ze eenmaal in die laatste kamer waren.
Er waren twee badges. Logisch dat ze denken dat er twee kandidaten in de laatste kamer moesten gaan.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2023, 20:22:01 »
Ja, maar ik doel erop dat ze nog niet wisten dat ze hun rugnummer daar moesten lezen. Vanzelfsprekend betekent twee badges dat er aan twee personen toegang wordt verschaft, maar de Mol heeft natuurlijk geen haast. Wat hem betreft verknoeien ze zoveel mogelijk tijd op het 'mijnenveld', des te kleiner is de kans dat de schaarlift wordt gestopt en des te groter de kans dat de bom ontploft.  En daarom was dat hulp aanbieden door Thomas nogal kandidaats.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2023, 23:43:35 »
De codes zijn niet voor iedereen een combinatie van de cijfers, bij Thomas is een E vervangen door een 7. Dit is alleen te zien op het moment dat ze voor het eerst langs de tablet lopen.
Op de achterzijde van zijn shirt lijkt de 0 vervangen te zijn door een 4 . Onduidelijk te zien, maar er lijkt een stokje aan te zitten.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2023, 00:04:39 door Crapuleke »

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #75 Gepost op: 14-04-2023, 01:59:54 »
Ik ben van mening dat de beste positie als mol in de laatste kamer is, waar Thomas (de meest verdachte persoon op dit forum) en Toos zitten. Het enige wat me steekt is dat die positie afgenomen kon worden door de code van hun rug af te lezen. Aan de andere kant: als de mol in de eerste kamer achterblijft, waarom leest die de code dan niet op.  ???

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #76 Gepost op: 14-04-2023, 12:12:09 »
Zou hier nog iets mee zijn? Een verborgen code of zoiets?

Lieselot: BR Brodium (fout)
Commy: SR Strontium (goed)
Ruben: TH Thorium (goed)
Toos: PO Polonium (goed)
Leila: RA Radium (goed)
Lancelot: CE Cevium (fout)
Thomas: U Uranium (goed)

Hebbes! In de foute elementen zit een verborgen hint...

BR - Brodium bestaat niet, wel B - Bromium (of Broom)
CE - Cevium bestaat niet, wel CM - Cerium

Dat betekent dat de R en M zijn toegevoegd/aangepast: Ruben Mol

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #77 Gepost op: 14-04-2023, 12:22:26 »
M en R zijn juist vervangen, door D en V.

Offline M(R)O(BBE)L

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #78 Gepost op: 14-04-2023, 12:26:47 »
M en R zijn juist vervangen, door D en V.
De Verkeerde Mol Ruben ::rofl::

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #79 Gepost op: 14-04-2023, 13:08:12 »
BR - Brodium bestaat niet, wel B - Bromium (of Broom)
CE - Cevium bestaat niet, wel CM - Cerium
Rodium (Rh) en Cesium (Cs) bestaan ook...