Auteur Topic: [Aflevering 4]  (gelezen 4011 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #20 Gepost op: 9-04-2023, 23:07:32 »
Prachtige aflevering.  ::bravo::

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #21 Gepost op: 9-04-2023, 23:12:43 »
Geweldige aflevering zeg.

Na de promo voor volgende week, tijdens het mol scherm hoorde ik nog iemand praten, hebben meer mensen dat opgemerkt?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #22 Gepost op: 9-04-2023, 23:14:49 »
Ja je hoort Lieselot iets zeggen over werekeren ( terugkeren ). Iets wat ze zei als instructie net daarvoor tegen Thomas bij wat lijkt op het aansturen van een drone .

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2023, 23:21:31 »
Wat een ontzettende goede aflevering weer, heb genoten  ::bravo::
De groepsdynamiek, de goed uitgewerkte opdrachten (en de uitleg ervan), de interactie met de locals...

Zo leuk ook, die verwijzingen naar films dit seizoen (hoop stiekem dat Arizona Dream ook nog voorbij komt  ::love::)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #24 Gepost op: 9-04-2023, 23:27:49 »
Jaaa dit is geweldig  ::bravo::

Offline AggieMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2023, 00:17:00 »
Ik moest even kloppen omdat vorig jaar na deze aflevering de Mol de handdoek in de ring gooide nadat er zo'n hoog bedrag werd verdiend en het spel in de volgende aflevering dus helemaal opnieuw moest beginnen met een nieuwe Mol die ter plekke gekozen moest worden. Ja, dat was voor iedereen flink schrikken!!! Dat gebeurde nu gelukkig niet. Zo'n fout maak je ten slotte geen tweede keer, een ezel stoot zich in geen twee keer aan dezelfde steen!!! Het was wel een hele mooie en spannende aflevering. Vooral de eerste opdracht vond ik heel spannend, omdat er door de jaren heen al veel bommen waren ontploft omdat de kandidaten er niet in slaagden om deze onschadelijk te maken!!! Deze keer gebeurde dit voor het eerst een keer niet. Dat was op het juiste moment, want deze bom was zeer risicovol, het zou een flinke knal zijn geweest die mogelijk ook nog een grote krater had kunnen veroorzaken, BOEMMMM, en dat door slechte één pasvraag!!!!!! Ja, met één pasvraag kon je zo de hele boel opblazen!!!!! Ook de dierenbingo was goed doordacht, zeker die quiz in de zoo waarmee getallen voor de bingokaart konden worden vrijgespeeld. Ook de eliminatie was zeer spectaculair. Deze deed me denken aan de eliminatie van de vierde aflevering van de Nederlandse "Wie is de Mol", met die geldkoffers, waarbij als degene met het rode scherm één van de hoogste bedragen wist te pakken, de kandidaat die na hem de test het slechtste maakte, naar huis zou gaan. In deze aflevering werd dit bepaald door de bekende DeLorian-tijdmachine uit "Back to the Future". Commy, die het rode scherm kreeg, kon door de baby's van de andere kandidaten te raden bepalen hoeveel testvragen zij opnieuw kon beantwoorden om terug te komen in het spel. Ze mocht zes vragen opnieuw beantwoorden. Het leverde geen geld op, er ging zelfs geld uit de pot, maar ze slaagde wel en daardoor viel niet zij, maar Leyla af. Al met al een spectaculaire aflevering!!!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2023, 00:20:18 »
Nu al een van mijn meest favoriete seizoenen ooit. Geweldige locaties, interessante spellen die grotendeels nieuw en fris aanvoelen. Heb nog geen saaie aflevering gezien.
En halverwege is de mol ook allerminst duidelijk. Top. Ik denk dat Thomas of Ruben de mol is. Hoop op Thomas, geweldig karakterfiguur.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2023, 00:31:53 »
Bij de trailer voor het nieuwe seizoen had ik al back to the future vibes.
En mijn allereerste schot voor de boeg mol was Comfort.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2023, 00:36:37 »
Geweldige aflevering! Heeeel erg tof, ook met die Back to the Future auto die ook echt een functie had.

Arizona is een van mijn meest favo locaties ooit. Het had deze aflevering een Stranger Things vibe: de krantenjongen, de ondergrondse bunker in de woestijn, de jaren 80'... allemaal heel erg Stranger Things seizoen 4. En in ST deden ze ook meerdere hints naar Back to the Future, dus zou me niks verbazen als de makers zich hebben laten inspireren door die serie

Ik vond 5000 euro wel heeeeel veel geld. Het enige waar het om draaide was of twee kandidaten wel of niet voor pasvragen zouden gaan. Nu ze toevallig er niet voor gingen was er wel erg makkelijk 5000 verdiend, eigenlijk. Als mol zou ik daar niet zo mee zitten, die kon er weinig aan doen.

Lijkt me toch dat Lieselot, Comfort en Lancelot de mol niet zijn. Ik zou nu zeggen Ruben, maar ik vind hem niet echt een goeie acteur. Waar voorgaande mollen ook veel met emotie speelden, doet Ruben doet weinig

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #29 Gepost op: 10-04-2023, 01:39:32 »
Wat een geniale aflevering ::oink:: ::oink:: en wat een geniaal seizoen tot nu toe. Altijd fantastisch hoe ze een bepaald thema pakken en hier helemaal op vastbijten. Deze makers  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Kreeg wel een naar gevoel op het einde. Leek allemaal toneelspel van Comfort en het was te verwachten dat ze alle gokjes fout had. Als Comfort de mol is dan is het spel sowieso eerlijk verlopen in ieder geval.

Alles klopt gewoon in deze reeks, fantastisch.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #30 Gepost op: 10-04-2023, 01:45:23 »
By far de beste aflevering van het seizoen voor mij ::jaja:: ::bravo::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Wolf2112

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2023, 09:17:44 »
Die DeLorean  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2023, 09:58:39 »
Wel grappig: Kent Brockman zou het krantenartikel hebben geschreven. Kent Brockman is dé nieuwslezer van Channel 6 uit The Simpsons!  ::rofl::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #33 Gepost op: 10-04-2023, 10:07:08 »
Fantastische aflevering ! ::confettie::
Heel erg genoten van de opdrachten, zat weer zo goed in elkaar  ::respect::
Zoals hier al voorspeld, een quote uit Back to the Future, maar dat ze ook daadwerkelijk met de Delorean zouden komen, waanzinnig grappig.
En het inzetten van de biechten doen ze in De Mol zo goed, precies op een juist moment, niet te veel. Hulde!
 ::cheerleader::

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #34 Gepost op: 10-04-2023, 23:00:02 »
Wat een heerlijke aflevering!

Van tevoren vond ik het eigenlijk jammer dat het seizoen in Amerika zou plaatsvinden, maar door de grootsheid en de gedetailleerdheid waarmee de mol het thema doorvoert, vind ik het juist fantastisch.

Jammer dat Leïla eruit is, zo’n leuke sympathieke kandidaat.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #35 Gepost op: 10-04-2023, 23:07:23 »
Wel grappig: Kent Brockman zou het krantenartikel hebben geschreven. Kent Brockman is dé nieuwslezer van Channel 6 uit The Simpsons!  ::rofl::

Dat is dan wederom een verwijzing naar de toekomst voorspellen. Dat hebben The Simpsons ook vaak gedaan!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #36 Gepost op: 11-04-2023, 00:15:01 »
En Homer Simpson werkte toch ook in een kerncentrale. Zo is de cirkel weer rond.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #37 Gepost op: 11-04-2023, 21:46:17 »
Beste aflevering van het seizoen tot dusver.  En dat zegt wat, want aflevering 2 was ook heel tof. Tof hoe ze zo'n thema verwerken met tijdreizen, ook al had de raketbasis-opdracht even goed kunnen werken zonder dat thema. En zo blij dat de 5000 euro is gepakt :D

Maar, maken ze het ons nu zo makkelijk? Want ik zou zeggen:

  • Lancelot: mol af
  • Lieselot: mol af
  • Comfort: mol af
Zijn er nog 3 over. Thomas, Toos, Ruben. Ruben de voorspelbare mol, Thomas de verrassingsmol, en Toos de zeer onwaarschijnljk mol die in aflevering 1 afzondering riskeert.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #38 Gepost op: 11-04-2023, 21:57:09 »
Maar, maken ze het ons nu zo makkelijk? Want ik zou zeggen:

  • Lancelot: mol af
  • Lieselot: mol af
  • Comfort: mol af
Zijn er nog 3 over. Thomas, Toos, Ruben. Ruben de voorspelbare mol, Thomas de verrassingsmol, en Toos de zeer onwaarschijnljk mol die in aflevering 1 afzondering riskeert.
Daar lijkt het wel op... Als Ruben of Thomas zou afvallen de volgende aflevering, wordt het helemaal makkelijk...(wat mij betreft).

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4]
« Reactie #39 Gepost op: 11-04-2023, 22:31:58 »
Maar, maken ze het ons nu zo makkelijk? Want ik zou zeggen:

  • Lancelot: mol af
  • Lieselot: mol af
  • Comfort: mol af
Zijn er nog 3 over. Thomas, Toos, Ruben. Ruben de voorspelbare mol, Thomas de verrassingsmol, en Toos de zeer onwaarschijnljk mol die in aflevering 1 afzondering riskeert.
Ik deel je analyse volledig; ik zoek de mol bij die drie. Ergens is Toos mijn wensmol, omdat ik denk dat de mol wel degelijk 1 opdracht afgezonderd kan zijn. Maar het onzichtbaar/aanwezige karakter van Thomas maakt dat ik nu eerder voor hem kies.
...óf niet!