Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing  (gelezen 11764 keer)

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #40 Gepost op: 11-04-2023, 15:40:17 »
Het opvallendste van deze opdracht vond ik de molbiecht erna.

Allereerst is het vreemd dat er halverwege het seizoen ineens een 1e molbiecht komt. Dit geeft mij een gevoel van: "we hebben straks bij de finale uitzending wat uit te leggen waarom de mol hier niets heeft gedaan, laten we maar alvast voorsorteren in de edit met het gebruik van een molbiecht hoe lastig het in deze groep was voor de mol".

Ook dat de mol aangeeft 'niet te veel te willen opvallen' is opvallend in deze opdracht. De mensen ondergronds hebben gedaan wat moest gebeuren vanuit molperspectief: Zorgen dat de kandidaten bovengronds bij de pasvragen komen, en dus de lift niet blokkeren. Wat zou je als mol met 'meer opvallen' dan nog beter/anders hebben kunnen doen????

Dan blijven Lieselot en Lancelot over. Daarbij pas het 'te veel opvallen' wel bij, want je wilt als mol liever niet diegene zijn die de bom activeert. Ook zullen kijkers zich in de finale aflvering afvragen waarom de mol 5000 euro in de pot speelt, terwijl heel gemakkelijk een vrijstelling gepakt kan worden, hetgeen een molbiecht kan verklaren.

Lieselot komt, wederom door haar eigen keuze, in een tactische positie afzonderlijk van de groep terecht. Geeft voldoende voorzetjes aan Lancelot:
- We kunnen de vrijstellingen ook oppakken en wegsmijten
- Zal ik er eens eentje opheffen
- Je mag ze van mij ook allebei nemen (say what  ???, dan is het Lieselot dus niet om het geld te doen, en ook niet voor de gelijke kansen in de groep, zeer vreemd)

I.t.t. velen andere hier stond Lieselot wel nog op mijn verdachtenlijst. Echter zie ik totaal geen argumenten waarom ze als mol bij de executie Comfort zou helpen. Tenzij ze een een emotionele breakdown en een crush op Comfort had  >:D  Dus ook ik streep Lieselot definitief door.

Blijft over Lancelot, maar daar krijg ik nog geen molvibes bij :-\\

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #41 Gepost op: 11-04-2023, 15:54:56 »
Ik kan je wel een reden geven waarom Lieselot als mol commy gaat helpen, nadat ze weet dat de anderen dat niet zullen doen .  Het past in haar karakter wat ze tot nu toe heeft laten zien , sociaal , begaan met de groep .   Als Lieselot niet een ander zou helpen, zou dat niet passen met wat we tot nu toe van haar hebben gezien .

Is Lieselot de mol, die probeert door voorzetjes naar anderen , geld uit de pot te houden en gokt op de drive naar persoonlijk gewin ?  Ik denk het niet maar durf het ook nog niet uit te sluiten
Ik zou het missen van heel de eerste aflevering een te grote opoffering vinden , want er zou al veel geld gewonnen kunnen zijn, zonder dat je iets had kunnen doen .


Het gebruik van persoonlijk gewin is dit jaar wel veel aanwezig bij de mol en dat is in andere jaren eigenlijk altijd veel minder geweest .




Offline Danny334

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #42 Gepost op: 11-04-2023, 20:24:33 »
Op de voorkant van de krant die ze krijgen, staat een QR code. Scan je die, dan kom je op tipuitdekrant.be

Op die site staat groot “sorry, geen tip hier.”

Maar als je opzoekt waar de domeinnaam geregistreerd staat, dan kun je erachter komen dat de site geregistreerd is op de volgende mail:
d*********s@w*********s.be

Achter de @ staat woestijnvis.be, maar voor het apenstaartje kan er dit staan:
demolistoos
Demolthomas
De.mol.toos

Of
Demolistoes (deze aflevering stelde hij zich voor als toes van tenen.)

Ik heb al deze adressen gemaild maar ik kreeg direct foutmeldingen. Iemand nog ideeen?

als je voor extra info over dit domein zoekt kan je zien dat dit domein sinds maandag 27 maart bestaat. Misschien heeft dit iets met een van de kandidaten te maken?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #43 Gepost op: 12-04-2023, 20:56:07 »
Toen Ruben zijn code niet wilde geven zei Thomas tegen Toos dat ze gewoon alle codes moesten proberen.
Nou had Toos al een foute code ingevuld, dus dat proberen zou niks opleveren, ze waren erg gehaast en onder spanning. Denk niet dat Thomas  in de gaten had dat het al fout stond, anders had ie het proberen wel gelaten gezien de beperkte resterende tijd.

Offline Banaanhangwagen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #44 Gepost op: 12-04-2023, 22:17:43 »
Ik heb aandachtig nog eens gekeken naar welke codes uiteindelijk in de laatste kamer worden ingevoerd door Thomas en Toos, en welke codes op de ruggen staan met blacklight.

In Cafe De Mol is al terecht opgemerkt dat Toos initieel de foute code van de rug van Thomas invoert.

Dit is het eindscherm, vlak voordat de tijd op is en het scherm op zwart gaat.


We krijgen niet te zien wat Thomas en Toos uiteindelijk hebben ingevuld als code voor Thomas en Comfort. We weten dus niet of het rugnummer van Thomas later nog gecorrigeerd is, of dat ze zijn gebleven bij hun foutief ingevoerde code.

Daarnaast zat ik te speuren naar wat het rugnummer was van Toos, maar het is mij opgevallen dat de regie nooit de rug met blacklight van Toos heeft laten zien in de uitzending?  ??? ???

We zien enkel dat Thomas aan Toos vraagt wat Toos zijn eigen rugnummer is, en dat Toos zeker lijkt te zijn van zijn eigen rugnummer. Echter is het niet duidelijk hoe Toos dit van zichzelf weet?


Nu weten we niet of Thomas de juiste code van Toos heeft afgelezen en ingevuld of niet.
Jammer van de ontbrekende informatie in deze uitzending.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #45 Gepost op: 12-04-2023, 22:24:38 »
Ik was ook al met een analyse bezig ;D We zien de code van Toos heel kort in beeld op zijn borst. Daar staan ze ook nog een keer namelijk. Opmerkelijk dat dan toch Thomas' en Toos' allebei fout worden ingevoerd (afgaande op het laatste shot waarbij het scherm uitvalt).

Het is moeilijk met het blote oog te lezen, maar de code van Toos is L4H7F2E. Wat we Toos horen zeggen klopt in elk geval niet, en in het eindshot is het ook fout.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 22:27:28 door Pac »
...óf niet!

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #46 Gepost op: 12-04-2023, 22:27:22 »
Je bedoelt neem ik aan wat we Thomas horen zeggen.

En dat kan bewust fout gezegd zijn of door de snelheid verkeerd gezien.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2023, 22:34:15 »
Je bedoelt neem ik aan wat we Thomas horen zeggen.

En dat kan bewust fout gezegd zijn of door de snelheid verkeerd gezien.
Nee ik heb het over deze:

Er mist sowieso een teken in wat we Toos horen zeggen, maar dat kan buiten beeld ook verbeterd zijn inderdaad. De twee ontbreekt in wat hij zegt, en dat is nu net het verschil met wat we ze zien invullen en wat we in het eindshot zien (de bovenste van Banaanhangwagens post).

In het shot zien we vervolgens wel de juiste code neergezet worden (close-up van alleen een hand), maar in het laatste shot staat de code weer fout. Als we erop kunnen vertrouwen dat beide shots waarheidsgetrouw zijn, dan kan het niet anders dan dat Toos of Thomas later nog een code heeft gewisseld. De vraag is of dat het geval is, of dat het een slordigheid van de montage is.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 22:36:56 door Pac »
...óf niet!

Offline Klaartje76

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #48 Gepost op: 12-04-2023, 22:44:05 »
We zien de vinger van Toos op een bepaald moment wel zijn eigen code invoeren en dat is de juiste L4H7F2E.
De code die Toos invoert voor Thomas is H2K7E03/ dat is fout. De correcte code voor Thomas is H2K703E.
Op het eindshot, vlak voor het licht uitvalt omdat de tijd op is, is de eerst coorect ingevoerde code van Toos weer gewijzigd in een foute.

Vraag is: wie van de twee, Toos of Thomas, heeft dat gedaan?
Dit alles ervan uitgaande dat dat eindshot inderdaad een echt eindshot is en geen beeld van het bord dat eerder is geschoten en door de edit hier toegevoegd (om ons te misleiden of één van de twee mannen verdacht te maken?)

Edit: ja lap, weer een overlap met de post van Pac. Beschouw het als een bevestiging van jouw waarnemingen. :)
« Laatst bewerkt op: 12-04-2023, 22:46:59 door Klaartje76 »

Online yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #49 Gepost op: 12-04-2023, 22:44:50 »
Maar Toos kon toch niet zijn eigen code lezen.
Die moet Thomas dan toch gelezen hebben.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #50 Gepost op: 12-04-2023, 22:55:28 »
Ze konden hun codes ook op hun borst lezen. We zien Thomas dit ook proberen in een bepaald shot.

Dit alles ervan uitgaande dat dat eindshot inderdaad een echt eindshot is en geen beeld van het bord dat eerder is geschoten en door de edit hier toegevoegd (om ons te misleiden of één van de twee mannen verdacht te maken?)
Wat het waarschijnlijker maakt dat dit wél het juiste shot is: de codes van Leïla en Comfort staan allebei goed. Die hebben ze samen kunnen invoeren, terwijl we Toos ook even in z'n eentje bij het scherm zien staan.

Het wordt wel waarschijnlijker dat de mol in de laatste kamer zat ::jaja::
...óf niet!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #51 Gepost op: 13-04-2023, 01:33:53 »
De codes die moesten worden ingevoerd leken op een draaiwiel te zitten. Ik vroeg me af hoeveel dat er waren per kandidaat, want ze lijken telkens ongeveer dezelfde letters en cijfers te bevatten maar in een andere volgorde. Ik vroeg me dit af omdat ze op een gegeven moment besluiten om alle codes van Ruben maar te proberen, omdat die zijn code niet wou geven. Tenminste dat begreep ik.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #52 Gepost op: 13-04-2023, 09:25:32 »
Ter info de juiste codes:
Ruben CF7L9G3 , Thomas H2K703E , Leïla H037J8C , Toos L4H7F2E , Comfort WL9QEJ1

Alles proberen:
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 09:33:15 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #53 Gepost op: 13-04-2023, 09:37:13 »
Duidelijk is dat Toos/Thomas niet wilde dat de lift gestopt zou worden, want er zijn verkeerde codes ingevoerd.

Ruben leek heel verdacht met zijn weigering de code te willen geven, maar dat zou nog te verklaren kunnen zijn als een kandidaat die bang is informatie aan anderen te geven die daar hun voordeel mee doen, maar verkeerde codes invoeren is absoluut Mols.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #54 Gepost op: 13-04-2023, 11:01:32 »
Het kan zijn dat Toos of Thomas eerst een verkeerde code ingaf (was wellicht in beeld) en daarna de goede code.
Thomas wist als eerste de weg naar de laatste kamer te vinden (misschien voorkennis?), Toos volgde daarna nadat hij zag hoe Thomas liep. Ruben, Leïla en Comfort blijven achter.
Ruben zei dat Thomas en Toos wellicht voor de pasvragen gaan en deed hiermee Leïla en Comfort twijfelen of ze hun codes zouden laten zien. Leïla en Comfort deden dat tenslotte, Ruben weigerde om zijn code te geven.
Toos besloot dan om alle mogelijke codes van Ruben uit te proberen (enigszins onmols). Thomas probeerde één of meer codes (maar als hij de mol is zal hij beslist de verkeerde codes nemen). Dan is de tijd voorbij, de lift gaat naar onder.
Thomas en Ruben hier het meest verdacht.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2023, 11:05:43 door Luc »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #55 Gepost op: 13-04-2023, 11:08:12 »
@luc: Het is nou juist Thomas die alles van Ruben wil proberen. Niet Toos, maar Thomas.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #56 Gepost op: 13-04-2023, 11:14:33 »
@luc: Het is nou juist Thomas die alles van Ruben wil proberen. Niet Toos, maar Thomas.

Precies!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #57 Gepost op: 13-04-2023, 11:18:02 »
Slim van Thomas .. zo kan hij ervoor zorgen dat Toos niet per ongeluk de juiste code intoetst.

Online Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #58 Gepost op: 13-04-2023, 11:19:25 »
Het is inderdaad Thomas die dat voorstelt.

En dat is nu net wat de mol doet. Alles geven, wanneer hij weet dat één of meerdere codes toch al fout zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Ontploffing
« Reactie #59 Gepost op: 13-04-2023, 11:25:35 »
Thomas speelt t briljant. Hij kan er ook niks aan doen dat die 2 de pasvragen niet pakken