Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd  (gelezen 10809 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Gepost op: 9-04-2023, 18:04:48 »
Bespreek hier de derde opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 21:43:20 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #1 Gepost op: 9-04-2023, 21:07:12 »
Kan de mol in dit geval juist wél een rood scherm krijgen?  ???
Woosie down?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #2 Gepost op: 9-04-2023, 21:28:24 »
Kan de mol in dit geval juist wél een rood scherm krijgen?  ???


Dat is uiteraard mogelijk!
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 21:39:05 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #3 Gepost op: 9-04-2023, 21:33:53 »
Als de makers vinden dat het kan dan kan het. Dat zullen we moeten afwachten. (In verschillende buitenlandse reeksen is het al eerder gebeurd.)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #4 Gepost op: 9-04-2023, 21:50:19 »
Ik hoop dat de mol hier geen rood scherm kreeg (maar weten kunnen we het niet).

In elk geval onmols om te helpen. Leïla en Lieselot dus niet, maar ja… daar ben ik niet verder mee geholpen  😉


Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #5 Gepost op: 9-04-2023, 21:53:35 »
Gokte Comfort nou altijd C?
Wit is ook een kleur!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #6 Gepost op: 9-04-2023, 21:54:20 »
Wat een ongelooflijke mindfuck deze opdracht. En een DeLorean, hoe cool!? 8)
« Laatst bewerkt op: 10-04-2023, 02:12:57 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #7 Gepost op: 9-04-2023, 21:55:53 »
Dit is trouwens Gilles de Coster  :D

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #8 Gepost op: 9-04-2023, 21:56:44 »
Gokte Comfort nou altijd C?

Er zijn van die mensen denken dat B en C de grootste kans hebben om goed te zijn omdat ze in het midden zitten en omdat haar naam met een C begint zal ze daar dan wel een voorkeur voor hebben

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #9 Gepost op: 9-04-2023, 22:03:27 »
Ik zou toch niet graag opzettelijk alles fout doen, en dan het risico nemen dat ik genoeg pasvragen krijg bij de tweede kans.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 22:20:40 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #10 Gepost op: 9-04-2023, 22:08:55 »
Ik zou er een rijtje voor in de Delorean wel voor over hebben. Wrang voor Leïla om Comfort aan haar succesvolle rentree te helpen. Speltechnisch zit Comfort er nog in en dus zou ik geen twijfel meer moeten hebben. Maar juist die twijfel blijft.

Tegelijkertijd is het geen gek idee om eens te focussen op iemand anders. Een mol zou elke foto herkennen. Dan nog kun je soms foutief gokken bij gebrek aan support van de rest. Maar hoe geloofwaardig het zou zijn om maar met 2 herstelde vragen door te zijn? Ik zou als mol mij er niet echt comfortabel onder voelen  ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #11 Gepost op: 9-04-2023, 22:15:08 »
Comfort doet daar precies wat de mol daar zou doen. 6 vragen scoren en t opgebouwde geld in de min gooien. Ze speelt 1000 euro uit de pot.

Toetst ook alleen C in. Haar eigen beginletter.

Molvibes

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #12 Gepost op: 9-04-2023, 22:16:43 »
Ik hoop niet dat ze de DeLorean naar 2022 hebben gebracht voor een gescripte twist. Het zou het bovendien oneerlijk maken voor de andere kandidaten, omdat die nu de indruk kregen dat alles op één iemand inzetten ze een tactisch voordeel kon opleveren. Als ze al een toneelstukje willen doen, dan hadden ze de kandidaten niet al ruim van tevoren lekker moeten maken met een risicovol spel.
...óf niet!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #13 Gepost op: 9-04-2023, 22:17:00 »
Ik zou als kandidaat Comfort niet geholpen hebben, je moet het spel hard spelen om door te gaan.

De productie gaat de mol zeker niet in de positie van Comfort plaatsen. Moest niemand bereid zijn om haar te helpen kon ze maar 2 antwoorden veranderen en dat volstond mogelijk niet om haar rode scherm ongedaan te maken. Dus definitief een streep door Comfort als mol (als dat nog niet gebeurd is).
« Laatst bewerkt op: 9-04-2023, 22:19:16 door Luc »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2023, 22:25:10 »
Ik zou als kandidaat Comfort niet geholpen hebben, je moet het spel hard spelen om door te gaan.

De productie gaat de mol zeker niet in de positie van Comfort plaatsen. Moest niemand bereid zijn om haar te helpen kon ze maar 2 antwoorden veranderen en dat volstond mogelijk niet om haar rode scherm ongedaan te maken. Dus definitief een streep door Comfort als mol (als dat nog niet gebeurd is).
Maar de Mol valt nooit af. Dus als Comfort de Mol is, had ze er ondanks haar rode scherm nooit uitgelegen en waren 2 vragen genoeg om er door te zijn.

De 2de afvaller( Leïla) was dan ook de oorspronkelijke afvaller en het rode scherm was een show.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #15 Gepost op: 9-04-2023, 22:28:53 »
Mol in de auto kan zeker wel want eigen foto goed is al 2 pasvragen .  Dan heeft de mol al die foto’s al gezien dus kan zeker wel 1 of 2 goed gokken . Dat zou dus 6 vragen zijn en 1000 euro uit de pot .

Echter vind ik het te gescript aan doen als ze de mol daar laten komen. Maakt de mol echt de test en is er dus echt een kans dat de mol naar huis gaat ?
Statisch : 6 foto’s te raden met een 25% kans bij elke foto zou zo’n 1-2 foto’s juist kunnen verklaren , veel meer zou opvallend worden .

Ik ga een heel raar balletje opgooien , in hoeverre durf je als mol je eigen foto door te geven als je weet dat 4 anderen het niet gaan doen. Het maakt jou toch niet uit wie er uit gaat.
Ik zie een vergelijking met het gedrag van eerder mollen als er al een beslissing is gemaakt in het gedrag van Lieselot .

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #16 Gepost op: 9-04-2023, 22:48:25 »
Comfort gokt steeds C...
De enige waarbij C het juiste Antwoord is, is Leíla... dit zou een soort van hint voor de mol kunnen zijn wie de afvaller nu is misschien?
Zou Comfort in de auto, of de mol op de stoel al weten dat Leila het slachtoffer gaat worden van deze twist?
Wit is ook een kleur!

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #17 Gepost op: 9-04-2023, 22:51:13 »
Maar juiste foto was ook plus 500 euro.
Ik snap niet waarom er nog mensen zijn die Lieselot verdenken. Dan hebben we een mol die maar geld blijft binnenhalen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #18 Gepost op: 9-04-2023, 22:57:48 »
Kijk naar het dagboek, de mol voelt zich verraden door het groepsgevoel.  Stel je wilt als mol het imago ophouden ik ga niet meer voor vrijstellingen en je wilt daarmee eigenlijk je medespelers de kans geven dat wel te doen maar die doen het 2 keer juist helemaal niet .

Komt dat niet prima overeen met wat de mol zegt in het dagboek.


En wat is 500 euro in deze als je weet dat een kandidaat 4 foto’s moet gokken ?  True het is niet mijn soort van mollen maar je blijft wel vrij onverdacht met zo’n denkpiste .

Het is niet Lieselot alleen die die 5000 euro binnenbrengt , het is Lancelot die ook kiest om geen pasvraag te pakken .
Als mol kun je pas mollen als je niet buiten de groep valt met je acties. Zodra er iemand kiest voor eigen belang doorbreek je dat groepsgevoel en wordt die persoon in feite je bliksemafleider .helaas gebeurt dat niet en zou het een uitleg kunnen zijn voor het dagboek

Offline Social

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Terug In De Tijd
« Reactie #19 Gepost op: 9-04-2023, 22:59:40 »
Er zat een reeks foto’s bij met een kinderfoto van Gilles Van Bouwel, misschien daarop verder zoeken. Wie zat nog in die reeks.

Kan een hint zijn. Kinderfoto van de nieuwe mol, samen met de oude mol.