Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk  (gelezen 7200 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Gepost op: 16-04-2023, 18:29:50 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 21:31:10 door Miek1999 »
I will follow my inner gold

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2023, 21:44:39 »
Kreeg een Marc Marie flashback
Nog een loop .. en nog n loop  ::rofl::

De mol zal niet in t vliegtuig zitten trouwens. Geen invloed

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #2 Gepost op: 16-04-2023, 22:00:25 »
Lancelot die op dat heliplatform bleef staan.  ::rofl:: Om dan doodleuk weg te wandelen als de drone ernaast landt.

De stuntvliegers hadden het minste invloed, Toos en Comfort deden dat wel goed.
Ik wist ook meteen dat de film met Robin Williams Hook was, hoewel ik niet veel ken van films. Wie zei dat daar van Doctor (Doolittle)? Dat kan een subtiele molstreek zijn. Er was ooit een zanger/band die Dr Hook heette (Baby makes her blue jeans talk; Sylvia's mother).

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #3 Gepost op: 16-04-2023, 22:07:15 »
Lancelot die op dat heliplatform bleef staan.  ::rofl:: Om dan doodleuk weg te wandelen als de drone ernaast landt.

De stuntvliegers hadden het minste invloed, Toos en Comfort deden dat wel goed.
Ik wist ook meteen dat de film met Robin Williams Hook was, hoewel ik niet veel ken van films. Wie zei dat daar van Doctor (Doolittle)? Dat kan een subtiele molstreek zijn. Er was ooit een zanger/band die Dr Hook heette (Baby makes her blue jeans talk; Sylvia's mother).
Ze waren al buiten de tijd, dus die drone maakte niet meer uit.

Volgens mij was dat Lieselot die ermee begon (en Thomas ging er op door).

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #4 Gepost op: 16-04-2023, 22:10:25 »

Volgens mij was dat Lieselot die ermee begon (en Thomas ging er op door).
Dank je, ik wist het niet meteen wie er mee begon.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #5 Gepost op: 16-04-2023, 22:12:44 »
Ik meen dat Thomas met Dr. Doolittle kwam. De eerste twee films werden niet geraden (de eerste vooral door het verkeerde fragment) maar de derde was wel goed (vooral dankzij Thomas).
Lancelot zei (meen ik) als eerste dat ze alle 3 gevlogen hebben, Thomas sloot zich snel daaraan.

Bij de stuntvliegers enkel Ruben verdacht die zijn stunt fout beschreef waardoor de film niet werd geraden.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:15:01 door Luc »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #6 Gepost op: 16-04-2023, 22:16:50 »
Kreeg een Marc Marie flashback
Nog een loop .. en nog n loop  ::rofl::

De mol zal niet in t vliegtuig zitten trouwens. Geen invloed

Nou dat dus. Moest meteen denken aan Marc Marie. Onbedoeld of niet: de Vlamingen kennen hun klassiekers  ;D

Ik zou toch alleszins de drone willen besturen. Werekeren of kereweren daargelaten: beetje een parcours afleggen is mij een stuk comfortabeler.

Viel me tegen van de zelfverklaarde filmkenner Lancelot dat ie zo weinig wist. En is Noel nu werkelijk een bestaande film?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #7 Gepost op: 16-04-2023, 22:20:42 »
Ik meen dat Thomas met Dr. Doolittle kwam. De eerste twee films werden niet geraden (de eerste vooral door het verkeerde fragment) maar de derde was wel goed (vooral dankzij Thomas).
Lancelot zei (meen ik) als eerste dat ze alle 3 gevlogen hebben, Thomas sloot zich snel daaraan.


De marina film werd door Thomas opgeschreven omdat Lancelot hem een duw naarvoren gaf om t op te schrijven bij t horen van t muziekfragment

En het was Thomas die als eerste opperde dat ze alle 3 gevlogen hebben.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #8 Gepost op: 16-04-2023, 22:24:14 »
En is Noel nu werkelijk een bestaande film?

Jazeker: https://www.moviemeter.nl/film/21501
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #9 Gepost op: 16-04-2023, 22:24:27 »
Nou dat dus. Moest meteen denken aan Marc Marie. Onbedoeld of niet: de Vlamingen kennen hun klassiekers  ;D

WIDM heeft de opdracht juist van De Mol 3. Wel een klassieker dus, maar dan van De Mol zelf. ;)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #10 Gepost op: 16-04-2023, 22:25:40 »
Ik zou als mol hier toch hebben willen zitten. Of de mol had het stuntvliegen echt niet willen missen.

Thomas die met de drone 1 hint vrij speelt, wel de meest neutrale hint. Ruben beschrijft de stunts (heeft het een paar keer over een looping).Lancelot kiest de verkeerde stunts, ziet de verkeerde film. Thomas merkt dit op (actrice niet in de film die Lancelot noemt, die meldt dan dat hij waarschijnlijk fout heeft gekozen). Ze kiezen na een voorzet van Thomas de verkeerde.

Lieselot is te laat met de drone, dus geen hints. Thomas kiest de goede stunts door Toos beschreven. Herkent het fragment niet. Ik moet zeggen dat er mij ook geen belletje ging rinkelen.

Lancelot perfect met de drone. Lieselot kiest juiste stunts door Commy omschreven. Thomas zegt als eerste de juiste filmtitel.

 Pfff, lastig. Lancelot deed rare dingen, maar wel weer perfect met de drone. Thomas voor mij hier het meest verdacht. Weliswaar de juiste film genoemd, maar je kon zien dat de anderen dit ook wisten.
« Laatst bewerkt op: 16-04-2023, 22:30:32 door Vonne1968 »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #11 Gepost op: 16-04-2023, 22:30:52 »
Ik zou als mol hier toch hebben willen zitten. Of de mol had het stuntvliegen echt niet willen missen.

Precies mijn idee: de Mol laat zich dit buitenkansje niet ontgaan. 
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #12 Gepost op: 16-04-2023, 22:31:39 »
De eerste twee films had ik ook niet geraden maar de derde wist ik dadelijk.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #13 Gepost op: 16-04-2023, 22:32:23 »

Thomas zegt als eerste de juiste filmtitel.


Nee .. het muziekfragment wordt afgespeeld met letterlijk het woord van de film erin.. ze bewegen n beetje op de muziek en dan duwt Lancelot Thomas naar het bord om het op te schrijven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #14 Gepost op: 16-04-2023, 22:33:02 »
Ik zie niet in waarom je als mol bij de stuntpiloten zou willen zitten - behalve voor de ervaring van je leven. Dat Comfort vervolgens niet vliegt lijkt een volledig kandidaatse beslissing.

In het beste geval heb je de stuntvliegers invloed over 3000 euro, en dan nog is het indirect. Zowel Toos als Ruben lijken niet te verbergen dat ze in een stuntvliegtuig zitten, en Toos' instructies zijn dan ook nog eens ondubbelzinnig. Misschien toch tijd voor mij voor een nieuwe mol.
...óf niet!

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #15 Gepost op: 16-04-2023, 22:34:54 »
De eerste twee films had ik ook niet geraden maar de derde wist ik dadelijk.
Na het muziekfragment riep ik gelijk Ghostbusters  ::rofl::
(Populair toen ik jong was)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #16 Gepost op: 16-04-2023, 22:37:16 »
Ik zie niet in waarom je als mol bij de stuntpiloten zou willen zitten - behalve voor de ervaring van je leven. Dat Comfort vervolgens niet vliegt lijkt een volledig kandidaatse beslissing.

In het beste geval heb je de stuntvliegers invloed over 3000 euro, en dan nog is het indirect. Zowel Toos als Ruben lijken niet te verbergen dat ze in een stuntvliegtuig zitten, en Toos' instructies zijn dan ook nog eens ondubbelzinnig. Misschien toch tijd voor mij voor een nieuwe mol.
Van deze 3 zou het volgens mij inderdaad dan alleen nog Ruben kunnen zijn. De andere 2 hebben als mol dan toch echt te veel steken laten vallen.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #17 Gepost op: 16-04-2023, 22:46:04 »
Na het muziekfragment riep ik gelijk Ghostbusters  ::rofl::
(Populair toen ik jong was)
Ghostbusters wist ik ook maar pas na het geluidsfragment, niet met de tips die de kandidaten vrijspeelden. Die eerste hadden ze beslist gevonden indien Ruben zijn stunts juist beschreef.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2023, 22:46:10 »
Conclusie: We komen weer bij Ruben of Thomas uit.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2023, 22:46:22 »
WIDM heeft de opdracht juist van De Mol 3. Wel een klassieker dus, maar dan van De Mol zelf. ;)

Ah, nu ja ben pas gaan kijken sinds de Vlaamse revive er kwam met De Mol op Vier. Dus moest terugdenken aan seizoen 5 van Wie is de mol. Wss omdat ik dat seizoen me goed kan herinneren.

Hoe dan ook lijkt me dat je met het kunst en vliegwerk op de grond toch de betere molpositie hebt.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan