Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk  (gelezen 7204 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #40 Gepost op: 17-04-2023, 14:02:56 »
Chat GPT: Het is nog steeds moeilijk voor mij om een nauwkeurig aantal te geven zonder specifieke informatie, maar ik kan een ruwe schatting geven op basis van enkele aannames. Evelien Bosmans is een actrice uit België, dus het is redelijk om aan te nemen dat haar bekendheid vooral beperkt is tot België en de omliggende regio's. Als we ervan uitgaan dat 27-jarigen in België waarschijnlijk meer vertrouwd zijn met de lokale popcultuur, kunnen we een schatting maken dat ongeveer 5-10% van de 27-jarigen in België wellicht bekend zijn met Evelien Bosmans, wat zou neerkomen op ongeveer 4.000 tot 8.000 mensen, afhankelijk van het totale aantal 27-jarigen in België. Het is echter belangrijk op te merken dat dit slechts een ruwe schatting is en dat het werkelijke aantal hoger of lager kan zijn.

 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #41 Gepost op: 17-04-2023, 14:12:17 »
Die film komt nog geregeld ter sprake in andere programma's en zeker in quizzen. Net als bijv. Daens (1993), Loft (2008), Rundskop (2011), De Zaak Alzheimer (2013) en nog wel meer.

Loft is superbekend, die mist niemand, zelfs een groot deel van -18 jarigen niet. Vooral dankzij de populariteit van Erik van Looy.

Daens ook gezien en een bekend verhaal. Vaak op school gebracht, dus ook bij iedereen bekend.

Rundskop niet gezien, maar naar het schijnt een van de betere Belgische films gemaakt. Idem voor De Zaak. Dus allebei zeker wel zeer bekend.

Maar goed, misschien denken andere dat over Marina ook. Het liedje alvast wel, maar als je andere beelden zou tonen? Dan ben ik niet zo heel zeker.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #42 Gepost op: 17-04-2023, 14:30:56 »
Ik vond Sigourney Weaver wel een beetje vals gekozen als eerste (en in dit geval enige) hint. Zij had in (de eerste twee) Ghostbusters-film een bijrol. Een werkelijke hoofdrolspeler als Dan Ackroyd was een logischer keuze geweest (net als Robin Williams in Hook). Bij Weaver denkt iedereen toch in de eerste plaats aan de Alien-franchise, en daarna Avatar, eventueel Cabin in the woods of (inderdaad) Copycat?
Woosie down?

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #43 Gepost op: 17-04-2023, 14:56:46 »
Ik vond Sigourney Weaver wel een beetje vals gekozen als eerste (en in dit geval enige) hint. Zij had in (de eerste twee) Ghostbusters-film een bijrol. Een werkelijke hoofdrolspeler als Dan Ackroyd was een logischer keuze geweest (net als Robin Williams in Hook). Bij Weaver denkt iedereen toch in de eerste plaats aan de Alien-franchise, en daarna Avatar, eventueel Cabin in the woods of (inderdaad) Copycat?

Ik dacht bij Sigourney ook direct aan de Aliens-film inderdaad.
Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #44 Gepost op: 17-04-2023, 22:03:27 »
Het fragment met daaronder wat Thomas tegen de groep zegt.

Die Thomas.. de juiste film kiezen .. het dan niet weten en vervolgens iets totaal anders uitleggen  ::rofl::

Als Thomas alleen dit stukje van de film heeft gezien, en hij legt aan de groep uit dat er grote kring van kinderen omheen is, kan het niet anders dan dat hij de film Hook heeft gezien, en dus kent.
Als het een langer fragment is wat wij niet te zien hebben gekregen is het een beetje nogal verdachtmakende edit.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #45 Gepost op: 17-04-2023, 22:13:08 »
Thomas benadrukte dat de kring met kinderen binnen zat. Zijn er scènes in Hook binnen, of is alles buiten in de openlucht?

Offline Navadni

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #46 Gepost op: 17-04-2023, 22:16:55 »
Voor wie de film niet kent...


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #47 Gepost op: 17-04-2023, 22:23:07 »
Thnks! Het stuk van waar de kinderen te zien zijn tot het fragment 'so there you are, Peter!" is best lang. Zou het fragment tijdens de opdracht zo lang hebben geduurd, en waarom zouden wij dat dan niet hebben gezien?
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 22:41:23 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #48 Gepost op: 17-04-2023, 22:38:55 »
Juist omdat het te lang duurt?
Of een kwestie van de vertoningsrechten. Mogelijk kregen ze slechts toestemming voor 10 seconden of zo.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #49 Gepost op: 17-04-2023, 22:42:00 »
Maar dan heeft Thomas dat fragment met alle kinderen er omheen niet gezien.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #50 Gepost op: 17-04-2023, 23:00:42 »
Maar dan heeft Thomas dat fragment met alle kinderen er omheen niet gezien.

Jawel toch? Hij was het toch die op de proppen kwam met die kinderen? Ik denk dat Tunnelgraver bedoelt dat ze in de aflevering geen langer fragment mochten laten zien in verband met eventuele rechtenkwesties.
Woosie down?

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #51 Gepost op: 17-04-2023, 23:03:13 »
Ik denk dat ze de kandidaten een langer fragment hebben laten zien dan wij zagen. Thomas gaf op zich de scène wellicht goed door maar had 'Peter' niet vermeld.
Dat Sigourney Weaver niet werd gekoppeld aan Ghostbusters (een film van 39 jaar geleden) is begrijpelijk, ik dacht ook eerst aan Aliens of Avatar.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2023, 23:07:59 door Luc »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #52 Gepost op: 17-04-2023, 23:03:48 »
Hm, en wij zien/horen van Thomas alleen het deel van het fragment wat wij niet te zien kregen, da's toch onnodig verdacht in beeld gebracht dan..?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #53 Gepost op: 17-04-2023, 23:09:36 »
Hm, en wij zien/horen van Thomas alleen het deel van het fragment wat wij niet te zien kregen, da's toch onnodig verdacht in beeld gebracht dan..?

De scène in kwestie heeft nauwelijks tekst, en is in een vrij donker decor gefilmd. Als GoPlay in de aflevering slechts maximaal tien seconden in beeld mag brengen, snap ik wel dat ze het stukje met de bril en dat ene zinnetje kozen (vooral omdat Peter erin bij zijn naam wordt aangesproken, en het is zoals eerder werd opgemerkt des te verdachter dat Thomas juist dit verzweeg).
Woosie down?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #54 Gepost op: 18-04-2023, 00:11:12 »
Ghostbusters was een kadootje, Ruben was hier overduidelijk aan het mollen met zijn loop die geen loop was, en daarna wist ie alleen nog maar ‘wauw!’ een aantal keer te roepen dus het was voor Lancelot ondoenlijk het juiste filmfragment te kiezen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #55 Gepost op: 18-04-2023, 07:59:27 »
Die scene is buiten (dacht ik al) en Thomas zei binnen.

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #56 Gepost op: 18-04-2023, 10:12:43 »
Thomas komt hier heel verdacht naar voren. Ten eerste wil je als mol sowieso bij de drones zitten. Hier wordt uiteindelijk het geld verdiend. Thomas speelt dit enorm tactisch: "ik wil graag bij de stunts, maar ben bang dat ik uiteindelijk niet durf". Dan hoef je natuurlijk niet, maar kom je wel over als kandidaat die graag alles wil meemaken. Slim.

Thomas zit enorm te kloten met z'n drone en verpest hiermee de eerste 1500. De andere hints wezen overduidelijk op Ghostbusters, dus hij heeft dit geld echt uit de pot gehouden. Zoals gezegd is Sigourney Weaver een beetje een rare hint, onmogelijk om de film goed te gokken op basis van die hint. Thomas doet dus precies genoeg verkeerd.

Daarna, bij het beschrijven van de film, laat hij weg dat er "Peter" werd gezegd (voor zover wij weten). Dat is echt heel raar. Natuurlijk is dat belangrijke informatie. Veel verdachter kan het eigenlijk niet worden.

Lancelot had z'n drone goed onder controle, dus daar kon Thomas niet veel mollen. Zou ook wel erg gaan opvallen. En uiteraard als je weet dat het toch goed gaat komen, dan ga je juist overdreven goed je best doen. Dus vanaf dat moment was hij ineens weer de fanatieke kandidaat.

Ruben omschreef z'n stunts niet erg duidelijk, dat is waar, maar je zit wel daadwerkelijk in een klein vliegtuigje dat over de kop gaat. Niet makkelijk om je hoofd koel te houden. Sowieso is het niet zo makkelijk om het te beschrijven als je er zelf in zit. Ik vond dat niet per se verdacht. Of anders gezegd: als er iemand verdacht was deze opdracht, dan was het Thomas.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #57 Gepost op: 18-04-2023, 10:17:04 »
En dan drukt ie ook nog heel duidelijk door dat iedereen gevlogen zou hebben. Ja, het gedrag van Thomas deze opdracht verraadt wel dat hij de Mol is. Komende afleveringen zal dat voor velen minder vers in het geheugen liggen en dus wel weer gaan afzwakken. Maar hij is het wel. ;D

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #58 Gepost op: 18-04-2023, 10:30:45 »
Als Lancelot de droge laat landen doet Thomas een paar pasjes, waarbij het lijkt of Thomas het filmpje van de film Marina hoort.

Gilles lijkt te genieten als Lancelot over Comforts vlucht zegt: ‘Ik heb geen referentiepunt, maar ik vond dit heel duidelijk. Thomas ‘heel duidelijk dat ze erin zit?’ Lancelot ‘nee nee, heel duidelijke instructies’. En toch kiest Lancelot voor iedereen vliegen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Stunt- en Vliegwerk
« Reactie #59 Gepost op: 18-04-2023, 10:38:03 »
Als Lancelot de droge laat landen doet Thomas een paar pasjes, waarbij het lijkt of Thomas het filmpje van de film Marina hoort.

Gilles lijkt te genieten als Lancelot over Comforts vlucht zegt: ‘Ik heb geen referentiepunt, maar ik vond dit heel duidelijk. Thomas ‘heel duidelijk dat ze erin zit?’ Lancelot ‘nee nee, heel duidelijke instructies’. En toch kiest Lancelot voor iedereen vliegen.
Omdat het waarschijnlijk is dat iedereen dit wil meemaken. Meevliegen met een stuntvliegtuig is eens in je leven.

Dat het zo moeilijk was om de stunts te beschrijven in het vliegtuig, zou kunnen maar bij de andere twee ging het wel goed en bij Ruben niet. Hij zei heel zelfverzekerd 'en nog een loop' terwijl het vliegtuig om zijn as draaide.
« Laatst bewerkt op: 18-04-2023, 10:42:07 door Run »