Auteur Topic: Hulp nodig  (gelezen 6425 keer)

Offline Seizoen9

  • Forumlid
Hulp nodig
« Gepost op: 11-03-2008, 21:02:12 »
Hallo,

Ik kijk al tijden rond op dit forum, maar nooit niet een account aangemaakt.
Nu dus toch gedaan omdat ik een vraag heb.
Ik ben namelijk zelf bezig met het maken van een Wie is de Mol? Ik ben nu met de montage bezig en mijn vraag is hoe ik tekstjes maak zoals je in de echte serie ziet.
Ik bedoel de tekstjes zoals: - Vorige Week
- Volgende Week
- Pieter Jan Hagens
Enzovoort.

Op deze website: http://www.ssp-online.be/demol2007 hebben ze ook dezelfde tekstjes als in de echte serie. Nou gaat het me niet echt om het lettertype maar vooral om het effectje wat je erbij ziet.

Ik hoop dat een van jullie hier weet hoe ik dit moet maken. Ik heb de programma's Adobe after effects, Adobe premiere pro maar een ander programma is ook goed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Hulp nodig
« Reactie #1 Gepost op: 11-03-2008, 21:05:35 »
Dat lettertype heet OCR A Extended
Klik hier om te downloaden
Ik weet niet hoe je dat er zo in kan zetten met een groen streepje, ik ken alleen het lettertype  ;)
Het WIDM lettertype zelf kun je hier op de site downloaden bij WIDM-Funstuff

Offline Seizoen9

  • Forumlid
Re: Hulp nodig
« Reactie #2 Gepost op: 11-03-2008, 21:09:33 »
Oke dankjewel, dat is iniedergeval alvast een ding  ;)

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Hulp nodig
« Reactie #3 Gepost op: 11-03-2008, 21:10:25 »
Graag gedaan, en als je nog meer hulp hebt moet je misschien aan andere mensen van het forum vragen, want ik ben niet zo héél erg goed met Adobe enz.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hulp nodig
« Reactie #4 Gepost op: 11-03-2008, 21:11:19 »
Dat kan idd met After Effects. Ik heb het wel eens gedaan. Je maakt in PhotoShop eerst een plaatje met de groene lijn op een transparante achtergrond. Deze kan je in After Effects van rechts naar links in laten schuiven. Voor het beste resultaat render je hem met motion blur.
De tekst kan je dan op een tweede laag zetten. Het gebruikte lettertype is OCR A, die zou ergens op dit forum te vinden moeten zijn, je kan via Google wellicht zoeken. Dit is in principe alleen geen gratis en rechtenvrij lettertype. Voor een gratis alternatief is White Rabbit een mooie, zie daarvoor deze site.
Geef de letter in After Effects een zwarte outline van een pixel of 3, 4. Misschien nog wat meer. Bij een dunnere outline wordt het onleesbaar.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Hulp nodig
« Reactie #5 Gepost op: 11-03-2008, 21:12:35 »
Uhh Dae, ik had hem die link voor het lettertype toch al gegeven ::hypocriet::

Offline Seizoen9

  • Forumlid
Re: Hulp nodig
« Reactie #6 Gepost op: 11-03-2008, 21:16:26 »
Ok, heel erg bedankt. Ik ga het proberen  :) By the way nog een andere vraag, na het introfilmpje zie je altijd dat mol logo met zo'n effectje. Ik neem aan dat je dit wel ergens kunt downloaden, maar waar ?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Hulp nodig
« Reactie #7 Gepost op: 11-03-2008, 21:17:30 »
geen idee, sorry,
maar heb je de serie al opgenomen enzo? Of moet hij nog beginnen, dat vond ik namelijk niet echt terug in je berichtje.

Offline Seizoen9

  • Forumlid
Re: Hulp nodig
« Reactie #8 Gepost op: 11-03-2008, 21:24:39 »
Ja, nog niet helemaal klaar hoor maar ik wil vast weten hoe ik die basisdingen straks moet gaan doen bij de montage ;)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hulp nodig
« Reactie #9 Gepost op: 11-03-2008, 21:26:21 »
Ik heb hem wel in het klein, misschien heb je daar wat aan.


Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Hulp nodig
« Reactie #10 Gepost op: 11-03-2008, 21:30:03 »
Uhh Dae, ik had hem die link voor het lettertype toch al gegeven ::hypocriet::
Ja maar ik was aan het typen terwijl jij aan het typen was :P Kreeg wel de "Er zijn zoveel nieuwe berichten geplaatst"-tekst, maar had geen zin hem weer aan te passen.

Ok, heel erg bedankt. Ik ga het proberen  :) By the way nog een andere vraag, na het introfilmpje zie je altijd dat mol logo met zo'n effectje. Ik neem aan dat je dit wel ergens kunt downloaden, maar waar ?
Dat weet ik dan weer niet. Weet ook niet precies hoe ze die hebben gemaakt, nooit geprobeerd.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Hulp nodig
« Reactie #11 Gepost op: 12-03-2008, 01:02:40 »
Ok, heel erg bedankt. Ik ga het proberen  :) By the way nog een andere vraag, na het introfilmpje zie je altijd dat mol logo met zo'n effectje. Ik neem aan dat je dit wel ergens kunt downloaden, maar waar ?

Gewoon een aflevering filmen met zo'n programma'tje waarmee je je scherm kunt opnemen.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: Hulp nodig
« Reactie #12 Gepost op: 12-03-2008, 09:10:25 »
Dat kan misschien met Unregistered Hypercam ofzo, heb je die?

Offline mvdb1990

  • Forumlid
Re: Hulp nodig
« Reactie #13 Gepost op: 12-03-2008, 09:29:16 »

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Hulp nodig
« Reactie #14 Gepost op: 12-03-2008, 10:17:43 »
Ok, heel erg bedankt. Ik ga het proberen  :) By the way nog een andere vraag, na het introfilmpje zie je altijd dat mol logo met zo'n effectje. Ik neem aan dat je dit wel ergens kunt downloaden, maar waar ?

Kun je dat niet knippen en plakken uit een uitzending (torrent)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Hulp nodig
« Reactie #15 Gepost op: 12-03-2008, 12:09:41 »
Kun je dat niet knippen en plakken uit een uitzending (torrent)
Zou wel kunnen maar dan heb je altijd een stukje van het volgende beeld er ook in zitten  :-\\
The sun came up and reality set in.

Offline Seizoen9

  • Forumlid
Re: Hulp nodig
« Reactie #16 Gepost op: 12-03-2008, 16:14:50 »