Auteur Topic: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?  (gelezen 7492 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2018, 21:15:05 »
En vergeet ook zéker niet wat het met een mens doet wanneer je niet weet wat er de hele dag gaat gebeuren.

Dat lijkt me nou juist fantastisch. Alles wordt voor je geregeld en ondertussen doe je de leukste opdrachten. Wel vermoeiend dus rustdagen zijn wel nodig, maar geweldig toch?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2018, 21:16:02 »
Heeft het productieteam eigenlijk een eigen arts en/of psycholoog bij zich tijdens de opnames?

Jazeker!

Het was ook Jean-Marc die in diverse interviews zei als voorbereiding veel gesport te hebben. Het is dus extra cru.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2018, 21:30:00 »
Heeft het productieteam eigenlijk een eigen arts en/of psycholoog bij zich tijdens de opnames?

Kas Stuyf is hun vaste psycholoog. Hier een interview met hem:

https://delagarde.nl/interview-kas-stuyf-is-mol-psycholoog/?npo_cc=126&

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2018, 21:51:32 »
Dank! Boeiend om te lezen hoe groot de geestelijke impact van WIDM kan zijn op kandidaten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2018, 21:53:57 »
Dank! Boeiend om te lezen hoe groot de geestelijke impact van WIDM kan zijn op kandidaten.

Chris ziet nog steeds overal een hint in en Arjen weet nog zeker dat Erik de Mol is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2018, 22:58:08 »
Dank! Boeiend om te lezen hoe groot de geestelijke impact van WIDM kan zijn op kandidaten.

Graag gedaan. Het lijkt er dus niet op dat er een psycholoog meegaat. Althans niet de huispsycholoog. Daar sta ik wel van te kijken. Ja, ik weet het, dat kost geld...

Ik zou er als deelnemer geen moeite mee hebben gehad, omdat ik eigenlijk nooit ergens van wakker lig, maar vraag me af of Jean-Marc en Ruben (die gestrest oogt en soms verbaal agressief op mij overkomt) er geen baat bij zouden hebben gehad.

Er zal wel iets geregeld zijn voor noodgevallen, natuurlijk.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2018, 23:11:58 »
In geval van nood kunnen ze vast wel voor een goede Georgische psycholoog zorgen:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2018, 09:53:40 »
Dat lijkt me nou juist fantastisch. Alles wordt voor je geregeld en ondertussen doe je de leukste opdrachten. Wel vermoeiend dus rustdagen zijn wel nodig, maar geweldig toch?
Tuurlijk is het fantastisch dat alles voor je geregeld wordt, maar toch... Je weet wel dat er iets gaat gebeuren, maar wat en wanneer? Dat kan echt niet iedereen psychisch aan, dat onzekere. Je kunt eigenlijk geen moment ontspannen; altijd moet je waakzaam zijn, zelfs midden in de nacht. Zelfs de rustdagen zullen niet de rustdagen zijn zoals wij die voor ons hebben. Je blijft toch doormalen in je gedachten met de mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2018, 11:19:38 »
Ik denk dat mentaal fit zijn belangrijker is. Kijk maar naar Edo. Die leek me nou niet bepaald fysiek fit maar won wel.
Ik wou dit dus ook schrijven maar is al gedaan ::rofl:: ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2018, 17:26:26 »
Natuurlijk is het handig als je fit bent en als je zo vermoeid bent dat je niet meer in staat bent om je te concentreren dan gaat het natuurlijk ook niet goed. De vraag is echter of het een voordeel is tussen iemand die normaal fit is en iemand die buitengewoon fit is. Ik heb begrepen dat Jan sportleraar is geweest en dus neem ik ook aan dat hij bovengemiddeld sport. Het kan dus zo maar zo zijn dat hij, als het er op aan komt, de snelste is. I vraag me alleen af of dat een voordeel oplevert. Ja, mogelijk haal je meer geld in de pot dan anderen maar daardoor verraad je je misschien weer als kandidaat en hebben mensen dat door en dus lig je er eerder uit. 

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Is het handig als je als kandidaat fysiek fit bent?
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2018, 17:57:49 »
Natuurlijk is het handig als je fit bent en als je zo vermoeid bent dat je niet meer in staat bent om je te concentreren dan gaat het natuurlijk ook niet goed.

Precies, voor de winkansen kan ik alleen bedenken dat het in theorie negatief kan zijn als je conditie zo slecht is dat het ten koste gaat van je oplettendheid en observatievermogen. Als je bijvoorbeeld al helemaal doodop bent als je een stukje door de stad moet draven, kan de mol misschien makkelijker wat achter je rug doen dan wanneer je door een goede conditie nog scherp om je heen kunt kijken. Maar in de praktijk lijkt dit normaal gesproken niet echt een factor te zijn.

Ik denk dat fysieke fitheid vooral kan bijdragen aan je eigen spelplezier, maar niet zozeer aan je winkansen. Er zitten altijd wel opdrachten bij waarbij conditie handig is. En bij bijvoorbeeld zo'n lasergame of een achtervolging met cowboys vorig jaar, is het wel lekker als je een keer een sprintje kunt trekken. Daarbij bedoel ik niet dat je echt een sportfanaat hoeft te zijn (daar zijn het meestal de opdrachten toch niet naar), maar als je lichaam/gebrek aan conditie je echt in de weg zit, zijn sommige dingen wellicht gewoon wat minder leuk om te doen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2018, 18:02:23 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.