Geen idee of het handig kan zijn, maar ik zet het hier nog even neer:
Ik heb juist (uit verveeldheid) eens naar Google Forms gekeken en je zou dit eventueel kunnen gebruiken bij de test. Ik heb zelf altijd gedacht dat als je dit als toets zou instellen, dat je dan altijd het aantal antwoorden achteraf kan bekijken, maar ik heb juist ontdekt dat je dit blijkbaar kan afzetten. De score wordt dan automatisch berekend (zodat je geen fouten kan maken) en de kandidaten kunnen niet zien welke antwoorden juist of fout waren.
Als je rechtsboven op het tandwiel klikt en dan naar toetsen, dan kan je daar bovenaan op de knop 'hiervan een toets maken' klikken. Als je dan naar onder scrolt, dan zie je daar dit staan:
Nu staan de onderste drie functies aangevinkt. Nu kan je dus na afloop van invullen zien welke antwoorden juist of fout waren en wat je score was. Maar als je deze drie functies uitschakelt, dan kan dat niet meer. Alleen degene die het 'formulier' heeft aangemaakt, kan dit zien.
Bij de vragen zelf kan je zelf een verbetersleutel toevoegen en het aantal punten per vraag (1 per vraag); Dit is allemaal heel eenvoudig om te doen en spreekt voor zichzelf.
Als iemand dit ooit wil gebruiken, vergeet dan niet eerst even een vraag toe te voegen waarin ze hun forumnaam moeten invullen, want anders weet je niet welke antwoorden van wie zijn