Auteur Topic: Hunted  (gelezen 255932 keer)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Hunted
« Reactie #1740 Gepost op: 12-11-2024, 19:36:14 »
Heeft je huisbaas gisteravond of vandaag nog op je deur geklopt om je te confronteren met je verbroken belofte over het niet vertellen?

Aangezien hij niet meer reageert, heeft ze hem kennelijk subiet op straat gezet.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1741 Gepost op: 12-11-2024, 19:45:52 »
Tips geven aan het Hunters-team vind ik wel oké, maar dit was keihard twee voortvluchtigen in de val lokken en bovendien je eigen vriend voor lul zetten.
Die Tom wilde immers de voortvluchtigen wél helpen. Zijn 'vrienden' hadden dat moeten respecteren en niet deze rattenstreek moeten leveren.
Ik snap nu waarom die gastjes niet herkenbaar in beeld kwamen...

@Selmar: jou neem ik niks kwalijk. Het gaat me puur om de streek die hier geflikt is. Twee voortvluchtigen waren zo op slag kansloos, terwijl ze eigenlijk geen
grote fouten maakten. (Op die roze broek na dan).
« Laatst bewerkt op: 13-11-2024, 00:41:22 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #1742 Gepost op: 12-11-2024, 20:00:00 »
Ja dit was een rattenstreek van deze 'Lars'. Ontzettend sneu voor de sympathieke Groningse deelnemers die niet hadden kunnen inschatten dat de nooit ontmoette vrienden van hun helper zulke gluiperds zijn. In de Britse Hunted series hebben de makers ook een keer met 'Wanted posters de hulp van de bevolking ingeroepen, maar toen was er iig een geldbedrag aan verbonden. (En toen maakte het het programma er ook niet leuker op). Dit was puur misselijk gedrag, omdat het kon.

Of het nou realistisch is of niet, dit soort verraadgedrag doetdit spelprogramma geen goed. Hoop dat we er geen herhaling van gaan zien. Dan moet Selmar z'n socials maar even afstaan tijdens de draaidagen. Of gewoon de kleine verklikkertjes met gezicht in beeld brengen, dat zal ook effect hebben

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1743 Gepost op: 12-11-2024, 20:09:02 »
Dat onderkruipsel heeft natuurlijk heel laf geen toestemming gegeven om herkenbaar in beeld te komen.

@Selmar: is bekend hoe Tom heeft gereageerd op de streek van zijn 'vrienden'?

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #1744 Gepost op: 12-11-2024, 20:33:39 »
Iets subtiels dat bleef hangen, was die buurtmilitie-buurman (ik overdrijf) die kennelijk heel de wijk had ingelicht ::niet-ok:: ::rofl::

Waar zo'n buurtpreventie-WhatsApp-groep toch al niet goed voor is. Je zag die Hicham(?) een beetje doodgaan van binnen. De gastvrije man die het kwam vertellen schaamde zich nogal. Van: 'Uh ja, we wonen echt in een, uh... klein dorp hier.'

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1745 Gepost op: 12-11-2024, 20:39:26 »
Ja, dat is het type buurman dat je gaat bellen als hij ziet dat je een keer een lege fles in de kliko doet
in plaats van die in een glascontainer bij een supermarkt te gooien...

:-X

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #1746 Gepost op: 12-11-2024, 21:15:43 »
Ja, dat is het type buurman dat je gaat bellen als hij ziet dat je een keer een lege fles in de kliko doet
in plaats van die in een glascontainer bij een supermarkt te gooien...

:-X

::rofl:: Nou inderdaad. Gehuchten hebben voordelen (weinig camera's) maar ook zeker nadelen haha.

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #1747 Gepost op: 12-11-2024, 21:52:28 »
Ik moest wel lachen om de beschrijving van Lars van Toms auto: 'met 20inch velgen' ;D
Keep calm and eat chocolates!

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #1748 Gepost op: 12-11-2024, 22:12:56 »
Brtm, wat een coole trui, lekker herkenbaar. Het lijkt me heel gek om de hunters zo opeens in je kamer te hebben staan. Ik herken trouwens zo'n beetje alles van Walter en Leonie, raar dat ze zo dichtbij mij bezig zijn geweest.

Ik vind het stukje van Wim en Juliette wel jammer. Begrijpelijk dat er vanuit het programma op zo'n tip wordt gereageerd, maar ik vind het wel een enorme naaistreek van die zogenaamde vrienden.

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #1749 Gepost op: 13-11-2024, 07:14:39 »

Wat fijn dat je speciaal voor ons je mol-shirt aan had, zo herkenden wij jou wel heel erg snel!
...

Die trui was verder ongepland, draag ik vaak als ik de deur niet uit hoef. Maarja, wel lekker herkenbaar.

Aangezien hij niet meer reageert, heeft ze hem kennelijk subiet op straat gezet.   ;D

Jup, ik woon er ondertussen niet meer. (Al heeft dat hier verder niet mee te maken)  ;)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline SpacyColours

• Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
« Reactie #1750 Gepost op: 14-11-2024, 11:40:23 »
Wat leuk, een bekende! ;D Ook al had je uiteindelijk niet de gouden tip maar gezien de reacties op Lars had je je daar ook niet populair mee gemaakt dus misschien maar beter. ::rofl::

Overigens vind ik zelf de "NSB-praktijken" juist heel erg bij het programma horen. Niet voor niets wordt er in de leader altijd de vraag gesteld "als je niemand kunt vertrouwen, waar kun je dan nog heen?". Maar de manier waarop was in het geval van Wim en Juliëtte wel erg sneu.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1751 Gepost op: 14-11-2024, 12:14:55 »
Wim is er jammer genoeg 'nog steeds zuur van,' begrijp ik uit de subheading:

https://lc.nl/cultuur/media/Verraad-nekt-Hunted-duo-Wim-Dieleman-en-dochter-Juli%C3%ABtte-uit-Oldehove-29277136.html

Artikel staat achter een betaalmuur... archive.ph werkt niet om die te omzeilen.

Offline :Selmar:

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • You can run, but you can't hide
« Reactie #1752 Gepost op: 14-11-2024, 19:48:21 »
Wim is er jammer genoeg 'nog steeds zuur van,' begrijp ik uit de subheading:

https://lc.nl/cultuur/media/Verraad-nekt-Hunted-duo-Wim-Dieleman-en-dochter-Juli%C3%ABtte-uit-Oldehove-29277136.html

Artikel staat achter een betaalmuur... archive.ph werkt niet om die te omzeilen.
Dat kan ik mij best voorstellen, maar het is niet alsof ze het zelf foutloos speelden. Er waren voldoende red-flags om bij het eerste het beste tankstation weer uit te stappen.

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1753 Gepost op: 14-11-2024, 23:52:06 »
Ja, strikt genomen heb je daar gelijk in. Wat dat betreft zou elke voortvluchtige zich eigenlijk aan de 'Selmar-doctrine' moeten houden.
Anders gezegd, zich telkens afvragen: 'Wat zou Selmar in deze situatie aanraden?' En dat is dus als de donder uitstappen als je helper ineens aan een heleboel mensen doorgeeft dat hij voortvluchtigen een lift geeft.

Anyway, deze fout wordt nooit meer gemaakt. En als ik heel eerlijk ben, dan was Juliet met die knalroze broek en later ook een gifgroene rugzak wel wat vreemd in de weer...
Wat doet vermoeden dat ze ook zonder deze rattenstreek tamelijk snel tegen de lamp zouden zijn gelopen.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1754 Gepost op: Gisteren om 11:00:21 »
Ik vraag me trouwens af waarom niemand die er hier of op andere forums over post de gast die hen een lift gaf lijkt te verdenken.

Hoezo ken je je vrienden zo slecht? Je spreekt lang afgezonderd van Wim en Juliëtte met hen en keert daarna met een grijns terug. Dat laatste werd in de edit een beetje gemaskeerd (toevallig of niet) door die shots heel kort te knippen.

Hij zag er ook bepaald niet naïef uit.

Daarnaast was het voor de storytelling belangrijk dat hij herkenbaar in beeld was, want een lange verhaallijn en interactie met vader en dochter.

Nog een geluk dat er al een villain voorhanden was(?)

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1755 Gepost op: Gisteren om 11:55:23 »
Je bedoelt dat hij met zijn vrienden onder een hoedje speelde?
In dat geval is die Tom echt een ontzettend misselijk kereltje...

Het ergste is dan nog dat die vriendengroep afgelopen maandag vast een feestje heeft gevierd.  ::niet-ok::

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
« Reactie #1756 Gepost op: Gisteren om 12:24:26 »
Inmiddels het artikel in de Leeuwarder Courant gelezen. Wim Dieleman noemt Lars de verrader en Tom noemt hij nog steeds een vriendelijke jongeman.
Mogelijk heeft men de aflevering zodanig gemonteerd dat niet duidelijk wordt dat Tom doodleuk meedeed aan het verraad. Dat zou het voor Dieleman en dochter wel heel erg zuur maken.
Julliëte blijkt sinds haar 15e fan van het programma en had het er erg moeilijk mee dat ze al na anderhalve dag uit het spel lag.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #1757 Gepost op: Gisteren om 13:11:33 »
Ja, daar lijkt het op.

Lars was sowieso de aanstichter. Laten we het daar maar op houden.

Het artikel is nu inderdaad te lezen:

https://storylineprod.dvhn.nl/groningen/westerkwartier/Verraad-nekt-Hunted-duo-Wim-Dieleman-en-dochter-Juliette-uit-Oldehove-45284736.html
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 13:44:35 door Amethyst »