Men zag hints die geen hints waren, en de hints die hints waren, zag men niet. De ene vonden we te makkelijk, de andere was te ver doorgedacht. Maar we dachten de verkeerde kant door. Maar weinigen hadden vorig jaar alle hints goed. Ik voel dat dat dit jaar ook weer gaat gebeuren.
Je brengt me op het idee om een column te schrijven over hoe je hints kunt herkennen. Niet dat ik alle hints vorig jaar heb gezien, maar ik zag in elk geval niet veel hints die er niet waren. :p (en ik had wel de 4-5-MOL hint
gezien doorzien, als één van de weinigen (of als enige).)
Wat mij vorig jaar vooral verbaaste was dat sommige mensen duidelijke hints niet meer wilden erkennen als hints, omdat ze niet wisten wat ze met de hint aan moesten of niet in hun theorie paste. Dit zal ook wel een gevolg zijn van de MOLgriep.
Of ik ooit een column ga schrijven weet ik niet, ik ben niet zo'n goede schrijver, maar als ik keer tijd heb zal ik eens kijken hoever ik kom.
Ik zal dit jaar de hints in elk geval van begin af aan goed volgen, analyseren en helpen te onderbouwen, ook als die hint niet past in mijn eigen theorie.
Ik zal ook wel weer de nodige screenshot plaatsen om zinlose discussies te stoppen (of misschien juist olie op het vuur te gooien), zoals vorig jaar met de telefoon in de trein opdracht. Die telefoon zou volgens sommigen in eens verschenen zijn. Er waren echter een paar frames (van de webstream) waarin de antenne van de telefoon al eerder te zien was. (Al wilden sommigen dat weer niet geloven.) Zulke dingen ga ik dus dit jaar dus ook weer plaatsen (of je het nou leuk vind of niet).
Ik heb er weer zin in.