Auteur Topic: ik zie, ik zie wat jij niet ziet  (gelezen 9738 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #20 Gepost op: 20-01-2008, 21:09:13 »
De verborgen camera in Taxi (Joris). De passagier zit de camera niet en weet eerst ook van niets,maar de taxiChauffeur weet wel dat hij er zit. De mol weet vanaf het begin dat hij de mol is,de kanidaten eerst niet.

In Taxi bespreken de mensen onbewust hun problemen tijdens het ritje onderweg en I see trouble under way kan slaan op de kijker die van deze problemen tijdens het ritje mee geniet. I SEE = De Kijker / Trouble Under Way = Mee genieten van de problemen van de passagier tijdens de rit.

Dit kan na patrick wijzen waarvan ik toen al meteen dacht dat hij samen met de andere pasagiers in die auto misschien niet weet dat hij gefilmd werd of hij wel,maar de rest niet. Hij was nog al zenuwachtig in die auto. Kreeg de Mol Kijker in aflevering 1 een kijkje in een auto rit met een verborgen camera ??. Zit de Mol in de auto met die verborgen camera ?? en kunnen we iedereen die in de auto zit waar de mol deun werd gehoord weg strepen ??.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2008, 21:22:22 door Pierce_Brosnan »

Offline theluckyboatman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #21 Gepost op: 20-01-2008, 21:21:43 »
Dit maakt het allemaal ingewikkelder maar ook intressanter op ::)
Mijn complimenten voor jullie.
Ananas

Offline ik-ben-de-mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2008, 16:43:10 »
Om even terug te komen op het zie gebeuren. Het zou natuurlijk kunnen dat we alles letterlijk moeten nemen. Zelf had ik wel iets opgemerkt, maar ik wist het nog niet aan elkaar te linken. Wat we nu hebben is in ieder geval:

- Coen heeft geen mollogo op zijn bordje 'zie' staan?
- Alle drie de liedjes hebben iets met 'zien' te maken
- We hebben het programma 'Taxi' met de verborgen camera

Misschien bedoelen ze dat we echt moeten letten op wat we zien, en dus niet wat we denken.. Zou dunya er niet iets mee te maken hebben? Ze bleef immers als langste staan bij de topito-tafel en zag zo bijna alle kommetjes...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2008, 20:03:34 »
Even voor de administatie van dit topic....

- In afleveerng 2 bij de sein opdracht, is bij elke instructiepapier het mol logo te zien. Alleen de speluitleg voor Joris komt in zijn geheel niet in beeld. Hieraan kunnen verschillende conclusies gehangen worden.

- M.b.t. Taxi: Tijdens DIDM, is het de opdracht van Coen om taxichauffeur te spelen voor Annette, zoals dat gebeurt in het programma Taxi.

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #24 Gepost op: 23-01-2008, 09:59:01 »
Het Spaanse woord voor zien is mirar. Dit klinkt wel een beetje als mirror, het Engelse woord voor spiegel. Is dit te koppelen aan de Alice-in-Wonderlandtheorie?

Offline ik-ben-de-mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2008, 19:30:36 »
Wat is de Alice-in-wonderland theorie? Sorry, maar die heb ik even gemist. En inderdaad, die opdracht met dennis en anette was inderdaad ongeveer gelijk aan taxi.. Trouwens, nu we het toch over talen hebben: zouden we geen mexicaans kunnen proberen??  :P

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #26 Gepost op: 23-01-2008, 19:38:29 »
Wat is de Alice-in-wonderland theorie? Sorry, maar die heb ik even gemist. En inderdaad, die opdracht met dennis en anette was inderdaad ongeveer gelijk aan taxi.. Trouwens, nu we het toch over talen hebben: zouden we geen mexicaans kunnen proberen??  :P

De Alice in Wonderland theorie vind je hier: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=30289.0

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #27 Gepost op: 24-01-2008, 21:49:38 »
De foto-opdracht draaide ook helemaal om dingen zien. Op de tv zagen ze de juiste foto's al voorbij komen, op de grote foto stond PJH te kijken naar de achterkant van een foto, als ze op de achterkant hadden gekeken hadden ze de code gehad...
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: ik zie, ik zie wat jij niet ziet
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2008, 14:14:16 »
Stom dat ik er niet eerder aan dacht. Dennis' ouders zijn Jehova's getuige.