Wat me gisteravond opviel en me nu niet meer met rust laat..
Ik vind WIDM steeds meer een kermis worden. En dan bedoel ik met name dit seizoen. Ook in de voorgaande jaren is geregeld gebruik gemaakt van allerlei kermisattracties, denk bv maar aan de achtbaan van vorig jaar, maar dit jaar lijkt het wel een thema te worden.
Aflevering 1:We zagen een bord in beeld met
Pay Here
Exact fare, please. Take your ticket. You may need to show it.
Op de kermis koop je ook tickets om ergens in te mogen.
T-shirt van Rick (mij lijkt toeval, maar wie weet), Ticket to paradise, een kermis is ook een soort van paradijs. Kies Rick als mol en je hebt een ticket binnen voor de volgende attractie/aflevering.
Later kwam in mij op dat al bij de introductie van de kandidaten al een attractie was. Veel kandidaten zagen we in de spiegel. En ja hoor, op de kermis heb je ook een
Spiegeldoolhof.
Aflevering 2:Het kantoorgebouw waar de Titanic werd ontworpen wordt vooral 's avonds door de Ieren gezien als een
Spookhuis. Lijkt me duidelijk.
Opdracht met de
Reuzenrad, behoeft ook geen toelichting.
Aflevering 3:In de vooruitblik naar aflevering 3 zagen we een fragment van oude wrakken met getallen (geldbedragen) erop. Ook zagen we de ene wagen tegen de andere opknallen. Jawel, hier hebben we te maken met de ouderwetse
Botsauto's.
Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen. Verwacht nu wel dat we elke week 1 of meerdere opdrachten kunnen linken aan de kermis.
De vraag wordt nu: aan welke kandidaat kunnen we dit koppelen? Teruglezende lijkt Rick me geen slechte optie. Maar voor ik deze topic begon te openen, had ik een ander kandidaat in gedachten.
Wat je veel op kermissen vindt zijn kramen waar je
suikerspinnen kunt kopen. En wier haardracht kan je het meest vergelijken met die van een suikerspin? Juist, Paula!