Deze opdracht is toch interessant om nog een keer te bekijken nu Ellie en Remy eruit zijn.
Ik wil toch even aanstippen waarom Klaas geen molgedrag vertoont.
Aan het begin van het spel hebben Klaas en Tim 250 + 500 euro. Dit zijn beide bedragen die uiteindelijk compleet zijn gemaakt.
Het is goed dat hij zelf initiatief wil nemen om te bellen (zodat hij nog invloed kan uitoefenen op het spel). Op dit moment wordt hij gebeld door Taeke en zet hij deze op luidspreker. Dit is niet logisch, wanneer hij zou willen dwarsbomen.
Met voorkennis zou hij dit anders spelen.
Rop, vind ik heel erg molgedrag vertonen. Zet tussendoor de telefoon uit, noemt verkeerde bedragen en neemt de leiding door juist vragen aan Ellie te stellen. Op het moment dat hij een duidelijke opdracht krijgt om naar Taeke en Annemiek te gaan, dan negeert hij deze. Het is wel op het randje, maar je gaat mij niet vertellen dat al deze kleine acties zijn om zichzelf "verdacht" te maken als kandidaat.
Ik vond het een mooie actie van Rop dat hij graag wilde rennen met Ellie, na zijn samenkomst met Annemieke en Taeke. Na het terugkijken van deze opdracht (en duidelijk snappen hoe je deze kan dwarsbomen), is het juist heel erg logisch.
Ergens ben ik er nog niet van overtuigd dat Klaas de Mol is. Niet bij het terugkijken van de andere opdrachten in ieder geval.