Auteur Topic: Molboekje 2017  (gelezen 16123 keer)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Molboekje 2017
« Reactie #20 Gepost op: 24-01-2017, 20:01:26 »
Ik heb 'holdmanrdtot" van Good-Riddance en 'eaae' van Zeeuwse61 bij elkaar gevoegd en voor de grap door elkaar gehusseld.

Dit anagram vind ik wel aardig:

Ho!  Mol deed 't Art aan.  En (ik zeg 't er maar zelf alvast bij):  Dit slaat als de beroemde tang op het beruchte varken.

Voor het overige ben ik van mening dat minimaal twee van de brievenbussen alleen toevallig of als nep-hint in beeld zijn gebracht.

De brievenbus met de oplichtende cijfers - die dus óók in het Molboekje voorkomt - is één van de (twee?) andere, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 20:58:17 door Marisa »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Molboekje 2017
« Reactie #21 Gepost op: 24-01-2017, 23:29:21 »
Misschien al eerder genoemd maar wat ik meteen denk nu ik dit weer lees over de postbussen: thema dit jaar is post (papier, brievenbussen en Gmail logo op molgeld). Moeten we daar niet eens op voortborduren. Dus niet op de cijfers maar op een thema? Komt nl in veel elementen terug, waarbij ik molgeld meest opvallend vind.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2017, 23:40:10 door Juuls247 »
Meer L

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molboekje 2017
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2017, 17:38:14 »
Misschien al eerder genoemd maar wat ik meteen denk nu ik dit weer lees over de postbussen: thema dit jaar is post (papier, brievenbussen en Gmail logo op molgeld). Moeten we daar niet eens op voortborduren. Dus niet op de cijfers maar op een thema? Komt nl in veel elementen terug, waarbij ik molgeld meest opvallend vind.





Goed plan!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molboekje 2017
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2017, 21:07:35 »
Misschien al eerder genoemd maar wat ik meteen denk nu ik dit weer lees over de postbussen: thema dit jaar is post (papier, brievenbussen en Gmail logo op molgeld). Moeten we daar niet eens op voortborduren. Dus niet op de cijfers maar op een thema? Komt nl in veel elementen terug, waarbij ik molgeld meest opvallend vind.
Leuk dat je het met mij eens bent!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molboekje 2017
« Reactie #24 Gepost op: 12-03-2017, 10:44:33 »
Had ik het voor aflevering 1 dus alweer goed. Puur door het molboekje.(zie hier)

Hints of niet, dit waren de redenen dat ik op basis van het molboekje de juiste mol aanwees:

2014- 'De mol is in balans', 'de mol zoekt de balans in extremen'.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
had als enige sterrenbeeld weegschaal.

2015- Door het taalgebruik in het interview in het molboekje, leek het mij het meest aannemelijk dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de mol was.

2016- Iedereen kreeg vanaf dit jaar een persoonlijke vraag. De vraag van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
was: ' Hoe heb je je op jedeelname voorbereid?' Alleen de mol kan zich toch echt voorbereiden.

2017- Dezelfde reden als in 2016, hierbij met als antwoord 'ik wist dus vrij goed waar ik aan begon'


Volgend jaar dat molboekje maar niet kopen of bekijken...
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molboekje 2017
« Reactie #25 Gepost op: 12-03-2017, 11:01:39 »
Had ik het voor aflevering 1 dus alweer goed. Puur door het molboekje.(zie hier)
2016- Iedereen kreeg vanaf dit jaar een persoonlijke vraag. De vraag van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
was: ' Hoe heb je je op jedeelname voorbereid?' Alleen de mol kan zich toch echt voorbereiden.

Ik kan hier niet zo goed uithalen dat hij hierdoor meer kans krijgt om de mol te zijn.. Je deelname voorbereiden kunnen ze ook bedoelen : Heb je oude afleveringen terug gekeken, heb je informatie opgezocht, wie waren je vertrouwenspersonen..

Dat is een vrij normale vraag.. Maar wel knap dat je daar uit kan halen wie de mol kan zijn.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molboekje 2017
« Reactie #26 Gepost op: 12-03-2017, 11:46:21 »
Ik denk dat het gewoon toeval is Brtdm. Op Margriet na want die was inderdaad een aanvallende Mol zoals in het boekje stond. Maar dat van Susan is sowieso toeval want "de Mol is in balans" stond ook in boekje 2013 en is een tekst uit 2011.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molboekje 2017
« Reactie #27 Gepost op: 12-03-2017, 13:13:19 »
Ik denk dat het gewoon toeval is Brtdm. Op Margriet na want die was inderdaad een aanvallende Mol zoals in het boekje stond. Maar dat van Susan is sowieso toeval want "de Mol is in balans" stond ook in boekje 2013 en is een tekst uit 2011.

Denk eigenlijk ook dat het vooral toeval is. Maar als er nog geen beelden zijn, probeer ik toch al lekker te speuren naar mogelijke 'hints'.

Verder vind ik het molboekje overigens niet echt meer een meerwaarde hebben.  :-X
Een beetje info per kandidaat, sterrenbeelden waar je niets aan hebt en informatie over eerdere seizoenen die ook in de voorgaande molboekjes te vinden was.
De informatie over het land, de opnames en interviews vind ik echter nog wel leuk, maar niet echt een reden om het boekje te kopen.
Wellicht dat ze er volgend jaar weer iets extra's in stoppen, zoals de Layar app in 2014. Lekker speuren in het boekje om iets te vinden. Dat zou een reden zijn om hem komend jaar toch weer te kopen.  ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?