Gekeken naar de tijden... (Ik kom altijd wat laat op gang bij De Mol, omdat de kandidaten onbekend zijn en de opdrachten vaak nogal gelaagd, dus nu ga ik spammen
)
De helicopter heeft nog voor 11:30 brandstof als de mannen met de paarden aankomen. Joke is dan nog niet bij het tweede stadje. Dat betekent dat de paarden sowieso langzaam waren, want zo groot was de voorsprong van Joke niet. De helicopter is weg als de pickup bij Joke aankomt. Hoelang het overleg geduurd heeft met Joke weten we niet, maar in beeld toch een minuut of drie. Dat is dus het minimum, want er kunnen delen in de montage gesneuveld zijn. Dat betekent ook dat drie paardrijders (drie!!!) minstens een kwartier hebben gedaan hebben over het aan de praat krijgen van een gasbrander.
Wat ik me afvraag... Was geld en jokers binnenhalen een optie? Dan is het een blunder van formaat dat de pickup het brandijzer niet had. Joke meenemen, de schijven half om half branden (helft geld, helft pasvragen), pasvragen eerlijk verdelen en alles binnenbrengen. Alleen 1 geweer uit de heli had Joke dan af kunnen schieten, maar zij was door drie mensen af te schermen geweest.
Mol op paard is op zich ideaal. Een brander die er veel te lang over doet met een vervoermiddel dat veel te traag is. Zij zouden nooit voor Joke aankomen en daarmee alle anderen met het dilemma schieten-niet schieten opzadelen en zelf buiten schot blijven. Er waren maar twee opties: heel veel pasvragen of Joke dood. Beide was niet wenselijk voor welke kandidaat dan ook.
Lloyd krijgt de schuld, maar vergeet niet dat Jeffrey steeds roept: knallen. En dat zelfs Joke een idioot voorstel doet. 1-1-1 en zijzelf 4. En bij een tegenvoorstel zegt: schiet me dan maar dood. Ze vroeg er ook om. Is ze hier stiekem toch Mols? En... Wat als de afvaller de envelop had gehad en niet Joke? Was er nog een twist geweest? Of kozen ze voor de enige zekerheid: de Mol krijgt de envelop en de rest mag (hoe symbolisch) jagen?
Pieter en Baha dringen er nog op aan om door te geven dat schieten geen geld betekent, al komt Pieter (verdacht) pas na afloop met de goede tactiek: Joke blijven achtervolgen. Baha zeer passief. Steve zeer knullig.