Auteur Topic: [Hint] Wilhelm scream  (gelezen 2929 keer)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hint] Wilhelm scream
« Reactie #20 Gepost op: 21-04-2024, 22:24:44 »
Zou me niet verbazen als dit de stem van de mol blijkt te zijn waar ze het over hebben dat die volgende week te horen is. Maar voor nu ruis erbij onder zodat het niet te duidelijk is.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Hint] Wilhelm scream
« Reactie #21 Gepost op: 22-04-2024, 01:14:32 »
In de giebelpodcast Trust Nobody kwam dit thema ook aan de orde: naar het schijnt scheppen de makers er al seizoenen lang lol in om in elke aflevering een Wilhelm Scream te stoppen. Dat maakt de kans dat dit een hint is wel 'een pak' kleiner.
Woosie down?

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Hint] Wilhelm scream
« Reactie #22 Gepost op: 3-05-2024, 02:12:54 »

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Hint] Wilhelm scream
« Reactie #23 Gepost op: 4-05-2024, 13:58:52 »
Molto bene, Molshoop_  ::vergroot::

In dit topic is al eerder gerefereerd aan de podcast waarin onder anderen Lieven Scheire te horen is. In het Nerdland-maandoverzicht van mei 2023 worden editors uitgedaagd de Wilhelm scream ook in Vlaamse reeksen of series te stoppen. In de daaropvolgende podcastuitzending, een maand later, wordt hierop teruggekomen. Gemeld wordt dat volgens Nick Leyers, die medeverantwoordelijk is voor de geluidsmixage van De Mol, een Wilhelm scream te horen zou zijn in élke aflevering van De Mol. Vervolgens wordt in de podcast een voorbeeld hiervan gegeven: wanneer kandidaat Ruben aan het rolschaatsen is en valt, klinkt de Wilhelm scream (24:25, afl. 6, seizoen 11).

De Nerdland-oproep om de Wilhelm scream in Vlaamse producties te stoppen werd op 22 april 2023 gedaan. De uitzending waarin de rolschaatsende Ruben op z’n snufferd gaat onder begeleiding van de Wilhelm scream, was een dag later op tv, op 23 april. Ik vermoed dat een van de geluidsmixers de uitdaging direct is aangegaan en last minute de schreeuw nog aan de eerstvolgende aflevering heeft toegevoegd. Ik betwijfel vooralsnog echter of de Wilhelm scream in élke aflevering van De Mol zit. Bij terugkijken van één willekeurige oude aflevering is mij de Wilhelm scream in elk geval niet opgevallen. Het is alleen lastig aan te tonen dat iets er níét is. Mocht iemand wél een reeks van Wilhelm screams in eerdere seizoenen spotten, meld de vindplaatsen dan vooral  ::bravo::

Het kan best zo zijn dat de huidige aaneenschakeling van Wilhelm screams slechts een soort proeve van bekwaamheid is van degenen die de geluidsmixage verzorgen. Voor mij verklaart dat echter nog niet waarom aan het einde van aflevering 1 een andere schreeuw erin is gemonteerd.
« Laatst bewerkt op: 4-05-2024, 17:57:50 door Molzkovicz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Opa F
Re: [Hint] Wilhelm scream
« Reactie #24 Gepost op: 5-05-2024, 00:21:26 »
Aan het einde van afl. 1 dat is toch Michaël?

De aankondigingen van ‘2’ het dubbelthema gebeurde met locaties en tijdstippen. De minuten getallen zijn 52, 24 en 48. Schrikkeljaar getallen.
Wat is dan de link met de Wilhelmscream? Schrikkel kan als schrikken gelezen worden, historisch klopt dat ook. De L was vroeger den koppelletter ==> Schrikken dus.
Is dat een thema dit jaar? Charlotte is nogal schrikachtig, maar Senne ook. Wilhelmscream / andere schreeuwen zijn ook vaak schrik moment. Heeft de mol er schrik in/ schrik van.
52, 24, 48. Delen door 4 gaf MFL.
Mol Farmaceut Lolo.