Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 348332 keer)

Offline Beaudelaire

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #640 Gepost op: 23-02-2005, 10:00:21 »
Marc Marie is mijn MOL!!! Hij is heel verdacht.
En toen hij het geld moest beheren, kon hij zijn lach niet meer inhouden.

Offline Lorelei

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
« Reactie #641 Gepost op: 23-02-2005, 10:24:40 »
T lijkt me ook sterk dat MM in de bosjes heeft liggen ritselen bij zijn voorganger. Ik weet t niet...dr zitten daar echt allemaal beesten en dan gaat volgens mij niemand daar rustig liggen om anderen bang te maken....

Maar mijn gevoel blijft bij MM als  ;)

Idd idd.. de manier waarop hij tegen Isa's opmerking dat er dáár een krokodil zit, 'Oh heerlijk..'zegt.. en die willen jullie in de bosjes hebben liggen om wat ritselgeluiden te maken?? ::rofl:: ::rofl::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #642 Gepost op: 23-02-2005, 10:44:58 »
Ik kan me voorstellen dat Mark-Marie die onzin geloofd zo heeft iedereen zijn eigen momenten waarop "hij in zijn broek piest". ::rofl:: Ik ben er geweest, ook in het donker. Sterker nog ik heb gewoon langs een dergelijke rivier gekampeerd en in een rivier met krokodillen gezwommen (weliswaar in een snel stromend stuk waar ze ip ook niemand kunnen pakken).

Normaal gesproken is een volwassene een te grote prooi voor een krokodil. Alleen als je je klein maakt door b.v. op je hurken te gaan zitten in of langs de waterkant kan de krokodil zich vergissen. Honden die alleen over de aanlegsteiger lopen verdwijnen wel regelmatig. ;D

In de bosjes ritselen had dus best gekund. Maar of Marc-Marie dat heeft gedaan? ??? ;D Voor tv moet het natuurlijk een beetje (boel) worden opgeklopt.

Even  los van Marc-Marie. Wat ruist er in het struikgewas als het niet de krokodil was en niet Marc-Marie?  ;)

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #643 Gepost op: 23-02-2005, 11:10:02 »
Ok ik ga even devil's advocate spelen hier >:D
Want ik ben het met Quipo eens dat MM me steeds meer voorkomt als de Ron van vorig seizoen (samen met Jim, want nu gaan de meeste voormalig Jim verdenkers richting MM denken, zo het schijnt).

Oke, resumé... Hier nog even alle feiten van Marc-Marie op een rijtje, waarvan ik dus denk: jij bent de mol!  ::vergroot::

Tijdens de tonnenopdracht wilde hij persé de duurste ton openen (3000 euri). Hij zei letterlijk: "laten we sowieso de duurste openen"... Hoe meer geld er uitgegeven wordt, des te minder geld komt er in de pot!
Het lijkt me absoluut stug dat de Mol dit zo openlijk zou zeggen (zeg maar rustig schreeuwen in betreffende groep). Roeland deed dit ook en werd achteraf onmiddelijk door velen verdacht, MM stond destijds zo we de biechts mogen geloven (een big if, maar goed) ook hoog op dat lijstje van velen.
Hij mag van zichzelf nu denken dat hij zo open is dat hij door velen vertrouwd wordt, ik denk dat het eerder is omdat hij geen echt verdachte dingen doet die de groep geld kosten.
Citaat
Tijdens de grottenopdracht kruipt hij door een gangetje en komt weer tevoorschijn met: "its me... Marc-Marie". Iedereen denkt dat hij dat zomaar voor de lol zei, maar hij zei het met de aanwijzing dat hij de mol is!!
Kwestie van interpretatie ;) Wederom nauwelijks een molactie te noemen mi.
Citaat
De trein-tassenopdracht was MM een stoker. Tijdens uitleg van Angela zei MM droog: "ik denk dat ik in alle 3 de groepen ga". Ook hier kan men van denken dat hij dit voor de lol zei, maar hij heeft wel gelijk gekregen. De mol had nl. hulpmollen ingeschakeld (Yvon, Jim en Isabelle). Yvon en Jim zaten bij elkaar bij de Vrienden, Isabelle bij de Collega's en MM in de Stokers. M.a.w.: hij zat dus in alle 3 de groepen.
Op het moment dat Yvon werd gebeld was nog niet bekend dat de groep ging loten (zo we de sequence moeten geloven maar we moeten ergens van uit gaan..). M.a.w. de mol ging ervan uit dat ze in het stookclubje kwam. Wat weer wel vreemd is dan dat de volgende dag ook Jim wordt benaderd, als tweede hulpmol in de dodge (omdat dit ook de plek is waar je de grondslag voor wat fouts kan leggen). Kan zijn dat MM de mol is hier, Lottie kan evengoed mi, omdat zij net die dingen doorgeeft waar bommen zijn en vaag doet bij daar waar geld te halen valt. Kan ook bij de dodgers gelegen hebben, (waarvan schijnbaar 2 hulpmollen) dus nauwelijks aan 1 persoon te attribueren.
Citaat
Hij trok ook 2x aan het touw (toeter) zodat Victoria dacht dat zij die tas niet moest pakken, maar dat moest ze wel. Het leek net of Lottie dat deed, maar het was echt MM die 2x trok!!
De communicatie verliep sws vaag. MM maakte zich hier erg verdacht overigens bij de anderen. Zou een mol dat risico nemen..?
Citaat
Met de Roadtrain opdracht moest hij de tijd van Lottie evenaren en een pylon minder omrijden. Die tijd haalde hij met gemak (hij had natuurlijk geoefend!!). Het jammere voor de groep en dus ook voor de pot is, hij reed nog nét 1 pylon extra omver!! Hij won het vertrouwen dat hij sneller reed, maar helaas, die pylon gaf de nekslag.
Zou kunnen. Om de een of andere reden komt MM me in die opdracht nog steeds voor als een fanatieke kandidaat en geen mol. Maar goed, het zou best kunnen natuurlijk, al is het bepaald niet eenvoudig om precizie uit te oefenen met zo'n log ding, het beste wat je kan hopen mi is dat je een goede tijd neerzet en niet teveel pilonnen omgooit, want het lijkt me zelfs met een cursus erg lastig om er een exact aantal om te gooien  ::ohno::
Citaat
Tijdens die knutselopdracht moest hij samen met Sander een knutselfrutseltje maken. Marc-Marie zorgt ervoor dat ze, zonder nadenken, die verfwinkel ingaan. Eenmaal in de winkel geeft hij Sander de schuld dat het Sanders idee was om zonder na te denken die winkel in te gaan. Hij schuift dus de schuld op Sander. Tevens zegt MM dat ze dan maar beter eerst weg kunnen gaan om iets anders eerst te gaan doen (materiaal halen etc). Maar in de taxi schuift hij weer het mol-gedrag op Sander en zegt tegen Sander: "je hebt me ook al uit die winkel gekregen", terwijl hij zélf wegwilde... En hoorde jullie hem protesteren toen ze aan de andere kan van de stad op zoek gingen voor een boekwinkel? Ik niet.
Dat van de schuld op Sander schuiven ben ik met je eens, hij bleef roepen dat Sander raar deed maar deed zelf minstens even raar.
Van de rest vind ik het meer een quasiactie. Er werd toch wel een kunstwerk uitgekozen, er was alleen 1 kunstwerk minder om uit te kiezen. Dan kan je net zo goed redeneren dat het verdacht was dat Yvon en Isabelle het zo heel erg goed deden. Het lijkt plausibeler om de mol bij de zangers te stoppen, dan is er kans op dubbele sabotage, maar dan blijft er maar 1 over ;)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 11:20:35 door Lorelei »

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #644 Gepost op: 23-02-2005, 11:10:59 »
Citaat
Met de links-rechtsopdracht had zijn groep als eerste de cijfers voor het tel.nummer. Hij wist als enige dat je nummers moest omdraaien om het juiste nummer te verkrijgen. MM belt het nummer, die overgaat, en als Yvon (per ongeluk) het verkeerde knopje indrukt, zegt MM: "het nummer is ingesprek". Hoe kán dat nou... Hij kan niet van overgaan naar ingesprek gaan... Tevens zei hij dat ze voor de ingang van het Hilton stonden en hoefden ze alleen maar op de andere groep te wachten. Maar nee,... ze lopen als een kip zonder kop rond, zodat ze het nooit meer binnen de tijd halen om bij Yvon en Lottie te komen. En ook nu geeft MM de schuld aan een ander.
Mee eens dat hij constant anderen de schuld geeft maar dat kan heel goed tactiek zijn om verwarring te zaaien. Als anderen de verkeerde verdenken, of desnoods hem verdenken, geeft het hem meer tijd om zijn eigen mol voor zichzelf te houden. Misschien moeten we vooral kijken wie hij in ogen van anderen verdacht maakt.
Vwb in gesprek toon misschien interpreteerde hij de toon gewoon wel verkeerd. Op zich was het vreemd dat hij meteen concludeerde dat het miss een verkeerd nummer was, maar aan de andere kant lijkt het plausibel om alle nummers te proberen en je niet te fixeren op eentje. Wederom lastig te zien wie schuld heeft hier aangezien beide dames in de controle room erg aan het prutsen waren ook.
Citaat
De laatste uitzending heeft MM zich niet al te mols gedragen. Oke, hij heeft de foto van Jim gejat en die later weer teruggestopt in zijn tas met tekst: "beter opletten... De M." Dit kan gezien worden als kwajongensstreek, maar het was imo wel een echte mollenstreek!! Wat mij echter ook opviel was dat, toen iedereen zat en het percentage bekend werd gemaakt, iedereen in shock was dat het 38% was, dus 2 mensen exit. Maar wat was MM aan het doen... zijn veters aan het strikken!! Hij wist dit dus allang en deed dit mssn om zijn lach te verbergen ofzo.
Nja om hier nou je keuze van mol op te baseren vind ik wel wat verregaand...
Citaat
Tevens gaf Gijs het geld weg. MM zei: 'geef maar aan mij'', waarop Angela zei: 'nou, ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent'... waarop MM zei (glimlachend): 'ja... dat denk ik wel'.  Angela wist van te voren niet wie de mol was. Tijdens de opnamen zag zij wie het was, incl. winnaar en verliezer. Achteraf bleek dat zij het goed had (heeft ze toegegeven tijdens de 1e muz.hint bij Schiffers). Angela zegt niet zomaar tegen MM dat ZIJ hem niet de aangewezen persoon voor het geld vindt... zij ziet hem immers ook als mol.
Och ik denk dat Angela dat wellicht tegen elke kandidaat zou hebben gezegd, ze vroeg destijds toen de pot naar rene en Ron ging ook, jongens weten jullie het zeker?? Gewoon beetje stoken ;)
Citaat
En dan die muz. aanwijzingen (en die heb ik niet van mezelf, maar ben het er wel mee eens): bijna alle muz. aanwijzingen hadden iets dubbels. U2 (UU dus), Joe Jackson (JJ dus) 10 CC <--- dit duidt maar op 1 ding: Marc-Marie (MM dus) is de mol!

Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen!  ::zwaai::

Die muzikale aanwijzingen zijn absoluut op velerlei wijze uit te leggen. Ze kunnen mi evenhard in de richting van Yvon , Lottie of Isabelle worden uitgelegd o.a.
Volgens mij slaan die aanwijzingen sws op de mol en meestal op de afleveringen, dus het lijkt me een beetje kort door de bocht dat ze alleen zouden kijken naar de namen van de artiesten met daarin de dubbele letters.

MM blijft níet mijn mol simpelweg omdat ik hem te weinig verdachts zie doen, en daarnaast als ie al dingen doet zijn het in mijn ogen eerder acties van een fanatieke kandidaat die erg geniet van het spel veel eerder dan dat hij de mol is. Het enige wat 'verdacht'aan hem is is zijn actie in de truck (dat kán mols zijn)en het de schuld op anderen schuiven - maar zoals gezegd ik vind het te weinig overtuigend om voor hem te gaan als mol vooralsnog.

Offline Lorelei

• Forumlid
« Reactie #645 Gepost op: 23-02-2005, 11:16:17 »
Marc Marie is mijn MOL!!! Hij is heel verdacht.
En toen hij het geld moest beheren, kon hij zijn lach niet meer inhouden.

Kennelijk wordt hij dus idd door de groep met het geld vertrouwd.. dan moet dus de hele groep koppen in zand hebben als hij de mol is. Dat lijkt me toch erg stug anders was er minstens wel iemand geweest die protesteerde denk ik (hoewel het allemaal snel ging, en Gijs min of meer het besluit nam had de rest wel degelijk kunnen protesteren zoals destijds bij Gijs ook gebeurde).

Tegen deze tijd zit iedereen wel op een Mol denk ik, en zullen niet makkelijk ervan af stappen, dus wat dat betreft hecht ik persoonlijk weinig geloof aan de testfilmpjes aan het einde (Jim gaf ook al aan dat hij helemaal niet op Gijs stemde zoals het filmpje ons wilde doen geloven).

M.a.w. ik denk dat dit een teken is dat de groep in algemeenheid MM wel vertrouwt.

Daarnaast (dank aan C&P voor eerdere uiteenzetting) lijkt het idd plausibel dat Jim niet op MM heeft gestemd, meent te weten wie de mol is, en MM niet verdenkt.

Vwb de letters, het valt me op dat de N van Vincent voor het gemak wordt vergeten omdat die niet in de MM theorie past ;D

Typisch geval van MM- paradigma ;) Sommige (zoals de toon door te ed) lijken me simpelweg te ver gezocht  ::ohno::

Ik denk dat we miss best wat met die letters kunnen maar ik betwijfel of ze daar de naam van een kandidaat van gaan maken. Miss moeten we de M voor de N substutueren ipv dubbel MM zien etc. Even een andere blik erop levert miss een heel ander perspectief ;) 

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #646 Gepost op: 23-02-2005, 11:24:15 »
Ik snap jou wel hoor Lorelei, dat jij MM niet als mol ziet. En zoals jij dit weerlegt is het ook duidelijk, maar mij kan je niet ompraten hoor  ;)! Ik vind juist wel dat MM verdachte dingen doet zoals tijdens een executie zijn veters strikken als het percentage bekend wordt gemaakt (om zijn lach te verbergen???). Nog een paar afleveringen en dan zullen we het weten. Dank voor je weerwoord  ::zwaai::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #647 Gepost op: 23-02-2005, 13:52:13 »
Kennelijk wordt hij dus idd door de groep met het geld vertrouwd.. dan moet dus de hele groep koppen in zand hebben als hij de mol is. Dat lijkt me toch erg stug anders was er minstens wel iemand geweest die protesteerde denk ik (hoewel het allemaal snel ging, en Gijs min of meer het besluit nam had de rest wel degelijk kunnen protesteren zoals destijds bij Gijs ook gebeurde).

M.a.w. ik denk dat dit een teken is dat de groep in algemeenheid MM wel vertrouwt.

Dit was op het einde van de uitzending...En ik denk dat er wel meer zijn die Marc-Marie niet vertrouwen. Alleen laten ze ons dat niet zien.
Daarbij kan er volgende uitzending misschien nog wel iets over gezegd worden...

Wat je zegt over de Jim verdenkers die overstappen op MM (ik zat al vanaf het begin op MM) Kan je ook gebruiken naar degene die naar Lottie overstappen dus dat heeft er niiets mee te maken lijkt me  :P
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #648 Gepost op: 23-02-2005, 13:55:35 »
Dit is vást al genoemd, maar:
-Op alle met google te vinden websites staat dat Marc-Marie op 21/12/1966 geboren is. Volgens de WIDM-website is Marc-Marie op 21/12/1964 geboren
-Als je die getallen allemaal optelt, kom je weer op 9
-Ook op het politiebord uit aflevering 4 staat zijn geboortedatum verkeerd (en dat zal hij niet gezien hebben zeker?)
-Volgens het introductiefilmpje is hij 39 jaar. Op het moment is hij 38 jaar. Ten tijde van WIDM was hij 37 jaar. Volgens de WIDM-datum is hij nu 40 jaar. Ten tijde van WIDM was hij dan inderdaad 39 jaar.
-Nog vier leeftijden zijn raar in het filmpje;
Jim de Groot 31 jaar. (Moet 32 zijn)
Lottie 26 jaar (Moet 27 zijn)
Victoria 23 jaar (tijdens WIDM wel idd, nu 24)
Yvonne 44 jaar (moet 45 zijn)
Yvonne, Lottie en Jim zijn tussen 31/7 en 26/8 geboren; toen was WIDM volgens mij nog niet opgenomen; tijdens WIDM waren zij dus wel degelijk ouder.
-Marc-Marie is de enige die te oud is in het introfilmpje.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #649 Gepost op: 23-02-2005, 14:01:39 »
Het was al gezegd Joff maar dan ietsje anders...
 ::bravo::
Ik vind die 38 - 39 - en 40 ook wel toeval dat het ook de percentages waren van het stemmen  8)

Zou een hint kunnen zijn
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #650 Gepost op: 23-02-2005, 14:09:09 »
Het was al gezegd Joff maar dan ietsje anders...
 ::bravo::
Ik vind die 38 - 39 - en 40 ook wel toeval dat het ook de percentages waren van het stemmen  8)

Zou een hint kunnen zijn

37 toch ook een keer? of niet? nou ja, ik denk iig zeker dat het marc-marie is. eerlijk is eerlijk, ik verdenk elk half uur een ander. maar ik denk zeker dat hij het is.

ben benieuwd of hij het geld nog wegmaakt in de volgende uitzending. misschien doet hij wel alsof hij beroofd is door de mol oid. :D :D

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #651 Gepost op: 23-02-2005, 14:21:52 »
-Nog vier leeftijden zijn raar in het filmpje;
Jim de Groot 31 jaar. (Moet 32 zijn)
Lottie 26 jaar (Moet 27 zijn)
Victoria 23 jaar (tijdens WIDM wel idd, nu 24)
Yvonne 44 jaar (moet 45 zijn)
Yvonne, Lottie en Jim zijn tussen 31/7 en 26/8 geboren; toen was WIDM volgens mij nog niet opgenomen; tijdens WIDM waren zij dus wel degelijk ouder.

In het interview met Yvonne krijgt zij kado's "voor in het vliegtuig" dus de volgende dag, kortom de opname's hebben 2e helft juli/1e helft augustus plaats(is ook wel genoemd door een aantal mensen)
Bij de start van de opname's kloppen deze leeftijden gewoon.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #652 Gepost op: 23-02-2005, 16:40:10 »
In het interview met Yvonne krijgt zij kado's "voor in het vliegtuig" dus de volgende dag, kortom de opname's hebben 2e helft juli/1e helft augustus plaats(is ook wel genoemd door een aantal mensen)
Bij de start van de opname's kloppen deze leeftijden gewoon.

Ok! :)

Offline B209910

• Forumlid
« Reactie #653 Gepost op: 23-02-2005, 17:36:12 »
ja over die kado's van yvonne gesproken,is daar een hint in gevonden (sorry langzame compu, kan niet terug gaan lezen). Ze kreeg allerlei kadootjes zonder namen erop, en het werd allemaal zo uitgebreid gefilmd... zou daar niets van de mol tussen zitten?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #654 Gepost op: 23-02-2005, 17:49:09 »
ff offtopic maar ik kan deze dus niet kijken via de .nl site heeft iemand misschien een linkje naar dat interview zodat ik ook de cadeautjes kan horen  :\'(

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Castor_en_Pollux

• Forumlid
  • 1 die 2 is
« Reactie #655 Gepost op: 23-02-2005, 18:35:48 »
Ik denk dat er toch wel kan worden gesteld dat voor geen enkele van de nog in aanmerking komende kandidaten geldt dat deze als mol veel duidelijk geslaagde molsakties(effectiviteit) op zijn of haar naam heeft staan. Dat blijkt mi. ook wel uit de lijstjes van mogelijke molsakties.
Bovendien lijkt me de conclusie ook terecht dat gezien de mogelijke molsakties van de mol, deze mol in een behoorlijk aantal opdrachten gemold moet hebben door passief te blijven. Ik betwijfel of dit nog heel sterk kan veranderen in de komende 4 afleveringen.
Er zou dus gezocht moeten worden naar een mol die past bij dit hierboven beschreven gedrag. Dat wil zeggen toch wel tamelijk passief en niet risiconemend.
Naast het feit dat Jim(als hij de waarheid spreekt) min of meer heeft aangegeven dat Marc-Marie de mol niet is, vraag ik me af of Marc-Marie een dergelijke passieve mol zou willen en kunnen spelen.
Over 1 van de meest duidelijke akties van Marc-Marie, het openen van de tonnen wil ik nog opmerken dat de ton die hij zo duidelijk open wilde krijgen, de duurste ton, de ton was met de tenten. Deze was hoe dan ook toch wel open gegaan. Waarom je daar dan zo hard voor maken ?

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #656 Gepost op: 23-02-2005, 19:19:27 »
Ik verander volgens mij per minuut van idee de laatste dagen, maar ik zit nu met het idee dat MM het toch best wel eens zou kunnen zijn. Deze serie staat sowieso niet bol van de mislukkingen door typische molacties, maar de boel is gewoon 1 grote chaos. Dus ik heb maar eens gekeken naar wie zich hier probeert het meest afzijdig van te houden en probeert er nog wat van te maken. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk onmolse acties te bedenken, maar bij MM blijft het lijstje angstvallig leeg. In Lisse was hij supermollig bezig door niet te potten, wilde de duurste ton openen, reed wild in de vrachtauto, steelt de foto van Jim. Why not ... maar je zal zien dat ik morgen toch weer op Lottie of Sander zit ::)

Offline Firefoot

• Forumlid
« Reactie #657 Gepost op: 23-02-2005, 19:52:41 »
Zo, Lorelei maakt even d'r standpunt duidelijk! :D

Maar Marc-Marie als Mol? Nee, zie ik nog steeds niet in... maar goed, ik ben dan ook niet eigenwijs... ::pinokkio::
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Flugel

• Forumlid
« Reactie #658 Gepost op: 23-02-2005, 20:52:23 »
Ik kan ook niet teruglezen (veel te veel, kon hier 3 weken niet zijn), maar Angela zei dus aan het eind van de uitzending toen MM het geld kreeg iets in de trant van 'Jij het geld? De anderen kunnen nu beter maar oppassen'.

Verder is hier al eens langsgekomen dat er letters veranderd worden of weggelaten worden bij plaatsnamen, als je dan ook bekijkt naar de letters van de muzikale aanwijzingen (weet ik niet meer uit mijn hoofd maar daar komen soms ook letters in voor bij artiesten) krijg je wat letters waarmee je volgens mij goed de naam van Marc-marie Huybrechts mee kan maken.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #659 Gepost op: 23-02-2005, 20:58:52 »
Ja, die twee dingen zijn al vrij lang bekend. Vooral die letters. Zie topic "Letters".
The British are not impressed.