Ok ik ga even devil's advocate spelen hier
Want ik ben het met Quipo eens dat MM me steeds meer voorkomt als de Ron van vorig seizoen (samen met Jim, want nu gaan de meeste voormalig Jim verdenkers richting MM denken, zo het schijnt).
Oke, resumé... Hier nog even alle feiten van Marc-Marie op een rijtje, waarvan ik dus denk: jij bent de mol!
Tijdens de tonnenopdracht wilde hij persé de duurste ton openen (3000 euri). Hij zei letterlijk: "laten we sowieso de duurste openen"... Hoe meer geld er uitgegeven wordt, des te minder geld komt er in de pot!
Het lijkt me absoluut stug dat de Mol dit zo openlijk zou zeggen (zeg maar rustig schreeuwen in betreffende groep). Roeland deed dit ook en werd achteraf onmiddelijk door velen verdacht, MM stond destijds zo we de biechts mogen geloven (een big if, maar goed) ook hoog op dat lijstje van velen.
Hij mag van zichzelf nu denken dat hij zo open is dat hij door velen vertrouwd wordt, ik denk dat het eerder is omdat hij geen echt verdachte dingen doet die de groep geld kosten.
Tijdens de grottenopdracht kruipt hij door een gangetje en komt weer tevoorschijn met: "its me... Marc-Marie". Iedereen denkt dat hij dat zomaar voor de lol zei, maar hij zei het met de aanwijzing dat hij de mol is!!
Kwestie van interpretatie
Wederom nauwelijks een molactie te noemen mi.
De trein-tassenopdracht was MM een stoker. Tijdens uitleg van Angela zei MM droog: "ik denk dat ik in alle 3 de groepen ga". Ook hier kan men van denken dat hij dit voor de lol zei, maar hij heeft wel gelijk gekregen. De mol had nl. hulpmollen ingeschakeld (Yvon, Jim en Isabelle). Yvon en Jim zaten bij elkaar bij de Vrienden, Isabelle bij de Collega's en MM in de Stokers. M.a.w.: hij zat dus in alle 3 de groepen.
Op het moment dat Yvon werd gebeld was nog niet bekend dat de groep ging loten (zo we de sequence moeten geloven maar we moeten ergens van uit gaan..). M.a.w. de mol ging ervan uit dat ze in het stookclubje kwam. Wat weer wel vreemd is dan dat de volgende dag ook Jim wordt benaderd, als tweede hulpmol in de dodge (omdat dit ook de plek is waar je de grondslag voor wat fouts kan leggen). Kan zijn dat MM de mol is hier, Lottie kan evengoed mi, omdat zij net die dingen doorgeeft waar bommen zijn en vaag doet bij daar waar geld te halen valt. Kan ook bij de dodgers gelegen hebben, (waarvan schijnbaar 2 hulpmollen) dus nauwelijks aan 1 persoon te attribueren.
Hij trok ook 2x aan het touw (toeter) zodat Victoria dacht dat zij die tas niet moest pakken, maar dat moest ze wel. Het leek net of Lottie dat deed, maar het was echt MM die 2x trok!!
De communicatie verliep sws vaag. MM maakte zich hier erg verdacht overigens bij de anderen. Zou een mol dat risico nemen..?
Met de Roadtrain opdracht moest hij de tijd van Lottie evenaren en een pylon minder omrijden. Die tijd haalde hij met gemak (hij had natuurlijk geoefend!!). Het jammere voor de groep en dus ook voor de pot is, hij reed nog nét 1 pylon extra omver!! Hij won het vertrouwen dat hij sneller reed, maar helaas, die pylon gaf de nekslag.
Zou kunnen. Om de een of andere reden komt MM me in die opdracht nog steeds voor als een fanatieke kandidaat en geen mol. Maar goed, het zou best kunnen natuurlijk, al is het bepaald niet eenvoudig om precizie uit te oefenen met zo'n log ding, het beste wat je kan hopen mi is dat je een goede tijd neerzet en niet teveel pilonnen omgooit, want het lijkt me zelfs met een cursus erg lastig om er een exact aantal om te gooien
Tijdens die knutselopdracht moest hij samen met Sander een knutselfrutseltje maken. Marc-Marie zorgt ervoor dat ze, zonder nadenken, die verfwinkel ingaan. Eenmaal in de winkel geeft hij Sander de schuld dat het Sanders idee was om zonder na te denken die winkel in te gaan. Hij schuift dus de schuld op Sander. Tevens zegt MM dat ze dan maar beter eerst weg kunnen gaan om iets anders eerst te gaan doen (materiaal halen etc). Maar in de taxi schuift hij weer het mol-gedrag op Sander en zegt tegen Sander: "je hebt me ook al uit die winkel gekregen", terwijl hij zélf wegwilde... En hoorde jullie hem protesteren toen ze aan de andere kan van de stad op zoek gingen voor een boekwinkel? Ik niet.
Dat van de schuld op Sander schuiven ben ik met je eens, hij bleef roepen dat Sander raar deed maar deed zelf minstens even raar.
Van de rest vind ik het meer een quasiactie. Er werd toch wel een kunstwerk uitgekozen, er was alleen 1 kunstwerk minder om uit te kiezen. Dan kan je net zo goed redeneren dat het verdacht was dat Yvon en Isabelle het zo heel erg goed deden. Het lijkt plausibeler om de mol bij de zangers te stoppen, dan is er kans op dubbele sabotage, maar dan blijft er maar 1 over