Over aflevering 3: echt een leuke aflevering! En dat Gijs terugkomt in het spel, tja, oneerlijk eigenlijk, maar aan de andere kant, als iemand anders uit was gevallen zou diegene ook terug mogen komen, dus dat is niet minder oneerlijk, hou je alleen dat Gijs weet dat hij behoorlijk fout zat met zijn mol; daarmee is het wel oneerlijk.
Het hoort nou eenmaal bij 'wie is de mol' zoiets. Tijdens de 2e serie vond ik het ook al belachelijk, maar zo erg is het helemaal niet!
Leuke aflevering, maar wel een beetje teleurstellend einde, de executie is altijd wel iets waar je naartoe leeft en als dat dan ontbreekt, tja. Dat is niet leuk.
En ontzettend jammer dat Roeland er zo uit moest.
En die muziek van aflevering 1 hebben ze niet meer aan het eind!
Maar idd nog een groot compliment aan de makers en bedenkers van de opdracht met de trein: prachtig in beeld gebracht en hoe bedenk je het! Zo'n opdracht, en het voorelkaar krijgen die trein te huren met zo'n soort auto op een spoor...
Echt heel mooi gemaakt.
--> Als je de uitzending nog eens bekijkt, zie je bij 30 minuut 40 een M op de muur verschijnen achter Victoria ( ongeveer ter hoogte van haar schouder ). Deze M blijft een tijdje staan. Zou het kunnen dat deze M de plek van de Mol aan de tafel laat zien?
Scherp gezien idd, maar volgens mij is het gewoon de schaduw van die lamp ernaast die toevallig een m vormt.
Nog even over de plaatsnamen, zoals je op de kaart van die link die ik heb gegeven kunt zien zijn de namen Toopermang en Mangkita fout. Over Hayborough bestaan nog onzekerheden, dat kan ik nog niet echt vinden. Beide liggen in de buurt van Adelaide. Maar de letters MM zijn zeker.
Echt een superhint! Maar kan nog altijd weer zo'n afleidingshint zijn zoals die 'mol' die in het water verscheen bij astrid in serie 4...
Geweldig gevonden.
De 2 plaatsnamen zijn verkeerd geschreven om extra aandacht te vestigen op deze namen (of om puzzelaars om de tuin te leiden) die in werkelijkheid 'Tooperang en Nangkita' zijn. Deze twee namen zijn namelijk samen een anagram voor:
O Tante Anka ging 'r op
En waar ging Tante Anka dan op? Op de foto (of de film, hoe je het maar wilt zien): samen met de Mol:
Kan niet missen toch?
Je hebt me bijna overtuigd, alleen die 'O' aan het begin, kweet niet, maar die is net 1 teveel.