Auteur Topic: Dagboek analyse  (gelezen 33179 keer)

Offline dopey

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek analyse
« Reactie #40 Gepost op: 3-02-2005, 12:10:25 »
Ja maar Gijs heeft niet gemold, want Gijs heeft niks gedaan...
En dan als de mol zegt dat we het later nog wel horen, dan valt er weinig te horen, want Gijs deed niks bijzonders.

En als de mol al gaat mollen door een kniewond te suggeren, mogen ze van mij naar SBS. want dat is geen AVRO niveau
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #41 Gepost op: 3-02-2005, 16:16:24 »
Limone, dat probleem heb ik ook op .nl!

Ik vind het dagboek van de mol leuk om te lezen. In eerste instantie las ik de zin over het liegspel verkeerd. Er wordt gezegd dat het ineens wel anders is als er twee mollen tegenover je zitten. Ik dacht: zou de mol dus gekozen hebben voor 2 mollen tov haar/hem?
Maar dat las ik volgens mij dus verkeerd.

Overigens heeft de mol natuurlijk zeer lang de tijd gehad om zich voor te bereiden op deze opdracht en kan er werkelijk van alles van maken!

::oink:: En dan te bedenken dat ik nu pas voor het eerst iets post in dit topic  ::rofl:: Waar het hart vol van is... :-*  ;)

Wat ik me afvroeg: zijn alle dagboeken, geschreven door de Mol en Angela ook nog terug te lezen op deze site? En zo ja, waar??? Zo nee, kan dat bijgehouden worden ergens??
I got that tunnel vision going through my  head

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #42 Gepost op: 3-02-2005, 16:26:27 »
In het dagboek van aflevering 2 schrijft de mol:

"Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later."

Ik 'zie' dus geen enkele zichtbare of onzichtbare mollenstreek in deze opdracht.
Toch heeft de mol gemold volgens zijn/haar dagboek.
Het zal mij benieuwen wat we hiervan gaan terugzien in de laatste aflevering en tot die tijd denk ik dat we hier goed over moeten blijven nadenken.
Wellicht dat iemand nog iets te binnen schiet over wat de eventuele molse betekenis is van iets wat er bij deze opdracht is gezegd of gebeurt.

De mol schrijft dat hij in de grot niet heeft kunnen 'mollen'. Maar wat dachten jullie van erbuiten!? De tassen moesten gehaald worden en natuurlijk weet de mol wie wie verdenkt, dus ook door wie hij verdacht wordt. Daardoor kon de mol de tassen van die personen meenemen en in de tassen snuffelen (geld wegnemen uit de tas van Yvon Jaspers???). Want volgens mij moest je alleen richting de verzamelplaats lopen en als er al een camera bij was, dan wisten de mensen toch ook al wie de mol was. Misschien horen we in de ontknoping wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Of denk ik nu heel krom??
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 16:28:28 door limone »

Offline -Jutta-

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 3-02-2005, 17:17:37 »
Het kan natuurlijk zo zijn dat de mol in de tassen heeft gesnuffeld, want als het al op camera komt, zie je dat pas bij de reunie. En daarbij, niet alleen de mol hoeft er in te kijken, en er was nog het gevaar dat de volgende eraan komt, en dat je dan betrapt wordt.

Lijkt me niet als het geld (nu al) gestolen wordt. Zou dan wel heel opvallend zijn, want dan blijven alleen degene over die een tas van Yvon hadden. Nee, zo vroeg in het spel doen ze dat niet.

Maar wat wel in het dagboek staat: Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Is dat dan wel of niet in de grot gebeurd? Want als het in de grot was gebeurd, zat de mol (denk ik) niet in de laatste groep. Want dan kun je toch niks meer doen? (Wie zater er ook al weer in de laatste groep? Roeland en Sander toch?)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Sin

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • No one can stop my crazyness
« Reactie #44 Gepost op: 3-02-2005, 19:01:15 »
Misschien wordt de grot later nog belangrijk, dat ze daar nog een opdracht moeten doen ofzo?

Offline Mole Catcher

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 3-02-2005, 19:10:39 »
Ik zie een patroon in wat de mol in zijn/haar dagboeken schrijft:

Dagboek afl 1: Lastiger wordt het, als je opeens twee ex-mollen tegenover je ziet…..en twee succesvolle mollenvangers natuurlijk.

Dagboek afl 2: Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was!

Dagboek afl 3: Oh ja, ik heb een paar hulpmollen ingeschakeld
Een paar is bij mij 2!! (Dus is de mol 1 van de gebelden!)

Valt me wel op dat er elke keer een aantal genoemd wordt in combi met mol

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #46 Gepost op: 3-02-2005, 21:43:30 »
De mol schrijft dat hij in de grot niet heeft kunnen 'mollen'. Maar wat dachten jullie van erbuiten!? De tassen moesten gehaald worden en natuurlijk weet de mol wie wie verdenkt, dus ook door wie hij verdacht wordt. Daardoor kon de mol de tassen van die personen meenemen en in de tassen snuffelen (geld wegnemen uit de tas van Yvon Jaspers???). Want volgens mij moest je alleen richting de verzamelplaats lopen en als er al een camera bij was, dan wisten de mensen toch ook al wie de mol was. Misschien horen we in de ontknoping wat er gebeurd zou kunnen zijn.

Of denk ik nu heel krom??

Vind niet dat je krom praat, kijk maar es in de topic over "Jim is (niet) de mol", vanaf halverwege pagina 7...

http://www.wieisdemol.com/topic,13512.0.html

En ik heb nog niemand het geld zien controleren, dus best kans dat ze daar pas na een paar dagen (voor ons na een paar weken) ineens op het idee komen om de Pot es te gaan controleren... En wie kan dan nog achterhalen wat er gebeurd is?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 3-02-2005, 21:56:12 »
Maar zal even een korte samenvatting geven hier, want het vooral ook over de dagboeken...

aflevering 2
Tassen inpakken:   
Jim was als eerste klaar, keek rond met zijn 2 vingers omhoog en kon zien in welke tas Yvon het geld stopte..

Door de grotten:
Hoewel Jim even mompelde dat ook hij claustrofobisch was aangelegd, ging hij als eerste door de grotten. Dit werd ook vermeld in de betreffende dagboeken..

Terug bij de tassen:
Jim kwam als eerste uit de grotten en wist welke tas hij sowieso mee moest nemen. Hij koos voor die van Yvon. Met 1 zak op de rug, 1 voor zijn buik en de helm weer op, liep hij, zonder andere kandidaten terug naar het beginpunt.
Gelegenheid maakt DeMol, dus....

Dagboek van DeMol:
DeMol spreekt over 9 mollen, is m.i. verwijzing naar de biecht van Jim tijdens executie...

De biecht:
Jim spreekt over 9 mollen, maar maakte toch niet uit, want hij ging toch wel sowieso met de poet ervandoor....
Yvon zei dat ze wist wie DeMol was, ze had HEM bezig gezien, maar wou niet zeggen wie dat was. HIJ heeft het zwaar, heel zwaar...

Aflevering 3:
Yvon begint Jim uit te horen waar hij die ochtend was.... We hebben het allemaal kunnen zien. Ze zei toen wel dat ze op Roeland zat, maar de vraag is, was dat voor of nadat ze gemerkt had dat er in haar tas was gewroet????

Ok, korte samenvatting is wat langer geworden, maar meeste puntjes nu wel zo overzichtelijk op een rijtje...
Om cross-postings te voorkomen, zie eerder genoemde link naar topic over Jim voor reacties en of aanvullingen.

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2005, 08:56:08 »
Oww... ik ga nu heel erg twijfelen... Als ik dit zo lees over Jim dan denk ik: ja, het moet wel de mol zijn, maar waarom zegt mijn gevoel dan nog steeds Marc-Marie!? En oke, Jim pakte een tas van Yvon, maar hoe wist hij nou in welke van de 2 tassen het geld zat?? Aan Angela vragen had geen zin, ook zij wist niet wie de Mol was tijdens de opnamen. En nee, de mol hoeft niet al het geld weg te nemen, maar 500 of 1000 euri valt niet echt op hoor!!! En nee, Yvon heeft het geld nog niet publiekelijk gecheckt. Vreemd!

Hopelijk geeft vanavond meer doorslag in mijn gedachten. For the time being hou ik het toch nog even op MM  :-\\

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #49 Gepost op: 5-02-2005, 01:11:31 »
Angela schrijft na aflevering 4:

{Bij de executie werden de hulpmollen uitbetaald voor hun voortreffelijke bijdragen.]

Verwarring alom, want sprak zij bij de executie niet over 1 hulpmol??

Wie bedoeld zij hier??

Isabelle?
Yvon?
Jim?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-02-2005, 02:07:13 »
Inderdaad goede vraag..

A  Yvon is vorige week NIET in haar missie geslaagd om er voor te zorgen dat geld uit de Pot verdween
B  Isabelle is vandaag NIET in haar missie geslaagd dat er geen geld in de Pot kwam
C  Jim had nog GEEN missie..

Het enige wat duidelijk is, is dat Victoria 1 vraag heeft moeten inleveren, hetgeen ervoor gezorgd had dat het percentage op 39% bleef steken... met die vraag van Victoria was het misschien 40% geweest...

Offline Wie is de nol

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-02-2005, 12:46:58 »
Isabelle kreeg toch alleen de opdracht om de mol te helpen niet om te zorgen dat er geen geld in de pot kwam, ik denk dat Angela het over Isabelle had

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #52 Gepost op: 5-02-2005, 13:11:05 »
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Hoe vind je dat ik het doe? Zelf ben ik niet ontevreden. Het spel wordt wat feller en iedereen is ervan doordrongen dat het soms hard tegen hard gaat. Dat is de mol hè en dat vind ik er ook zo mooi aan.

Het was voor mij dan ook geen verrassing dat Yvonne vandaag het strijdperk heeft verlaten. Sterker nog: als Roeland vorige week niet ziek naar huis was gegaan, dan was Yvonne nu allang thuis geweest…

Zij lette niet op, of ze wist niet waar ze op moest letten, dat kan ook. Ze lette in ieder geval niet op mij. Niet écht denk ik. Misschien heeft ze zich teveel laten afleiden door bijzaken, om het zo maar te zeggen… Bij dat koffertjesspel bijvoorbeeld, daar deed ze heel erg haar best en richtte zich volledig op die man met z'n koffertje. Dan mis je soms toch wel wat dingen die om je heen gebeuren...

Oke, ik blijf dus nog bij Marc-Marie als mol. Yvonne was dus met het kofferspel samen met MM en zij ging met Pete praten en liet MM dus alleen. Niet slim!!! Verder reed MM verdacht goed in die truck, maar schepte nog nét 1 pillon extra mee, waardoor er 5000 euri wegging...  Ik heb 'm door hoor!   ::vergroot::

Deze had ik ook gepost bij het topic van Marc-Marie, maar hoort ook hier thuis!!

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 5-02-2005, 14:35:46 »
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Hoe vind je dat ik het doe? Zelf ben ik niet ontevreden. Het spel wordt wat feller en iedereen is ervan doordrongen dat het soms hard tegen hard gaat. Dat is de mol hè en dat vind ik er ook zo mooi aan.

Zou dit niet kunnen slaan over discussie tussen Gijs en Jim tegen het einde van de koffertjesopdracht?
Gijs wou nog even ergens een half uurtje zitten om bij te komen, want anders zou hij het niet redden... Jim daarentegen: "Daarom red jij het niet tot de finale, maar ik wel.."

Als Jim DeMol zou zijn, weet hij hier prima te stoken door de druk op te voeren...

Offline ceetje

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 5-02-2005, 14:40:54 »
al gepost in topic over Gijs, maar hoort ook hier.

Yvonne eindigt in haar dagboek met: "Maar waarom liggen die mensen die dachten dat ík de mol ben er eigenlijk niet uit?"

Wie bedoelt zij? Alleen Gijs verdacht haar toch (zie wie verdenkt wie) en die lag er (even) uit?  ???

Offline lollygirl

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 5-02-2005, 15:58:24 »
al gepost in topic over Gijs, maar hoort ook hier.

Yvonne eindigt in haar dagboek met: "Maar waarom liggen die mensen die dachten dat ík de mol ben er eigenlijk niet uit?"

Wie bedoelt zij? Alleen Gijs verdacht haar toch (zie wie verdenkt wie) en die lag er (even) uit?  ???

Ten eerste kan Yvonne nu nog niet weten hoeveel mensen haal verdachten en wie dat waren. Daarbij komt ook dat je veel vragen goed kan beantwoorden zonder dat je de goede mol voor je hebt...
Keep Watching

Offline Sneakiej

• Forumlid
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #56 Gepost op: 9-02-2005, 11:00:38 »
even tussendoor, in de dagboeken van de mol op widm.nl is weggehaald dat hij/zij op het strand alleen maar toe hoefde te kijken , omdat het geld toch wel uit de pot ging, maar bij gijs is ook iets veranderd. er stond eerst dat hij iet over het HOOFD had gezien, dit is nu weggehaald, (misschien een hint?)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #57 Gepost op: 9-02-2005, 21:59:36 »
Ik heb hier bij wieisdemol.nl ook al over geschreven...
Toen dacht ik nog dat het er mee te maken had dat er van mol gewisseld is waardoor een en ander niet meer in overeenstemming zouden zijn...

Dat kan alleen als Roeland de eerste mol is geweest en iemand zijn stokje heeft opgenomen.

In het eerste dagboek van de mol stond inderdaad dat hij/zij niets hoefde te doen, omdat het geld er toch wel uitvloog.

Heeft iemand de originele tekst van het eerste dagboek?

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 9-02-2005, 22:01:53 »
dat probeerde ik dus duidelijk te maken, gaat het hier om een hint, of is er inderdaad van mol gewisseld, waardoor de uitspraak: ik heb iets over het hoofd gezien niet meer opgaat.????? maar aangezien er in het eerste dagboek ook al dingen zijn veranderd.. ik weet het niet
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #59 Gepost op: 9-02-2005, 22:13:02 »
Suzanne schrijft aldaar op de site:

Even terugkomen op dit onderwerp dat ik een aantal dagen geleden had neergezet. Ik heb nog eens zitten kijken of er inderdaad een zin tussenuit is gehaald, en dat is nu wel zeker, zeker nu ik dit woordje heb gevonden.

Even noteren uit het dagboek:

"Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.

Die 9000 euro reduceren tot 1750 was dus niet zo moeilijk. En de nacht op het strand was hartstikke leuk. Behalve..."

Er wer een stukje geschreven over dat de mol naar angela wilde stappen, dan komt er een alinea, en een zin met daarin het woordje dus, maar die slaat nergens op, als hij nergens naar verwijst, en dat doet hij dus niet. Er MOET dus wel wat voor hebben gestaan, waar die dus naar verwijst.

Lottie verdenkt ik sterk, zie dagboekstuk van afl. 2 dat is weggeknipt.