Auteur Topic: Dagboek analyse  (gelezen 33187 keer)

Offline lilith

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Dagboek analyse
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2005, 22:16:18 »
Alle eer aan Suzanne op het forum van wieisdemol.nl!!!

Met Lottie bedoeld zij: in het dagboek stond iets over (vrij vertaald: ik stond erbij en keek ernaar..."

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Sneakiej

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 9-02-2005, 22:20:23 »
goed uitgezocht mensen, maar omdat lottie niet mijn mol is hihi moet je ook eens kijken naar yvon en victoria, die staan ook van de groep af, je hoort gijs (weet het niet zeker) nog zeggen dat yvon ook op een afstand stond met het geld en dat hij die ook in de gaten heeft gehouden .... maar zeer goed onderbouwd mensen!!!!!!!!!
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 10-02-2005, 16:43:20 »
Hier nog een plaatje voor de lottie-kijkt-toe-en-doet-niets-collectie: (bron: "afleveringen->afl4->fotovlucht)

edit: nog eentje  ;D
« Laatst bewerkt op: 10-02-2005, 17:03:05 door Quuipo »

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 10-02-2005, 17:45:47 »
"Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was! Ik wilde bijna Angela erop aanspreken, totdat ik net op tijd bedacht dat zij ook niet weet wie de mol is.

Die 9000 euro reduceren tot 1750 was dus niet zo moeilijk. En de nacht op het strand was hartstikke leuk. Behalve..."

Er werd een stukje geschreven over dat de mol naar angela wilde stappen, dan komt er een alinea, en een zin met daarin het woordje dus, maar die slaat nergens op, als hij nergens naar verwijst, en dat doet hij dus niet. Er MOET dus wel wat voor hebben gestaan, waar die dus naar verwijst.

Die 'dus' verwijst gewoon naar dat het niet moeilijk was om geld uit de pot te halen, omdat het leek alsof ze met 9 mollen op pad was

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2005, 19:08:30 »
Kan wel zijn, maar ik weet dat er eerst nog iets tussen stond.....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline bastiano

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2005, 19:32:24 »
maar wat stond er dan?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2005, 19:36:29 »
maar wat stond er dan?
Ik heb het stuk zelf niet gelezen, maar had uit een aantal posts/reacties begrepen dat de mol zei dat 'ie niks gedaan, toegekeken, had bij het openen van de tonnen omdat de andere kandidaten het al deden.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 11-02-2005, 22:18:17 »
Aflevering 5, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Is ze alsnog omgevallen zeg. Dat had ik nou niet verwacht. Nu moet ik wel zeggen dat deze laatste twee dagen erg gecompliceerd waren.

Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee. Hoe groot is dan de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet, zie je me dan? Dat is ook nog de vraag natuurlijk. Maar goed, ik wil niet te ingewikkeld doen, de aandacht is al genoeg van mij afgeleid; het is tijd voor wat echte actie waar niemand omheen kan. Ik heb geen hulp meer nodig en kan het vanaf nu alleen wel af. Dankjulliewel allemaal en tot ziens Victoria.

Offline Snowhite

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 11-02-2005, 22:25:42 »
Dus de mol vind dat er genoeg aandacht is afgeleidt van hem/haar en dat het nu tijd is voor echte actie waar niemand onderuit kan?

Geld dat voor deze week of aankomende??????En heeft de mol nog niets opvallends gedaan? En dan nog.....gaan wij dat door hebben he...

Want dan blijf ik toch weer op MM hangen die heel speciaal niet zo opvallend was, behalve dan dat ie sander verdacht maakte.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #69 Gepost op: 11-02-2005, 22:48:48 »
Ja, als je het stukje spitst op Victoria dan krijg je eerst

MM, Sander, Yvon en Isabelle waar ze niet bij zat en dan Yvon, Isabelle en Sander waar ze tweede keer ook niet bij zat.  ???

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #70 Gepost op: 12-02-2005, 00:15:10 »
De links naar de andere 2 dagboeken werken ook inmiddels.

Aflevering 5, Dagboek Angela
DAGBOEK ANGELA AFL. 5
De kandidaten checken in het hotel. Ze zijn ontzettend toe aan een eigen kamer met warme douche en een tv om te zappen in bed. Helaas, pindakaas, deze vlieger ging niet op. Eenmaal aangekomen op de 17de verdieping zien ze tot hun ergernis dat ze wéér samen in een appartement zitten met stapelbedjes.

Victoria zit nog een beetje treurig te zappen maar er komt geen tv-station of filmpie voorbij. Ze zijn wèèr op elkaar aangewezen.
De kunstopdracht is een spekkie voor Yvon’s bekkie. Ze leeft helemaal op en het is leuk om haar zo bezig te zien. Ze bekijkt de kunstwerken die er zijn op de typische Yvon Jaspers manier (armen over elkaar, stoïcijnse blik ), analyseert de boel en onder haar leiding wordt een meesterlijk kunstwerkje gefabriceerd. Sander en Marc-Marie bakken er weinig van. Ze zitten elkaar behoorlijk dwars. De kunstcriticus trapt in de val en er is weer geld verdiend.

Aflevering 5, Dagboek Victoria
"ER WERD SOMS ZO ONTZETTEND GEOUWEHOERD OVER NIKS, ONGELOFELIJK."
Dagboek van afvaller 4: Yvonne

Het was mooi zolang het duurde. Het was spannend, enerverend en mysterieus, maar nu is het afgelopen en dat vind ik OK.
Als jongste van de groep had ik het niet gemakkelijk en er waren momenten dat ik overal wilde zijn, behalve in Australië. Er werd soms zo ontzettend geouwehoerd over niks, ongelofelijk. Ik houd niet zo van gezeur en dat geeft mij soms een wat afstandelijk imago. En daarin zagen sommigen de mol.

Helaas heb ik daar niet echt mijn voordeel mee kunnen doen, waarschijnlijk omdat ik zelf ook op het verkeerde pad zat. Ik heb nú wel wat meer duidelijkheid, maar daarvoor is het nu te laat. Jammer, maar niet dramatisch.

===================

Angela heeft het een paar keer over 'zappen'???
Let op de schrijffout, er staat 'dagboek van afvaller 4, YVONNE!!??

Het interview met Victoria is inmiddels ook te bekijken.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #71 Gepost op: 12-02-2005, 00:26:58 »
Nog een schrijffout: Anglea schrijft 'Yvons' met een apostrof. Dat hoort daar echter niet. Een apostrof moet in een dergelijk geval alleen als de laatste letter een klinker is (bv. Angela's; Victoria's), of als er verwarring kan onstaan of de s nu wel of niet bij de naam hoort (bv. Gijs'; Ans'; An's).
Ze verwart het denk ik met het Engles, waarin altijd een apostrof gebruikt dient te worden.
The British are not impressed.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #72 Gepost op: 12-02-2005, 00:30:45 »
17de verdieping

1 7 = A G (Angela Groothuizen) Easteregg?

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #73 Gepost op: 12-02-2005, 00:36:46 »
Nog een schrijffout: Anglea schrijft 'Yvons' met een apostrof. Dat hoort daar echter niet. Een apostrof moet in een dergelijk geval alleen als de laatste letter een klinker is (bv. Angela's; Victoria's), of als er verwarring kan onstaan of de s nu wel of niet bij de naam hoort (bv. Gijs'; Ans'; An's).
Ze verwart het denk ik met het Engles, waarin altijd een apostrof gebruikt dient te worden.

Ja, klopt maar ik denk dat we ook het 1 en ander wel kunnen toeschrijven aan een medewerker (typmiep of pc-eend) die de taal niet zo nauw neemt.

Maar goed dan heb ik er ook nog wel 1.

In het dagboek van Angela schrijft ze eerst een keer: "wéér".
En even verderop een keer: "wèèr".

Ik zie geen hint maar het valt wel op.

Het rijmt niet,
maar het klopt wel.

Game on.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 12-02-2005, 02:16:45 »
Aflevering 5, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
Is ze alsnog omgevallen zeg. Dat had ik nou niet verwacht. Nu moet ik wel zeggen dat deze laatste twee dagen erg gecompliceerd waren.

Kijk maar: één dag waren we verdeeld in twee groepjes van twee en één groep van vier. En de volgende dag in twee groepjes van drie en één groepje van twee. Hoe groot is dan de kans dat je mij aan het werk ziet? En als je me ziet, zie je me dan? Dat is ook nog de vraag natuurlijk.

"Is ze alsnog omgevallen."
Zou dat dubbelzinnig kunnen zijn, in de zin van : ze is van mol geswitcht?
Ook dat "als je me ziet, zie je me dan?" vind ik dubbelzinnig. Het hele stuk lijkt te slaan op Victoria, die heeft de mol aan het werk gezien maar op een moment dat die niet molde? Lottie bij de zangopdracht?
't Is wat als je een mol hebt, je probeert meteen alles te verklaren naar "jouw mol"  ;D

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 12-02-2005, 06:23:39 »
Angela heeft het een paar keer over 'zappen'???

Dat vind ik erg opvallend! Toen ik Victoria gisteren in de afleverig zag zappen, dacht ik eik: he moeten we misschien iets met de zenders die voorbij komen? Ze zapte namelijk nogal onlogisch volgens mij, dus zou 't best kunnen dat daar 'n hint in zit. Maar 't ging mij te snel om de cijfers te noteren. Vanavond maar 'ns gaan noteren.  :)

Offline s-tur

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 12-02-2005, 09:02:20 »

Het interview met Victoria is inmiddels ook te bekijken.

waar staat dat interview? Heeft iemand een link voor me?
Vorige week viel me in het interview met Yvonne op dat ze twee keer op een  bepaalde manier praatte als ze het over marc-marie had...
altijd interessant om te kijken dus..

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #77 Gepost op: 12-02-2005, 10:02:43 »
waar staat dat interview? Heeft iemand een link voor me?
Vorige week viel me in het interview met Yvonne op dat ze twee keer op een  bepaalde manier praatte als ze het over marc-marie had...
altijd interessant om te kijken dus..

Op widm.nl , onderaan bij 'dagboek kandidaat' staan de linkjes voor 'interview met de afvaller'.

Er staan er dus nu al 4 hoor, ook bij afl 2,3, en 4 kan je de interviews van Angela met Gijs, Roeland en Yvonne zien.

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 12-02-2005, 11:48:16 »
Is ze alsnog omgevallen zeg.

wat is dat voor en rare uitdrukking?
Is dat nu "Lottieaans?"

Victoria was bij de vrachtwagenopdracht letterlijk omgevallen...

Wie heeft haar daar omvergereden? (juist, MM&Sander).

Ik vind het een vreemde uitdrukking. Afgevallen, ja, maar OMgevallen? Dubieus.

Offline Connie_1983

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2005, 13:32:55 »
Is ze alsnog omgevallen zeg.

wat is dat voor en rare uitdrukking?

ik vond hem niet zo heel vreemd eigenlijk, gewoon terugverwijzend naar de vorige aflevering waarin Yvonne zei van 'eens kijken of ze nu overeind blijft' en Victoria zei 'waarschijnlijk wel', toen viel ze niet 'om', nu wel.