Uit het mollendagboek van aflevering 2:
"Op het strand werd ik zelfs een beetje overdonderd. Ik dacht even dat ik door iedereen in de maling werd genomen en met negen mollen op stap was!"
Doet me denken aan de uitspraak van Isabelle: "Wat een stelletje debielen bij elkaar. Hoe haal je daar nou een mol uit?"
Uit het mollendagboek van aflevering 3:
"Lichtpuntje is dat er tijdens de stoomtreinopdracht niks is verdiend."
Voor wie was dit een lichtpuntje? Voor de (hulp)mol Isabelle! Zij zou namelijk 5 vragen goed krijgen bij de test als er niks werd verdiend. (Voor de duidelijkheid: Yvon kreeg vragen goed als er geld verlóren zou worden.)
Uit het mollendagboek van aflevering 6:
"Eindelijk, eindelijk, eindelijk! In één klap twee weg."
Ik denk dat Isabelle hier ook de hand in heeft gehad, zie ook deze link:
http://www.wieisdemol.com/topic,13511.260.htmlVerder uit hetzelfde dagboek:
"Deze keer speelde de halve aflevering zich af op een heel klein bootje én een heel klein eilandje. En de andere helft van de helft in een piepklein vliegtuigje."
Dit is een beetje ingewikkeld en lijkt dubbel (zoals al eerder gezegd). Maar ik denk het volgende: De ene helft van de aflevering was op de boot,de andere helft van de aflevering was in een vliegtuigje.
De mol spreekt drie keer over een helft,dus houd je nog 1 helft over: dat is volgens mij de helft van de tweede opdracht.In totaal zijn er zes stunts gemaakt, waarvan Isabelle er drie heeft gemaakt -> de 'derde' helft.
EDIT: op de laatste 'hint' moet ik even terug komen. Iemand wees mij er terecht op dat Isabelle maar 1 stunt heeft gedaan. Ik had dit verkeerd begrepen uit de aflevering en op widm.nl bij 'Statistieken' staat het ook verkeerd.
Andere theorie voor 'de helft van de helft' dan: Van de koppels heeft de helft in een vliegtuig gezeten.De enige die niet bij een koppel hoorde is Isabelle. Ze rekent zichzelf dan niet mee, omdat ze de mol is