Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121951 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 4
« Reactie #80 Gepost op: 5-02-2005, 00:55:15 »
Was dit dan weer een nieuwe opdracht?  :( Zijn we daar zeker van? Dan hoop ik niet dat Isabelle vanaf nu elke week een opdracht krijgt om te mollen. Dan gaat de lol er wel vanaf.  :(
Isabelle zegt zoiets als `De mol had hulp nodig` en `In dit geval had ik zoiets van dat moet kunnen`. De vorige keer was de opdracht specifiek voor de treinopdracht. Dit moet een nieuwe opdracht zijn geweest. Onduidelijk is een beetje waarom Isabelle verder handelt zoals zij handelt en in hoeverre de opdracht van de mol verder nog gespecificeerd was.

Maar als Angela vervolgens vraagt wie degene was die het laatst had omgewisseld, dan stapt Jim heel zelfverzekerd naar voren. Terwijl hij daarvoor steeds zei dat hij dacht dat hij voor Isabelle bezig was geweest. Hoe wist hij dat dan ineens?  ???
Het lijkt erop dat een aantal kandidaten dit wel goed heeft gezien en dat dit na overleg duidelijk is geworden

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #81 Gepost op: 5-02-2005, 01:01:39 »
Was dit dan weer een nieuwe opdracht?  :( Zijn we daar zeker van? Dan hoop ik niet dat Isabelle vanaf nu elke week een opdracht krijgt om te mollen. Dan gaat de lol er wel vanaf.  :(

Wat ik trouwens ook niet begreep... (maar dat kan aan de montage liggen):
Als Pete Isabelle aanwijst als degene die het koffertje heeft omgewisseld, dan kijkt ze (gespeeld?) heel geschokt. Alsof ze nog niet wist dat Jim nog na haar bezig was geweest. Hoe dan ook leek het op dat moment nog niet algemeen bij de groep bekend wie als laatste de koffer had omgewisseld.
Maar als Angela vervolgens vraagt wie degene was die het laatst had omgewisseld, dan stapt Jim heel zelfverzekerd naar voren. Terwijl hij daarvoor steeds zei dat hij dacht dat hij voor Isabelle bezig was geweest. Hoe wist hij dat dan ineens?  ???

Omdat ze dit van tevoren afgesproken hadden...Isabelle zei al zoeits, dat ze zich zou laten vallen.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #82 Gepost op: 5-02-2005, 01:10:21 »
vind het wel raar dat ze isabelle 2 keer vragen om te helpen, terwijl ze het niet zo goed kan verbergen. de vorige keer viel het ook al zo op met het verwisselen van links en rechts.....
zouden ze haar dus express vragen  omdat ze gewoon te doorzichtig als mol is...
mijn mol is ze nooit geweest, en zal ze voorlopig ook niet worden. Ik houd het nog steeds op marc-marie.. hij gaf er aardig wat gas op in de vrachtwage
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 4
« Reactie #83 Gepost op: 5-02-2005, 01:19:30 »
vind het wel raar dat ze isabelle 2 keer vragen om te helpen, terwijl ze het niet zo goed kan verbergen. de vorige keer viel het ook al zo op met het verwisselen van links en rechts.....
zouden ze haar dus express vragen  omdat ze gewoon te doorzichtig als mol is...
mijn mol is ze nooit geweest, en zal ze voorlopig ook niet worden. Ik houd het nog steeds op marc-marie.. hij gaf er aardig wat gas op in de vrachtwage
Ze verbergt het misschien niet zo goed, maar ze wil zich ook niet zo erg verdacht maken.
In de trein doet ze eigenlijk niets behalve de genoemde verwisseling die ook nog eens wordt gecorrigeerd doordat ze erachteraan gooit dat het ook omgekeerd kan zijn.
Ook dit keer geeft ze aan dat het koffertje van 3000 euro niet wilde hebben, maar dat ze ook weer niet op een ander koffertje aan wilde dringen om zich niet verdacht te maken.
Misschien maakt die tweeslachtige houding haar wel geschikt. ;)

Offline KING2003

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #84 Gepost op: 5-02-2005, 02:05:16 »
Volgens mij zag ik aan het einde van de aflevering het gezicht van Marc-Marie in het logo van de mol.
Dus aan het einde van de aflevering als die scanlines door het logo gaan.
Daarvoor wordt er nog gezegd: "wacht nog even"
Daarna kwam het logo en ik dacht er echt Marc-Marie in te zien. Iemand die dit misschien zou kunnen checken?


Marc-Marie had deze aflevering ook de beste molkansen. Die vrachtwagen rijden als 2e (makkelijk het geldbedrag kwijtraken dus). Ik vond dat ook echt zo'n opdracht waar de mol voor geoefend heeft van tevoren. Marc-Marie zei nog: "Ik hou wel van lekker doorrijden." Natuurlijk valt zo'n lullig pionnetje met zo'n enorm bord erin heel snel om als je er hard langs rijdt. En tegen Sander maar zeggen dat hij stil moest zijn (makkelijk om later de verdenking op Sander te schuiven voor het mislukken van de opdracht). Waarschijnlijk was Marc-Marie weer zo slap aan het lullen dat ie 'per ongeluk' de toeter niet hoorde bij het omvallen van de pionen. 

Verder zorgde Marc-Marie weer lekker voor discussie en chaos bij die koffertjesopdracht.
Lekker lang discussieren en die man met die koffer was al bijna pleite. Waarschijnlijk wilde hij het koffertje op het laatste alsnog omwisselen onder het motto: "Ik probeerde alsnog die 3000 eur te winnen (want die man had de 3000 eur van Isabelle)." Uiteraard viel dit toch te veel op en heeft hij er vanaf gezien (Jim had het immers al verkloot en heeft de gratis antwoorden gekregen).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #85 Gepost op: 5-02-2005, 02:12:37 »
(Jim had het immers al verkloot en heeft de gratis antwoorden gekregen).
Hoe beredeneer je dit?  ???
Waarom zou Jim gratis antwoorden krijgen voor het omwisselen van de koffers? Hij heeft de groep toch geld opgeleverd, ipv 3000 euro verlies? Ik denk niet dat de Mol echt blij was met zijn actie (als Jim zelf de mol niet is, maar dat denk ik dus niet).

Offline KING2003

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #86 Gepost op: 5-02-2005, 02:33:55 »
Hoe beredeneer je dit?  ???
Waarom zou Jim gratis antwoorden krijgen voor het omwisselen van de koffers? Hij heeft de groep toch geld opgeleverd, ipv 3000 euro verlies? Ik denk niet dat de Mol echt blij was met zijn actie (als Jim zelf de mol niet is, maar dat denk ik dus niet).

Isabelle had toch die koffer van 3000 euro al omgewisseld? Dan hadden ze toch 3000 euro gewonnen?
Ze viel wel, maar volgens mij had die man niet gezien dat ze die koffer had gewisseld. Jim deed echt nogal opzichtig.
Hij zet die koffer echt onwijs hard neer, je hoorde het gewoon. Die kerel draait zich om, de koffer staat nog na te trillen zo'n beetje. Jim rent keihard weg, volgens mij als je even om die telefoonpaal kijkt zie je echt wel wie er wegrent. Jim is nog groot ook en dat lange haar erbij, valt best wel op volgens mij. Kortom Jim heeft toch van 3000 eur 500 eur gemaakt of interpreteer ik de opdracht nou verkeerd.

Offline KING2003

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #87 Gepost op: 5-02-2005, 02:40:28 »
Volgens mij snap ik inderdaad geen ruk van die opdracht.
Was het nou de bedoeling het hoogste bedrag bij die man te dumpen of om die koffer juist zelf te houden.
Neemt niet weg dat ik die actie van Jim vrij opzichtig en risicovol vond...

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #88 Gepost op: 5-02-2005, 02:42:08 »
Weer een leuke aflevering, wat ging die tijd weer snel voorbij. Echt weer van die goede mol-opdrachten. En ik heb eindelijk een beetje op een mol kunnen richten: Jim. Eerst zat ik nog heel lang op mijn eerste ingeving: Yvon, gewoon, een ingeving. Ze staat nog wel hoog, maar niet het hoogst.

Kwam (inderdaad) Yvonne in actie, kwam ze redelijk veel in beeld, ligt ze er meteen weer uit. (Heb zo van die Aafke indruk, 'vind het niet zo heel erg') Het is wel weer goed voor mij in de poll. Had haar als verliezer. En ik stond al dertiende  ;D . Vind ik best wel lol hebben.

Voor mij is nu Jim de mol. Maar anderen blijven verdacht bezig. Misschien dat ik ooit nog mijn mening moet aanpassen. Je weet maar nooit. Maar op dit moment: Denk dat ik goed zit.

Als jij Yvonne van den Hurk als verliezer gestemd hebt zit je juist niet goed, omdat Yvonne van den Hurk de afvaller was vanavond.  ;D

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #89 Gepost op: 5-02-2005, 02:45:59 »
Waarom stond ze dan een paar keer stil als ze wist dat de volgende groep (zonder ervaring waarschijnlijk) nog sneller moest?

Dat wist ze niet Gerrit dat de volgende sneller moesten zijn, er werd gezegt dat hetjuist goed was als Lottie er langer over deed, maar dat ze dat niet wist.  ???

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #90 Gepost op: 5-02-2005, 02:46:39 »
Volgens mij snap ik inderdaad geen ruk van die opdracht.
Was het nou de bedoeling het hoogste bedrag bij die man te dumpen of om die koffer juist zelf te houden.
Neemt niet weg dat ik die actie van Jim vrij opzichtig en risicovol vond...
Nee, je snapt het goed hoor. ;) Ze wonnen het geld uit de koffer die Pete bij zich had, tenzij hij degene zou herkennen die als laatste gewisseld had.
Alleen verschillen we van mening over wie er opvallender bezig was, Isabelle of Jim. Aangezien bijna niemand had gezien dat Jim gewisseld had en Pete met (ik dacht) Yvonne stond te praten en naar Isabelle keek, denk ik zelf dat Jim onopvallender bezig was dan Isabelle. Maar goed, daar kun je anders over denken. :)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2005, 03:00:39 »
Nee, je snapt het goed hoor. ;) Ze wonnen het geld uit de koffer die Pete bij zich had, tenzij hij degene zou herkennen die als laatste gewisseld had.
Alleen verschillen we van mening over wie er opvallender bezig was, Isabelle of Jim. Aangezien bijna niemand had gezien dat Jim gewisseld had en Pete met (ik dacht) Yvonne stond te praten en naar Isabelle keek, denk ik zelf dat Jim onopvallender bezig was dan Isabelle. Maar goed, daar kun je anders over denken. :)
Voor de kandidaten is het mischien onduidelijk wie er opvallender bezig was, maar voor de kijkers toch niet. Isabelle geeft toe! dat ze het wou verknallen. En met de getoonde beelden, kan ik ook best geloven dat Jim niet wist dat er al een koffer verwisselt was. (Hij stapte uit de rij naar voren omdat het eventueel zou kunnen hebben verwisselt. Als Isabelle naar voren was gestapt, waren ze zo wie zo 3000 euro armer. Dus zelfs als Jim niet de koffer had verwisselt (of niet zeker wist), was het slim van Jim om naar voren te stappen.)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2005, 03:19:29 »
kan ik ook best geloven dat Jim niet wist dat er al een koffer verwisselt was.

Hij heeft op het hoekje staan kijken (zie 2e shit Jim), en heeft Isabelle zien vallen, en toch wist hij van niks?

Citaat
(Hij stapte uit de rij naar voren omdat het eventueel zou kunnen hebben verwisselt. Als Isabelle naar voren was gestapt, waren ze zo wie zo 3000 euro armer.

Hij moest wel, er zat immers geen 3000 in die koffer.

Citaat
Dus zelfs als Jim niet de koffer had verwisselt (of niet zeker wist), was het slim van Jim om naar voren te stappen.)

Hij had geen keuze, er was behalve Isabelle voor de groep geen koffer gewisselt, iedereen was in groepjes (behalve Jim), plus hij had de koffer met 500, dus hoe kon hij niet naar voren stappen, het was overduidelijk (nav het bedrag) dat hij de laatste wissel was, voor zowel de kandidaten als voor de kijker (nav oa het bedrag).

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2005, 03:25:55 »
Ach, dom van me! Nu snap ik inderdaad pas hoe Jim wist dat hij de laatste wissel had gemaakt. Door het bedrag natuurlijk! Dat ik daar nou niet eerder op gekomen ben!  :D

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2005, 03:26:08 »
Het duurde een,maar het forum was even traag en ik was even bezig met dit..

Ik vond het helemaal niet zo'n goede aflevering.

1. kortere aflevering,de executie kwam al rond 21.05
2. Gijs is terug,maar de chaos lijkt ook terug.
3. Veel te snelle spellen en chaos,zie ook 1en2
---
4. Verlies 36 door het vertrek van Denhurk,plus punt is dat we nu teminste weten over wie ze het gaan hebben als ze Yvon of Yvonne zeggen.
5. Wie moet ik nu nemen als verliezer.

Wel heb ik meteen 2 leuke klein theorietje´s.

1. Filmpje>

Gijs aflevering 2: Valt ook af in afl 2
Roeland afl 2: Valt af in afl 3 & terugkeer Gijs*
Denhurk afl 4: Valt ook af in afl 4
Sander afl 4: Valt af in afl 5 & Terugkeer Roeland*

Om en om dus een..

Afvaller,die een filmpje heeft uit de uitzending waar die genen ook in afvalt.
Afvaller,die een filmpje heeft uit de vorige uitzending,maar pas de aflevering daarna Afvalt.

Hou je over,waar ik even niks mee kan:

Jim afl  2
Victoria afl 3

* Keerd terug,maar rijkt zijn/haar afvaller functie niet kwijt,maar dat weten de kanidaten en de kijkers niet,die moeten maar onthouden wie er afviel.

Dan heb ik nog een 2de:

Verdeeld over 4 groepen:

Groep 1: De 3 Vrienden

Gijs: Filmpje afl 2
Jim: Filmpje afl 2
Roeland: Filmpje afl 2

Groep 2: De 2 Vrienden

Sander: Filmje afl 4
DenHurk: Filmpje afl 4

Groep 3: de eenling

Victoria: Filmpje afl 3

Groep 4: de 4 vrienden

Isabell
Lottie
Marc Marie
Yvon Jaspers.

In elke groep staan ze in volgode van wie het eerst voorkomt in het filmje voor elke groep. Zo komt eerst Isabell en dan pas Lottie.

Streep de afvallers (Ook al keren ze meschien terug)en a message from the mole door..
Dan krijg je dit:

Groep 1: De 3 Vrienden

Gijs: Filmpje afl 2
Jim: Filmpje afl 2
Roeland: Filmpje afl 2

Groep 2: De 2 Vrienden

Sander: Filmje afl 4
DenHurk: Filmpje afl 4

Groep 3: de eenling

Victoria: Filmpje afl 3

Groep 4: de 4 vrienden

Isabell
Lottie
Marc Marie
Yvon Jaspers.

De door gestreepte groep 1 valt af en zet de rest in volgorde van laag naar hoog en zet de persoon in groep 4 die het eerst voorkomt in het voorstel filpje boven aan.
je krijgt dit:

Victoria - 1
Sander - 2
Lottie - 3
Marc Marie - 4

1 = Winaar
2 = Verliezer
3 = Mol
4 = de Rene van dit seizoen
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 03:40:07 door Pierce_Brosnan »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #95 Gepost op: 5-02-2005, 03:30:25 »
Ach, dom van me! Nu snap ik inderdaad pas hoe Jim wist dat hij de laatste wissel had gemaakt. Door het bedrag natuurlijk! Dat ik daar nou niet eerder op gekomen ben!  :D

Plus dat de mede-kandidaten de koffer die hij had gepakt (de zgn lege 1e koffer die feitelijk die van 3000 was) nooit meer zouden inzetten omdat ze dachten dat die leeg was  ;)

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #96 Gepost op: 5-02-2005, 09:46:07 »
Isabelle zegt zoiets als `De mol had hulp nodig` en `In dit geval had ik zoiets van dat moet kunnen`. De vorige keer was de opdracht specifiek voor de treinopdracht. Dit moet een nieuwe opdracht zijn geweest. Onduidelijk is een beetje waarom Isabelle verder handelt zoals zij handelt en in hoeverre de opdracht van de mol verder nog gespecificeerd was.
Het lijkt erop dat een aantal kandidaten dit wel goed heeft gezien en dat dit na overleg duidelijk is geworden
Ik begrijp ook niet meer hoe het nou zit met die hulpmollgen toestand. Dit telefoontje aan isabelle was dus een nieuw berichtje van de mol? Of hetzelfde als de vorige keer (hahaha, heeft ze het verkeerd begrepen en blijft de trouw de hele reeks de boel sabboteren  ::rofl::)

De zin "de mol heeft hulp nodig" betekent misschien niet dat de mol hulp nodig heeft bij het sabboteren, er gaat al genoed mis zonder sabbotage. Misschien betekent het wel dat teveel kandidaten op het goede spoor zitten, en dat de mol hulp nodig heeft bij de verdenking van hem of haar af te wenden...


Offline The Ovinie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Meester in blaten
Re: Aflevering 4
« Reactie #97 Gepost op: 5-02-2005, 10:02:54 »
Ik begrijp ook niet meer hoe het nou zit met die hulpmollgen toestand. Dit telefoontje aan isabelle was dus een nieuw berichtje van de mol? Of hetzelfde als de vorige keer (hahaha, heeft ze het verkeerd begrepen en blijft de trouw de hele reeks de boel sabboteren  ::rofl::)

De zin "de mol heeft hulp nodig" betekent misschien niet dat de mol hulp nodig heeft bij het sabboteren, er gaat al genoed mis zonder sabbotage. Misschien betekent het wel dat teveel kandidaten op het goede spoor zitten, en dat de mol hulp nodig heeft bij de verdenking van hem of haar af te wenden...


in dat geval: wie werd er verdacht net voor het telefoontje?
hocus pocus pilatus pas, ik wou dat ik orgineel was....

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 4
« Reactie #98 Gepost op: 5-02-2005, 10:06:56 »
Ik begrijp ook niet meer hoe het nou zit met die hulpmollgen toestand. Dit telefoontje aan isabelle was dus een nieuw berichtje van de mol? Of hetzelfde als de vorige keer (hahaha, heeft ze het verkeerd begrepen en blijft de trouw de hele reeks de boel sabboteren  ::rofl::)

De zin "de mol heeft hulp nodig" betekent misschien niet dat de mol hulp nodig heeft bij het sabboteren, er gaat al genoed mis zonder sabbotage. Misschien betekent het wel dat teveel kandidaten op het goede spoor zitten, en dat de mol hulp nodig heeft bij de verdenking van hem of haar af te wenden...
Isabelle heeft een nieuwe molopdracht, die zoals ze zegt "op mysterieuze wijze bij haar is gekomen". Ze zegt ook over het vallen "het was ook daadwerkelijk de bedoeling dat ik een beetje zou struikelen om herkend te worden, alleen dat ging iets harder dan de bedoeling was". Over bellen door de mol zegt Isabelle niets voor zover ik me herinner.
Wel zijn er beelden van 'de boodschapper van de mol' aan de telefoon
Een andere mogelijkheid dan een telefoontje zou nog een boodschap in het gestolen aantekenboekje zijn. 8)

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #99 Gepost op: 5-02-2005, 10:09:30 »
Heb ik me vergist, maar dat boekje was toch van victoria?