Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121977 keer)

Offline Elbo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2005, 14:48:51 »
Tijdens 'de test' van deze afleveringen, zie je iedereen vanuit één deur binnenkomen.
(de deur rechts van het raam achter de computer)
Er zijn vier uitzonderingen.
Yvonne van der Hurk zie je zonder binnen te lopen haar naam typen, maar die is naar huis gestuurd.
Jim en Yvon zie je alleen gaan zitten achter de computer maar aan de schaduw op de muur zie je dat ze wel degelijk uit dezelfde deur komen als de rest.
Dan blijft er nog één uitzondering over en dat is Lottie. Zij komt als enige binnen door een andere deur (waarschijnlijk een nooduitgang, want er hangt een bordje EXIT boven). Dit kan toch niets anders dan een aanwijzing zijn. En aangezien zij niet weggegaan is, waarschijnlijk DE aanwijzing dat Lottie de mol is. 

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2005, 15:12:34 »
De volgorde van stemmen is ook opvallend. Vaak zie je als volgende degene op wie de vorige stemde. Opvallende afwijking ditmaal: Victoria stemde op Lottie, maar wie volgt? Yvon. Pas na Yvon komt Lottie. En Lottie noemt Victoria, maar die is al geweest en wie volgt? MM. tja...

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2005, 15:19:47 »
Eindelijk een normale executie (als Yvonne niet terugkomt tenminste)! En ik had de afvaller ook nog eens goed, maarja, het blijft toch altijd zielig. Ik vond het btw onwijs gemeen van Victoria dat ze zei 'God straft meteen' (en vlak daarna ook nog 'dat denk ik echt!'), want Yvonne moest toch íemand kiezen om in die pionnen te zetten..! En dat Victoria dan degene was die omvergereden werd, daar kon Yvonne natuurlijk ook niets aan doen. Als MM of Sander waren omgereden, of Victoria zelf helemaal niet was uitgekozen, en Yvonne was daarna afgevallen, zou je Victoria niet gehoord hebben met haar 'God straft meteen'... ::ohno::

Verder: die Pete-opdracht was keileuk! ::ok::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2005, 15:29:11 »
Eindelijk een normale executie (als Yvonne niet terugkomt tenminste)! En ik had de afvaller ook nog eens goed, maarja, het blijft toch altijd zielig. Ik vond het btw onwijs gemeen van Victoria dat ze zei 'God straft meteen' (en vlak daarna ook nog 'dat denk ik echt!'), want Yvonne moest toch íemand kiezen om in die pionnen te zetten..! En dat Victoria dan degene was die omvergereden werd, daar kon Yvonne natuurlijk ook niets aan doen. Als MM of Sander waren omgereden, of Victoria zelf helemaal niet was uitgekozen, en Yvonne was daarna afgevallen, zou je Victoria niet gehoord hebben met haar 'God straft meteen'... ::ohno::

Verder: die Pete-opdracht was keileuk! ::ok::
Het lag niet alleen aan dat bord. Ze konden het niet echt goed met elkaar vinden. (Het grappigste daarin vond ik toen Victoria in de trein tegen Yvonne zei: "Is moeilijk hé" nadat Yvonne een tas gemist had. Vic zei het op een toon dat zelfs ik er zelfs geirriteerd door was geraakt.)

Ik vind het de opmerking van Victoria maar slecht trouwens. Ze heeft duidelijk ook geen moeite gedaan om met Yvonne door 1 deur te kunnen (Terwijl Yvonne haar nog veel succes had gewenst voor ze weg ging.)
Ik geeft toe dat ik Yvonne zelf ook niet al te intressant vond om naar te kijken, maar zo'n opmerking...

(Volgens mij is de relativering nu helemaal weg. Roeland (al was hij de ultime verdachte) en Yvonne waren vrij rustig... en zijn nu allebei weg. Volgens mij wordt het alleen nog maar stressiger.)

Offline cres

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2005, 15:59:41 »

Dan blijft er nog één uitzondering over en dat is Lottie. Zij komt als enige binnen door een andere deur (waarschijnlijk een nooduitgang, want er hangt een bordje EXIT boven). Dit kan toch niets anders dan een aanwijzing zijn. En aangezien zij niet weggegaan is, waarschijnlijk DE aanwijzing dat Lottie de mol is.



Ben ik het helemaal mee eens. Ik had exact dezelfde gedachte. Kon er niet van slapen vannacht...
Mollottie

Offline Mollebol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2005, 16:03:57 »
Door het bedrag dat later in de koffer bleek te zitten. ;)

ja das waar, maar dan nog: hoe wisten ze met zekerheid wie welke koffer pakte. In die chaos kon het makkelijk dat er een koffer omgewisseld is. Ze zagen er allemaal precies hetzelfde uit dus... Het is niet misschien niet gebeurd (Isabelle wist volgens mij wel zeker dat zij de koffer van 3000 had) maar het had wel gekund. Ik kan me voorstellen dat je in de war raakt als er 3 dezelfde koffers op een tafeltje staan, in welke zat nou ook al weer wat.

maar goed het doet er allemaal niet echt meer toe.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2005, 16:11:07 »
Dan blijft er nog één uitzondering over en dat is Lottie. Zij komt als enige binnen door een andere deur (waarschijnlijk een nooduitgang, want er hangt een bordje EXIT boven). Dit kan toch niets anders dan een aanwijzing zijn. En aangezien zij niet weggegaan is, waarschijnlijk DE aanwijzing dat Lottie de mol is.



Ben ik het helemaal mee eens. Ik had exact dezelfde gedachte. Kon er niet van slapen vannacht...

Exit-uitgang... gaat ze eruit volgende aflevering?  :S
Bedoel waarom zou een mol de exit-uitgang nemen?  ???
Keep Watching

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2005, 16:22:38 »
Exit-uitgang... gaat ze eruit volgende aflevering? :S
Dat wisten ze toen toch nog niet.
The British are not impressed.

Offline jackb

  • Forumlid
  • Go Douwe go...
Re: Aflevering 4
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2005, 16:30:56 »
Wat mij opviel, naast alle andere dingen die al werden genoemd is dat we de inhoud van de koffers niet kregen te zien.
Niet toen Angela in de koffer van Pete keek en ook niet toen ze de 500 euro er uit haalde om aan Gijs te geven. Beide keren deed ze hem maar een klein eindje open.
Raar toch? Wat zat er dan in die koffers dat we dat niet mochten zien?
Drie hoeraatjes voor Douwe.

Offline Jeffreyp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2005, 16:34:41 »
Nog even over de ontbrekende 'r' uit 'hier zijn geen clous voo(r) jullie ofwel'

Alles is omcijfert van cijfers naar letters, maar de r ontbreekt! maar reken nu die r eens terug naar cijfers? dan krijg je '18' en dat getal hebben we al vaker gezien! in deze aflevering zagen we 81 op het bordje van MM en wat stond op het shirt van MM in de eerste aflevering? juist! 1881  ::jaja::
Mijn twijfel... Yvon Jaspers...

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2005, 16:39:53 »
Aan het begin zei Angela dat één van de kandidaten het erg moeilijk zou krijgen. Doelde ze hierbij op Victoria (1 vraag fout)? Of misschien op Gijs (die de communicatiemethoden van de groep niet trekt)?

Ook opvallend is dat Angela zegt: 1 van jullie heeft de afgelopen tijd de mol geassisteerd en krijgt een aantal goede antwoorden. 1?? Toch alleen Isabelle? Yvon moest namelijk geld verliezen en dat is haar niet gelukt. Misschien kreeg Isabelle de 5 vragen alleen als ze deze aflevering weer zou mollen, aangezien de vorige executie niet door was gegaan. Dat verklaart misschien ook de term 'de afgelopen tijd' want volgens mij ging het telkens om maar 1 opdracht.
Jim's telefoontje laat ook maar op zich wachten...

Er staat trouwens inderdaad St Vicent.. En ik geloof ook wel dat die zin die uit de politieborden te halen is, een hint is. Goed gevonden!  ::ok::
Moeten we niet verder kijken in de buurt van de politieborden, want misschien is daar nog wel een hint te vinden?? Ik zou niet weten wat, maar ja. Misschien doelen ze inderdaad wel op de R die ontbreekt.
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2005, 16:43:10 »
Die 18 op het bord van MM staat volgens mij gewoon op het shirt dat hij aanhad toen de foto is gemaakt. Hetzelfde shirt dat hij de eerste aflevering aanhad.

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
verborgen hint aflevering 4: nummers op borden kandidaten
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2005, 16:43:58 »
Het volgende viel mij op:

Als de kandidaten in beeld komen met het "gevangene" bord voor zich, dan staan er op die borden de volgende info over elke kandidaat:
name, date of birth, profession en number.

In de numbers van de kandidaten zit een verborgen hint:
Het zijn cijfercodes die verwijzen naar de letters van het alfabet.
In volgorde van uitzending:
Sander: 15-6 OF
Isabelle: 10-21-12-12-9-5 JULLIE
Lottie: 7-5-5-4 GEEN
Jim: 8-9-5-18 HIER
Gijs: 22-15-15....... VOO (...R?...)
Yvon: 19-15-13-19 SOMS
Victoria: 26-25-14 ZIJN
Yvonne 23-5-12 WEL
Marc-Marie: 3-12-15-21-19 CLOUS

Alleen bij Gijs lijkt een letter te missen om een zinnig woord te vormen (R?) voor?

Van deze woorden kan de volgende zin gevormd worden:

Hier zijn geen clous voor jullie of wel soms?

Dit is een hint.

Wie ik hierdoor als mol verdenk laat ik even in het midden.


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 4
« Reactie #153 Gepost op: 5-02-2005, 16:44:57 »
Nog even over de ontbrekende 'r' uit 'hier zijn geen clous voo(r) jullie ofwel'
Kan ook aan mij liggen hoor, maar er zat toch ook het woordje 'SOMS' in de zin (Yvon)?
(Nou moet ik zeggen dat naast de eerste post met nummers, ik de zin niet meer goed tegen ben gekomen...)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: verborgen hint aflevering 4: nummers op borden kandidaten
« Reactie #154 Gepost op: 5-02-2005, 16:47:15 »
Goed gedaan, maar het was al bekend. Je bent trouwens de eerste die de zin er van gemaakt heeft, die ik er van zou maken.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: verborgen hint aflevering 4: nummers op borden kandidaten
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2005, 16:51:34 »
Misschien is het wel:

Hier zijn wel clous voor jullie of niet soms  ;D

Offline demeligeonechte

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2005, 16:58:11 »
Nog even over de ontbrekende 'r' uit 'hier zijn geen clous voo(r) jullie ofwel'

Alles is omcijfert van cijfers naar letters, maar de r ontbreekt! maar reken nu die r eens terug naar cijfers? dan krijg je '18' en dat getal hebben we al vaker gezien! in deze aflevering zagen we 81 op het bordje van MM en wat stond op het shirt van MM in de eerste aflevering? juist! 1881  ::jaja::

Ik ben het met je eens, ik denk in ieder geval dat het getal 18 belangrijk is of gaat worden. Wat Marc-Marie betreft is het ook verdacht dat het woord clous nou toevallig net bij zijn naam hoort. Het blijft nog wat vaag.....

(sorry voor de dubbele post overigens, ik had de theorie van de nummers niet al zien staan)
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 20:12:23 door dweil is moe »

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2005, 17:09:06 »
Kan iemand me vertellen wat CLOUS kan inhouden??
Ik heb het opgezocht, en in het frans betekent het: spijkers
Je hebt ook nog Clous van Mechelen, en dat kan lijden naar MM want in de Bio van Clous v. Mechelen staat: (iedereen dacht dat het van Vivaldi was)
MM heeft in zijn profiel staan dat hij Vivaldi zou meenemen naar een onbewoond eiland. Het is heeeel ver gezocht, maar iniedergeval heb ik gezocht;)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2005, 17:14:23 »
ze bedoelen clous als hints....
een clou kan dus een aanwijzing zijn.
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2005, 17:39:41 »
Ik vind dat er verhoudingsgewijs te veel naar verborgen hints wordt gezocht en dat er eigenlijk maar weinig wordt gekeken naar wat er werkelijk is gebeurd en gezegd.