Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 121919 keer)

Offline JvB

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 6-02-2005, 15:47:14 »
Is het nog iemand opgevallen dat de man met koffertje door Angela "Pete" wordt genoemd (bij het overhandigen van het koffertje aan Angela ook te zien in de ondertiteling). Hij noemt zichzelf echter "Peter" in het gesprek dat hij met Yvonne heeft. Ook dat staat in de ondertiteling.
Is dit nu gewoon een vergissing of is het weer een ontbrekende letter? ???
Bijvoorbeeld de "R" uit het woord "voor"?

Jaah ::ok::    dat viel mij inderdaad ook op........
kheb alleen geen idee of het iets te maken heeft met de andere letters.... ???
Het kan ook een fout zijn :-\\


Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #241 Gepost op: 6-02-2005, 15:54:27 »
Bij de line-up aan het eind van de aflevering is een aantal keren duidelijk een nummer zichtbaar op de brandslangkast tegen de muur.
De nummers zijn er duidelijk niet permanent maar met plakbandjes o.i.d. opgeplakt.
Dat viel inderdaad heel erg op! Het lijken zelfs van die plakletters waar het velletje nog voor zit en duidelijk een plakbandje... Maar goed, wat moeten we met 45? Omgezet naar letterd DE... ::)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline ewa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #242 Gepost op: 6-02-2005, 16:05:21 »
Jaah ::ok::    dat viel mij inderdaad ook op........
kheb alleen geen idee of het iets te maken heeft met de andere letters.... ???
Het kan ook een fout zijn :-\\




Het kan natuurlijk een vergissing zijn, maar juist omdat het ook in de ondertiteling zit vind ik het opvallend.  Zo veel was er namelijk niet te ondertitelen in de aflevering. Alleen de stukjes met meneer Pete. :-\\

Offline peetie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #243 Gepost op: 6-02-2005, 16:18:20 »
he mag ik effe?? Ik geloof dat ik wat heb pete is peter of wel er ontbreekt De (zie vorige discussies bij mekaarhet woord ; reed! Reed de mol??????(in de train????) ::vergroot::

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #244 Gepost op: 6-02-2005, 16:34:52 »
Is iemand de hoed op de grond tijdens de test van Gijs ook opgevallen? Hij lijkt er zelfs overheen te stappen...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline peetie

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #245 Gepost op: 6-02-2005, 16:38:06 »
nueh mij niet maar ja bijna iedereen heeft een hoed op ivm de zonne(straling)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #246 Gepost op: 6-02-2005, 16:46:09 »
nueh mij niet maar ja bijna iedereen heeft een hoed op ivm de zonne(straling)
Ja, ok... maar waarom ligt ie daar op de grond? Zo'n ding hoort op je hoofd! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #247 Gepost op: 6-02-2005, 18:09:48 »
de biechten in deze afleveringen zijn in 3 verschillende kamers opgenomen, want sander gijs en??? zitten voor een raam en daardoor kun je aan de overkant van de straat nog een raam zien, en isabelle en.......? zitten ook voor een raam, maar dan zit daar nog een (mintgroenachtige0 deur voor met een slotje er op en yvon zit met de gordijnen dicht... ik heb helaas geen screenshots, want ben niet technisch aangelegd, maar als iemand deze wel heeft of hier iets meer over te zeggen heef: heel graag

(dit vooral nar aanleiding van lottie die door een andere deur kwam tijdens de test)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #248 Gepost op: 6-02-2005, 18:18:08 »
Vraag

Citaat
Hoe schatten jullie de opmerkingen van Yvon tegen Isabelle in, meteen nadat ze is 'gevallen'...

1) ,,Het doet echt pijn
2) ,,Het zag er heel goed uit

Stel dat Yvon een kandidaat is, zou ze dan hebben gezegd dat het er goed uitzag. Waarom ziet het er goed uit om na de wissel onderuit te gaan? Dat slaat nergens op. Het ziet er alleen goed uit als je er vanuit gaat dat het een nep-val was. Dat was het ook, maar dat wisten alleen de mol en de hulpmol.
Citaat

Antwoord

Citaat
Ik denk dat die opmerking niks betekent. Als Yvon de Mol al zou zijn, dan zou ze dat namelijk sowieso niet laten merken aan Isabelle.

Wat je dan eigenlijk zegt is dat Yvon zo'n beetje de domste kandidaat aller tijden moet zijn. De struikelpartij betekent namelijk dat de koffer van 3000 uit het spel is en dat ze dus nog twee keer moeten wisselen om die 3000 te winnen. Het zag er helemaal niet goed uit namelijk, daar was iedereen het wel over eens.

Ik vind het al met al wel eigenaardig. Mensen halen bij wijze van spreken aanwijzingen uit de geboortedatum van de tuinman van de zus van Angela, maar dingen die gezegd en gedaan worden in het spel tellen steeds minder mee... Maar goed, aan het eind van rit merken we het wel.

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #249 Gepost op: 6-02-2005, 19:17:28 »
Is het nog iemand opgevallen dat de man met koffertje door Angela "Pete" wordt genoemd (bij het overhandigen van het koffertje aan Angela ook te zien in de ondertiteling). Hij noemt zichzelf echter "Peter" in het gesprek dat hij met Yvonne heeft. Ook dat staat in de ondertiteling.
Is dit nu gewoon een vergissing of is het weer een ontbrekende letter? ???
Bijvoorbeeld de "R" uit het woord "voor"?

Nou ik heb Angela anders heel duidelijk de naam Peter horen zeggen hoor.
En dat was toen Angela uit begon te leggen wat ze moesten gaan doen.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #250 Gepost op: 6-02-2005, 19:49:43 »
Dat viel inderdaad heel erg op! Het lijken zelfs van die plakletters waar het velletje nog voor zit en duidelijk een plakbandje... Maar goed, wat moeten we met 45? Omgezet naar letterd DE... ::)
   45>4+5=9>9=I>Isabelle

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #251 Gepost op: 6-02-2005, 20:01:54 »
Ik geloof niet dat je op deze manier achter de identiteit van de mol komt. De productie weet inmiddels wel dat er mensen zijn die elk getal en elke letter in beeld gebruiken om hints te verzamelen. Dat blijkt wel uit het geintje met de gevangenis-borden. Zo makkelijk zal het dus zeker niet zijn. Ik neem aan dat ze wat dat betreft iets nieuws hebben bedacht en dat we daar pas na de laatste aflevering achterkomen.

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 4
« Reactie #252 Gepost op: 6-02-2005, 20:23:19 »
Bovendien kan je in elk getal wel een hint zien. Dit soort hints zijn alleen te begrijpen na de laatste aflevering, als ze uitgelegd worden. Iedereen die denkt een hint te zien legt hem sowieso uit in het voordeel van zijn eigen vermoedens. Let meer op wat typisch mol-gedrag is in godsnaam!

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #253 Gepost op: 6-02-2005, 20:34:50 »
tinman, dat is juist het leuke van WIDM, om overal iets achter te zoeken en er heel veel mee bezig te zijn  ::tandpastasmiley::

En over Pete/Peter; Pete is gewoon een afkorting van z'n naam, hoor je wel vaker. Angela noemt hem zo, maar hij zal tegen een wildvreemde (Yvonne) geen afkorting van zijn naam vertellen. Dan zal hij zijn 'echte naam' Peter zeggen.
Zo vreemd is het dus niet, al is niets wat het lijkt natuurlijk.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #254 Gepost op: 6-02-2005, 20:37:43 »
Mensen laten we eerst ff elkaars berichten lezen voordat we alles gaan posten, zo komt er 100 keer dezelfde uitvinding te staan (sorry niet lullig bedoeld maar wel handiger en overzichtelijker)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline bastiano

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #255 Gepost op: 6-02-2005, 20:38:30 »
Emo, leuk bedacht maar dit wisten we al een hele tijd.

Er komt deze zin uit: Hier zijn geen clous voo(r) jullie, of wel soms?

Zoiets in ieder geval.


trouwens, opaweethetbeter, je hebt idd gelijk. sorry :-[

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #256 Gepost op: 6-02-2005, 21:12:27 »
wat mij opvalt bij die politiefoto,s is;
dat iedereen recht in de fotocamera kijkt
behalve Gijs, die staat er van opzij op
ik heb dat nog niet ergens gelezen dat iemand
dit ook gezien heb, zo wel dan mijn excuus

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #257 Gepost op: 6-02-2005, 23:19:14 »
valentino,
klopt, maar sommigen bewegen hun hoofd, terwijl anderen het weer stil houden. Ik weet zo snel even niet wie wat deed.
Yvonne hield trouwens haar ogen dicht. Misschien dat ze veel varianten van alle mensen hebben en dan ogen dicht hebben uitgekozen als 'Yvonne gaat er vanavond uit'-hint.
Gijs dan verliezer, omdat hij wegkijkt?
The British are not impressed.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Aflevering 4
« Reactie #258 Gepost op: 6-02-2005, 23:22:56 »
wat mij opvalt bij die politiefoto,s is;
dat iedereen recht in de fotocamera kijkt
behalve Gijs, die staat er van opzij op
ik heb dat nog niet ergens gelezen dat iemand
dit ook gezien heb, zo wel dan mijn excuus


Staan die foto's ergens online??
Tijdens de gewone uitzending zag ik Yvon J. En Marc-marie ook met hun hoofd bewegen...En als ik het goed gezien heb kwam die scene met Marc-marie het langste in beeld (ietsje maar toch..)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #259 Gepost op: 6-02-2005, 23:28:31 »
Ja, foto's staan hier online. Je kan alleen niet zien wie wel of niet bewoog. Behalve Yvonne.
The British are not impressed.