Auteur Topic: Wat vraag jij je af?  (gelezen 3541904 keer)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wat vraag jij je af?
« Reactie #21840 Gepost op: 6-04-2013, 11:33:39 »
gezellig tv avondjes bij jullie dan ;)

Nee ik begrijp het nu

nu opzeggen dat abonnement!
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #21841 Gepost op: 6-04-2013, 11:36:44 »
Dat zou kunnen als mijn moeder haar abonnement niet per 29 april a.s. had opgezegd (i.v.m. haar verhuizing). ;D
🜃

Offline AaPje16

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21842 Gepost op: 7-04-2013, 13:38:11 »
Wat is dat grote lichtgevende ding in de lucht dat zo lekker warm is?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Dolfie

• Forumlid
  • aardig zijn kost niets!
« Reactie #21843 Gepost op: 7-04-2013, 15:12:24 »
Wat is dat grote lichtgevende ding in de lucht dat zo lekker warm is?

Mijn dekbed hangt buiten te drogen (en heeft de kleur geel ::jaja:: )

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21844 Gepost op: 7-04-2013, 15:39:14 »
Mijn dekbed hangt buiten te drogen (en heeft de kleur geel ::jaja:: )

ooooohw!
Dan mag je je dekbed wel vaker buiten hangen ^^!

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21845 Gepost op: 7-04-2013, 19:58:09 »
Is sabotage ook terug te kijken online? Of moet ik echt op tv kijken als ik het wil zien?

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #21846 Gepost op: 7-04-2013, 20:17:30 »
Ik mik er op dat het ergens na te kijken gaat zijn.

Als het niet zo is:
- of het was waardeloos en je hebt niets gemist
- of het was niet waardeloos, en kan je prima in aflevering 2 invallen

Don't worry be happy girl ;)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21847 Gepost op: 7-04-2013, 20:22:57 »
Don't worry be happy girl ;)

Haha, ik was alleen benieuwd ;)
En ja dat is zeg maar mn motto he, zie onderschrift  :P

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #21848 Gepost op: 7-04-2013, 20:29:29 »
I know :)

Vind 't een leuk onderschrift, want ik had een zeer gelijkende instelling toen ik een jaar of 19 was. Misschien zelfs een jaartje, of zelfs 2, later - dus je loopt op me voor ;D ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21849 Gepost op: 7-04-2013, 20:35:24 »
Haha danku :) !
Maar ik heb dit onderschrift te danken aan de awesome Jason Mraz
ik wou zeggen die had jij toen niet maar ik heb geen flauw idee hoe oud jij bent dus ik kan moeilijk wat zeggen xD

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #21850 Gepost op: 7-04-2013, 21:00:00 »
Ha dat werkt ook :P

--

uhmmm.. nou zou ik me eigenlijk wat moeten afvragen is-het-niet?

Welnu.

Stel dat het in de nabije toekomst [zeg, de komende 250 jaar], het punt bereiken waarbij vele taken ons uit handen zijn genomen. Denk aan volautomatische belastingen bijvoorbeeld; maar ook zorg voor zieken, zwakkeren en ouderen bijvoorbeeld via domotica. Stel ten slotte dat openbare benodigde faciliteiten zoals internet en mobiliteit weliswaar onderhoud vereisen - maar eveneens volautomatisch geschiedt.

Zou dan de overheid stoppen te bestaan?

Voorts, stel dat dat zo zou zijn - hoe lang zou het duren alvorens zou worden getracht componenten te claimen door private instellingen - die zodoende op een minder-efficiënt, maar verplichte, manier de taken van de eerdere overheid overnemen - en zodoende een nieuwe overheid vormen?

Want dat is een van de vele interessante dingen aan utopia's / dystopia's - de overheid blijft vrijwel altijd bestaan, of wordt in het geheel weggehaald. Er is nooit een, zuiver onderhoudende, ontmenselijkte middenweg.

Of is politiek inherent aan het uitdragen van meningen?

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21851 Gepost op: 8-04-2013, 14:35:42 »
Stel dat het in de nabije toekomst [zeg, de komende 250 jaar], het punt bereiken waarbij vele taken ons uit handen zijn genomen. Denk aan volautomatische belastingen bijvoorbeeld; maar ook zorg voor zieken, zwakkeren en ouderen bijvoorbeeld via domotica. Stel ten slotte dat openbare benodigde faciliteiten zoals internet en mobiliteit weliswaar onderhoud vereisen - maar eveneens volautomatisch geschiedt.

Zou dan de overheid stoppen te bestaan?

Nee, dat lijkt me niet. De overheid heeft immers veel meer taken dan dat. Denk aan wetten aannemen en controleren, belastingen bepalen, dingen tussen andere landen regelen enz. Dat moet toch iemand regelen neem ik aan.

Voorts, stel dat dat zo zou zijn - hoe lang zou het duren alvorens zou worden getracht componenten te claimen door private instellingen - die zodoende op een minder-efficiënt, maar verplichte, manier de taken van de eerdere overheid overnemen - en zodoende een nieuwe overheid vormen?

Oke, stel dat dat zo zou zijn. Ik denk dat er dan redelijk snel iets nieuws komt. Mensen hebben nu eenmaal leiding nodig en er is altijd een groep die graag macht wil hebben. Of dit dan van private instellingen komt valt niet te voorspellen. Ligt eraan wie het snelste is en de meeste macht heeft/wil neem ik aan (of wie het rijkste is).

*knip* geen zin meer om over na te denken ^^

Edit: als er iets aan mijn taalgebruik of logica niet zo logisch is, mijn excuses: ik ben moe  :P

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #21852 Gepost op: 8-04-2013, 16:55:52 »
 :D Jij bent awesome ;D

Uhm uhm uhm, ik moet ook weer even teruglezen hoor. Vroeg me gister niet zo veel af, dus schudde maar wat uit m'n mouw :P
Ohja!

Mhm - dingen tussen andere landen regelen is alleen nodig wanneer er andere landen zijn. Dus dat in zichzelf kan geen bestaansreden zijn, dan zou je in een vicieuze cirkel komen.
Ik probeerde juist het hele belastingstelsel te ondervangen door automatisch onderhoud, wat weliswaar kan worden bekostigd, maar dan kan je een vaste afdracht per gebruik invoeren [cf. kilometerheffing].
De hoogte daarvan, en andere regels en wetten, zullen vast door het Volk vastgesteld worden. That is, ik zou verwachten dat we, nu het technisch mogelijk is, naar een steeds verdere doorvoering van stemmen gaan - zegmaar allemaal op de Zwitserse toer. Immers, als je werkelijk democratie zou willen, dan laat je het volk ook daadwerkelijk regeren. Eerder was het natuurlijk niet mogelijk, maar och, vergelijkbaar met een online enquete die je naar eenieder zendt. Slechts beveiliging zou dan een zeer belangrijk punt zijn.

Maar dat zijn details.

Hetgeen overigens heel interessante implicaties heeft mbt stemmen werven; mensen die de verantwoordelijkheid voor hun stem toevertrouwen aan iemand anders en dergelijke - zodat er weer eenzelfde soort systeem opgroeit.

Uhmm ik ben eigenlijk vergeten of ik op enig moment een punt wilde maken.

Vast wel.

.

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #21853 Gepost op: 8-04-2013, 17:59:38 »
:D Jij bent awesome ;D

Danku, danku
Dat hoor ik wel vaker  ::hypocriet::
Daar moet ik wel bij zeggen dat mensen die zo nadenken over dingen ook wel heel awesome zijn ^^

Uhm uhm uhm, ik moet ook weer even teruglezen hoor. Vroeg me gister niet zo veel af, dus schudde maar wat uit m'n mouw :P
Ohja!

Haha, was je ook niet ziek gister?

Mhm - dingen tussen andere landen regelen is alleen nodig wanneer er andere landen zijn. Dus dat in zichzelf kan geen bestaansreden zijn, dan zou je in een vicieuze cirkel komen.

Dat is waar. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle arme landen precies ditzelfde kunnen gaan doen, en we hebben wel spullen nodig van die landen. En zij van ons.

Ik probeerde juist het hele belastingstelsel te ondervangen door automatisch onderhoud, wat weliswaar kan worden bekostigd, maar dan kan je een vaste afdracht per gebruik invoeren [cf. kilometerheffing].

De belastingdienst doet meer dan alleen de belastingaangiftes verwerken hoor ;) Die dingen kunnen we niet zelf regelen via een stemsysteem. Tenzij er dan weer private bedrijven komen die zoiets zullen oprichten zoals je suggereerde, maar dan heb je eigenlijk weer een overheid, dus die optie hou ik er even buiten.

De hoogte daarvan, en andere regels en wetten, zullen vast door het Volk vastgesteld worden. That is, ik zou verwachten dat we, nu het technisch mogelijk is, naar een steeds verdere doorvoering van stemmen gaan - zegmaar allemaal op de Zwitserse toer. Immers, als je werkelijk democratie zou willen, dan laat je het volk ook daadwerkelijk regeren. Eerder was het natuurlijk niet mogelijk, maar och, vergelijkbaar met een online enquete die je naar eenieder zendt. Slechts beveiliging zou dan een zeer belangrijk punt zijn.

Oke, en wie bekijkt (of belangrijker; maakt) die enquete dan en zorgt er voor dat we de resultaten kunnen gaan toepassen? Daar heb je toch een overheid voor nodig neem ik aan ;D
Bovendien is dat helemaal geen handig systeem aangezien 'het Volk' niet genoeg kennis bezit over een aantal zaken. En 'het Volk' kan ook niet goed weten hoeveel geld we waarvoor kunnen gebruiken. Daar heb je weer een overheid voor nodig.
Tenzij je het land wilt gaan inrichten als een spelletje waarbij iedereen over al het geld beschikt. Maar dat lijkt me om obvious redenen geen slim plan.

Maar dat zijn details.

Hetgeen overigens heel interessante implicaties heeft mbt stemmen werven; mensen die de verantwoordelijkheid voor hun stem toevertrouwen aan iemand anders en dergelijke - zodat er weer eenzelfde soort systeem opgroeit.

Wel hele belangrijke details xD

En daar heb je ook helemaal gelijk in.

Uhmm ik ben eigenlijk vergeten of ik op enig moment een punt wilde maken.

Vast wel.

Volgens mij wilde je gewoon een mogelijk toekomstbeeld creëren ^^ Is alleen niet heel erg gelukt  :-X
Leverde wel een leuke discussie op :D

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #21854 Gepost op: 8-04-2013, 18:57:57 »
Ik ben heel benieuwd naar hoe mijn mannetje het heeft gehad...hij is vandaag figurant bij een nieuwe Mega Mindy reeks welke zich afspeelt in de middeleeuwen.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #21855 Gepost op: 8-04-2013, 19:01:01 »
Leuk! Hij was dus helaas geen Mega Toby (of hoe heet het vriendje van Mega Mindy...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #21856 Gepost op: 8-04-2013, 19:07:46 »
Leuk! Hij was helaas geen Mega Toby (of hoe heet het vriendje van Mega Mindy...)

Nee helaas niet, al is en blijft hij voor mij Mega Marcel :P
Maarre vandaag mocht hij een middeleeuwse man spelen. Ik ben hem nog niet tegengekomen op de foto's die sinds vanmiddag op internet staan.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #21857 Gepost op: 8-04-2013, 19:33:39 »
Ik vraag me af hoe het kan dat het gele dekbed van Dolfie gisteren ook in Maastricht te zien is geweest.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #21858 Gepost op: 8-04-2013, 19:36:00 »
Nee helaas niet, al is en blijft hij voor mij Mega Marcel :P
Maarre vandaag mocht hij een middeleeuwse man spelen. Ik ben hem nog niet tegengekomen op de foto's die sinds vanmiddag op internet staan.

Middeleeuwse man, Almere?

De plaatsnaam Almere mag dan een heel oude zijn, maar de huidige stad heeft toch slechts een geschiedenis van iets van 40 jaar?

Offline Bakkertje

• Forumlid
« Reactie #21859 Gepost op: 8-04-2013, 20:53:00 »
Middeleeuwse man, Almere?

De plaatsnaam Almere mag dan een heel oude zijn, maar de huidige stad heeft toch slechts een geschiedenis van iets van 40 jaar?

Doe maar ietsje minder Jos...onze school bestaat dit jaar 30 jaar.....en zelfs in Almere wonen mannen die beste een middeleeuwse man kunnen spelen hoor ;D