Jij bent awesome
Danku, danku
Dat hoor ik wel vaker Daar moet ik wel bij zeggen dat mensen die zo nadenken over dingen ook wel heel awesome zijn ^^
Uhm uhm uhm, ik moet ook weer even teruglezen hoor. Vroeg me gister niet zo veel af, dus schudde maar wat uit m'n mouw
Ohja!
Haha, was je ook niet ziek gister?
Mhm - dingen tussen andere landen regelen is alleen nodig wanneer er andere landen zijn. Dus dat in zichzelf kan geen bestaansreden zijn, dan zou je in een vicieuze cirkel komen.
Dat is waar. Maar ik kan me niet voorstellen dat alle arme landen precies ditzelfde kunnen gaan doen, en we hebben wel spullen nodig van die landen. En zij van ons.
Ik probeerde juist het hele belastingstelsel te ondervangen door automatisch onderhoud, wat weliswaar kan worden bekostigd, maar dan kan je een vaste afdracht per gebruik invoeren [cf. kilometerheffing].
De belastingdienst doet meer dan alleen de belastingaangiftes verwerken hoor
Die dingen kunnen we niet zelf regelen via een stemsysteem. Tenzij er dan weer private bedrijven komen die zoiets zullen oprichten zoals je suggereerde, maar dan heb je eigenlijk weer een overheid, dus die optie hou ik er even buiten.
De hoogte daarvan, en andere regels en wetten, zullen vast door het Volk vastgesteld worden. That is, ik zou verwachten dat we, nu het technisch mogelijk is, naar een steeds verdere doorvoering van stemmen gaan - zegmaar allemaal op de Zwitserse toer. Immers, als je werkelijk democratie zou willen, dan laat je het volk ook daadwerkelijk regeren. Eerder was het natuurlijk niet mogelijk, maar och, vergelijkbaar met een online enquete die je naar eenieder zendt. Slechts beveiliging zou dan een zeer belangrijk punt zijn.
Oke, en wie bekijkt (of belangrijker; maakt) die enquete dan en zorgt er voor dat we de resultaten kunnen gaan toepassen? Daar heb je toch een overheid voor nodig neem ik aan
Bovendien is dat helemaal geen handig systeem aangezien 'het Volk' niet genoeg kennis bezit over een aantal zaken. En 'het Volk' kan ook niet goed weten hoeveel geld we waarvoor kunnen gebruiken. Daar heb je weer een overheid voor nodig.
Tenzij je het land wilt gaan inrichten als een spelletje waarbij iedereen over al het geld beschikt. Maar dat lijkt me om obvious redenen geen slim plan.
Maar dat zijn details.
Hetgeen overigens heel interessante implicaties heeft mbt stemmen werven; mensen die de verantwoordelijkheid voor hun stem toevertrouwen aan iemand anders en dergelijke - zodat er weer eenzelfde soort systeem opgroeit.
Wel hele belangrijke details xD
En daar heb je ook helemaal gelijk in.
Uhmm ik ben eigenlijk vergeten of ik op enig moment een punt wilde maken.
Vast wel.
Volgens mij wilde je gewoon een mogelijk toekomstbeeld creëren ^^ Is alleen niet heel erg gelukt
Leverde wel een leuke discussie op