Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46705 keer)

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 2
« Gepost op: 17-03-2006, 19:06:11 »
Nog eventjes en we kunnen weer genieten van een nieuwe aflevering van WIDM! Vanaf dan kun je weer in dit topic al je ideeen, mogelijke hints en verdachte zaken in aflevering 2 plaatsen. Maar tot die tijd gaat dit topic nog even op slot.  :)

Offline Tannie

• Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 17-03-2006, 21:03:34 »
Ik moet het opnemen want ik moet eerst nog bijles geven  :\'(
Maar... daarna meteen kijkuh!  ::ok::

Offline Miekie

• Forumlid
  • You can win if you want !
« Reactie #2 Gepost op: 17-03-2006, 21:09:21 »
Heb een laptop dus kan tijdens het kijken meteen reageren. Ik hoorde echt een minuut geleden toen ze iedereen filmden toen ze hun tent ingingen een verdacht geluid toen Chris zijn tent in ging. Het leek heel erg op het exit geluid dat je hoort als iemand een rode vingerafdruk krijgt. Is het iemand anders ook opgevallen?
Gr Miek

Offline Tannie

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 17-03-2006, 21:11:29 »
Heb een laptop dus kan tijdens het kijken meteen reageren. Ik hoorde echt een minuut geleden toen ze iedereen filmden toen ze hun tent ingingen een verdacht geluid toen Chris zijn tent in ging. Het leek heel erg op het exit geluid dat je hoort als iemand een rode vingerafdruk krijgt. Is het iemand anders ook opgevallen?
Gr Miek

Ik heb het opgenomen ne ga het dalik kijken, dus zal er extra op letten!!!  ::vergroot::

Offline Miekie

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 17-03-2006, 21:13:49 »
als ie er zo uitvliegt dan vind ik t extra verdacht

Offline Miekie

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 17-03-2006, 21:19:01 »
NOU JAAAAAAAAAAAA ZEG !!

Offline Fabiann

• winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: 17-03-2006, 21:22:05 »
Ik wist het! Ik wist dat Chris eruit zou gaan!!
🜃

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 17-03-2006, 21:25:11 »
Ja, ik dacht het ook al, stom zeg dat ik het toch verkeerd heb ingevuld in de pool
......

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 17-03-2006, 21:26:53 »
Ik wist ook dat Chris eruit zou gaan. Dit heb ik namelijk beredeneerd in Chris is niet de mol topic. Komt mede door wat Toine in de sneak preview zei over deze aflevering. Over dat "matennaaien" Wel, ik vind hoe Toine het gedaan heeft gewoon taktisch slim. Hij was de enige naast Mary Lou die jokers had en heeft daarvan 1 aan Frederique gegeven. Wel gemeen dat ie er maar 1 gaf terwijl ze eerst 2 hadden afgesproken.

Maar allez, Frederique is door!  ::trots:: :D  ::love::

Ik weet het niet echt meer. Tijdens deze aflevering kon ik maar weinig molacties zien. Bedoel, de pot op 9750 euro, doordat dat vlot goed gegaan is plus die bankopdracht.

Trouwens, we weten nu ook wat die link was van de hint van de AVRO bode tussen Amsterdam en Argentinie. Die hele zoektocht ging om Amsterdam en Amsterdamse plaatsen maar op dat ene Forte nog wat grondgebied. Vandaar die kaart enzovoort.

Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 17-03-2006, 21:35:17 »
Als Frédérique op Liz zit, en ze zet [maar] twee jokers in, en ze vliegt er dan niet uit, dan is óf Liz óf Roderick de mol. Er zijn bij die test denk ik zoveel vragen waarbij er voor hen tweeën een aparte antwoordmogelijkheid is, dat het dan wel één van die twee moet zijn. (Of het is Fré zelf!)

Zelf denk ik toch Liz, hoor. Iedereen werkt verder goed mee in de groep. Richard doet wel lastig maar die is het niet. Milouska is onhandig maar dat is haar karakter gewoon. Frederique zat wel op de control-positie in de laatste opdracht, maar dat was ook meer toeval want Mary-Lou mocht als laatste een aantal palen noemen.

De opdrachten zijn trouwens ook echt bullshit. Er valt weinig te mollen lijkt me. Liz is nog steeds mijn mol!

Grote P.S.! Heeft iemand dat vogelachtige geluidje gehoord meteen aan het begin van de aflevering, vlák voordat Karel in beeld komt? Het leken me meer een soort tik-/morse-geluidjes dan een vogel

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #10 Gepost op: 17-03-2006, 21:37:04 »
Ik hoorde Roderick tijdens het dansen meezingen met de muziek en hoorde hem: 'de mol' zeggen. Kan dat betekenen dat hij dit zei omdat hij de mol is? Ik denk van wel. Wie heeft dit ook gehoord. Het was vrij in het begin.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 17-03-2006, 21:41:15 »
Ik vond  Milouska heeeeel irritant en dat kan natuurlijk een rol zijn! Chris deed heel verdacht, maar te verdacht ook... Peggy vind ik verdacht op instinct en vroeg me af hoe per ongeluk het ging dat ze de verkeerde kleur pakte...

En met die foon!? Wie zegt dat het Roderick is? Niemand weet het zeker! Je hoort er Roderick ook helemaal niet over!

Ik vond Frederique ook verdacht, maar ja, ik vond bijna iedereen verdacht. Behalve Mary-Lou...

Ik vond die paarden wel mollig! Lol! Misschien dat Milouska/Richard van te voren wisten dat dit er slome paarden waren, ahahaha!
« Laatst bewerkt op: 17-03-2006, 21:45:44 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 17-03-2006, 21:44:46 »
Als Frédérique op Liz zit, en ze zet [maar] twee jokers in, en ze vliegt er dan niet uit, dan is óf Liz óf Roderick de mol. Er zijn bij die test denk ik zoveel vragen waarbij er voor hen tweeën een aparte antwoordmogelijkheid is, dat het dan wel één van die twee moet zijn. (Of het is Fré zelf!)

Zelf denk ik toch Liz, hoor. Iedereen werkt verder goed mee in de groep. Richard doet wel lastig maar die is het niet. Milouska is onhandig maar dat is haar karakter gewoon. Frederique zat wel op de control-positie in de laatste opdracht, maar dat was ook meer toeval want Mary-Lou mocht als laatste een aantal palen noemen.

De opdrachten zijn trouwens ook echt bullshit. Er valt weinig te mollen lijkt me. Liz is nog steeds mijn mol!

Grote P.S.! Heeft iemand dat vogelachtige geluidje gehoord meteen aan het begin van de aflevering, vlák voordat Karel in beeld komt? Het leken me meer een soort tik-/morse-geluidjes dan een vogel

Ja, dat moet dan haast wel. Maar kijk het eens via deze manier. Wie waren de enigen die jokers nog hadden? Mary Lou, Toine, Frédérique en verder niemand toch? Toine gaf 1 aan Frédérique even als dat Mary Lou 1 van haar jokers gaf aan Frédérique. Beide heeft Frédérique in gezet en Toine zette er vier in. Dat betekend dat Toine niet meer in het bezit is van zijn jokers, over Mary Lou weet ik het niet. Chris had geen jokers en zat te denken als mol iemand uit zijn groep. Terwijl Frédérique bijvoorbeeld naar voren brengt dat ze rekening gaat houden met de overweging: de mol bevind zich in de tango club.

Maar weinigen hoorde je zo praten tijdens de test.

Voor de rest, over de sneak preview van volgende week. Daarin komt het abseilen van de intro van Richard aan bod. En het blijkt de hoofdoprdracht te worden want het was me toch vele secondes in beeld!  ::oink:: Ook de intro van Liz komt daarin aan bod. Enige wat me nu nog tegenzit is dat niet bekend is of Richard nu een groen scherm zou krijgen of rood.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 17-03-2006, 21:52:06 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 17-03-2006, 21:49:35 »
Ja, dat moet dan haast wel. Maar kijk het eens via deze manier. Wie waren de enigen die jokers nog hadden? Mary Lou, Toine, Frédérique en verder niemand toch? Toine gaf 1 aan Frédérique even als dat Mary Lou 1 van haar jokers gaf aan Frédérique. Beide heeft Frédérique in gezet en Toine zette er [b[vier[/b] in. Dat betekend dat Toine niet meer in het bezit is van zijn jokers, over Mary Lou weet ik het niet. Chris had geen jokers en zat te denken als mol iemand uit zijn groep. Terwijl Frédérique bijvoorbeeld naar voren brengt dat ze rekening gaat houden met de overweging: de mol bevind zich in de tango club.

Maar weinigen hoorde je zo praten tijdens de test.

Voor de rest, over de sneak preview van volgende week. Daarin komt het abseilen van de intro van Richard aan bod. En het blijkt de hoofdoprdracht te worden want het was me toch vele secondes in beeld!  ::oink:: Ook de intro van Liz komt daarin aan bod. Enige wat me nu nog tegenzit is dat niet bekend is of Richard nu een groen scherm zou krijgen of rood.  :-\\

ehm, een groene natuurlijk want Chris kreeg rood!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 17-03-2006, 21:50:57 »
en wat was nou de rede dat toine zijn joker aan fred gaf??    daar schoot hij tog niks mee op ???

Offline Lucci

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2006, 21:52:39 »

Ook Frédérique weet nog niet wie de mol is, maar ze weet ook dat anderen het niet weten. Ook al vermoedt ze dat het Liz is, dan nog zal ze bij de test niet al haar antwoorden op Liz afstemmen. Ook in de tweede aflevering is het nog verstandig om bij sommige vragen die antwoorden te kiezen waarbij de kans groot is dat je het goed hebt. Het blijft nog gokken.

Verder was Milouska waanzinnig irritant en blijft ze mijn mol. Voornamelijk vanwege haar reactie na het foute antwoord van Richard bij het speeddaten  in aflevering 1(als je het nog niet gezien hebt, kijk het nog eens na!)

Toedels... ::vergroot::

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 17-03-2006, 21:53:29 »
Ik ben Peggy gaan verdenken, juist omdat ze niet heel opvallend was, maar ze deed nu wel dingen waarvan ik dacht he dat is opvallend. Allereerst met die portofoon. Alle teams konden gewoon contact krijgen en zij niet. Zat ze daarmee te prutsen expres? Daarna met dat geld wat weggewaaid is. Ze had best even aan Toine kunnen vragen of ie dat nietje terug wilde drukken of het op een andere manier bevestigen/wegleggen zodat het niet weg waait. Misschien heeft ze de opdracht ook wel expres verkeerd geinterpreteerd.

Daarnaast vind ik Richard erg irritant! Ik hoop en denk dat hij er volgende week uitvliegt. Milouska trouwens ook, maar dat was misschien alleen deze ene keer. Ze is in ieder geval niet de handigste.

Ik vind het ook opvallend dat alleen Liz jammert dat ze niet weet wat er in de andere groep gebeurt. Roderick hoor je er niet over. Toch verdenk ik Liz nog steeds het meest.

Mijn mol:
1. Liz
2. Peggy
3. Roderick

Oja.. Toine is trouwens top! Super hoe hij het spel speelt!  ::ok::

Offline McPieke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 17-03-2006, 21:54:00 »
Ik hoorde Roderick tijdens het dansen meezingen met de muziek en hoorde hem: 'de mol' zeggen. Kan dat betekenen dat hij dit zei omdat hij de mol is? Ik denk van wel. Wie heeft dit ook gehoord. Het was vrij in het begin.

yep, heb dit ook gezien. Weet niet of hij het zei, of dat hij het 'play-backte'. Als hij het zei, heeft Liz het natuurlijk ook gehoord. Zo niet, zou het wel eens iets kunnen zijn, of is het te opzichtig?

Offline Joost2

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 17-03-2006, 21:56:23 »
en wat was nou de rede dat toine zijn joker aan fred gaf??    daar schoot hij tog niks mee op ???

Wat de reden van Toine was dat hij een joker aan Frédérique gaf? Omdat Toine met Frédérique en Mary Lou een verbond gesloten heeft en Toine en Mary Lou hadden beide jokers maar wilden absoluut niet dat Frédérique eruit zou vliegen. Daarop besloten ze haar allebei 1 joker te geven waardoor ze 2 jokers had om in te zetten. ;)

Vriendendienst dus.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 17-03-2006, 21:56:48 »
Ik vraag me ook wel eens af: wat als de insteek van deze eerste 2/3 afleveringen nou het volgende was:

Omdat men zich normaal gesproken verdacht wilt maken, zouden er sowieso niet veel opdrachten slagen. Maar hier werken ze wel heel erg goed samen. Weinig duidelijke molacties!
Misschien wat het idee: dingen mislukken toch wel, dus de mol in de tangogroep wordt zo niet verdacht... En is het intussen wel!

Oh trouwens, als Richard geen contact krijgt met Fré, vraagt Milouska of zij het even mag proberen. Voordat  hij hem overgeeft, drukt ie duidelijk op een ander knopje dan het knopje wat inegdrukt wordt bij het spreken. Heeft iemand dit ook egzien?
« Laatst bewerkt op: 17-03-2006, 21:59:34 door IDM »
Laten we jabberen.