Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 46740 keer)

Offline monique88

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #80 Gepost op: 18-03-2006, 13:39:50 »
Chris eruit!!  :o  Heel erg jammer....
Vond echt een toffe gast!  ::ok::

Magoed...op wie zal hij nou gestemt hebben, en wie is nu de mol..
Het begint nu spannender te worden!! Echt tof :D

Kuzz  ::bravo::
monique- don't f*ck with my heart....

Offline lynnlynn

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #81 Gepost op: 18-03-2006, 13:50:37 »
Wat een lekkere aflevring! Heb genoten, en wat veel zaken om molacties of hints in te zien...

Met het oog op Fred in de kuil; was de AVRO-bode tip niet GRONDIG? Ik twijfel over de hint met de kaart; alle locaties en de overlap met de landkaart van Arg zijn duidelijk; zij beelden het spel uit. Maar waarom Dam cursfief? Omdat dit de centrale lokatie was, de plek van waaruit het spel geleid werd en waar de kandi's terug moesten komen? Of omdat de mol op die lokatie zat?

Heeft iemand al gechekct of alle lokaties op het kaartje van A'dam ook in het spel voorkwamen? Heb er nog geen tijd voor gehad.

Ik begin wel steeds meer te vermoeden dat er met de tango-opdracht meer aan de hand is dan we denken. Er valt wel degelijk iets te verdienen. Maar waar ik over struikel - om die reden geloof ik nml niet dat de mol de tango danst - is het volgende;

Stel dat de mol tangoles krijgt, dan is het heel moeilijk je danspartner om de tuin te leiden. Óf je krijgt die tango tijdens de lessen al niet onder de knie en verprutst ook de uitvoering. Dit is wel aannemelijk maar het lijkt mij dat iedereen wel wat kan dansen. Als je goed oefent maar slecht uitvoert, heeft je partner dit direct door. In beide gevallen verraad de mol zich dan aan zijn/ haar danspartner. Dat zal niet de bedoeling zijn.

Tot slot haal ik 'm maar weer eens uit het sto'; de 2-mollen-theorie. Zouden Liz én Roderick beide mol zijn, nu nog ff lekker genieten en straks dubbel gaan mollen? Zou een wrede grap zijn. Maar dat geloof ik niet.

Tot slot het telefoontje; Roderick zou Chris bellen met een boodschap. Waarom belt Roderick en hoor je hem er zelf niet over? Hoe komt Roderick aan deze info? Fluisterde iemand hem dit in tijdens het tangodansen en dacht hij; kom, ik bel de andere kandidaten in die-en-die-hut terwijl ik niet eens weet dat ze daar zitten? Ik geloof er geen r**t van  ::ohno:: Het was een belletje van de mol en ik denk dat Chris de boel een beetje wilde versjtieren! Hij dacht; als ik geen idee heb, zaai ik verwarring.
Hopelijk komt hij er in het interview met Schippers nog even op terug.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 13:58:34 door lynnlynn »

Offline WH

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 18-03-2006, 13:57:56 »
Een vraagje..

Nadat het vlot is gebouwd ontstaat en er een persoon moet worden gekozen ontstaat de discussie zwaarste-lichtste. Moeten ze -na dat mysterieuze telefoontje- nu de zwaarste persoon kiezen of juist niet. Uiteindelijk werpt Richard zich op. Toch is er protest van mensen die NIET willen dat de zwaarste wordt gekozen.
Wie wilt dat wel/niet?

Maakt denk ik voor de wie is de mol discussie niet uit, ik denk dat de mol ook wel zo veel mogelijk begage mee wil nemen, ervanuit gaande dat hij/zij in deze groep zit

Offline Rick.

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 18-03-2006, 14:00:36 »
Ik denk trouwens niet dat Fred de mol is, de tweede opdracht is namelijk ook gelukt en die had zij makkelijk kunnen laten mislukken (hangt wel een beetje af van hoezeer haar afwijzingen belangrijk waren, ik heb namelijk het idee dat de 3 groepjes het meer zelf uitgezocht hebben)

Dit denk ik dus ook. Ze zat alleen op dé plek waar je kunt zorgen dat er weinig geld in de pot komt, maar dat is niet gebeurd.

Daarnaast vind ik de opmerking van Richard om een psychologische reden verdacht: "ik bedoel ik ben goed bevriend met Frederique, maar voor hetzelfde geld is dat van haar of van mij zit er ook een gedeelte gespeeld bij"

Met name het woord 'gedeelte', alsof hij zichzelf wil vrijpleiten / verontschuldigen.

Offline lynnlynn

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 18-03-2006, 14:02:46 »
Denk ik ook. Is bedoeld om verwarring te zaaien en aandacht af te leiden? Een aantal mensen gedroeg zich wel wat vreemd - Richard, Peggy, Toine - maar hier hoeven we nix achter te zoeken imho. Wel leu kdat ze dit nu in 1 aflev afrondden; dat gedoe met die tassen van vorige keer was vaag en had uiteindelijk nix te betekenen...

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 18-03-2006, 14:08:26 »

Met het oog op Fred in de kuil; was de AVRO-bode tip niet GRONDIG? Ik twijfel over de hint met de kaart; alle locaties en de overlap met de landkaart van Arg zijn duidelijk; zij beelden het spel uit. Maar waarom Dam cursfief? Omdat dit de centrale lokatie was, de plek van waaruit het spel geleid werd en waar de kandi's terug moesten komen? Of omdat de mol op die lokatie zat?

Of omdat daar de enige kandi zat die ook juist zit in de molverdenking? (volgens Frédérique zei haar gevoel dat Liz de mol moet zijn)

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 18-03-2006, 15:37:55 »
leuke aflevering, wel kort
de opdrachten waren al iets origineler, maar nog te weinig spanning

ik ga er nog steeds vanuit dat de mol een man is
er vielen al 2 mannen af (geert en chris),
dus blijven er nog 3 over.
toine verdenk ik helemaal niet.
blijven nog roderick en richard over.
en dan verdenk ik roderick nog een ietsje meer, omdat die afgezonderd zit.
hopelijk valt roderick/richard volgende week af, en dan weten we het!

[dat 'frederique in haar hol' een hint zou kunnen zijn, klopt niet! het was immers mary-lou die als laatste mocht kiezen]

iets wat me heel erg is opgevallen: karel zegt nu al voor de tweede keer voor de bekendmaking: "ik wil graag met XXX beginnen"
daar moet volgens mij iets achter zitten.
k ben vergeten wie het vorige keer was, maar nu begon hij met peggy.
misschien is het telkens diegene die het beste scoorde in de test?

[wat een kinderachtig gedoe om milouska zo te pesten/plagen]

ik vrees dat de volgende afvaller liz zal zijn (en daar schiet ik dus niets mee op)

Offline Tomás

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 18-03-2006, 16:40:26 »
Ik heb net aflevering twee nog eens gekeken, en me hierbij vooral gefocust op de tweede opdracht, opdracht 1 viel ondanks het vele geld weinig te mollen.
Ik vind de tweede opdracht  niet zo goed uitgelegd want hoeveel tijd hadden de kandidaten ervoor? En hoeveel geld viel er mee te verdienen??

Volgens mij zegt Karel in het begin dat elk team 3 pakketjes geld kan ophalen, en aan het einde van de opdrach telt hij met stapjes van 350 euro, elk pakketje is dus 350 euro waard. Er kon dus 9x350= 3150 euro worden verdiend. Ze halen maar 5 pakketjes op (350x5 = 1750). 

Dus ondanks de overenthousiaste Karel die zegt dat ze het "geweldig" hebben gedaan, zijn er toch zeker dingen fout gegaan.

- Peggy die het geld verkeerde geld losmaakt, -350 euro
Maar verder zien wij niet echt acties die leidden tot de andere 3 foute pakketjes. Of toch wel ??? ???

Wel denk ik dat Frédérique dingen heeft fout gedaan zoals ze op een gegeven moment zegt "ja, dan moet je via de Marnixstraat gaan", dat is natuurlijk een aanwijzing van niks.

Wat ging er nog meer fout?? ??? ::vergroot::

Offline Marloezzel

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 18-03-2006, 16:44:45 »
Gisteren is me nog niet echt duidelijk geworden waar de pot is, heeft Karel die? ???

Offline Tessiejj..

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 18-03-2006, 16:47:07 »
Ja dat snap ik ook niet, er is iig niet iemand van de kanidaten die de pot heeft.
......

Offline Iris_77

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 18-03-2006, 17:15:41 »
Ik heb net aflevering twee nog eens gekeken, en me hierbij vooral gefocust op de tweede opdracht, opdracht 1 viel ondanks het vele geld weinig te mollen.
Ik vind de tweede opdracht  niet zo goed uitgelegd want hoeveel tijd hadden de kandidaten ervoor? En hoeveel geld viel er mee te verdienen??

Volgens mij zegt Karel in het begin dat elk team 3 pakketjes geld kan ophalen, en aan het einde van de opdrach telt hij met stapjes van 350 euro, elk pakketje is dus 350 euro waard. Er kon dus 9x350= 3150 euro worden verdiend. Ze halen maar 5 pakketjes op (350x5 = 1750). 

Dus ondanks de overenthousiaste Karel die zegt dat ze het "geweldig" hebben gedaan, zijn er toch zeker dingen fout gegaan.

- Peggy die het geld verkeerde geld losmaakt, -350 euro
Maar verder zien wij niet echt acties die leidden tot de andere 3 foute pakketjes. Of toch wel ??? ???

Wel denk ik dat Frédérique dingen heeft fout gedaan zoals ze op een gegeven moment zegt "ja, dan moet je via de Marnixstraat gaan", dat is natuurlijk een aanwijzing van niks.

Wat ging er nog meer fout?? ??? ::vergroot::

Karel zegt wel duidelijk aan het begin dat er voor elk team op 4 plaatsen geld te halen is. Dat zou dus betekenen dat er €4200,- te winnen is (3 teams x 4 plaatsen = 12 x €350,- = €4200,-)
Wat er fout is gegaan? Ik denk dat er iemand tussendoor geld uit de pot heeft gehaald.
Chris doet namelijk 2 x geld in de pot. Beide keren levert hij 2 pakketjes af -> 4 pakketjes.
Tegelijk met de eerste keer van Chris doet ook Peggy geld in de pot. Ik weet niet hoeveel, maar minstens 1 pakketje.
Aan het eind zien we dat Milouska en Richard snel nog naar de bank moeten. Ook zij hadden dus geld gevonden. Ik weet ook niet hoeveel, maar ook minstens 1 pakketje.
Dat maakt dus samen (minstens) 6 pakketjes... Dat is 1 minder dan wat er op het eind in zit.
Wie hebben er kans gehad geld uit de pot te halen? Mary-Lou toen ze Chris kwijt was (of Chris, maar die is niet de Mol), of Milouska aan het eind? Dat is wat we zien, maar misschien heeft iemand anders ondertussen ook wel de kans gehad.
« Laatst bewerkt op: 18-03-2006, 18:32:09 door Iris_77 »

Offline Tram

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 18-03-2006, 17:22:57 »
Dan had de mol toch geld uit het kistje moeten halen toen ie alleen was. Ze waren echter altijd met z'n tweeën, behalve Chris, maar die is afgevallen.

Offline R-J

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 18-03-2006, 17:36:35 »
Mochten er in de exit hints zitten, dan denk ik dat Richard de mol is. Net zoals vorige week zit hij in 'een beeld / shot' met de persoon die uiteindelijk afvalt. Verder is zijn geklooi met de walkietalkie en het allesbehalve kundig paardrijden wel typisch een (te opvallende ?) mollenactie.

Offline Belli

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 18-03-2006, 17:42:24 »
Chris was 'opeens'verdwenen met paard & al. En hij was met Mary-Lou toch...? Ze reden allebei via een andere kant om een berg heen. Zij was dus ook een tijdje alleen. Ondertussen kan ze vanalles uitgespookt hebben, en dat is natuurlijk niet gefilmd. Of we zien het in de allerlaatste aflevering terug bij 'hoe de Mol gemold heeft'...  ;D
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline valentino

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 18-03-2006, 17:47:58 »
mijn viel op toen na een opdracht karel in beeld kwam
en wat zei over de Mol
zat de Mol in deze groep of bij de Tangodansers
en nadat Karel dit zei werd er geschakeld naar Roderick en Liz
en richard vind ik ook niets en dat voor cabaretier
dan was marc-marie toch vriendelijker en humor
richard heb geen humor en hij is zelfs ook nog communicatiedeskundige
maar wat snauwt hij zeg, jakkes
of doet hij dit expres????

« Reactie #95 Gepost op: 18-03-2006, 17:51:31 »
Marie-Lou zag er bij de 2e opdracht alleen maar verdwaald uit, ze was alleeen aan het rondkijken om Chris te zoeken en niet in de buurt van de bank (althans, dat zijn de beelden die we te zien krijgen). Milouska is echter als laatste in de buurt van de bank, én alleen. Richard staat volgens mij op een afstandje te kijken maar lijkt meer bezig te zijn met de groep en zijn knol dan met zijn partner  ::tandpastasmiley:: Volgens mij heeft Milouska daar alle gelegenheid om geld uit de pot te laten verdwijnen..

Offline Bloekie

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 18-03-2006, 18:03:02 »
Ik ben belg dus het kan wel zijn dat ik een domme vraag stel (aangezien ik slechts 2 van de BN-ers ken (Toine en Milouska)) maar welke kandidaten wonen in Amsterdam? Volgens mij valt daar ook wel iets uit te halen. Het feit dat Frederique in die put zat vond ik ook maar raar, maar ik denk niet dat het een echte hint is. Ze zat volgens mij in de put zodat ze niet rond zich kon kijken en de mensen die "De dam" zochten ook nog echt moesten zoeken (toch alleszins de eersten).

Goed opgemerkt trouwens dat er geld uit de bankkist gehaald was, daar had ik ook al bij stilgestaan, maar niet genoeg. Milouska wou inderdaad, toen de groep haar al gezien had en riep, nog naar die laatste vlag voor geld te halen en op de bank te brengen. Ze wist dan natuurlijk dat de anderen aan de Dam staan en de kans dat Richard geen zin had om helemaal mee tot aan het kistje te rijden bestond (en anders? pech). Ze ging dat geld dus even alleen droppen (We horen Richard nog zeggen dat hij niet goed begrijpt wat ze wil doen ofzo) en had dus een uitstekende kans om nog gauw even een zakje of 2 (weet het niet precies natuurlijk) eruit te halen, en haar eigen zakje er ook niet insteken. Dus ja, ik vind Milouska ook verdacht.

Voor mij zijn ongeveer alle deelnemers onbekenden, dus ik kijk ernaar als naar een "niet BN-reeks" en toen ik de groep voor het eerst zag had ik maar een raar gevoel bij Mary-Lou, dus op haar zal ik toch altijd een beetje meer letten.

En voor de rest hoop ik hier een goede aanvulling op het forum te zijn.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 18-03-2006, 19:27:41 »
op het avro-forum werd gesuggereerd dat de mol pas echt zal gaan mollen als liz en roderick er weer bijkomen, zodat zij verdacht worden (waarschijnlijk zullen de opdrachten zich dan ook beter lenen voor onopvallende molacties)

interessante theorie is dat wel

Offline sue6point7

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 18-03-2006, 19:31:27 »
Ik zat net een paar van de berichtjes te lezen over het verdwenen geld.  Kon een van de laste paren die het geld in het kistje deed geld uit de pot halen zonder dat zijn/haar partner het kon zien?  Dat zou verklaren waarom er minder geld in de pot zat dan we dachten. Ik kan me niet herinneren wie dat was.

???

Offline roelc

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 18-03-2006, 19:31:37 »
Ik ben belg dus het kan wel zijn dat ik een domme vraag stel (aangezien ik slechts 2 van de BN-ers ken (Toine en Milouska)) maar welke kandidaten wonen in Amsterdam? Volgens mij valt daar ook wel iets uit te halen. Het feit dat Frederique in die put zat vond ik ook maar raar, maar ik denk niet dat het een echte hint is. Ze zat volgens mij in de put zodat ze niet rond zich kon kijken en de mensen die "De dam" zochten ook nog echt moesten zoeken (toch alleszins de eersten).

Goed opgemerkt trouwens dat er geld uit de bankkist gehaald was, daar had ik ook al bij stilgestaan, maar niet genoeg. Milouska wou inderdaad, toen de groep haar al gezien had en riep, nog naar die laatste vlag voor geld te halen en op de bank te brengen. Ze wist dan natuurlijk dat de anderen aan de Dam staan en de kans dat Richard geen zin had om helemaal mee tot aan het kistje te rijden bestond (en anders? pech). Ze ging dat geld dus even alleen droppen (We horen Richard nog zeggen dat hij niet goed begrijpt wat ze wil doen ofzo) en had dus een uitstekende kans om nog gauw even een zakje of 2 (weet het niet precies natuurlijk) eruit te halen, en haar eigen zakje er ook niet insteken. Dus ja, ik vind Milouska ook verdacht.

Voor mij zijn ongeveer alle deelnemers onbekenden, dus ik kijk ernaar als naar een "niet BN-reeks" en toen ik de groep voor het eerst zag had ik maar een raar gevoel bij Mary-Lou, dus op haar zal ik toch altijd een beetje meer letten.

En voor de rest hoop ik hier een goede aanvulling op het forum te zijn.
oef, ik ben niet de enige vlaming hier :D
idd, goed gezien van die geldkistjes, maar kan er iemand bevestigen dat er ZEKER 6 PAKKETJES afgegeven werden? ik ben er namelijk niet zeker van dat chris er 2x2 deponeerde.
ook graag bevestiging over het totale te winnen bedrag bij die opdracht (en dat er wel degelijk 12 pakketjes waren)
mits bevestiging, moet dit toch wel een mollenstreek zijn! dan nog weten wie er allemaal in de bank geweest is en het aantal verdachten slinkt zienderogen (hoewel ik enkel nog twijfel tussen roderick en richard eigenlijk...)