Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172613 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 28-01-2007, 12:34:36 »
Aflevering 4, opdracht 1.

Eva, Inge en Renate willen alledrie wel in het vliegtuigje. Uiteindelijk gaat Eva. (Eva: "Ik wil graag geen pistool in mijn hand of ergens daarbij." Eva gooit even later wel met verfbommetjes.) Ze gaat als enige achtervolger in het vliegtuigje. Eva heeft geen goede communicatie met de andere achtervolgers en zegt dat ze geen van de vlaggen (met geld) gezien heeft. Vlaggen niet gezien? Dat is toch wel erg vreemd! De makers controleren van te voren toch wel of je vanuit het vliegtuigje de vlaggen wel kan zien? Bovendien zien we een vlag midden op een kruispunt staan, lijkt me niet erg moeilijk te spotten.

Aflevering 4, opdracht 2.

We zien Eva op 4 van de 5 kavels meebieden. Ze doet het winnende bod op kavel 1 en 2: ze wint een overnachting in een luxe hotel en drie jokers. Er is veel geknipt in de veiling. Opaweethetbeter heeft wat er van de veiling getoond is uitgeschreven. Klik hier om het kladblokdocumentje te openen.

Als we de hoogste (getoonde) biedingen van Eva bij elkaar optellen krijgen we: 11450 euro!! Dit is het hoogste bedrag. Menno: 10400. Nadja: 9700. Renate: 9050. Inge: 9000. Alex: 2300. Dick: niets. Hiermee wil ik niet zeggen dat Eva dus wel de Mol moet zijn, het kan namelijk best zijn dat de Mol weinig biedt omdat hij merkt dat het toch wel gaat lopen. Maar feit is wel dat Eva enorm aan het bieden is en het geld in de pot maar weinig kan schelen. Opvallend: Eva wint de eerste twee kavels. Het tweede kavel is 3 jokers. Maar toch biedt ze later ook nog flink op de ene joker en de 5 jokers. Hoogste (getoonde) biedingen van Eva op een rijtje:

Het eerste kavel: overnachting in luxe hotelkamer. Eva doet het winnende bod van 950 euro. (Ze kiest Alex als de kandidaat die met haar mee naar het hotel mag.)

Het tweede kavel: 3 jokers. Eva doet het winnende bod van 2500 euro.

Het derde kavel: de 4 gestolen molboekjes + Paul terug in het spel. We zien Eva niet bieden op dit kavel. (Nadja doet het winnende bod van 300 euro.)(Waarom zien we Eva niet bieden op dit kavel? Wil ze haar boekje niet terug? Inge en Nadja wel, Dick ook niet. Waarom biedt ze niet meer dan 300 euro op haar boekje, terwijl ze wel ontzettend veel (tot de hele pot leeg is) op de andere kavels biedt?)

Het vierde kavel: 1 joker. Het hoogste bod dat we Eva zien doen is 1300 euro. (Alex doet het winnende bod van 1750 euro.)

Het vijfde kavel: 5 jokers. Het hoogste bod dat we Eva zien doen is 6800 euro. (Nadja doet het winnende bod van 6700 euro.)

Stemgedrag Eva: Eva verdenkt vanaf aflevering 2 Nadja het meest. (Dit is wat we haar tijdens het maken van de test als voice-over steeds horen zeggen.)

Als iemand de Mol niet is dan is het Nadja, dat ligt er veel en veel te dik bovenop. Dat zou Eva, als fanatieke (Wie is) de Mol kijker (denk aan Eva's filmpje in de tweede opdracht van aflevering 1) toch ook wel begrijpen?

Samenvattend: Eva zou een hele goede, subtiele Mol kunnen zijn. Ze heeft de eerste vier afleveringen nog maar zeer weinig positieve acties verricht. Waar ze wel positieve acties verrichtte is er meer aan de hand: in de derde opdracht van aflevering 1 halen haar twee positieve acties (sudoku oplossen, goed inschatten dat Alex het antwoord op de vraag niet weet) niets uit omdat ze in de foute beslissing van Liesbeth meegaat (Alex vertrouwen) en druk zet achter deze beslissing. Maar ze bouwt er in de eerste aflevering wel mooi krediet mee op. En ook bij het abseilen kan de theorie 'de held is de Mol' worden toegepast. Meer positieve acties zijn er niet te bespeuren. Negatieve daarentegen genoeg, waarbij Eva ook nog vaak een sleutelrol inneemt (geld/vrijstelling dilemma, controlroom, vliegtuigje, veiling waarbij we Eva het meeste zien bieden).
« Laatst bewerkt op: 28-01-2007, 16:19:12 door Heinz »

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 28-01-2007, 12:41:45 »

Aflevering 2, opdracht 1.

Thaise letters zoeken. Eva neemt een sleutelpositie in door in de controlroom te gaan zitten met Dick en Nadja. Eva vertelt volgens Alex (in een biecht) niet dat er een tijdslimiet is (en dat er 3000 euro met de opdracht te verdienen is). Eva, Nadja en Dick gidsen de drie groepjes lang niet goed genoeg. De opdracht mislukt flink.

Deze opdracht is door verschillende fanatieke molfans geanalyseerd.

Wat mij al eerder opviel bij deze opdracht is dat de mol (eva) zelf kan bepalen met wie ze in de control room komt en kiest daarom 2 personen die absoluut geen richtingsgevoel hebben; Dick en Nadja

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #222 Gepost op: 28-01-2007, 12:44:09 »
Wat mij al eerder opviel bij deze opdracht is dat de mol (eva) zelf kan bepalen met wie ze in de control room komt en kiest daarom 2 personen die absoluut geen richtingsgevoel hebben; Dick en Nadja

Zou best wel eens kunnen. ::jaja::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #223 Gepost op: 28-01-2007, 13:23:36 »
Samenvattend: Eva zou een hele goede, subtiele Mol kunnen zijn. Ze heeft de eerste vier afleveringen nog maar zeer weinig positieve acties verricht. Waar ze wel positieve acties verrichtte is er meer aan de hand: in de derde opdracht van aflevering 1 halen haar twee positieve acties (sudoku oplossen, goed inschatten dat Alex het antwoord op de vraag niet weet) niets uit omdat ze in de foute beslissing van Liesbeth meegaat (Alex vertrouwen) en druk zet achter deze beslissing. Maar ze bouwt er in de eerste aflevering wel mooi krediet mee op. En ook bij het abseilen kan de theorie 'de held is de Mol' worden toegepast. Meer positieve acties zijn er niet te bespeuren. Negatieve daarentegen genoeg, waarbij Eva ook nog vaak een sleutelrol inneemt (geld/vrijstelling dilemma, controlroom, vliegtuigje, veiling waarbij we Eva het meeste zien bieden).

Ik heb het helemaal doorgenomen Heinz. Toch heb ik een paar kanttekeningen. Jij ziet dus in Eva een soortgelijke mol als George was in serie 3. Geen slechte gedachte na alles gelezen te hebben. Maar denk je nu werkelijk dat de mol niet op de hoogte is van alles wat komen gaat? Ofwel, is het niet raar als Eva de mol is en ze oprecht zich verontwaardigd over Paul die molboekjes steelt? Als een mol het betaamt, hoor je dat te weten. Van te voren. Daarnaast... durft de WIDM redactie/productie het nogmaals te verkopen aan ons kijkers thuis, door sinds WIDM 4: Canada tot nu WIDM 7: Thailand, een vrouw als mol aan te wijzen? Dat zijn vier vrouwen als mol achter elkaar. En vijf in totaal. Van de zeven.

Word het niet eens tijd die ketting te doorbreken en de verhouding recht te trekken? Ik vind persoonlijk als kijker van wel. Stel dat Eva inderdaad de mol is, dan weet ik niet of ik uberhaupt nog een 8ste reeks ga kijken. Want nog een vrouwelijke mol erbij in de geschiedenis van de Nederlandse WIDM is voor mij 1 te veel. Drie vrouwelijke mollen achter elkaar is nog tot daar aan toe, maar vier word me echt te bont.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
« Reactie #224 Gepost op: 28-01-2007, 14:34:29 »
waarom ? natuurlijk ga ik er ook vanuit dat het een man is ... maar wat is het probleem ? waarom zou je serie 8 niet kijken als dit x weer een vrouw de mol blijkt te zijn ? daar kan ik met mijn verstand echt niet bij !!
natuurlijk is het leuk om nu weer eens een man als mol te hebben, maar het hoeft toch niet ? ik vind het juist wel lekker dat de programmamakers daar weinig van aantrekken. zo weten we nooit of de mol een man of vrouw is ... t blijft altijd gissen !
dennis for mole !

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #225 Gepost op: 28-01-2007, 14:38:44 »
Tuurlijk weet je dat nooit, maar dan hadden ze vorig jaar een man moeten hebben. Dan viel het tenminste niet zo op, dan had het nu gewoon Eva kunnen zijn.
The British are not impressed.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #226 Gepost op: 28-01-2007, 14:42:52 »
in theorie kan dat toch nog steeds ? beetje onwaarschijnlijk misschien ... maar tis toch prima dat de programmamakers zich daar niets van aantrekken ? zo kan je nooit enig ritme er in vinden, en dat is oke.
t maakt mij persoonlijk niets uit of de mol een man of vrouw is
( al ben ik er toch heilig  van overtuigd dat de mol een man is :p )
dennis for mole !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #227 Gepost op: 28-01-2007, 15:07:20 »
Nog even iets anders. Ik zie net dit plaatje voorbij komen:

Paul biedt niet mee, dus Eva staat in het midden. Het lijkt me vanuit de kant van de makers gezien geen slecht idee om de Mol in het midden te zetten, er van uitgaande dat de Mol veel biedt. Degene die in het midden staat is voor Karel makkelijk te zien zonder dat hij zijn hoofd hoeft te draaien.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #228 Gepost op: 28-01-2007, 20:37:25 »
Wat me vandaag overkwam: ik loop door Maastricht, en zie DIT:

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #229 Gepost op: 28-01-2007, 20:48:57 »
leuk geprobeerd :D
dennis for mole !

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 28-01-2007, 20:57:44 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 28-01-2007, 21:09:56 »

"Spiegeltje, spiegeltje, aan de muur.
Geef eens antwoord op mijn bovenbuur"

;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #232 Gepost op: 28-01-2007, 21:19:00 »
Ik heb het helemaal doorgenomen Heinz. Toch heb ik een paar kanttekeningen. Jij ziet dus in Eva een soortgelijke mol als George was in serie 3. Geen slechte gedachte na alles gelezen te hebben. Maar denk je nu werkelijk dat de mol niet op de hoogte is van alles wat komen gaat? Ofwel, is het niet raar als Eva de mol is en ze oprecht zich verontwaardigd over Paul die molboekjes steelt? Als een mol het betaamt, hoor je dat te weten. Van te voren.

Tja, dit punt zit me wel wat dwars. Maar toch zijn er twee simpele verklaringen te bedenken: of de makers hebben de Mol niet verteld wat Pauls opdracht inhoudt of Eva is gewoon een erg goede actrice.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #233 Gepost op: 28-01-2007, 21:35:55 »
precies, want dachten wij dat niet ook over george bij de executies ?? zooon zenuwpees, dat kan je niete faken.
en bovendien, we hebben wel met acteurs te maken he :)
dennis for mole !

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 29-01-2007, 09:04:25 »
Omdat ik het allemaal echt nog niet wist heb ik voornamelijk op Eva als mol gestemd, maar nu begin ik pas in te zien dat dit best nog wel eens zou kunnen kloppen. Maar Alex, Renate en (helaas) ook Nadja vind ik nog verdacht.
Laten we jabberen joekelen.

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 29-01-2007, 10:28:19 »

Het zal wel nergens op slaan maar toch heel apart om zoiets op een gevel aan te treffen.
En leuk dat je er een foto van hebt gemaakt.

Offline Tin

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 29-01-2007, 10:59:38 »
Het zal wel nergens op slaan maar toch heel apart om zoiets op een gevel aan te treffen.
En leuk dat je er een foto van hebt gemaakt.

Offline kabouter

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 29-01-2007, 11:05:54 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #238 Gepost op: 29-01-2007, 11:21:06 »
Vorige pagina gaf ik deze mogelijke uitleg van de tweede muzikale hint ("You got someone to blame"):

Citaat
Eva en Paul durfden in eerste instantie niet te abseilen maar gingen later toch wel. Het lag dus niet aan hen dat er geen geld verdiend werd, ze konden Alex en Renate de schuld geven. ("You got someone to blame.")

Maar een betere uitleg die op Eva slaat is dat ze Nadja de schuld kon geven van het mislukken van de opdracht met de Thaise letters. Dick, Eva en Nadja zaten met zijn drieen in de controlroom en het mislukken van de opdracht is waarschijnlijk voor een groot deel aan hen te wijten. Omdat Nadja zo vaag deed aan de telefoon gaat alle aandacht naar haar uit. Eva bespreekt de eerste opdracht met Dick en Paul op hun hotelkamer. "Ik denk dat de conclusie van vandaag is dat we de Mol behoorlijk in actie hebben gezien, of dat er iemand is die ons enorm op het verkeerde been heeft gezet." Paul vraagt hierop of ze denkt dat de Mol in haar groepje zat en Eva antwoordt dat ze denkt van wel. Paul: "Maar je verdenkt jezelf niet." Eva: "Nee." Paul: "Dus dan is het Dick." Eva en Paul: "Of Nadja.."

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 29-01-2007, 11:24:48 »
hahaha ja ::jaja:: ik ben er blijkbaar ingestonken zo zie je maar dat ik inderdaad een slechte mollenvanger ben maar ik vind um wel leuk en ga um zeker opslaan ::rofl::

hahaha ik laat t net aan mijn jongste dochter zien zegt ze:
Maaaaaaaamm, trien dat je bent,  daar trap je toch niet in he, er is een site waar je zoiets kan maken hahhah wist ik veel ::hypocriet::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2007, 15:56:41 door Marlie »