4) De vierde muzikale aanwijzing is een fragment uit het nummer "Goud en Zilver" van Bløf. De regels die we te horen krijgen zijn: "En mijn horloge zegt je, Dat het tijd is voor veranderingen, Goud en Zilver, Hebben mij nooit iets gebracht."
Bij de veiling zegt Eva (in een biecht) dat ze in eerste instantie niet wilde bieden op de luxe hotelkamer. De regels 'Goud en Zilver, Hebben me nooit iets gebracht." kunnen hier op slaan. Toch biedt ze. (Tijd voor veranderingen?). Eva zegt tegen de groep dat ze niet op de sleutel van de hotelkamer geboden heeft en dat ze dit maar moeten checken als ze het niet geloven. Dit is dikke bluf. (Bløf?)
Ik denk zomaar dat dit zou kunnen kloppen.
Ik kan namelijk maar 2 redenen bedenken waarom Eva haar medekandidaten in eerste instantie wijsmaakt dat ze helemaal niet geboden heeft op de hotelkamer en dat ze dit zelfs mogen checken (?)(!)
1) Hoewel Karel heeft gezegd dat alle biedingen geheim blijven
behalve die bij het eerste kavel, heeft Eva dit niet begrepen en is ze in de overtuiging dat het niet zal uitkomen dat ze geboden heeft. Alsof je kan verbergen waar je gaat slapen vannacht, sorry hoor Eva, zo dom kan je onmogelijk zijn. Maar goed, who knows.
2) Eva wil bij haar medekandidaten de
indruk wekken dat ze een gewone kandidate is die niet heeft begrepen dat bovenstaande niet anders dan uitkomen kán.
Ik gok op het laatste....

edit: met mijn tunnelvisie zie ik even over het hoofd dat ze mogelijk zichzelf gewoon verdacht wil maken, maar dit is zo'n onhandige manier om jezelf verdacht te maken dat ik hem weer eerder mols vind dan onmols.