Auteur Topic: Eva is niet de mol!  (gelezen 172713 keer)

Offline Niuno

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Eva is (niet) de mol!
« Reactie #460 Gepost op: 22-02-2007, 22:49:04 »
Helemaal met je eens dat zei ik zojuist ook al op de chat maar niemand reageerde erop.
Daar gaan we puzzelen

"Ik heb het voor Elkaar" in intro was als hint bedoeld voor de kijkers voor de eerste opdracht. Ook om "Karel heeft het voor Elkaar" even in herinnering te roepen.
Uit eerste opdracht kwam de zin "Geef Elkaar de hand" Het woord Karel is vervangen met Elkaar..

misschien dat met de overige letters iets te doen valt? "Heeft het voor?" Misschien een anagram?

De Hand kan verwijzen naar de handgebaren van Inge, zoals iemand in Inge-topic al beschrijft. Maar om terug te komen on topic alhier, zie ik vooralsnog niks richting Eva. Helaas voor jullie.

(Yep, behoor tot de Inge-kamp, maar sluit Eva zeker niet uit)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Marlie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #461 Gepost op: 22-02-2007, 23:05:33 »

(Yep, behoor tot de Inge-kamp, maar sluit Eva zeker niet uit)

Ik ook maar toch doe ik nog moeite om iets anders te vinden.

Als ik het voor elkaar zet krijg ik hetelkaar dat maanraggen dan krijg je "Thee klaar"
Het slaat allemaal nergens op maar ik moet toch wat.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #462 Gepost op: 22-02-2007, 23:11:16 »
Ik ook maar toch doe ik nog moeite om iets anders te vinden.

Als ik het voor elkaar zet krijg ik hetelkaar dat maanraggen dan krijg je "Thee klaar"
Het slaat allemaal nergens op maar ik moet toch wat.

Uit Heeft kan je nog Eef (Eva) halen, maar dan hou je wel hele lastige letters over:

H, T, H. E. T. V. O. O. R.
[/b]

Ik ken geen Theo Vrot..

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #463 Gepost op: 22-02-2007, 23:15:28 »
Nee die ken ik ook niet

vort hot he                 
vort ho het                 
hort ho vet                 
hor hot vet
En dit is ook een zooitje

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 22-02-2007, 23:37:11 »

H, T, H. E. T. V. O. O. R.
[/b]

Tor (gegeten door Eef (Eva))

hou je over: H.H.E.T.V.O.

Ha Ha, Inge probeede de VOET van die TOR

Hmmm, schiet weer niet op richting Eva, terwijl zij juist de ideale mol-positie had bij de zoetsmakende overheerlijke Torren.

Morgen toch maar es naar de Markt dan dan frituren maar..

Offline Marlie

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 22-02-2007, 23:41:13 »
Nog iets

Karel wilde op de entertoets drukken voor t scherm, maar zei
Het kan ook anders
Wat zei hij nu echt?
Sander kan het ook.
Dus volgende week staat Sander klaar om de laatste afvaller eruit te wippen?

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 22-02-2007, 23:42:03 »
Nog iets

Karel wilde op de entertoets drukken voor t scherm, maar zei
Het kan ook anders
Wat zei hij nu echt?
Sander kan het ook.
Dus volgende week staat Sander klaar om de laatste afvaller eruit te wippen?
Denk het ook.  ;)

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #467 Gepost op: 23-02-2007, 00:18:16 »
Yep, dat zal het waarschijnlijk zijn. en daarna?

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #468 Gepost op: 23-02-2007, 07:13:08 »
Ik blijf ook bij Eva, zeker na haar ideale positie in de opdracht met de torren. Prachtig voorbeeld van 'de held is de Mol' overigens: 1 tor opeten wat de anderen zeer knap vinden, maar de 2e niet opeten waardoor de opdracht mislukt. :)
Ik vond haar positie bij de torren niet ideaal.
Stel dat Inge en paul beiden hun keverhadden opgegeten.
Bovendien heeft ze door veelvuldig vragen te stellen bij de ja/neen opdracht aan renate zeer dikwijls de kans gegeven om in die positie te komen.
Ik vrees hier ene beetje tunelvisie van de Eva-verdenkers.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #469 Gepost op: 23-02-2007, 07:43:40 »
Ik vond haar positie bij de torren niet ideaal.
Stel dat Inge en paul beiden hun keverhadden opgegeten.

Dat is waar, maar zeer onwaarschijnlijk. Maar los hiervan is Eva's positie de enige van waaruit je de hele opdracht kan doen slagen of mislukken. Als Inge de Mol is vind ik haar Molactie hier maar matig, net als in vele andere gevallen, terwijl ik Eva's Molactie weer een stuk leuker zou vinden: de held uithangen maar toch de opdracht doen mislukken. ::ok::

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 23-02-2007, 08:00:15 »
Ze zijn alleen niet zo goed  ;) die van eva zijn plausibeler en hebben niets te maken met dubbele letters ofzo of klokken, maar slaan op de opdrachten van de aflevering die is geweest, maja we komen er niet uit. Kijk eens goed naar aflevering 3 en 4, daar doet inge niets raars, pas later werd ze een beetje verdacht, maar ze is te onopvallend geweest in sommige afleveringen.

Eva is een hele goede mol, jullie zullen versteld staan wat ze allemaal heeft gedaan  ;)

En die van Eva zijn wel plausibel te noemen? De muzikale aanwijzingen naar Inge hebben niks met dubbele letters te maken en waarom je klokken erbij haalt is mij een raadsel. Aflevering 3 & 4 deed ze niets raars? Ooit gedacht aan de veiling waarbij Inge gewoon blijft opbieden? Ik sluit me dus aan bij Jutta.

En wat betreft Eva. Oh wat is ze toch een held door het opeten van 1 tor. Die tor is toevallig wel een delicatesse in Thailand, ze worden notabene verkocht op de markt. Het is dus een speciale snack. Dan is zoiets nooit smerig, kan toch niet. Want anders word het toch niet massaal gegeten?

Daarnaast heeft juist deze aflevering mij ervan overtuigd dat Eva echt de mol niet is. Kijk naar haar lichaamstaal, kijk naar haar houding/gedrag. Ze moet wel een dondersgoede actrice zijn wil ze dat allemaal spelen. Dat gaat erbij mij dus niet in.

En wat betreft Eva in voorgaande afleveringen... alleen afl. 1 is ze als mol aan te merken. Door het vertrouwen van de groep te winnen door uit te stralen dat ze alles van Alex af weet (maar niet heus). Wat doet ze nu in afl. 2 dan? Ze gaat als nog abseilen. Maar pas wanneer ze er min of meer gedwongen word. Als mol ga je toch zeker wel je eigen regie in handen nemen over hoe en wanneer aan de beurt te zijn? Dan ga je toch niet staan afwachten totdat je 6de bent en toch maar wel gaat.

Verder heeft ze weinig uitgehaald bij de tempel opdracht. Nee, je molt uitstekend wanneer je als eerste meteen doodloopt. Als mol weet je toch zeker wel de route uit je hoofd. Dan ga je toch niet bij de eerste de beste keuze je stuk lopen? Dan laat je de kandidaten toch eerst de route verkennen en wanneer het er om gaat draaien loop je fout. Ze is gaan zitten in de vliegtuig bij de buggies. Daar heb je totaal geen regie over alles wat erop de grond afspeelt.

Verder zijn er nog andere momenten waarop ik denk: "Als mol kan je dit veel molliger aanpakken"
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #471 Gepost op: 23-02-2007, 09:07:54 »
Geloof het nu maar: EVA IS DE MOL!!!!!!  ::regenboog::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Meriek

• Forumlid
  • Fulltime Molloot
« Reactie #472 Gepost op: 23-02-2007, 11:31:34 »
Ik ben er nog steeds niet van overtuigd, dat Eva op de beste positie zat om te mollen, bij die torrenopdracht. Ik zit me trouwens af te vragen of hier wel een beste positie was, want als Mol ben je sowieso afhankelijk van het falen van anderen. Maar mocht Eva de Mol zijn, dan heeft ze wel heel veel geluk gehad, dat Renate zo goed was in Geen ja, geen nee. Ze heeft Renate genoeg kansen gegeven om in de fout te gaan, en als dat gebeurd was, dan had Eva zichzelf buiten spel gezet. Dan had ze wel weer geen tor hoeven eten...
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #473 Gepost op: 23-02-2007, 13:11:04 »
Dat is waar, maar zeer onwaarschijnlijk. Maar los hiervan is Eva's positie de enige van waaruit je de hele opdracht kan doen slagen of mislukken. Als Inge de Mol is vind ik haar Molactie hier maar matig, net als in vele andere gevallen, terwijl ik Eva's Molactie weer een stuk leuker zou vinden: de held uithangen maar toch de opdracht doen mislukken. ::ok::
Daar ben ik het niet mee eens.
In haar positie had Eva niet in de hand of de opdracht zou slagen. Stel dat zowel Paul als Inge de tor hadden opgegegeten.
Niemand had het welslagen van deze in de hand. Zowel Inge, Paul als Eva konden enkel trachten te saboteren.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #474 Gepost op: 23-02-2007, 14:12:06 »
Jawel, als mol zou ze weten of er al torren zijn gegeten. Enige risico is dat Inge en Paul allebei wel hun tor opeten.
The British are not impressed.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 23-02-2007, 14:24:06 »
Jawel, als mol zou ze weten of er al torren zijn gegeten. Enige risico is dat Inge en Paul allebei wel hun tor opeten.

Maar Eva moest ook raden of ze wel of niet gegeten hadden.. Dus ze had kunnen zeggen: "Neen, ik geloof niet dat ze het gegeten hebben en ik ga het ook niet doen"

In dat geval was de opdracht ook mislukt

Offline lilith

• Forumlid
  • all ears
« Reactie #476 Gepost op: 23-02-2007, 14:32:30 »
ikbendeheldtheorie
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 23-02-2007, 14:38:30 »
ikbendeheldtheorie

Precies.

Als Eva inderdaad DeMol is (zit zelf nu definitief op Inge), wist ze van te voren dat Paul en Inge hun torretjes niet gegeten hebben. En daarnaast blijf ik erbij dat die torren lang niet zo goor zijn, als Eva ze beschrijft. Niet rottig in ieder geval, insecten schijnen juist zoetig te smaken. En aangezien de andere kandidaten Eva toch niet kunnen controleren, kan ze de zaak flink aandikken met dat In-De-Mond-Uiteensplashen-Verhaal.

Daarmee kan ze ook verklaren dat ze maar 1 at (De Held), maar te goor vond om beide torretjes te eten.

En misschien zien we in de slotaflevering Karel terug die die andere tor op loopt te smikkelen...

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #478 Gepost op: 23-02-2007, 14:43:05 »
Precies.

Als Eva inderdaad DeMol is (zit zelf nu definitief op Inge), wist ze van te voren dat Paul en Inge hun torretjes niet gegeten hebben.
Ja, dat zeg ik net :P
The British are not impressed.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #479 Gepost op: 23-02-2007, 18:01:04 »
Daarnaast heeft juist deze aflevering mij ervan overtuigd dat Eva echt de mol niet is. Kijk naar haar lichaamstaal, kijk naar haar houding/gedrag. Ze moet wel een dondersgoede actrice zijn wil ze dat allemaal spelen. Dat gaat erbij mij dus niet in.

Hihi dat heb ik dus al vanaf aflevering 1 ;).

Ze heeft ook echt nergens lopen mollen, het contract met Inge is enorm. Die heeft op zoveel momenten zitten klooien en dat wordt op zo'n manier in beeld gebracht dat het intussen wel een eentweetje is dat Inge de mol is. Eva heeft al een aantal rode kaarten gekregen als mol met als topper de 5000,- voor de pot. Inge solo heeft de pot geen cent 0,0 opgeleverd.

Afl. 1 als mol aan te merken? Vind ik totaal niet. Bij de tempel opdracht en buggies enzowatmeer bracht ze het team niks verder maar Inge evenmin, het is dus zoeken naar de soloacties pur sang, daar kan je op slagen (abseilen) of falen (5000!!!) als mol.
De Blondine is de Mol :)