Auteur Topic: Menno is niet de mol!  (gelezen 69813 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Menno is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 19-01-2007, 17:57:54 »
Hint 6,
Waarom stelt Menno voor om Paul als laatste het geld mee te laten nemen?

Ok, even speculeren: Menno verdenkt Paul (zegt hij nog in de test afl. 3). Misschien wilde Menno even peilen wat Pauls reactie op dit voorstel zou zijn. Als Paul dit aanbod had aangenomen had Menno een bevestiging dat Paul de Mol wel eens zou kunnen zijn, want het is een raar plan. Dan had Menno alsnog op zijn voorstel terug kunnen komen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #141 Gepost op: 19-01-2007, 18:18:35 »
even iets anders..

Waarom heeft nog niemand het reverse stukje bewerkt tijdens het gesprek van Dick en Menno?

Er wordt duidelijk iets gezegd. De pino's op de .nl site hebben een paar rare links, maar daar hoor je het niet goed wat er wordt gezegd. Giel Beelen heeft vanochtend ook iets laten horen en bewerkt (rond 7.50 vanochtend zie zijn site), maar ook de hoofdstemmen van menno en dick er niet uitgehaald. Ik weet zeker dat het een hint is maar ik weet niet hoe je geluidsfragmenten kan isoleren en filteren en reversen..

help, er zijn hier toch genoeg computernerds?

Offline ElmarN

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
« Reactie #142 Gepost op: 19-01-2007, 23:47:21 »
even iets anders..

Waarom heeft nog niemand het reverse stukje bewerkt tijdens het gesprek van Dick en Menno?

Sorry... over welk stukje heb je het hier?
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline ElmarN

• Forumlid
  • Maar nu even niet...
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2007, 00:03:32 »
Iedereen loopt wel te lachen en de draak te steken met het duidelijk articuleren van Menno door de walkie-talkie, maar heeft iemand wel eens door zo'n ding moeten communiceren? Ik kan je vertellen dat de kwaliteit van het signaal soms bar slecht kan zijn. Menno is juist duidelijk zijn best aan het doen om te zorgen dat deze opdracht in goede banen wordt geleid.

Hint 6,
Waarom stelt Menno voor om Paul als laatste het geld mee te laten nemen?

deze komt van de .nl site. Ik heb niet heel goed opgelet, maar menno wil dus eigenlijk als eerste van de 2 gaan, maar wil het geld pakken aan paul overlaten. In de uiteindelijke uitzending pakt menno toch al het geld, hm. Hij was dus aan het mollen, maar kreeg Paul niet overtuigt.

Dit heb ik zelf helaas niet meegekregen. Het zou als Mol inderdaad geniaal zijn om iemand anders, in dit geval Paul, de opdracht te laten verkloten, aangezien er niemand meer zou zijn om Paul in de goede richting te sturen.

Maar zou het dan in de situatie die zich voordeed niet verstandiger zijn als Mol om ergens (per ongeluk) de verkeerde kant op te lopen waardoor Paul alsnog als laatste moet lopen en daardoor, ookal zou hij goed lopen zonder begeleiding, toch geen geld meer kan verdienen?

Ik weet één ding zeker: Menno is niet de Mol
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Cosma

• Forumlid
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2007, 05:44:47 »
aai aai, hij blijft mijn mol, maar Paul heeft helaas wel erg vol op Menno gestemt. Tenzij dit zwaar gemanipuleerd is. Dat zou ik wel erg lullig vinden, want dan is het niet eerlijk voor de kijkers. Ben toch bang dat de mol een vrouw is en dan ga ik voor Eva.

Volgens mij was dat een quote van Paul uit aflevering 1.
Paul stemde volgens de montage alle afleveringen op Menno, dat gaan ze imo nooit weggeven opdat men Menno dan gelijk ook kan doorstrepen.

Offline aangekoekt

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • echte flapuit
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2007, 09:56:11 »
"Jullie droom was een albino mol te vangen, maar dat is niet gelukt" ::tandpastasmiley::

Menno is niet de mol.
lekkere ruige vent van me

Offline toxicity

• Forumlid
  • Paul is de mol!
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2007, 16:04:15 »
menno is simpelweg de winnaar want als je naar de introductiefilmpjes kijkt over de kandidaten is er net als 2 jaar geleden uit de achtergrondkleur te achterhalen wie afvallen en wie in de finale zitten.. Bij menno is alleen de kleur groen te bekennen net als bij marc-marie. En bij Dick trouwens veel groen en een beetje rood (net als bij yvon) .. Dus menno wint en dick is de mol ;)

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2007, 16:54:07 »
Weet niet of dit bestand al ergens staat. maar volgens giel beelen is menno de mol...hij heeft een audiofragment achteruit gespoeld....

http://giel.vara.nl/audioarchief.php

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2007, 17:06:56 »
Weet niet of dit bestand al ergens staat. maar volgens giel beelen is menno de mol...hij heeft een audiofragment achteruit gespoeld....

Zou het graag willen horen maar hij doet het niet  ??? ???
Als ik hem wil afspelen in WMP dan staat er :

Kan het bestand niet afspelen. Mogelijk biedt de speler geen ondersteuning voor het bestandstype of de codec die is gebruikt om het bestand te comprimeren.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Matt

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 20-01-2007, 17:55:32 »
moet je even kijken in het archief op de site van giel beelen...bestand heet....is menno dan toch de mol?

Offline Eva88

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Moffel? Piertje?
« Reactie #150 Gepost op: 20-01-2007, 18:03:55 »
Menno is inderdaad een goede kandidaat om de Mol te zijn.
Als hij de Mol niet is, zal hij het niet ver schoppen.
Ik denk dat hij sowieso ver zal komen en misschien zelfs de mol is (dat laatste hoop ik in ieder geval!)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #151 Gepost op: 20-01-2007, 18:17:10 »
Haal jij dan wel wat uit dat audiofragment? Ik heb het namelijk (tenminste, ik denk dat het over hetzelfde gaat, omroep.nl heeft nog nooit iets goeds afgeleverd) zelf uit de uitzending gehaald en achterstevoren afgespeeld en ik hoorde warempel niets, maar dan ook niets geks.
The British are not impressed.

Offline Levina

• Forumlid
« Reactie #152 Gepost op: 20-01-2007, 19:27:01 »
ik had gedacht dat toen Menno ging om het geld te innen dat er misschien ergens nog een mogelijkheid was om rechts of links te gaan en dat hij dan de verkeerde kant zou nemen, niets bleek minder waar, hij zorgde ervoor dat de pot werd eindelijk weer gevuld werd.

Toch probeerde hij nog voor Paul over te halen dat hij eerst zou gaan voor de jokers, en dan zou Paul het geld kunnen innen (maar zonder begeleiding, grotere kans om fout te lopen)

De mol moet weten dat direct na de eerste opdracht de test komt en wilt dan misschien toch zo min mogelijk verdacht lijken?

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #153 Gepost op: 20-01-2007, 20:03:53 »
ik had gedacht dat toen Menno ging om het geld te innen dat er misschien ergens nog een mogelijkheid was om rechts of links te gaan en dat hij dan de verkeerde kant zou nemen, niets bleek minder waar, hij zorgde ervoor dat de pot werd eindelijk weer gevuld werd.

Toch probeerde hij nog voor Paul over te halen dat hij eerst zou gaan voor de jokers, en dan zou Paul het geld kunnen innen (maar zonder begeleiding, grotere kans om fout te lopen)

De mol moet weten dat direct na de eerste opdracht de test komt en wilt dan misschien toch zo min mogelijk verdacht lijken?
Het kan natuurlijk ook dat het plan van de mol tijdens deze opdracht mislukt is. Menno (de mol?) probeerde Dick tijdens de opdracht, op een gegeven moment op een mannetje af te sturen, maar besloot zelf de andere kant op te gaan. Misschien probeerde Menno Dick uit het spel te laten gaan... dan had Menno, net als nu, in een goed daglicht gestaan omdat hij de volledige route had kunnen vinden. Paul had dan de zware last gehad om zonder aanwijzingen al het geld op te halen.
Misschien probeerde Menno die last alsnog op Paul's schouders te leggen door zijn voorstel om eerst jokers te gaan halen.
Uiteindelijk moet hij toch zelf voor het geld gaan en durft dan niet meer te saboteren, omdat dan zijn 'fanatieke kandidaat'-imago naar de knoppen gaat.

Wat is tunnelvisie toch makkelijk... al had Menno wel de beste positie voor de mol om te saboteren, door als één na laatste te gaan.

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #154 Gepost op: 20-01-2007, 20:56:25 »
Vlg mij fuckt Giel de boel gewoon, want ik hoor ook echt n-i-e-t-s. Nou ja, ik hoor wel wat - het is niet dat ik doof ben, maar ik hoor niets zinnigs.
Laten we jabberen.

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #155 Gepost op: 20-01-2007, 21:05:31 »
Vlg mij fuckt Giel de boel gewoon, want ik hoor ook echt n-i-e-t-s. Nou ja, ik hoor wel wat - het is niet dat ik doof ben, maar ik hoor niets zinnigs.

nee ik hoorde ook niets, terwijl hij alle middelen heeft om wel de harde stemmen van Dick en Menno eruit te halen en het tussenstukje te pakken en om te draaien, maar ja er zit niets in helaas.

Offline henkj

• Forumlid
« Reactie #156 Gepost op: 21-01-2007, 11:56:02 »
op het .nl forum wordt een theorie met 2 geopperd.

2 afwijkende molboekjes
2 gemiste oproepen
2 schriften i.p.v leitjes

Bovendien heeft Menno in het huisje-, boompje- en beestjespel van aflevering 1 TWEE (2!)jokers verdiend.

Menno is tweeling (sterrebeeld)en geboren op 22 juni.....hm

En volgens het boek "Kroniek van de 20ste eeuw" sneuvelden er op donderdag 22 juni 1967, Menno's geboortedatum, bij dagenlange gevechten met Arabische nationalisten in Aden, de hoofdstad van het toenmalige Zuid-Jemen, 22 (!) Britse militairen.

Er is dus een verband tussen het cijfer 2 en Menno Bentveld, maar of er een verband is tussen bovengenoemde gebeurtenis en zijn rol als mol in "Wie is ...de Mol?" is maar de vraag...   

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 21-01-2007, 22:37:28 »
ik blijf dit toch een interessant stukje (gesprek menno en dick aan tafel) vinden als de redactie lekker loopt te f.cken dan hebben ze mij aardig bezig. Tijdens het stukje vind ik dat de camera op een aparte manier om Menno heen draait en aan z'n boekje zit te frunikken. Hij klapt ook het boekje een beetje open, is gewoon raar, een beetje zo van kijk ik ben de mol en m'n boekje is helemaal leeg en daarom lag ik er ook zo goed op (wordt gezegt door Paul als hij zich afvraagt van wie hij de boekjes kan jatten) En dat geluid, ik wil gewoon dat er iets in zit anders zet je het toch niet onder als Menno in beeld komt, net als het lachje bij Paul en Menno tijdens de opdracht.

"Jullie droom was een albino mol te vangen, maar dat is niet gelukt" ::tandpastasmiley::

Menno is niet de mol.

spreek hier iemand van de redactie??

Menno is wel de mol  ;D

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2007, 22:42:55 »

Ik hoor echt helemaal niks, maar dat zal wel aan mij liggen

Offline Lola-aapje

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2007, 22:58:27 »
oh ja de eerste pagina is vrij leeg van het mollenboekje van Menno, zo te zien ziet het boekje er ook nog wel nieuw uit, net alsof er nog helemaal niet in is gebladerd, maar dat is wel een beetje wishful thinking van me