Ten eerste: Bedankt allemaal voor de gezellige dag!
Ten tweede: Bedankt .com voor het organiseren!!
Hier volgt mijn braindump van alle informatie die ik heb verzameld:
Vragen aan Eva:
1) Wat was je reactie toen je zag dat Nadja de pagina's uit je molboekje had gescheurd? (afl5, Inezz)
Antwoord: Het kon haar niet veel schelen, ze had namelijk een schaduwmollenboekje waar ze ook alles in schreef. Ze had vooraf al bedacht dat vertrouwen op het officiëlle mollenboekje gevaarlijk zou zijn.
2) Kon je echt geen contact met de mensen in de buggy's krijgen? (afl. 4, Martin)
Antwoord: Nee, ze heeft echt geschreeuwd in dat ding, ze was verbaasd dat de anderen haar niet hadden gehoord.
Vragen aan Paul:
2) Had je echt een rood scherm in afl4? (Lin..)
Antwoord: Ja, ik had een rood scherm. En de anderen wisten dat ook! Schijnbaar konden ze dat aan mijn gezicht zien toen ik terug liep, en s'avonds was ik ook 'anders' waardoor ze het konden raden.
3) Waarom zat je mollenboekje niet in je rugtas, toen je in Phuket aan 't zwemmen was. En Eva & Renate er naar op zoek waren?
Antwoord: Die zat er wel in, maar ze konden het slotje van 1 euro niet openkrijgen. Dat is namelijk een beetje irritant slotje, waarbij je de sleutel tot halverwege er in moet steken en met wat 'pielen' gaat hij dan open. Kwam mij achteraf wel goed uit!
4) Wat ga je met de gewonnen buit doen, of is het al op?!?! (SunshineSon)
Antwoord: Ik heb net een rally auto gekocht, dus daar gaat het geld naar toe!
Vragen aan Renate:
1) Heb je echt hoogtevrees? (Afl2, Fritjuh), en waren je tranen 'echt'? (Meneertjuh)
Antwoord: Ja, ik heb een soort van hoogteangst, want vrees is het eigenlijk niet.
De reden dat ik niet ging waren de volgende:
- Alex zou ook niet gaan.
- We stonden al uren op dat dak.
- Ik werd koppig door het inpraten van de anderen op me.
En die tranen waren echt echt! Ik wou helemaal niet huilen, en hield m'n zonnebril expres op toen ze toch kwamen.
2) Vertel eens over die wespen. Hoeveel op onthoud was dat? Moesten de anderen ook wachten? Hoe kan het dat jullie verderop in de tocht weer droge kleding aan hadden?
Antwoord: Ik heb geluk gehad dat ik niet werd gestoken. Het leek zo'n goed idee om via die takken te varen. Het water was echt vies groen. Het heeft zo'n anderhalf uur geduurd eer we weer onderweg waren met het spel.
Vragen aan Redactie/AVRO/idtv/een kandidaat:
4) Deden tijdens het testen de portofoons het wel tussen ulralight en buggies? (afl4)
Antwoord Imke: Jazeker, die deden het toen perfect. Ik snap niet dat er zoveel problemen mee waren. Hulpmollenactie?
Paul zat na de liftopdracht op Inge. Paul vond inderdaad zijn letters op de eerste bestemming. Eerst werd hun verteld dat dat bij een school was, later werd dat een tempel. Ze zijn nooit op weg geweest naar hun 2e bestemming!
(Terwijl dat wel zo overkomt in de aflevering!)