Auteur Topic: Afwijken van het format  (gelezen 45483 keer)

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Afwijken van het format
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2007, 17:50:13 »
ik vidn de opdrachten allerminst spectaculairder en angstaanjagender dan vorige jaren. de eerste series. dat was nog eens lomp hard werken en spannende opdrachten.
in serie 2, met het fort en de overvallers .... pff
trouwens, in serie 2 .. met nico, werd er ook een onverwachte executie ingelast :D dat zie ik nu !!
dennis for mole !

Offline kloas

• Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2007, 19:19:32 »
Hoe je het ook went of keert, sinds er bekende nederlanders meedoen, is de motivatie om de pot flink op te laten lopen
en dus de opdrachten te laten slagen lang niet zo erg meer aanwezig als daarvoor. Individualisme heeft steeds meer de overhand.
Deels door de kandidaten, maar in dit geval dus ook door de veilingopdracht. Ik ben er van overtuigd dat ook al zat
er het dubbele in de pot, deze nog helemaal leeg zou/moest gaan. Juist doordat men niet wist wie waarop bood, is het extra
verleidelijk om gewoon je hand op te steken. Ik kan me de frustratie van Dick dan ook heel goed voorstellen.
En natuurlijk zijn alle 4 afleveringen voor spek en bonen geweest want met deze deceptie in het achterhoofd kun je alle positieve
acties van de afgelopen afleveringen ook niet meer serieus nemen.

Ik blijf overigens wel gewoon kijken hoor, want wellicht ben ik veel te voorbarig met mijn negatieve gezeur, maar vooralsnog heb ik het even gehad.

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2007, 19:24:32 »
Ik vond de veiling vooral te ver gaan. Alleen de hotelkamer en Paul, OK, maar het zaakje werd naar mijn idee gewoon te ver overdreven. Dat maakt het spel er niet leuker op vind ik. Al is het maar omdta ik de veiling niet zie als een opdracht en aflevering vier dus maar één opdracht bevatte, die ook nog een veel te kort was (want die buggy opdracht, díe was tenminste echt leuk!). Maar nee, ik vind dat ze hebben overdreven. Dit heeft denk ik de kandiaten behoorlijk gedemotiveerd, want elke kandidaat vindt dat hij/zijzelf niet zo veel geboden heeft: 1/7 van het totaal maar, gemiddeld. Vooral Dick zal niet meer echt gemotiveerd zijn om nog geld te winnen.

En of dat te maken heeft met "format" doet er niet toe, het is duidelijk wat er wordt bedoeld.

^^ Ik ben het wel met kloas eens wat betreft het constrast tussen de reeksen met BN'ers en de reeksen daarvoor. Ze hebben geld zat, en het maakt dus te weinig uit of het nu gaat om een eindbedrag van 12.000 of een van 36.000. Dat is nou eenmaal zo.

Naast de veiling vind ik ook het gedoe met de boekjes gewoon te ver zijn gegaan. De boekjes zijn bedacht om elke kandidaat een plekje voor zichzelf te gunnen waar notities gemaakt kunnen worden en zaken geanalyseerd. Als ze met die "geheime plekjes" gaan rommelen, is dat gewoon niet eerlijk voor de kandidaten die nu al hun notities kwijt zijn. Sorry, dat vind ik verkeerder dan die veiling, die inderdaad uit de hand gelopen is vooral door de kandidaten zelf.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 19:41:44 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline The Hedgehog

• Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2007, 20:54:17 »
Terugvallen op oude regels kan ook vernieuwend werken. Neem gewoon weer een groep gewone Nederlanders en laat ze gewoon met z'n allen 1 opdracht uitvoeren en laat 1 mol gewoon zoveel mogelijk proberen te saboteren. En gewoon zo onopvallend mogelijk, zodat er gewoon 1 kandidaat met 1 rood scherm verbijsterd vertrekt. En dat deze persoon gewoon de schuld bij zichzelf kan zoeken. En dat ie niet net als Menno berekent dat ie in theorie bij de 3 beste testmakers zat, maar gewoon de slechtste was. En dat iedereen gewoon op zichtzelf aangewezen is en niet op de grillen van de spelregels. Maak het weer gewoon, maak het weer eerlijk, maak het weer heerlijk!

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2007, 21:00:15 »
precies, vooral .... maak het weer eerlijk !!
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

• Forumlid
Er kan toch niks meer veranderd worden nu...
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2007, 21:24:26 »
volgens mij ging dat topic niet hierover. en lonneke , zoals ik al zei .... ga eerst de eerste series maar eens kijken
Ik heb al een heleboel series gevolgd (ik zie de verschillen ook wel) en misschien week ik even van het onderwerp af. Mijn punt is dus dat ik geen problemen heb met het zgn format of het anders invullen daarvan door de productie. Maar ik lees hier dat velen hier anders over denken. Ik vond het een hele leuke aflevering en dat anderen vinden dat de bedoeling van het spel hier teniet wordt gedaan het zij zo. Daar kun je alleen over van mening verschillen. Je kunt er (nu) toch niks meer aan veranderen....Wellicht wordt de kritiek meegenomen bij het maken van de volgende serie. Trouwe molfans zullen ze vast serieus nemen. ::jaja::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2007, 21:27:47 »
Lonneke, met alle respect, maar dat is wel het slechtste argument in deze discussie. Tuurlijk kan er niks meer aan veranderd worden, als dat zou betekenen dat er niet (meer) over gediscussieerd mag worden, dan kunnen we het hele forum wel opdoeken.
The British are not impressed.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2007, 21:45:58 »
Wat een grappig topic is dit. Ik ben eens in mijn archief gaan rommelen om te controleren of het vroeger allemaal wel beter was:

In 2001 was er in de derde aflevering een ingelaste executie waarbij Dan een rood scherm kreeg. Voor hem was er daarna een herkansing die slaagde. Hij mocht blijven en in zijn plaats werd Bjorn naar huis gestuurd terwijl Bjorn meer vragen in de test goed had! ::oink::

In 2002, opnieuw in de derde aflevering, konden de kandidaten geld voor de pot wegkapen voordat een geldwagen langskwam. De kandidaten die dat lukte waren Ellen (50 euro), Karen (250), Harry (1000) en de Mol (1000) ??? De Mol had overigens in de vorige aflevering in een individuele opdracht al 1400 euro voor de pot verdiend.

In 2003, deze keer in aflevering 2, kregen de kandidaten halverwege de executie de mogelijkheid te stoppen, zodat niemand af zou vallen, in ruil voor al het geld in de pot. Het scheelde een haar of de pot was leeggeraakt: ze stemden met 5 tegen 4 om de executie door te laten gaan. Voorstemmer Julien vloog er vervolgens uit :P
Volgens mij valt het best mee met veranderingen van het 'format' in deze editie ;)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2007, 21:58:47 »
Ik heb de eerste paar serie niet gezien, dus daar kan ik niks over zeggen, maar die stemming van wel of niet al het geld uit de pot is wel wat anders dan een anonieme veiling.
The British are not impressed.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2007, 22:05:19 »
klopt helemaal erik, maar het feit blijft dat wat er afgelopen aflevering is gebeurd, nog nooit eerder is gebeurd.  ik weet niet wie het zei, maar ik denk idd ook dat de bekende nederlanders een andere instelling hebben. geld zat, maar leuk mee genomen. bovendien zijn ze meer bezig et hun ego dan met het spel, zo lijkt het soms.

verder vroeg ik me af wat je bedoelde met

In 2002, opnieuw in de derde aflevering, konden de kandidaten geld voor de pot wegkapen voordat een geldwagen langskwam. De kandidaten die dat lukte waren Ellen (50 euro), Karen (250), Harry (1000) en de Mol (1000) ??? De Mol had overigens in de vorige aflevering in een individuele opdracht al 1400 euro voor de pot verdiend.

in die opdracht was dat geld dat ze bij de geldwagen moesten jatten gewoon geld voor de pot, geld voor de opdracht .. dat WAS de opdracht. so ... begrijp niet goed waarom je daarmee aankomt in dit topic :) dat was nl toch een prima opdracht ?
dennis for mole !

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2007, 22:07:46 »
Citaat
In 2001 was er in de derde aflevering een ingelaste executie waarbij Dan een rood scherm kreeg. Voor hem was er daarna een herkansing die slaagde. Hij mocht blijven en in zijn plaats werd Bjorn naar huis gestuurd terwijl Bjorn meer vragen in de test goed had! ::oink::

Was die herkansing er ook niet omdat Dan een tijd gescheiden van de groep was geweest en mocht de groep over die herkansing beslissen. Volgens mij was het zoiets.

Offline opaweethetbeter

• Forumlid
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2007, 22:11:03 »
Bedankt Erik  ::ok:: Hoewel mijn standpunt natuurlijk blijft dat vroegah alles beter was, is het altijd verfrissend om het tegendeel bewezen te zien.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2007, 22:11:23 »
nop, dan was wel gescheien geweest van de groep ... maar dat was maar 1 dagje, voor 1 opdracht. hij moest toen een nacht een cafe runnen
!
dan was 5 minuten na die executie alweer terug bij de overige kandidaten. in de opdracht de volgende dag viel de beslissing of hij mocht blijven of niet. als hij een kistje met geld iut de zee haalde, mocht hij blijven. was zijn kistje leeg, dan moest hij alsnog gaan !!

:)
dennis for mole !

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2007, 22:11:58 »
Wat een grappig topic is dit. Ik ben eens in mijn archief gaan rommelen om te controleren of het vroeger allemaal wel beter was:

In 2003, deze keer in aflevering 2, kregen de kandidaten halverwege de executie de mogelijkheid te stoppen, zodat niemand af zou vallen, in ruil voor al het geld in de pot. Het scheelde een haar of de pot was leeggeraakt: ze stemden met 5 tegen 4 om de executie door te laten gaan. Voorstemmer Julien vloog er vervolgens uit :P
Volgens mij valt het best mee met veranderingen van het 'format' in deze editie ;)

::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Ik wil alle teleurgestelde mensen echter niet geheel tegenspreken straks heb ik weer een relletje op mijn geweten). Het is inderdaad jammer dat er door de chaos en de montage niet een duidelijke 'schuldige' is bij de veiling en die opdracht dus weinig molwaarde heeft. Ik wil dan ook straks in de terugblikaflevering geen glunderende Milouska zien die eclatante molsuccessen claimt waar eigenlijk groepsdynamiek i.p.v. een molactie aan ten grondslag heeft gelegen.
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2007, 22:18:43 »
het gaat niet om de molwaarde bij de veiling, maar om het feit dat dit zo enorm afwijkt van het concept " widm "
er is geen mol meer nodig ! ... zet overal een nadja hupscher in en klaar ben je.
dennis for mole !

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2007, 22:21:17 »
nop, dan was wel gescheien geweest van de groep ... maar dat was maar 1 dagje, voor 1 opdracht. hij moest toen een nacht een cafe runnen
!
dan was 5 minuten na die executie alweer terug bij de overige kandidaten. in de opdracht de volgende dag viel de beslissing of hij mocht blijven of niet. als hij een kistje met geld iut de zee haalde, mocht hij blijven. was zijn kistje leeg, dan moest hij alsnog gaan !!

:)

Aaarch dat geheugen van mij ook, ik word oud ;D Dat was met dat kistje ja, een factor geluk voor Dan en ongeluk voor Bjorn. Dan was voor mij een prettiger kandidaat dus ik was de onredelijkheid snel vergeten :).

Wel goed hoor zo'n overzicht...het gaat meer over een proces van verwording van WIDM waarvan sommigen zich afvragen: "waar moet dat toch heen?".
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 22:29:29 door tovak »

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2007, 22:22:58 »
tkomt vooral doordat ik vanmiddag heeeeeeel toevallig die aflevering weer eens heb gezien :p
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2007, 22:24:07 »
Lonneke, met alle respect, maar dat is wel het slechtste argument in deze discussie. Tuurlijk kan er niks meer aan veranderd worden, als dat zou betekenen dat er niet (meer) over gediscussieerd mag worden, dan kunnen we het hele forum wel opdoeken.
Ik zeg niet dat er niet over gediscussieeerd mag worden hoor! Maar volgens mij word je er niet vrolijker van als je er zo zuur over blijft doen. Er is een club tevreden en een club ontevreden.  Dat er niks aan veranderd kan worden is een feit en geen argument van mij om tegen deze discussie te zijn. Ga rustig door zou ik zeggen. Ik houd mijn mond verder hierover :-X   ::zwaai::

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2007, 22:25:54 »
  ik weet niet wie het zei, maar ik denk idd ook dat de bekende nederlanders een andere instelling hebben. geld zat, maar leuk mee genomen. bovendien zijn ze meer bezig et hun ego dan met het spel, zo lijkt het soms.

Dat wordt vaak gezegd, maar ik vraag me af of het zo is. Bekendheid staat niet gelijk aan rijkdom. Dick Jol woont volgens mij niet in een villa... Acteurs en presentatoren hebben soms seizoenen lang geen werk (ik herinner mij een citaat van Yvonne van den Hurk die meldde dat Jim de Groot de hele tijd verkondigde dat hij hard geld nodig had) waardoor zij wel degelijk krappe tijden kennen. Bovendien zal niemand een pot van duizenden euro's afslaan.

Ook citeer ik hier graag Karel. Hij kapittelde in de laatste uitzending verleden jaar Roderick, die verklaarde dat hij niet voor de supervrijstelling wilde spelen omdat hij de 5000 euro die er voor betaald diende te worden teveel geld vond. Karel vond deze zuinogheid van Roderick blijkbaar ongepast: "Ja, de pot! Die moet je nog maar zien te halen! Eerst overleven!"

Offline Michmol

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2007, 22:27:54 »
het gaat niet om de molwaarde bij de veiling, maar om het feit dat dit zo enorm afwijkt van het concept " widm "
er is geen mol meer nodig ! ... zet overal een nadja hupscher in en klaar ben je.

Dat is precies wat ik zeg en bedoel. Molwaarde is in mijn ogen een omgeving waar de de mol saboteert en niet iedereen.