Ik vond de veiling vooral te ver gaan. Alleen de hotelkamer en Paul, OK, maar het zaakje werd naar mijn idee gewoon te ver overdreven. Dat maakt het spel er niet leuker op vind ik. Al is het maar omdta ik de veiling niet zie als een opdracht en aflevering vier dus maar één opdracht bevatte, die ook nog een veel te kort was (want die buggy opdracht, díe was tenminste echt leuk!). Maar nee, ik vind dat ze hebben overdreven. Dit heeft denk ik de kandiaten behoorlijk gedemotiveerd, want elke kandidaat vindt dat hij/zijzelf niet zo veel geboden heeft: 1/7 van het totaal maar, gemiddeld. Vooral Dick zal niet meer echt gemotiveerd zijn om nog geld te winnen.
En of dat te maken heeft met "format" doet er niet toe, het is duidelijk wat er wordt bedoeld.
^^ Ik ben het wel met kloas eens wat betreft het constrast tussen de reeksen met BN'ers en de reeksen daarvoor. Ze hebben geld zat, en het maakt dus te weinig uit of het nu gaat om een eindbedrag van 12.000 of een van 36.000. Dat is nou eenmaal zo.
Naast de veiling vind ik ook het gedoe met de boekjes gewoon te ver zijn gegaan. De boekjes zijn bedacht om elke kandidaat een plekje voor zichzelf te gunnen waar notities gemaakt kunnen worden en zaken geanalyseerd. Als ze met die "geheime plekjes" gaan rommelen, is dat gewoon niet eerlijk voor de kandidaten die nu al hun notities kwijt zijn. Sorry, dat vind ik verkeerder dan die veiling, die inderdaad uit de hand gelopen is vooral door de kandidaten zelf.