Auteur Topic: Afwijken van het format  (gelezen 45452 keer)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
Re: Afwijken van het format
« Reactie #100 Gepost op: 26-01-2007, 22:28:37 »
tkomt vooral doordat ik vanmiddag heeeeeeel toevallig die aflevering weer eens heb gezien :p

::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::
Oef dan valt het nog wel mee met dat geheugen van mij  ::trots::

Ik lees in dit topic over een WIDM gevoel bij mensen. Ik ken het niet zo maar je verandert zelf ook, ook de manier waarop je naar de televisie kijkt en hoe je zo'n programma ervaart.

Wij verwachtte ons eerste kindje en we keken naar de eerste reeks van Big Brother. Behalve op vrijdag want dan keken we naar Wie is de mol in Australie.

Zucht.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2007, 22:36:40 door tovak »

Offline The Hedgehog

• Forumlid
« Reactie #101 Gepost op: 26-01-2007, 22:46:45 »
't Gaat allemaal om de kern dat degene die het minst weet over de identiteit onverbiddelijk naar huis moet. Dat is nu niet meer het geval, terwijl dat het spel juist zo mooi en ppur maakt. Lees Menno's dagboek:

Als een hele zure peer zit ik nu uit te rekenen dat ik in theorie bij de drie mensen zou kunnen horen die de test vanmorgen het beste hebben ingevuld.

Offline Ibung

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2007, 11:45:30 »
ik kijk nog steeds met plezier naar de mol, maar het echte speuren is bij mij sinds de bn-ers over: de mol hoeft niet meer subtiel te saboteren, maar kan leunen op de bewust gemaakte stommiteiten van de anderen. ik heb het idee dat toen de onbekenden nog meededen alles veel zuiverder werd gespeeld en de mol echt zijn best moest doen om de boel te misleiden
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2007, 11:59:51 »
ik kijk nog steeds met plezier naar de mol, maar het echte speuren is bij mij sinds de bn-ers over: de mol hoeft niet meer subtiel te saboteren, maar kan leunen op de bewust gemaakte stommiteiten van de anderen. ik heb het idee dat toen de onbekenden nog meededen alles veel zuiverder werd gespeeld en de mol echt zijn best moest doen om de boel te misleiden

Helemaal mee eens! ::jaja::

Offline molmark

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2007, 12:12:51 »
Afwijkingen in het format? Volgens mij is het format zelf helemaal niet verandred hoor.
Een poging om mijn idee hierovder uit te leggen:

Essentie is nog steeds 1 saboteur in een groep mensen die geld willen/moeten verdienen voor een pot.

Dit is in alle jaren niet veranderd. Alleen zijn er soms uitbreidingen toegevoegd, denk aan jokers en vrijstellingen. Daarnaast zijn de gewone spelers ook wat slimmer geworden denk ik. De laatste jaren valt me op dat sommige echt express verdacht te lopen doen om stemmen te trekken zodat de kans groter is dat ze zelf doorgaan naar de volgende ronde. Hier kan je een format natuurlijk nooit op aanpassen. Je bedankt van te voren opdrachten en momenten waarop jokers en vrijstellingen zijn te verdienen, maar hoe de mol en de andere deelnemers dit invullen kan je als regie nooit vooraf bedanken, hoogstens een inschatting maken.

Daarnaast ben ik het niet eens met het geopperde idee dat de mol niets hoefde uit te voeren de afgelopen opdrachten. Want de mol kan toch ook niet zeker weten dat de hele pot wordt leeggetrokken bij het bieden? Hij is daarvan afhankelijk van de andere kandidaten.

Het eneige wat ik wel zwakker vind geworden zijn de verborgen hints in de serie. Die vind ik de laatste jaren wat zwakjes, vooral in de serie met Yvon.

Maar verder kijk ik nog steeds met groot genoegen naar de serie!  ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

WorldExpress

• Gast
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2007, 13:10:23 »
Ik vind het wel een beetje jammer dat er sowieso 100 euro uit de pot gaat voor een overnachting. Het is toch geen PE?

Offline Mariell

• Forumlid
  • agja
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2007, 13:41:19 »
jeetje wat een discussie! goed gedaan Lau!  ::rofl::  ik ben het dus eens dat het zeker jammer is dat ze het zo moeten veranderen steeds... ik zag net (eindelijk)  wat de muziekale hint was van deze week... voor het eerst snap ik ze helemaal... De tijden veranderen  ::hypocriet::

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2007, 13:58:42 »
Afwijkingen in het format? Volgens mij is het format zelf helemaal niet verandred hoor.
We (althans ik) zeggen ook niet dat het veranderd is, maar dat er van afgeweken wordt.
The British are not impressed.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2007, 14:30:07 »
We (althans ik) zeggen ook niet dat het veranderd is, maar dat er van afgeweken wordt.

Pardon. Herzie ik mijn stelling: volgens mij wordt er helemaal niet van het formaat afgeweken alleen worden er extra elementen aan toegevoegd. Zie ver mijn vorige post.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2007, 14:33:12 »
Maar wat je niet zegt is dat nu niet alleen de mol, maar ook de kandidaten er, in de woorden van Karel, "alles aan gelegen is" de pot leeg te halen. Dat past niet binnen het format. Kandidaten willen vooral geld ín de pot (en met vrijstellingen e.d. af en toe wat er uit) en de mol wil het er uit. Kandidaten moeten niet de pot in aflevering 4 weer op nul terug kunnen krijgen. Dat kan gewoon niet.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2007, 14:40:53 »
Maar wat je niet zegt is dat nu niet alleen de mol, maar ook de kandidaten er, in de woorden van Karel, "alles aan gelegen is" de pot leeg te halen. Dat past niet binnen het format. Kandidaten willen vooral geld ín de pot (en met vrijstellingen e.d. af en toe wat er uit) en de mol wil het er uit. Kandidaten moeten niet de pot in aflevering 4 weer op nul terug kunnen krijgen. Dat kan gewoon niet.

Op zich mee eens, ware het niet dat ze zelf de keuze hebben om de pot te plunderen natuurlijk. Ze kunnen ook niet bieden. Of stoppen bij een bepaald bedrag.
Ik ben het er mee eens dat het wel een beetje sneu is dat de pot nu weer leeg is. Aan de andere kant hebben ze dat aan zichzelf te danken (alleen Dick is een beetje de verliezer tenzij.....).

Volgens mij is dit verder een discussie waar je toch nooit uitkomt. Ieder vind voor zich een bepaald element of bepaalde elementen in het spel nou eenmaal wel of niet toegevoegde waarde/wel of niet leuk.
Voor mij geld dat ik het wel een leuke wending vind. Persoonlijk, als ik mee zou doen als kandidaat zou het voor mij de sport zijn om de identiteit van de Mol te ontmaskeren. Als de pot dan uiteindelijk heel laag is, is dat jammer maar dat zou bij mij ondergeschikt zijn aan de vraag Wie is de Mol. Maar ook dat is voor eenieder weer anders natuurlijk.

Offline Michmol

• Forumlid
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
« Reactie #111 Gepost op: 27-01-2007, 14:43:36 »

Het hoofddoel van de kandidaten was toch het bemachtigen van jokers/molboekjes/luxe overnachting, dat valt toch onder "en met vrijstellingen e.d. af en toe wat er uit" ? En dat alles ten koste van de pot. En dat past bij het hier al eerder genoemde adagium "de pot moet je nog maar zien te halen, eerst overleven".
Om mij heen zie ik een circus van waanzin ontstaan.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 27-01-2007, 14:44:24 »
Het hoofddoel van de kandidaten was toch het bemachtigen van jokers/molboekjes/luxe overnachting, dat valt toch onder "en met vrijstellingen e.d. af en toe wat er uit" ? En dat alles ten koste van de pot. En dat past bij het hier al eerder genoemde adagium "de pot moet je nog maar zien te halen, eerst overleven".

:D Wat een aanvulling! thanx  8)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #113 Gepost op: 27-01-2007, 14:45:41 »
(alleen Dick is een beetje de verliezer tenzij.....)
Tenzij Karel liegt. Dick had het nog redelijk goed, want voor hem gingen ze al snel weer verder met de volgende opdracht en wisten ze al meer wat er nu ging gebeuren. Ik heb nu een kutweek.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #114 Gepost op: 27-01-2007, 14:49:43 »
Vrijstelling zijn ten eerste al niet altijd een welkome aanvulling. Ik heb die zinsnede toegevoegd, omdat er anders weer gezeken zou worden over "o ja en in serie 2 in aflevering 3 op tijdcode 8:15 konden ze toch ook...". Punt is dat het daar NIET altijd om de hele pot ging en die keer dat het wel zo was, er gestemd werd en hier uiteindelijk slechts 1 iemand de dupe van zou worden als men het niet deed, tegen de hele groep als men het wel deed. Nu gaat het dus WEL om de hele pot, die er helemaal uitging doordat er niet gestemd werd en er niet meer 1 individu per se slechter van zou worden. Dat maakt dit anders.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 27-01-2007, 14:52:36 »
Tenzij Karel liegt. Dick had het nog redelijk goed, want voor hem gingen ze al snel weer verder met de volgende opdracht en wisten ze al meer wat er nu ging gebeuren. Ik heb nu een kutweek.

:-\\ ik volg je ff niet.

Ik bedoelde dat Dick een beetje de verliezer is van het bieden, want a) hij heeft niks gewonnen (logisch als je niet bied) en b) dankzij de rest is de pot leeg zonder dat hij daar wat tegen kon doen.
Maar! Mocht hij stiekum de mol zijn (wat ik totaal niet verwacht maar das weer wat anders) dan heeft hij het mooi voor elkaar zonder er wat voor te hebben gedaan.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #116 Gepost op: 27-01-2007, 14:57:29 »
Nee, ik geloof niet dat je als mol niet biedt, ook al gaat het al vanzelf. Dat is ook exact wat eerder al gezegd werd, de mol kan leunen op wat anderen al expres fout doen. Ook dat zou geen widm zijn.
Zie je het al voor je, in afl 9, de mol is degene die als enige niks heeft gesaboteerd.

Offline molmark

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 27-01-2007, 14:59:23 »
Nee, ik geloof niet dat je als mol niet biedt, ook al gaat het al vanzelf. Dat is ook exact wat eerder al gezegd werd, de mol kan leunen op wat anderen al expres fout doen. Ook dat zou geen widm zijn.
Zie je het al voor je, in afl 9, de mol is degene die als enige niks heeft gesaboteerd.

En daar ben ik het dan wel weer mee eens. Dus conclusie: Dick is in deze optiek niet de mol...

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #118 Gepost op: 27-01-2007, 20:15:27 »
hmmm, ben het daar ergens wel mee eens. tzou erg suf zijn als alle kandidaten behalve de mol, de opdracht naar zn grootje helpen.
toch zou het ook wel een ultieme grap zijn :) dick die de ouwe brompot uithangt , hij is zoooo gefrustreerd dat de kandidaten zo stom zijn, maar ondertussen.
het lijkt me bij de weg niet heel erg tof voor de mol om te zien dat er kandidaten zijn die doelbewust alles in de soep laten lopen, je hebt dan nl totaal geen eer van je werk. sterker nog, je bent overbodig.
en dan komen we weer op dat punt, dat is NIET het concept van de mol ... dat vind ik erg jammer
dennis for mole !

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #119 Gepost op: 27-01-2007, 21:36:09 »
dat ovnd ik ook zo apart aan het dagboek van de mol, dat hij/zij (oké, het redactielid)z o blij was dat de pot leeg was. sorry, maar dit is toch echt geen werk van de mol. geen eer. en dat zou de reden moeten zijn dat de mol er blij mee is, lijkt mij  :)