Afwijkingen in het format? Volgens mij is het
format zelf helemaal niet verandred hoor.
Een poging om mijn idee hierovder uit te leggen:
Essentie is nog steeds 1 saboteur in een groep mensen die geld willen/moeten verdienen voor een pot.
Dit is in alle jaren niet veranderd. Alleen zijn er soms uitbreidingen toegevoegd, denk aan jokers en vrijstellingen. Daarnaast zijn de gewone spelers ook wat slimmer geworden denk ik. De laatste jaren valt me op dat sommige echt express verdacht te lopen doen om stemmen te trekken zodat de kans groter is dat ze zelf doorgaan naar de volgende ronde. Hier kan je een format natuurlijk nooit op aanpassen. Je bedankt van te voren opdrachten en momenten waarop jokers en vrijstellingen zijn te verdienen, maar hoe de mol en de andere deelnemers dit invullen kan je als regie nooit vooraf bedanken, hoogstens een inschatting maken.
Daarnaast ben ik het niet eens met het geopperde idee dat de mol niets hoefde uit te voeren de afgelopen opdrachten. Want de mol kan toch ook niet zeker weten dat de hele pot wordt leeggetrokken bij het bieden? Hij is daarvan afhankelijk van de andere kandidaten.
Het eneige wat ik wel zwakker vind geworden zijn de verborgen hints in de serie. Die vind ik de laatste jaren wat zwakjes, vooral in de serie met Yvon.
Maar verder kijk ik nog steeds met groot genoegen naar de serie!