Auteur Topic: Georganiseerde Molvakantie?  (gelezen 49338 keer)

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Georganiseerde Molvakantie?
« Gepost op: 11-02-2007, 15:58:40 »
Beste mensen,

Net als veel andere forumers lijkt het mij ontzettend gaaf om kandidaat te worden in Wie is de Mol. Zeker nu er met BN'ers wordt gespeeld, is de kans dat dit ooit gaat lukken nihil. Nu vraag ik mij af of iemand weet of er deze zomer georganiseerde vakanties van een week of twee weken worden georganiseerd die zo dicht mogelijk in de buurt komen bij het echte werk. Dus 10 kandidaten en 1 presentator die naar het buitenland reizen en daar het spel spelen. En dat de afvallers de overige tijd bijvoorbeeld in een resort mogen verblijven tot de ontknoping. Ik weet dat 't wel e.e.a. gaat kosten, maar € 1.500,- tot € 2.000,- heb ik er zeker voor over. Weet iemand of dergelijke reizen bestaan?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #1 Gepost op: 11-02-2007, 16:02:49 »
Volgens mij kan dat niet. Je kan wel op vakantie naar Mol (plaats in België), maar dat bedoel je zeker niet ;)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #2 Gepost op: 11-02-2007, 16:17:41 »
Hmmm dan kost het inderdaad een heleboel en je hebt een paar hele goeie organisators nodig.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #3 Gepost op: 11-02-2007, 16:22:53 »
ik ben wel een mol freak.. :D

maar 1.500 tot 2000 euro gaat wel weer een beetje TE ver
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #4 Gepost op: 11-02-2007, 16:34:12 »
ik ben wel een mol freak.. :D

maar 1.500 tot 2000 euro gaat wel weer een beetje TE ver

Ja, maar het is een vakantie mèt WIDM-aspecten erin verwerkt. Dus in principe ben je op vakantie en doe je ondertussen mee aan een eigen WIDM. Moet je het spel verlaten bij aflevering 1, dan geniet je van het land waarin je je dan begeeft voor de rest van je vakantiedagen waar je toch al voor betaald hebt.

En een beetje eigen georganiseerde vakantie ligt wel zo ongeveer rond die prijs. Ik ga zelf bijvoorbeeld in de zomer naar Zweden toe, 10 dagen heb ik in gedachte. En de prijs die ik geschat heb te moeten hebben om dat te kunnen is 1000 euro. En dit is dan 500 - 1000 euro meer. Das een kwestie van ietsje meer en ietsje langer doorsparen. Dus als je dan toch al aan het sparen bent voor een vakantie is de prijs niet zo hoog of iets dergelijk.

Lijkt me idd een leuk iets, maarja, zie er inderdaad de organisatie maar voor te vinden. Wie regelt het spel, wie worden spelleiders? Wie word degene die verantwoordelijk is als host/presentator/presentatrice? Hoe regel je het in een plaats van een land als je een bepaalde opdracht wil doen? Er komt best wat om de hoek kijken wat betreft organiseren.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #5 Gepost op: 11-02-2007, 17:41:59 »
We zijn er met een groepje wel enige tijd mee bezig geweest om ziets te organiseren, maar het is lastig geld te vragen aan kandidaten. Als jij 1000 euro betaalt om mee te doen en je ligt er bij de eerste executie uit, dan wordt je ook niet heel blij.
We kunnen natuurlijk wel een inzamelingsactie houden, dat alle fans dan inleggen wat ze kunnen missen, zodat er alsnog een leuke fanserie gemaakt kan worden.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #6 Gepost op: 11-02-2007, 17:48:29 »
We zijn er met een groepje wel enige tijd mee bezig geweest om ziets te organiseren, maar het is lastig geld te vragen aan kandidaten. Als jij 1000 euro betaalt om mee te doen en je ligt er bij de eerste executie uit, dan wordt je ook niet heel blij.
We kunnen natuurlijk wel een inzamelingsactie houden, dat alle fans dan inleggen wat ze kunnen missen, zodat er alsnog een leuke fanserie gemaakt kan worden.
Of je organiseert aan het eind van elke aflevering een veiling. Dan valt in elk geval de prijzenpot wel mee.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #7 Gepost op: 11-02-2007, 17:51:01 »
Of je organiseert aan het eind van elke aflevering een veiling. Dan valt in elk geval de prijzenpot wel mee.

::rofl:: ::rofl::

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #8 Gepost op: 11-02-2007, 18:48:44 »
Of je organiseert aan het eind van elke aflevering een veiling. Dan valt in elk geval de prijzenpot wel mee.

 ;D ::rofl::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #9 Gepost op: 11-02-2007, 18:54:43 »
1500 euro?
wow, hoeveel denk je dat ik werk zeg.  ::oink::

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #10 Gepost op: 11-02-2007, 19:13:02 »
ik ken iemand die wel eens weekenden organiseert. de vader van een vriendin van me zus :P.  die hebben dan een huisje in tsjechie en dan reist hij daar naar toe met een groepje nederlanders en dan moeten ze opdrachten voltooien. in de trant van WIDM en ER geloof ik.  ik zal eens aan me moeder vragen  die heeft het er met hem over gehad omdat me moeder zoiets ook voor de jeugd van de kerk in onze woonplaats wil organiseren.

(lekker duidelijk verhaal)

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #11 Gepost op: 11-02-2007, 21:00:38 »
Ik ben inmiddels wel verschillende sites tegengekomen die een Mol-dag of Mol-avond voor groepen organiseren, maar dat is niet echt wat ik zoek. Zie het echt als een vervanging voor je zomervakantie. Maar als ik bovenstaande reacties bekijk en m'n eigen zoekresultaten, dan denk ik dus niet dat er een reisorganisatie professioneel mee bezig is.

WorldExpress

  • Gast
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #12 Gepost op: 12-02-2007, 19:25:45 »
Ik ben inmiddels wel verschillende sites tegengekomen die een Mol-dag of Mol-avond voor groepen organiseren, maar dat is niet echt wat ik zoek. Zie het echt als een vervanging voor je zomervakantie. Maar als ik bovenstaande reacties bekijk en m'n eigen zoekresultaten, dan denk ik dus niet dat er een reisorganisatie professioneel mee bezig is.
Een gat in de markt? ;)

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #13 Gepost op: 12-02-2007, 22:06:34 »
We zijn al tijden van plan om een 'wie is de mol' vakantiereis te gaan organiseren.
Omdat we niet zeker weten of er wel voldoende animo voor is hebben we dit tot op heden nooit gedaan. Wie gaat er mee?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #14 Gepost op: 12-02-2007, 22:13:59 »
We zijn al tijden van plan om een 'wie is de mol' vakantiereis te gaan organiseren.
Omdat we niet zeker weten of er wel voldoende animo voor is hebben we dit tot op heden nooit gedaan. Wie gaat er mee?

Hangt af van het land, prijs, duur van de reis en welke andere mensen er natuurlijk meegaan :P Dus steek van wal met de ideeën!
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #15 Gepost op: 12-02-2007, 22:31:43 »
Hangt af van het land, prijs, duur van de reis en welke andere mensen er natuurlijk meegaan :P Dus steek van wal met de ideeën!

Ja voor mij idd ook

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #16 Gepost op: 13-02-2007, 09:06:03 »
Een groot probleem is uiteraard het geld in de pot. Er moet iets tegenover prestaties van de kandidaten staan, anders gaat iedereen saboteren. Je zult dus een vrij hoog inschrijfbedrag moeten vragen, om het niet vrijblijvend te maken.

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #17 Gepost op: 13-02-2007, 11:08:41 »
hedgehog schrijft: Een groot probleem is uiteraard het geld in de pot. Er moet iets tegenover prestaties van de kandidaten staan, anders gaat iedereen saboteren. Je zult dus een vrij hoog inschrijfbedrag moeten vragen, om het niet vrijblijvend te maken.

We zijn een evenementenbureau en hebben wel vaker met een vergelijkbaar bijltje gehakt.
Deelnemers zullen echt hun best doen opdrachten te doen slagen (abseilen blijft leuk bijvoorbeeld). We gaan zeker met een prijs werken maar dat hoeft niet belachelijk duur te zijn. Ook afvallers hoeven niet direct naar huis (wie gaat nou 1 dag op vakantie naar Zuid-Afrika, om maar een voorbeeld te geven).

Of dergelijke problemen (wat te doen met ge-elimineerden, wat is de prijs voor de winnaar en wat kan mol verdienen..) hebben we al nagedacht. En opgelost.


Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #18 Gepost op: 13-02-2007, 11:23:33 »
In feite bieden jullie dus een molarrangement aan? Interessant, dus vandaar een paar vragen:

- Hoe verloopt de inschrijving? Wachten jullie tot zich 10 personen aanmelden voor een bepaalde reisdatum (zoals je vaak bij groepsvakanties ziet, nog ... plaatsen)?
- Hebben jullie al ervaringen/reisverslagen?
- Komt het spel qua realiteit in de buurt bij het programma?
- Speelt het spel zich af in het buitenland, gedurende een langere periode?
- Wordt het spel met camera's opgenomen?

Lijkt me zeker mooi om mijn vakantie zo te benutten.
 
« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 11:29:02 door The Hedgehog »

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #19 Gepost op: 13-02-2007, 14:38:58 »
ik zou heel graag willen, ik ben alleen wel nog maar 15 (bijna 16).