Auteur Topic: Georganiseerde Molvakantie?  (gelezen 49354 keer)

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2007, 00:06:00 »
Dat je dus zeg maar pas afrekent op het moment dat je een rood scherm krijgt?
Ofwel, je blijft 4 dagen lang in het spel. 4 dagen lang overnachten + ontbijt/lunch/dinner gedurende die vier dagen = het bedrag wat je neerlegt zodra je een rood scherm krijgt. Hmm, dat zou nog wel eens de oplossing kunnen zijn.  ::jaja::

Precies! Ik zie het al voor me. Karel: "HuppelHüpsch, je mag afrekenen. Anton Jongstra is die kant uit....."  ::rofl::

Citaat
Volgend punt: wie stelt vast dat je (ik noem maar wat) 100 euro moet betalen of 250? Zit een behoorlijk verschil tussen, dus wie houdt daar toezicht op?
Hoe bedoel je dat? Het zou dan toch gewoon zo zijn dat het bedrag zich per kandidaat, per aflevering opspaart? Je zou het zelfs nog zo kunnen doen dat de kandidaten vantevoren een bepaald bedrag inleggen, waar diegenen die er snel uitliggen, een gedeelte met terugwerkende kracht van terugkrijgen. Op die manier kun je zelfs nog een kleine pot bij elkaar schrapen, zodat er ook om echt geld wordt gespeeld.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2007, 00:14:21 »
Dan zou ik iedereen vooraf voor 9 afl laten betalen en dan het restant teruggeven. Als je er in je oorspronkelijke berekening maar wel rekening mee houdt.
The British are not impressed.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2007, 00:42:29 »
Hoe bedoel je dat? Het zou dan toch gewoon zo zijn dat het bedrag zich per kandidaat, per aflevering opspaart? Je zou het zelfs nog zo kunnen doen dat de kandidaten vantevoren een bepaald bedrag inleggen, waar diegenen die er snel uitliggen, een gedeelte met terugwerkende kracht van terugkrijgen. Op die manier kun je zelfs nog een kleine pot bij elkaar schrapen, zodat er ook om echt geld wordt gespeeld.

Dan zou ik iedereen vooraf voor 9 afl laten betalen en dan het restant teruggeven. Als je er in je oorspronkelijke berekening maar wel rekening mee houdt.

Al brainstormend komen we al een heel end!  ::ok::

Dus dan word het iets als...

Vooraf: ieder betaalt 500 euro

Val je af in afl. 1? Dan krijg je 90% van 500 = 450 euro terug
Val je af in afl. 2? Dan krijg je 80% van 500 = 400 euro terug
Val je af in afl. 3? Dan krijg je 70% van 500 = 350 euro terug
""  "  "  "  "" " 4? ""   ""   "  60% van 500 = 300 euro terug
""  "  "  "  "" " 5? ""   ""   "  50% van 500 = 250 euro terug
""  "  "  "  "" " 6? ""   ""   "  40% van 500 = 200 euro terug
""  "  "  "  "" " 7? ""   ""   "  30% van 500 = 150 euro terug
""  "  "  "  "" " 8? ""   ""   "  20% van 500 = 100 euro terug

En aflevering 9 is dan de finale.  :D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2007, 09:49:10 »
Als alle deelnemers voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten dan:

-is er geen pot die gevuld wordt met het laten slagen van opdrachten;
-kunnen er geen opdrachten worden gedaan die de deelnemers op proef stellen hun grenzen te verleggen;
-krijg je een andere dynamiek van de wijze waarop het spel gespeeld wordt;
-het spel is ontdaan van het avontuurlijke element.

 :-\\

Kan je beter een lokatie afspreken om met z'n allen te kamperen en misschien een fietstochtje maken. Kan ook heel leuk zijn, maar het lijkt niet meer op Wie is de mol.

In ieder geval dwaalt het af van wat ik beschouw als essentiële onderdelen van Wie is de mol. (Maar dat is een ander topic ;))

Zoiets organiseren kost nu eenmaal geld. Er aan meedoen dus ook.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2007, 11:13:40 »
Hoi, ik heb met mijn broer (die heeft dus een evenementenbureau) zitten bomen voor een echt fraaie serie. Hij had zelf al een paar concepten en je kan een serie maken met alle activiteiten en slaapplekken voor rond de 1000 euro p.p. waarbij in de finale zowel mol als winnaar hun 1000 euro terugverdienen dus een gratis vakantie. Ik heb bedragen gehoord van 3000 a 4000 euro en van tientjes, kan allemaal. Maar je hoeft het land niet uit maar het moet wel wat te bieden hebben. En zoals met de serie 5.5 die we wilden maken bleek kregen we op het eind echt alleen tieners. Leuk, maar ook complicerend bijv. met verantwoordelijkheden en bijv. daar ook nog een goede mol tussen te zetten. En met 1000 euro mik je toch op een brede categorie kandidaten.

De afvallers draaien 'behind the scenes' mee als crew maar blijven de mol niet kennen tot het eind dus kunnen zoals in de echte serie nog steeds hun inschatting vanaf afstand maken. Daar kan je een troostprijs aan hangen. Ook kunnen zij nog de diverse activiteiten volgen als de zittende kandidaten het veld al lang en breed geruimd hebben (ze mogen elkaar natuurlijk niet meer zien) en daarbij punten scoren. Spelleider en andere vaste crew betaalt eigen kosten, verder niet.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2007, 11:39:53 »
Hoi, ik heb met mijn broer (die heeft dus een evenementenbureau) zitten bomen voor een echt fraaie serie. Hij had zelf al een paar concepten en je kan een serie maken met alle activiteiten en slaapplekken voor rond de 1000 euro p.p. waarbij in de finale zowel mol als winnaar hun 1000 euro terugverdienen dus een gratis vakantie.

Precies!  ::ok::

Voor elke 100 euro meer worden de opdrachten interessanter en de overnachtingen en maaltijden afwisselender.

De afvallers zouden dat alles nog meemaken...alleen ze doen niet meer aan het (hoofd)spel mee. Maar ook voor hen is er een spel of  competitie te bedenken.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2007, 11:41:38 »
Hoi, ik heb met mijn broer (die heeft dus een evenementenbureau) zitten bomen

Is dit het evenementenbureau TreaT. Of hebben we het dan ergens anders over. Zoals al eerder aangegeven, € 1.000,- vind ik geen probleem voor een goed georganiseerd WIDM-spel.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2007, 13:16:14 »
Nee, niet TreaT hoor. Maar misschien willen die iets anders organiseren? Ik zit zelf met de opnames. Want het zou het leukst zijn om de serie ook echt 'te schieten'. Dat was indertijd het plan met WIDM5.5 Maar dat was omdat er geen WIDM 6 7 8 en 9 meer op TV zouden komen, dus dat argument is weggevallen.

Toch lijkt het zeker leuk een video te maken, dat zie je wel vaker bij reizen, dat die erbij gemaakt worden. En in WIDM land kan je daar heel wat van maken alleen is het erg gecompliceerd. De biechten zijn makkelijk maar de actie niet, en je hebt er zoveel bij nodig: goed materiaal maar ook goede geluids- camera- en lichtmensen. Uit dat laatste kom je wel, gewoon roeien met de riemen die je hebt, maar hoe kom je aan de betere hardware?

Nou had ik nog http://widm6.tollfreepage.com/ in mijn bookmarks staan, dat was de site waar flink geboomd werd over hoe en wat, alleen is die nu uit de lucht.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2007, 13:23:27 »
ik dacht kijk ff op die site:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.


--------------------------------------------------------------------------------

Apache/1.3.33 Server at widm6.tollfreepage.com Port 80

hij doet het niet.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #69 Gepost op: 20-02-2007, 14:24:18 »
Nee dat klopt, die bestaat al een tijdje niet meer :P
The British are not impressed.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #70 Gepost op: 21-02-2007, 20:45:35 »
Ik denk dat het een hele klus wordt om het spel op de schouders van vrijwilligers neer te laten komen. Een evenementenbureau is professioneel bezig met organiseren en kent de weg in dat wereldje. Weet hoe ze aan spullen moeten komen e.d. Misschien is het mogelijk om in samenwerking met zo'n bureau een (fan)serie op te zetten. Dat zij het format/programma in handen hebben en daarbij ondersteuning krijgen van vrijwilligers/geinteresseerden van dit forum. Dat er dus niet met een groep van 10 kandidaten wordt gereisd, maar ook met een professionele begeleiding en enthousiaste ondersteuning. Ik denk dat je dan een eind kunt komen. Wel jammer dat we in dit topic al een tijdje niet meer wat van TreaT hebben vernomen....

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #71 Gepost op: 25-02-2007, 17:35:20 »
Hedgehog schrijft: Wel jammer dat we in dit topic al een tijdje niet meer wat van TreaT hebben vernomen....

wel, hier zijn we weer!
we hebben binnenkort een widm weekend en dat is een prachtige try-out.

TreaT zit overigens niet non-stop op forums als deze.
We hebben meer plannen dan we in een mensenleven kunnen realiseren.
Zo'n Wie-is-de-mol reis staat (erg) hoog op de agenda.
Hebt geduld.

Dat we niet op berichten reageren of op fora onze mening of reacties geven, wil niet zeggen dat we er niet mee bezig zijn.

Zodra er echt wat te melden is maken we weer voldoende lawaai!
beloofd!

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #72 Gepost op: 25-02-2007, 23:43:33 »
Ik kom hier al lang, maar heb nog nooit een bericht gepost. Deze thread is me alleen nooit eerder opgevallen.
Tijd om toch maar eens iets te zeggen.

Ten eerste: Mocht iemand iets dergelijks organiseren in het buitenland, en al kost het de eerdergenoemde bedragen... ik geef me op.

Wat ik vooral wil zeggen.
In de herfstvakantie (regio zuid -> 20-28 oktober 2007) organiseer ik een Wie is de mol met onbekende Nederlanders.

Wat is bekend?

- Het zal zich gedurende acht dagen afspelen, ergens in Nederland.
- 20-28 oktober met éénmaal een voorafgaande samenkomst met eventueel al een opdracht en een reünie.
- Zes serieuze aanmeldingen zijn binnen. Ik zoek er nog vier dus, twee mannen en twee vrouwen. Minimale leeftijd   
  16 jaar, liever ouder. Uiteindelijk wil ik een zo gemengd mogelijke groep hebben op alle eigenschappen.
- Ikzelf zal alle opdrachten schrijven, eventueel geholpen door het ondersteunend team. Het ondersteunend team
   bestaat uit drie mensen die ook meehelpen met het zoeken van overnachtingslocaties en het realiseren van het
   spel. In de week zelf zullen zij ook aanwezig zijn om alles daar in goede banen te leiden.
- Bij het ondersteunend team zullen zich nog enkele cameramensen voegen om er een leuke dvd van te maken.
- Ik probeer alles zo goedkoop mogelijk te houden. Streefbedrag is 100 euro per deelnemer, maar omdat dat me
  onmogelijk lijkt, zal het in ELK geval niet meer worden dan 300 euro. Wat de pot maximaal zal bedragen weet ik
  nog niet, maar in elk geval zal er onder normaal verloop van het spel minstens je inleg in de pot zitten. Het
  gaat uiteindelijk natuurlijk om de eer.
- Ook wij als organisatie (ikzelf, ondersteunend team en de cameramensen) betalen een deel. Ik in elk geval
  hetzelfde als de deelnemers, omdat ik overal zelf bij zal zijn. De rest hangt af van de kosten die voor hen
  gemaakt moeten worden.
- Voor deelnemers die vroeg uitvallen komt er een restitutieregeling per gemiste dag tot zekere hoogte. Heel veel
  zal dat echter niet zijn... dat blijft ook een risico van deelname.

Misschien nuttig om te weten... wie ben ik?

Ik ben Ruud, leraar Nederlands van 26 jaar. Ik woon in Weert, en heb veel ervaring in organisatie van kampen en andere activiteiten voor zowel kinderen als volwassenen. Wie is de mol is het enige programma op tv waar ik naar kijk en verslaafde en hintgeobsedeerde zoals velen hier durf ik mezelf ook te noemen.
Ik heb inmiddels twee keer een Wie-is-de-molweekend georganiseerd. Dat was met een groep mensen die elkaar goed kenden. De reacties waren zeer enthousiast. Ikzelf heb die weekenden ook als geweldig ervaren.
Nu wil ik het dus groter aanpakken.

Wil je je naar aanleiding van dit verhaal direct aanmelden? Stuur dan een mailtje naar herfstmol@gmail.com
Ik wil dat je daarin alle basisinformatie zet... leeftijd, geslacht, dat soort zaken en een motivatie. Waarom wil je meedoen, waarom ben jij een goede kandidaat en ook... wil je kandidaat zijn of eventueel ook de mol? Ik heb al zes gemotiveerde mensen en wil graag de mensen die het het liefste willen mee. Reacties als: ik wil meedoen, maar alleen als ik de mol mag zijn, worden direct weggegooid.
Het e-mailadres is ook beschikbaar voor de volgende zaken:
- Alle vragen naar extra informatie
- Bruikbare tips / opdrachtideeën
- Eventueel als je mee wil helpen in de organisatie, daarin ben ik echter net als in de deelnemersselectie erg
  selectief. Het liefst met bewezen organisatiekwaliteiten, of met een uitgebreide motivatie.
- Cameramensen heb ik op het oog, maar als je eventueel mee wil om de zaak te filmen en later te monteren, mag je je ook
  naar die functie 'solliciteren'.

Ik hoop dat de reacties binnen gaan stromen. Alleen bij gelijke geschiktheid geldt: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ik wil de juiste spelers selecteren voor het samenstellen van een geschikte groep. Reageer wel zo snel mogelijk. Hoe eerder het deelnemersveld compleet is, hoe eerder we ECHT aan de slag kunnen. Er is een hoop werk te verzetten, maar het zal goed in elkaar zitten!
« Laatst bewerkt op: 26-02-2007, 15:32:56 door Buurman »

WorldExpress

  • Gast
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #73 Gepost op: 25-02-2007, 23:55:00 »
Het is dus nog niet bekend waar in Nederland het zich allemaal af gaat spelen?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2007, 23:56:48 door Luc »

Offline Buurman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #74 Gepost op: 26-02-2007, 00:01:37 »
Wat er tot nu toe is geschreven is met een deel van Noord-Brabant in gedachte.
Maar ik las hier ideeën over Waddeneilanden en zo... en dat zou ook wel mooi zijn.
Maar vooralsnog is Noord-Brabant de doellocatie.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #75 Gepost op: 26-02-2007, 03:59:03 »
Dat is een beetje uit mijn richting :P
Om het in 9 dagen te doen is wel krap, ikzelf had berekend dat je toch eigenlijk wel 3 weken nodig hebt. Gaat alleen een beetje lastig in de herfstvakantie natuurlijk :P
Maar op zich ben ik wel geïnteresseerd om daar als cameraman/editor/redactielid mijn steentje aan bij te dragen.
Zoals je wellicht weet wilde ik al enige tijd geleden een fanserie maken, weliswaar niet in het buitenland. Dat is toen niet doorgegaan, maar ik denk dat dit wel een goede basis is om het nog eens te proberen. Dan kunnen we eens kijken hoe het gaat en er wellicht nog een vervolg op maken (evt met behulp van TreaT).
The British are not impressed.

Offline The Hedgehog

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #76 Gepost op: 26-02-2007, 09:26:39 »
wel, hier zijn we weer!
we hebben binnenkort een widm weekend en dat is een prachtige try-out.

Is het mogelijk om voor dit weekend in te schrijven? Of houden jullie deze als try-out met werknemers/kennissen?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #77 Gepost op: 26-02-2007, 10:56:51 »
@Buurman, lijkt me leuk om daaraan mee te doen :D

Offline Jaaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #78 Gepost op: 26-02-2007, 12:40:55 »
Klopt, je moet denk ik alleen voorzichtig zijn met de naam van het spel. Ik heb wel dit soort reizen gezien met net even een andere benaming dan WIDM. <knip>.

Ja, Wie is de koe? bijvoorbeeld

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Georganiseerde Molvakantie?
« Reactie #79 Gepost op: 27-02-2007, 12:23:01 »
Op http://www.zoekopuitje.nl/wie-is-de-mol-utrecht/&use_frame=1 staat een widm-spel die je als groep kunt doen in Utrecht!
« Laatst bewerkt op: 27-02-2007, 12:34:31 door Joke »