Heeft Frankrijk twee directe Champions League-plaatsen?
Dat vind ik niet terecht, zo goed is het Franse voetbal ook weer niet. De Franse en Duitse competitie worden naar mening toch een beetje overschat. De Engelse, Spaanse en Italiaanse competities zijn aanzienlijk sterker.
Waarom ben je trouwens zo'n Lens-fan, Koekoe?
Hoi KD, In Nederland heb je PSV
Ajax, AZ. Daaronder bijvoorbeeld Utrecht Twente en Heerenveen,en de rest zijn "meelopers".
In België heb je Anderlecht,Genk,Standard en Club Brugge,en de rest is gewoon 1é klasse (eredivisie) onwaardig. Wat men gisteren op één nog maar eens voorstelde is de Belgische 1é klasse in te korten tot 12 of 14 teams ofzo.Want de 8-1 van Anderlecht tegen Beveren moest (indien Anderlecht doorgedrukt hebben) gewoon een 2cijfer-overwinning geweest zijn)
Er zitten daar enkele ploegjes bij waarvan je denkt;wat doen die hier?
Onbekend is dus onbemind. KD,mocht je het Franse voetbal volgen,dan zou je weten dat het niveau stukken hoger is dan in Nederland en België. Een team dat op kop in de competitie staat,zal het telkens moeilijk hebben als ze thuis tegen de laatste spelen. Zo hebben wij RC Lens onze zekerheid voor de CL weer te grabbel gegooid tegen de "mindere" ploegjes. Als ik je zeg dat PSG een maand terug nog op de laatste plaats stond,wat denk je daarvan? Jawel PSG!! Nu staat FC Nantes hopeloos op de laatste plaats,een jaar of 4-5 terug nog kampioen van Frankrijk!!!
Waarom ik Lens-fan ben?
1;in België stelt het voetbal niets voor.
2; Het mooie voetbal,en je ziet er veel bekende namen.
3; Ik woon op de grens,dus voor mij is het niet ver.
4; Het is er spotgoedkoop,tijdens de Uefacup; de poules (oa met Heerenveen) 5 euro.Panathinaikos,de ronde na de poules:7 Euro. de kwart-finale tegen Leverkusen: 7 euro, en dan hield het op
maar das toch een prikje?
En dan heb je natuurlijk de sfeer.Lens is een stadje met amper 30.000 inwoners, maar men heeft gemiddeld 38.000 supporters .
Hier een voorbeeldje;en dan verloren we nog met 0-4 he!!!
http://www.youtube.com/watch?v=Ns3Xm7XjuYE