Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114722 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #380 Gepost op: 5-03-2008, 09:59:34 »
 
regina moest graven en edo alleen maar stom afwachten wat er kwam.
hij had geen enkele invloed op wat er ging gebeuren
Hoezo had Edo geen enkele invloed op wat er  ging gebeuren?
-Hij kon (en heeft) flink tijd gerekt
*Hij gaat schreeuwen tegen Regina in die herrie zgn. om aanwijzingen te geven. Alleen dan zegt hij eerst dat de scheppen zand te groot zijn en dan weer dat ze te klein zijn. Kortom aanwijzingen die tegenstrijdig zijn en die tijd kosten.
-Hij kon in zo'n berg zand best een goudklomp expres over het hoofd zien
- Hij kon de tijd dat Dennis in de kist zat beïnvloeden.
*zie mijn eerdere opmerkingen hierover. ::bravo::

Kortom Edo had ook hier weer een betere molpositie dan Dennis dus hoe kun je zeggen dat hij geen enkele invloed had?

« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 20:57:33 door Lonneke40 »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #381 Gepost op: 5-03-2008, 10:05:14 »
Volgens mij had Edo in die opdracht inderdaad juist een sleutelpositie! Helemaal aan het einde bijvoorbeeld, had hij best Dennis dringend kunnen verzoeken 1 minuut langer in die kist te blijven, dat was geen enkel probleem geweest en dat had hij weel goudstaaf meer gehad.
En hij had beterf met Dennis kunnen communiceren, om hem op de hoogte te houden van wat er buiten gebeurde.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDM-freak

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #382 Gepost op: 5-03-2008, 15:37:25 »
idd, klopt
vond ik ook al zo vreemd dat edo dennis er meteen uithaalde en hem nie kon horen

toch weet k nog niet wie de mol is ???

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #383 Gepost op: 5-03-2008, 16:23:32 »
Edo had absoluut de beste molpositie bij de laatste opdracht. Niemand die het zou merken als hij eens een goudstaafje over het hoofd zag. En dan lekker tegen Regina roepen dat ze langzamer moet.....  ;)

Met de bommenopdracht precies hetzelfde. Eerst lost Dennis samen met Patrick alle vragen goed op. (Meer te danken aan Patrick dan aan Dennis, maar Dennis probeert Patrick ook niet te verwarren). Vervolgens geeft Dennis het goede antwoord op de vraag 'welke dag is het als....'.  Als Dennis de mol zou zijn zou het puur mazzel zijn dat Patrick niet 'durft'. Nee, dan Edo. De zorgt gewoon bij de eerste vraag dat zowel hij als Coen er uit liggen.

Dennis gaf met de seinenopdracht ook al eens het juiste antwoord: 'Cashcab' ipv Taxi. Als mol is dat spelen met vuur lijkt me.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #384 Gepost op: 5-03-2008, 17:09:56 »
Had ut niet veel slimmer geweest om (als edo de mol zou zijn) coen de reken opdracht te laten verprutsen en zelf niet geraakt worden om zo nog een opdracht te verprutsen? het is maar een idee  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #385 Gepost op: 5-03-2008, 17:12:18 »
Had ut niet veel slimmer geweest om (als edo de mol zou zijn) coen de reken opdracht te laten verprutsen en zelf niet geraakt worden om zo nog een opdracht te verprutsen? het is maar een idee  :P

Denk het niet, want denk dat Edo dit misschien wel een goede manier vond om zo uitgeschakeld te worden. Maja das mijn gedachte :P
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #386 Gepost op: 5-03-2008, 17:15:31 »
Het zou wel handig zijn, maar als hij meteen uitgeschakeld werd kon hij andere ook niet meer helpen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #387 Gepost op: 5-03-2008, 17:21:43 »
Had ut niet veel slimmer geweest om (als edo de mol zou zijn) coen de reken opdracht te laten verprutsen en zelf niet geraakt worden om zo nog een opdracht te verprutsen? het is maar een idee  :P

Dan blijft er wel bij 2 opdrachten geld liggen, dus in dat opzicht zou het handig zijn.

Zelf verdacht ik heel lang Joris o.a. op basis van de bommenopdracht waar hij eerst Dunya afliet gaan en zelf veilig zat en daarna zelf afging en zo op 2 plekken geld liet liggen....







Trouwens.... ik begin steeds meer Edo te verdenken... mn tent in het Denniskamp staat redelijk wankel... Die topitokleurige shirts hint is te toevallig om toevallig te kunnen zijn en een aantal vermeende molacties van Dennis zijn ook goed te praten...  Bij Edo zijn sommige dingen echt te stomzinnig om te geloven dat hij dit zou doen als hij de mol niet was.... (andere kandidaten bellen in de taxi, tegelijk me Coen afgaan kaart kwijtraken in het water , proberen Dennis te vinden op het cruiseschip, boven een kaart trappelen zonder hem te vinden, een bepaald stuk niet in willen varen....)


Ik ben haast geneigd om te switchen, maar ik durf niet :P


« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 17:23:39 door Qper »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #388 Gepost op: 5-03-2008, 17:23:41 »
zon goudklomp zie je vast niet over het hoofd. laten we wel wezen, hoeveel goudklompen heeft regina gezien en naar edo toegeloodst ? hij was afhankelijk van wat zij aan hem gaf. en dat was in dit geval bar weinig
kon edo de tijd dat dennis in de kist zat beinvloeden ? hoezo dat dan ? ... dennis gaf zelf aan hoe het ging en of hij eruit wilde of niet.
en die laatste goudklomp ? dennis was heel erg aan het kloppen op die kist, edo vroeg of hij eruit wilde of niet. dennis zegt ja en edo doet er op dat moment heel goed aan om dennis er meteen uit te halen. zoals al gezegt, dan maakt 500 euro meer of minder niet meer uit. reken maar dat je in een hachelijke postitie zit in zo'n kist. petje af ! of hij nou de mol is of niet.
dennis for mole !

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #389 Gepost op: 5-03-2008, 17:54:33 »
@Qper: Joris heeft ook dingen gedaan die te stompzinnig zijn om als niet-mol te doen. Ik denk dat Edo gewoon verdacht wilde lijken.

Maar die topito shirts he, een topito heeft niet echt rechtstreeks een hint naar de mol...toch?

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #390 Gepost op: 5-03-2008, 17:55:46 »
Nou...
Topito betekent Molletje.. :P

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #391 Gepost op: 5-03-2008, 19:08:56 »
@ Annebeth: wat mij dwarszit zijn een aantal dingen die bij Dennis heel verdacht lijken, maar ook best ter goeder trouw kunnen zijn. Het moeilijke is echter dat je in elke mogelijke opdracht van zowel Dennis als Edo eeen mogelijke molactie zit:

paar voorbeeldjes:

AFL 1:
Fietsen: Dennis haalt Annet op en houdt zo 2000 euro uit de pot, is dit wel zo verdacht als je bedenkt dat de hele groep fietsers dacht dat ze snel moesten?

Dennis drinkt het eerste glaasje en heeft mogelijk voorkennis. Edo drinkt als 2e dus kan voor hem hetzelfde gelden. Als Edo voorkennis heeft als mol zou hij met zijn fysiek juist bij de klimmers willen komen. Alsof hij ooit optijd boven gekomen zijn. Zo kan hij vertrouwen kweken en onopvallend een zekere 1000 euro uit de pot halen

AFL 3:
Hier vond ik lange tijd verdacht dat Dennis het eerste bordje van de keten heeft en pas als 4e aansluit. Echter: Dennis, Regina en Coen vertrekken alledrie als eerste van een verschillend punt met de eerste 3 bordjes uit de keten. Dit maakt het voor mij aannemelijk dat deze bordjes zijn aangewezen in plaats van uitgekozen. In dit geval is Edo de eerste die een uitgekozen bordje draagt. Wat is verdachter? Dennis die met het eerste bordje als 4e aansluit? of Edo die met 6e! bordje als 3e aansluit?

Maisveld: Hier zit me nog steeds de positie van Dennis dwars Hij laat zich gauw aftikken en is zo alle invloed op het spel kwijt. Dit lijkt me onpraktisch voor een mol. Edo heeft een betere positie en wijst bovendien regelmatig met zijn armen.

AFL 4.
Bommen: Het is zeker verdacht dat Dennis niet weet wanneer prinsjesdag is. Maar als hij het echt niet weet, dan is het toch heel goed dat hij de opdracht overslaat? Het geld kan nog steeds gepakt worden en hij blijft in het spel. Waarom een opdracht overslaan die hij kan laten mislukken? (toegegeven: het lijkt wel dat Dennis Patrick probeert te beïnvloeden, zowel bij de quiz als bij het prinsjesdagraadsel en hij lijkt idd zijn porto uit te zetten)

Edo daarentegen gaat direct samen met Coen af, waardoor er 2 kandidaten uit zijn zonder dat ze ook maar iets gehaald hebben


Afl 5.
In de achtbaan geeft Dennis een fout antwoord. Het goede antwoord is al voorbij gekomen. Dennis roept echter huismijt. Hoe verdacht is dit echter nog als je bedenkt dat Joris in de achtbaan zelf huismijt als antwoord gaf?

Edo daarentegen gokt in het wilde weg een antwoord terwijl het juiste antwoord voorbij is gekomen.

Afl 6.
Taxi's: Is het verdacht dat Dennis heel laat aankomt als je bedenkt dat hij geen woord spaans spreekt en zijn taxi-chauffeur er geen zak van lijkt te begrijpen? En dan nog, wat is verdachter: Dennis die heel laat aankomt? of Edo die de communicatie verstoort door met anderen te gaan bellen?

Enveloppen: Beiden trekken een verkeerde envelop. Wat is verdachter? Dit als eerste doen of als tweede? Als je als eerste verkeerd kiest, wordt de kans ook groter dat een ander voor de andere envelop gaat in ronde 2. Ook opvallend is dat Edo zelf het langste blijft staan

Afl. 8
Cruisesschip: Dennis lijkt enorm zijn best te doen om Edo niet tegen te komen, Edo lijkt juist te proberen Dennis tegen te komen. Als mol is het overigens heel gunstig om de eindpunten op je kaart te hebben.... Je kunt anderen naar die verdieping toesturen en ze zelf opwachten.

Grotten/Pokeren: Dennis lijkt voorkennis te hebben door direct te weten dat ze de grotten inmoeten. Edo is enorm aan het rekken lijkt het. Wat is gunstiger als mol? Als je als laatste de kaarten vindt, speel je voor de pot. Expres verliezen met poker is makkelijker dan expres winnen. Misschien wilde Edo wel trager zijn zodat hij voor de pot speelde. Als hij expres verliest is de kans 2 op 3 dat het geld niet gewonnen wordt. Dat je wint met een paar drieën ga je zelf natuurlijk niet van uit dan....dat is pech hebben als mol.





Het nadeel is: bij beiden zijn dingen die ook goed vrij te pleiten zijn, maar bij beiden zijn ook acties die zo stompzinnig zijn dat het haast wel een molactie moet zijn (de G van Dennis bijvoorbeeld)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #392 Gepost op: 5-03-2008, 19:17:27 »
O o wat zou het mooi zijn als het nou toch Regina was... ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #393 Gepost op: 5-03-2008, 19:24:14 »
Maarja dan krijgen we morgen waarschijnlijk:

Jij bent De Mol:
Regina: O NEE! IK HEB PERONGELUK DENNIS INGEVULD BIJ DE TEST! MAAR EDO IS DE MOL! MAG IK HET OVERDOEN? ::hypocriet::
Pieter Jan: Natuurlijk Regina, maar besef wel dat je dan verloren hebt 8)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #394 Gepost op: 5-03-2008, 19:26:20 »
O o wat zou het mooi zijn als het nou toch Regina was... ;D

Dan eet ik Dennis zn el guanapo stuntteam pet op  ::)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #395 Gepost op: 5-03-2008, 20:40:54 »
Ik denk er zo'n beetje hetzelfde over, Qper :)
Omdat ik geen van beide keuzes glashard kan bewijzen of afwijzen ga ik maar voor mijn eerste keus. Plus dat de muzikale hints goed op Dennis passen (ook op Edo trouwens) en ik het stiekem leuker vind als Dennis de mol is en Edo wint (en als Edo de mol eventueel is hoop ik dat Dennis wint, omdat hij inderdaad onderschat is door ongeveer iedereen) :)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #396 Gepost op: 5-03-2008, 20:52:50 »
Qper, je kunt toch je pool niet meer veranderen? Ik zat ook zo te twijfelen eerst maar ik ben nu toch wel zeker dat het Edo is. Vandaag heb ik nog eens gekeken naar oude afleveringen.

Als Dennis samen met Edo die opdracht doet om Regina's vrijstelling terug te winnen zie je dat Dennis het spel veel fanatieker speelt dan Edo. Hij let meer op de klok. Ziet de tape in het kraampje liggen (als mol zou ik daar echt overheen kijken).  Als ze hun cijfers moeten opdoeken voor de politie oppert Edo dat ze dan opnieuw moeten beginnen. Dennis zegt meteen dat redden we niet!

Wat me opvalt over het zgn. mollengedrag van Dennis in de speedboot. In die shots zie je Dennis maar eventjes schreeuwend in beeld (lijkt me logisch het is gewoon leuk om zo hard te racen). Het is vooral omdat Edo zo overuigend vertelt dat Dennis de puber uithangt dat het lijkt of Dennis alleen maar lol trapt..
Bij het zoeken naar de vlaggetjes doet Edo erg zijn best. Roept telkens de gevonden bedragen hardop. Ik denk dat hij gewoon dacht haha straks die kisten nog. Ik doe nu overdreven mijn best.

Edo maakt zo af en toe een grapje over de mol (zie ook een eerder topic van mij). Dit doet hij wel met enige regelmaat. Ik denk toch dat hij er als mol genoegen in schept een beetje te dollen op deze manier. Na de achtbaan zegt hij dan mag de mol zich nu bekend maken. En we hebben dus ook helemaal geen geld verdiend... ::tandpastasmiley::

Edo over het kiezen van de pinjata: als iemand oppert dat het wellicht Dunya is zegt hij meteen: zij is de meest duidelijke pop die er is. Best een onzinnig argument (Dennis roept achteraf ook verbijsterd maar waarom die!?! en dan breekt PJ de discussie helaas af). Blijkbaar overtuigt Edo er wel de anderen mee. Regina probeert ze nog wel op andere gedachten te brengen. Edo gaat meteen in de pop kijken en zegt teleurgesteld(?) Ik denk dat we de verkeerde hebben.. ::pinokkio:: Ik dacht toen echt dat dit een mollenstreek van Dennis was, maar denk nu dat Edo mazzel had dat Dennis zo'n stomme oplossing had.

Het is wel vaker gezegd, het moment dat Edo wel zijn best doet en geld binnenbrengt komt er vaak een opdracht achter die geld uit de pot haalt...

Als je afleveringen terugkijkt zie je hoe slim Edo het speelt. Nog even en we weten het! 8)
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 20:54:44 door Lonneke40 »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #397 Gepost op: 5-03-2008, 20:59:43 »
Qper, je kunt toch je pool niet meer veranderen? Ik zat ook zo te twijfelen eerst maar ik ben nu toch wel zeker dat het Edo is. Vandaag heb ik nog eens gekeken naar oude afleveringen.



De pool speel ik niet mee :P 2x vergeten in te vullen en toen gestopt...


Maar ik neig idd ook steeds meer naar Edo op basis van het terugkijken van afleveringen. En die topitokleurige shirts hint is erg sterk. En als al die achten iets betekenen... de 8e in de leader is de minst vergezochte uitleg....


Ik hoop eigenlijk meer op Dennis omdat ik zijn stijl als mol erg goed vind (als hij het is) maar ik vrees steeds meer dat het Edo is...

Daarnaast vind ik sommige dagboeken heel erg naar Edo neigen (3 en 4) daar staat echter weer tegenover dat anderen meer op Dennis lijkten te wijzen (7 en 9). Muzikale hints vind ik daarentegen vaker beter op Dennis te herleiden....


Kort samengevat: ik weet echt niet wie van de 2 ik moet kiezen :P
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 21:05:14 door Qper »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #398 Gepost op: 5-03-2008, 21:19:21 »
tja, Edo zou ook wel een goeie mol zijn, dat verwacht vast niemand van tevoren. En dan te bedenken dat hij van tevoren bij DWDD te gast was :)

Het enige wat me tegenzit is dat er vaak kandidaten uitmoeten terwijl ze op Edo zitten. En dat als Edo de mol is, hij dus wel superveel verdacht is, wat ook wel jammer is als mol zijnde. Je wil toch het liefste anoniem blijven

In dagboek 5 kan je inderdaad wel iets letterlijk naar Edo linken (tenzij het afleiding is). Nooit gehoord van Meneer van Dale wacht op antwoord? Dan verdien je het om naar huis te gaan, tenzij je de mol bent.

En als Edo het is, dan is de mol dus echt uitgelekt. Door Dennis, dat zou ik wel erg vinden. Kost hem dan veel geld, of niet?
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 21:24:41 door annebeth »

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #399 Gepost op: 5-03-2008, 21:34:10 »
Of het was gewoon een juiste gok van die vriend ;) Hij heeft 33% kans  :) Dus het wil niet zeggen dat Dennis het écht heeft verraden ::trots::