Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114845 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2008, 22:07:40 »
Edo had als enige geen voice over tijdens het maken van de test.
Verder deed ie weer goed zijn best als teamleider in de uitkijktoren.
Liep ie bovendien ook rond met het bordje: "mol" en ik kan inzien dat Edo best wel de mol kan zijn.

Toch hou ik hem aan als de goeie gozer kandidaat die goed fanatiek met iedereen zich bezighoudt, het spel goed speelt en van mij mag ie op deze manier de finale halen. Was echt bang doordat ie geen voice over, dat ie eruit zou gaan deze aflevering. Gelukkig niet! :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2008, 22:22:10 »
Voorgaande afleveringen (en series) waren er ook tests zonder voice-over.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2008, 22:42:37 »
Voorgaande afleveringen (en series) waren er ook tests zonder voice-over.

Ja, bijvoorbeeld Patrick vorige week.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2008, 23:05:38 »
Heerlijke gozer ::ok::
Ik verdenk hem nu een beetje, al leek het alsof hij boven het maisveld wel heel goed zijn best deed.

Maar hij zat wel steeds te wijzen. Die jagers hoeven maar naar hem te kijken om te weten welke kant de kandidaten opgestuurd werden. :P
Nog even niks.

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #64 Gepost op: 18-01-2008, 00:04:26 »
Bij de maisveldopdracht stak Edo verdomd snel zijn hand op toen PJ vroeg wie er geen hoogtevrees had. Wist Edo wat de opdracht zou zijn en zag hij zichzelf niet zo snel rondrennen door dat veld? Ik heb soms de indruk dat Edo liever lui dan moe is (heb nog niet echt een fysieke inspanning van hem gezien).
Plus het feit dat je meer mogelijkheid hebt om te mollen als je de regie in handen hebt, wat denk ik wel het geval is als je op de toren staat en de anderen kan "sturen".
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #65 Gepost op: 18-01-2008, 00:38:29 »
zeker...

Ik sluit Edo als mol ook zeker niet uit. Dat met dat wijzen is idd een slimme opmerking. Had ik nog niet op gelet haha
Triomf!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #66 Gepost op: 18-01-2008, 01:13:25 »
Maar hij zat wel steeds te wijzen. Die jagers hoeven maar naar hem te kijken om te weten welke kant de kandidaten opgestuurd werden. :P
Kijk daar had ik nu weer niet bij stil gestaan.  ::ok::  ::vergroot:: Hij was met een bloedgang op m'n verdachtenlijst gedonderd. Vond 'm helemaal niet mollig, er gloort weer hoop.  ::bravo::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #67 Gepost op: 18-01-2008, 01:18:06 »
:P Was dat een leuke woordgrap? Edo niet mollig? -_- geintje -_-

Dat is inderdaad ook zoiets leuks: Inge vertelde bij DWDD dat je als kandidaat gevraagd wordt of je wil, en als je wil, hoe je het aanpakt en als je gekozen wordt, dan worden ook nog eens alle opdrachten doorgenomen. Past hier perfect in het plaatje: Edo die met wijzen de jagers de goede kant opstuurd! Misschien was er ook een shot waar de jagers richting Edo keken. Dat zou helemaal tof zijn :P

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #68 Gepost op: 18-01-2008, 09:20:28 »
Daarnaast inderdaad de vraag fout beantwoorden, in het klimmersgroepje terechtkomen (en aangezien hij als tweede een glaasje dronk zou het kunnen dat hij met opzet een waterglaasje uitkoos) en daar vertrouwen winnen, mogelijk vertragen en zelf niet naar boven klimmen. En inderdaad wat afwachtend bij de jokers..
Ik bedacht me trouwens net: (misschien is het al gezegd, dan heb ik niks gezegd) Edo wil natuurlijk niet alleen in de klimgroep om vertrouwen te winnen . Voor Edo is het moeilijker om naar boven te klimmen dus hij heeft van te voren al bedacht (mocht hij de mol zijn): ik ga in de klimgroep, want dan hoef ik niet naar boven te klimmen en dan is dat al 1000 euro minder in de pot!

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #69 Gepost op: 18-01-2008, 11:59:02 »
Heel even een reactie op de "dorp" opdracht. Dat Edo met het bordje mol rondloopt is een leuke bijkomstigheid, maar ik vind het verdachter dat hij bij de eerste drie mensen zit die aan elkaar gekoppeld worden, terwijl zijn bordje pas aan het einde van de zin hoeft te komen. In principe zaten Coen, Dennis en Regina heel erg goed met de eerste drie woorden, ik zie die, wat automatisch de laatste drie woorden die zie ik vormden, maar omdat Edo hier aan gekoppeld werden, kon de zin nooit meer gemaakt worden.

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #70 Gepost op: 18-01-2008, 16:41:02 »
"Ik zie die" was al fout ("zie die" zelfs al) en "mol" hoort ergens in het midden te zitten, niet aan het eind.
The British are not impressed.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #71 Gepost op: 18-01-2008, 19:00:17 »
Bij de maisveldopdracht stak Edo verdomd snel zijn hand op toen PJ vroeg wie er geen hoogtevrees had. Wist Edo wat de opdracht zou zijn en zag hij zichzelf niet zo snel rondrennen door dat veld? Ik heb soms de indruk dat Edo liever lui dan moe is (heb nog niet echt een fysieke inspanning van hem gezien).

Dat is precies de reden waarom ik hem nog steeds bovenaan mijn mollijst heb staan. Hij wil zich niet moe maken. Met de opdracht met de bordjes is hij zoals Regina zei "knorrig" o.a. vanwege de hitte. En dat was alleen maar wat lopen natuurlijk. Al had hij graag op een terrasje gaan zitten, zoals hij zei :D

Er zijn nu twee opdrachten geweest die best actief waren maar in beide gevallen kwam Edo goed weg. Ten eerste al niet in de groep met fietsers zodat hij met de klimopdracht zich lekker relaxed als coach voor de klimmers kon opstellen. Met het maisveld weet hij zich ook in de meest relaxe positie te krijgen en weet hij uit de mond van Joris te krijgen dat hij zijn best heeft gedaan met het aansturen van de kandidaten. Ook in beide gevallen de meest handige positie voor een mol. Maar het kan ook toeval zijn natuurlijk.





Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #72 Gepost op: 18-01-2008, 19:12:28 »
Ik vind dat Edo het telkens hartstikke goed doet in de opdrachten: helpen bij het klimmen, seinen vanaf het bootje, kandidaten sturen vanaf de toren.

Het lijkt me niet logisch dat hij de mol is.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #73 Gepost op: 18-01-2008, 19:18:52 »
Ik vind dat Edo het telkens hartstikke goed doet in de opdrachten: helpen bij het klimmen, seinen vanaf het bootje, kandidaten sturen vanaf de toren.

Het lijkt me niet logisch dat hij de mol is.

Het levert weinig meer op dan goodwill. Geld binnen halen doet hij niet echt. Ook niet met bijv. de schietopdracht en dat voor iemand die als hobby geschoten heeft.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #74 Gepost op: 18-01-2008, 19:22:47 »
Mwa, dat kan ik nog niet echt als mollenstreek zien. Dat schieten was meer geluk dan wijsheid, gewoon op dat rek mikken en hopen dat je een fles raakt. Ook al heb je als hobby ooit geschoten, het kan gewoon gebeuren dat je met twee keer schieten niks raakt.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #75 Gepost op: 18-01-2008, 19:24:50 »
Ik verdenk hem helemaal niet. Hij is naar mijn idee te fanatiek.

Het levert weinig meer op dan goodwill. Geld binnen halen doet hij niet echt. Ook niet met bijv. de schietopdracht en dat voor iemand die als hobby geschoten heeft.

Naar mijn idee zijn er al behoorlijk veel groepsopdrachten geweest. En als je medekandidaten dan niet meewerken kun je gewoon geen geld binnenhalen, maakt niet uit hoe graag je wil.. En qua schieten, kan het niet gewoon al een hele tijd geleden zijn dat ie voor het laatst heeft geschoten?
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #76 Gepost op: 18-01-2008, 19:27:17 »
En hij zal sowieso een heel ander wapen gewend zijn, misschien zelfs een pistool in plaats van een revolver...
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #77 Gepost op: 19-01-2008, 14:29:35 »
Edo is echt zeker de mol.

Wat stond er op z'n pet?

Offline Avonne

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #78 Gepost op: 21-01-2008, 02:00:11 »
Ik weet zeker dat Edo de mol is
(al ga ik er natuurlijk niks onder verwedden  ::tandpastasmiley:: )

- in afl. 1 zat hij in de auto waar klonk "het spel is begonnen". De kandidaten in die auto hadden met de mol te maken. De kandidaten in de andere auto konden nog even vakantie vieren
- nummer 8: hij is de achtste kandidaat in de leader
- in afl. 1 bij het jokers rapen wachtte hij rustig tot het laatst. Niet alleen zijn jokers niet voor hem belangrijk, opvallender is dat iedereen superzenuwachtig was (sommige grepen al hysterisch 1 joker), waar hij duidelijk geen enkele drang voelde zijn ass te redden met een joker.
- boot/seinopdracht: Molactie= een oranje shirt aantrekken als je rood en geel moet seinen. Uitgerekend natuurlijk bij de woorden die het moeilijkst te raden zijn als je letters niet goed kunt zien daardoor: "driefm" "cashcab" en zo. Een paar letters fout, en je bent de draad kwijt.
- boot/seinopdracht: hij is door de verrekijker te zien
- maisveld: stak direct zijn hand op om op de uitkijktoren te kunnen staan en te wijzen, zodat de jagers het konden zien.
- maisveld: hij liet de persoon met het minste geld (Patrick?) als eerste lopen "om af te leiden". Resultaat is zowiezo altijd dat degene die het laatst overblijft 3 jagers achter zich aan krijgt. Dus degene met het meeste geld maakte daarom altijd minder kans te finishen.
- klimopdracht. Had hij water gedronken? Waarschijnlijk wel. Maar hij reageerde zo stoïcijns "hm, lekker" dat hij zich misschien voorbereid had op het faken wat hij dronk. Om de optie open te houden dat hij kon kiezen bij welke groep hij zou komen.
- klimopdracht: ben ik niet helemaal zeker, maar ik had de indruk dat 2 personen met hoogtevrees vóór Coen omhoog gestuurd werden, die geen hoogtevrees heeft. Dat kost tijd en tijd is geld
- markt: bordje mol :)
- de roze veters had hij fout.
- schieten: hij schoot alles mis.

Eigenlijk zou ik teleurgesteld zijn als Edo echt de mol is, want dan is voor mij de lol er nu al af  :-\\

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #79 Gepost op: 21-01-2008, 10:19:27 »
Sommige punten ben ik het wel mee eens, bij sommige punten heb ik toch een paar kanttekeningen (misschien dat dat je aan het twijfelen brengt?  ;) )
- in afl. 1 bij het jokers rapen wachtte hij rustig tot het laatst. Niet alleen zijn jokers niet voor hem belangrijk, opvallender is dat iedereen superzenuwachtig was (sommige grepen al hysterisch 1 joker), waar hij duidelijk geen enkele drang voelde zijn ass te redden met een joker.

Misschien had Edo het spel gewoon wat beter door en vond hij het beter om te wachten tot PJ meer jokers op tafel legde? En misschien was hij zich er ook wel van bewust dat hij met z'n fysiek waarschijnlijk minder snel is dan de 'hysterische' grijpers en heeft hij gewoon rustig staan wachten op wat er voor hem overblijft.

Citaat
- boot/seinopdracht: Molactie= een oranje shirt aantrekken als je rood en geel moet seinen. Uitgerekend natuurlijk bij de woorden die het moeilijkst te raden zijn als je letters niet goed kunt zien daardoor: "driefm" "cashcab" en zo. Een paar letters fout, en je bent de draad kwijt.

Is dat oranje shirt zo belangrijk? Het gaat imo meer om de positie van de armen dan om welke kleur mouwtjes je om hebt. Snapte sowieso die mouwtjes niet zo goed eerlijk gezegd. En de positie van de armen was wel goed te zien, ondanks de mouwtjes.
 
Citaat
- maisveld: stak direct zijn hand op om op de uitkijktoren te kunnen staan en te wijzen, zodat de jagers het konden zien.

Tja, PJ vroeg om twee mensen die geen hoogtevrees hebben. Ik denk dan dat hij gewoon geen hoogtevrees heeft. Andere mensen leken meer af te wachten wie zou reageren op welk groepje om zo bij hun Mol in het groepje te komen.
Citaat
- klimopdracht. Had hij water gedronken? Waarschijnlijk wel. Maar hij reageerde zo stoïcijns "hm, lekker" dat hij zich misschien voorbereid had op het faken wat hij dronk. Om de optie open te houden dat hij kon kiezen bij welke groep hij zou komen.

Dat "hm, lekker" zei hij al voordat hij iets gedronken had. Hij leek eerder teleurgesteld dat het geen drank was.
Citaat
- klimopdracht: ben ik niet helemaal zeker, maar ik had de indruk dat 2 personen met hoogtevrees vóór Coen omhoog gestuurd werden, die geen hoogtevrees heeft. Dat kost tijd en tijd is geld

Hier heeft hij natuurlijk niet in z'n eentje de keuze in gehad. Dit is met het hele klimgroepje overlegd. Lijkt me dus niet alleen aan Edo toe te schrijven.

Citaat
- de roze veters had hij fout.
- schieten: hij schoot alles mis.

Hij was niet de enige met een vraag fout en zeker niet de enige die alles mis schoot. Vind ik dus ook niet heel verdacht.