Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114794 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #240 Gepost op: 27-02-2008, 22:24:06 »
Mijn mol Patrick heeft het strijdveld al verlaten maar nu begin ik toch te twijfelen tussen Dennis en Edo.
Zie op dit topic toch ook dingen die Edo best verdacht maken. En ik dacht ineens dat hij bij de handboeienopdracht tegen de zin van de anderen aan wie hij al vastzat heel hard Dennis ging roepen terwijl ze juist wilden dat Dennis hun niet zag omdat hij geen bruikbare woorden had. Ik heb voorlopig Dennis als mol en Edo als winnaar (mijn pool is al hopeloos verloren)maar het zou eigenlijk wel mooi zijn als het Edo was. Hij heeft toch wel wat streken uitgehaald die niet zo erg opzichtig waren.  Edo of Dennis?? Dennis of Edo?  :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #241 Gepost op: 27-02-2008, 23:08:05 »
geel

Erg leuk die topitohint! ::jaja::

Maar ik vind het gele shirt af en toe meer groen dan geel lijken:


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #242 Gepost op: 27-02-2008, 23:09:01 »
Zonet nog gepost dat ik inmiddels in het Dennis kmap zit, maar deze t-shirt kleuren aanwijzing van edo is wel heel erg een hint. Dus verdenk ik toch ook weer Edo. Misschien wel weer meer dan Dennis.

Zucht.  :-\\

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #243 Gepost op: 28-02-2008, 00:00:18 »
De aflevering van morgen kan als spiegeling worden toegevoegd.
Iedereen verwacht de mol onder de grond, maar hij staat doodleuk boven de grond.
En dan het mooiste shot ter afsluiting van wat morgen komt >>>>> EDO DE MOL.

PS. er schiet me ineens wat te binnen, is die hoed een ode (edo) aan Karel de Graaf?  ::tandpastasmiley::
Spiegeling hoed en pet mmmmm.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 03:16:54 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #244 Gepost op: 28-02-2008, 00:05:30 »
Erg leuk die topitohint! ::jaja::

Maar ik vind het gele shirt af en toe meer groen dan geel lijken:


Ik vond het ook niet overduidelijk knalgeel, maar je kan het als geel zien.
Nu ik je shot bekijk heeft hij wel een geel koordje aan zijn bril vastzitten (rare kleur bij een zwarte bril), misschien betekent het de bevestiging van de kleur geel.
Ik kwam nog een spiegeling tegen en in het topic getal 3 / spiegeling heb geplaats, maar Edo zit op een gele stoel en hiermee dan zeer duidelijk de kleur geel is bevestigd >> tegenstelling shirts en stoel.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 01:58:46 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #245 Gepost op: 28-02-2008, 00:35:09 »
Trouwens op het kleed wat over het kistje ging stond een E.
Edo heeft de tijd verzet om hier weer een verwijzing te laten zien.
Het moest 2 voor 12 zijn of 2 over 12 >>>> de spiegeling (de 12 is 1 + 2 = 3)
Het is uiteindelijk stilgezet op 7 over 1 >>> de 7 + 1 maakt weer een 8.
De spiegeling van de E is de 3 en dat maakt samen weer 8.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 02:00:58 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #246 Gepost op: 28-02-2008, 02:21:33 »
Ik kom in aflevering 8 zijn petje tegen met een duidelijk shot erop.
Er staat een voet op en ik denk dan aan voetbal.
Laten die voet(bal)clubs in aflevering 4 de fabrieksopdracht duidelijk zijn geworden en in aflevering 8 dus de bal is te zien. Dat maakt de voet op zijn petje en de bal in de groene kist compleet >>> voetbal.
Ik ga dus vervolgens maar eens kijken bij aflevering 4 en in die opdracht draagt hij ook hetzelfde petje. Weer een hint erbij dus.
Die rare letters of wat het dan ook zijn mag, kan ik dan nu gaan verwijzen naar de conversie van zijn geboortedatum.

De andere petjes waren een verwijzing naar dit petje? Alles heeft een reden, ook dit shot, want waarom dit in beeld als het niks toevoegd.
De andere petjes nog maar eens gaan bekijken, misschien levert dat ook weer wat extra's op.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 03:10:46 door yessie »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #247 Gepost op: 28-02-2008, 07:07:07 »
idd leuk gemaakt maar absoluut niet waterdicht. ik d8 dat je 100 procent bewijs had :p
maar dingen als "tlijkt groen, maar je kan er ook geel in zien "zo lust ik er nog wel 100 !
ik ben van mening dat er voordennis minstens zoveel te zeggen is !
blijf dus voor dennis gaan
dennis for mole !

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #248 Gepost op: 28-02-2008, 08:18:49 »
Het enige wat op mij overkomt als mogelijke hint zijn de kleuren van zijn kleding t.o.v. de topito's. De rest vind ik vaag... (maar wie ben ik).

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #249 Gepost op: 28-02-2008, 09:10:32 »
Ik moet eerlijk zeggen (al zou ik héél erg teleurgesteld zijn als Dennis niet de mol blijkt te zijn), dat er ijzersterke hints in je verhaal zitten jessie!
Als het klopt heb je goed werk geleverd. Je hebt me in ieder geval zwaar aan het twijfelen gebracht! Het is in ieder geval opmerkelijk te noemen dat Edo ineens in het wit is, terwijl hij deze outfit nergens gedragen heeft.

Ik vind de kleuren van de topo een erg leuke hint, als die klopt. Ik had het leuker gevonden als hij op elke groepsfoto (net als bij II vorig jaar) een andere kleur had gedragen. Maar de verwijzingen naar dubbeldam, het getal 11, er zijn best veel verwijzingen naar Edo. De opdracht met de taxi's. Ik wissel niet meer van mol..... maar we gaan het zien...
Edo of Dennis (laat Dennis ajb de mol zijn  ::zwaai::)
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #250 Gepost op: 28-02-2008, 09:31:45 »
Ik moet eerlijk zeggen (al zou ik héél erg teleurgesteld zijn als Dennis niet de mol blijkt te zijn), dat er ijzersterke hints in je verhaal zitten jessie!
Als het klopt heb je goed werk geleverd. Je hebt me in ieder geval zwaar aan het twijfelen gebracht! Het is in ieder geval opmerkelijk te noemen dat Edo ineens in het wit is, terwijl hij deze outfit nergens gedragen heeft.

Ik vind de kleuren van de topo een erg leuke hint, als die klopt. Ik had het leuker gevonden als hij op elke groepsfoto (net als bij II vorig jaar) een andere kleur had gedragen. Maar de verwijzingen naar dubbeldam, het getal 11, er zijn best veel verwijzingen naar Edo. De opdracht met de taxi's. Ik wissel niet meer van mol..... maar we gaan het zien...
Edo of Dennis (laat Dennis ajb de mol zijn  ::zwaai::)

Ijzersterke hints? Voor mij zitten er een paar dingen in die een hint ZOUDEN KUNNEN zijn. Zoals bv. inderdaad die topito-kleuren, dat zou een leuke hint zijn hoewel ik 't geel ook niet echt overtuigend vind (En om dan opeens een gele stoel erbij te gaan halen om die kleur te bevestigen, vind ik wel erg raar). Wat ik me alleen afvraag; is dit alleen bij Edo zo? Of heeft Dennis of Regina ook al alle kleuren van de topito aangehad?

Verder vind ik het één grote verzameling van gezochte dingen om een idee bevestigd te zien (ook wel tunnelvisie genoemd..). Ik bedoel, al die spiegelingen, gevogel met cijfertjes, voetbalclubs(??), alles waar Edo in gespeeld heeft. De afgelopen seizoenen hebben ons geleerd dat de hints nooit zo uitgebreid en diepgravend zijn, waarom zou dat nu wel zo zijn?

En Yessie; in het topic van de 8e muzikale hint zeg je zelf dat een muzikale hint maar op 1 aflevering slaat. In je overzicht staat bij meerdere muzikale hints een verwijzing naar andere afleveringen. Kun je deze hints dan ook uitleggen zonder een verwijzing te geven naar een andere aflevering?

Even een edit: Ik zeg trouwens niet dat Edo de Mol niet kan zijn hoor. Van mij kunnen ze het alledrie zijn. Maar dit document overtuigd me gewoon niet, daarom blijf ik bij Dennis. En zelfs als Edo de Mol is, zal maar de helft van het document kloppen.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 09:44:00 door Iris_77 »

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #251 Gepost op: 28-02-2008, 11:39:25 »
Die Topito hint is mooi, ik begin toch weer een klein beetje te twijfelen. Misschien moet ik dat ook maar doen, want als je vanaf Aflevering 1 zéker weet dat Patrick de Mol is en hij gaat er voor de finale uit twijfel je toch aan zekerheid. Maar verder denk ik niet dat Edo de mol is. Eigenlijk hóóp ik het niet. Maar waarom weet ik niet.

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #252 Gepost op: 28-02-2008, 12:40:31 »
AAAAAhhhhhh, ik twijfel ook zo.

Dennis of toch Edo.

En als het dan toch Regina is.........

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #253 Gepost op: 28-02-2008, 13:13:36 »
Ik snap dat mensen twijfelen, dat doe ik zelf namelijk ook. Maar die shirt kleuren kan haast geen toeval zijn. De kans dat je perongelijk kleding mee neemt dat overeenkomt met de topo is best klein. Oranje en Paars zijn nou niet bepaald vaak gedragen kleuren. Edo heeft het allemaal bij zich.

In mijn eigen kleding kast zijn veel kleuren te vinden, maar niet alles. Bepaalde kleuren vindt ik niet leuk staan. Ik vindt het daarom ook opvallend dat Edo allemaal verschillende kleuren shirts aan heeft. Dan heeft hij een brede smaak.

Doordat Edo ook nog eens een oranje shirt aan heeft bij het seinen en de wereldkaart in de auto geloof ik in deze hint.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #254 Gepost op: 28-02-2008, 13:16:11 »
Ijzersterke hints? Voor mij zitten er een paar dingen in die een hint ZOUDEN KUNNEN zijn. Zoals bv. inderdaad die topito-kleuren, dat zou een leuke hint zijn hoewel ik 't geel ook niet echt overtuigend vind (En om dan opeens een gele stoel erbij te gaan halen om die kleur te bevestigen, vind ik wel erg raar). Wat ik me alleen afvraag; is dit alleen bij Edo zo? Of heeft Dennis of Regina ook al alle kleuren van de topito aangehad?

Verder vind ik het één grote verzameling van gezochte dingen om een idee bevestigd te zien (ook wel tunnelvisie genoemd..). Ik bedoel, al die spiegelingen, gevogel met cijfertjes, voetbalclubs(??), alles waar Edo in gespeeld heeft. De afgelopen seizoenen hebben ons geleerd dat de hints nooit zo uitgebreid en diepgravend zijn, waarom zou dat nu wel zo zijn?

En Yessie; in het topic van de 8e muzikale hint zeg je zelf dat een muzikale hint maar op 1 aflevering slaat. In je overzicht staat bij meerdere muzikale hints een verwijzing naar andere afleveringen. Kun je deze hints dan ook uitleggen zonder een verwijzing te geven naar een andere aflevering?

Even een edit: Ik zeg trouwens niet dat Edo de Mol niet kan zijn hoor. Van mij kunnen ze het alledrie zijn. Maar dit document overtuigd me gewoon niet, daarom blijf ik bij Dennis. En zelfs als Edo de Mol is, zal maar de helft van het document kloppen.

Ik kan me hier volledig bij aansluiten.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #255 Gepost op: 28-02-2008, 13:33:54 »
Mooi gedaan  ::ok::
maar ik mis toch de screenshots van Edo's kleren...

Ik heb een overzichtsplaatje voor m'n site gemaakt. Plaats ik hier ook wel even:



Goed gevonden, yessie en alle anderen die het vermoedden/zagen. ::jaja:: (Het had zomaar een echte hint kunnen zijn. :-X )

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #256 Gepost op: 28-02-2008, 14:09:18 »
Mooie theorie!!!
Da's full color guilt.  ::ok::
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #257 Gepost op: 28-02-2008, 14:19:07 »
:O Ik dacht dat het sloeg op de topito's. Maar full colour gullit kan natuurlijk ook nog

Offline Donnie D

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Is Liesje de Mol...???
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #258 Gepost op: 28-02-2008, 14:28:04 »
:O Ik dacht dat het sloeg op de topito's. Maar full colour gullit kan natuurlijk ook nog

Het slaat ook op de topito's.  :)
Er staat guilt (schuld) geen gullit. (Ruud?  ;))

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #259 Gepost op: 28-02-2008, 14:31:06 »
Die kleuren zijn zeker opvallend, dat is goed gevonden.
Verder ben ik het met Irisz_77 en saem eens dat de meeste dingen wel erg gezocht zijn.

Dat spiegelen/omkeren bijv. is volgens mij niks.

En de allerlaatste opmerking klopt gewoon niet:
Citaat
12 = EB de letters zijn Edo Brunner (1 en 2 vaak voorgekomen)
12 = AB... ::)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 14:33:35 door KD. »
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.