Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114779 keer)

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #260 Gepost op: 28-02-2008, 14:34:29 »
Blijft voor mij nog even de vraag: Wat droeg Edo in de aflevering die hier niet bij staat? Er zijn al 8 afleveringen geweest en de witte kleding van vanavond staat hier al bij, en da's aflevering 9. Terwijl we 8 kleuren zien....


Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #261 Gepost op: 28-02-2008, 15:01:21 »
Blijft voor mij nog even de vraag: Wat droeg Edo in de aflevering die hier niet bij staat? Er zijn al 8 afleveringen geweest en de witte kleding van vanavond staat hier al bij, en da's aflevering 9. Terwijl we 8 kleuren zien....



Soms zien we meerdere kleuren in een aflevering en soms zien we een kleur die al geweest is, het is niet zo dat hij elke aflevering een andere kleur aan heeft.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #262 Gepost op: 28-02-2008, 15:03:08 »
Ach zo

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #263 Gepost op: 28-02-2008, 16:19:06 »
Ik denk dat Edo vandaag een regenboog-shirt aan heeft.. ;D

Goed gevonden is het wel, ik ga gewoon weer twijfelen tussen Dennis en Edo maar ik hou het op Dennis.. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #264 Gepost op: 28-02-2008, 17:07:54 »
Die kleuren zijn zeker opvallend, dat is goed gevonden.
Verder ben ik het met Irisz_77 en saem eens dat de meeste dingen wel erg gezocht zijn.

Dat spiegelen/omkeren bijv. is volgens mij niks.

En de allerlaatste opmerking klopt gewoon niet:12 = AB... ::)
Iedere Kin(dag) had een nummerdrager en een dagdrager (maya's).
KIN 12 = 12 EB

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #265 Gepost op: 28-02-2008, 17:21:34 »
O okee, dat had ook met de Maya-hints te maken... Maar eerlijk gezegd begrijp ik daar de hele uitleg niet van.  ???

Citaat
Met betrekking tot de Maya’s:
De conversie van de geboortedatum van Edo is: 10 Lamat 1 Yax  cq 12.17.17.3.8 (1+2 geeft 3 / 1+7 geeft 8)
10 Lamat en 1 Yax maakt 12.17.17.3.8, wat weer 8 geeft en 8 is mol - worden we geacht dat te begrijpen?  ???

Citaat
8 = Mol = watergod >>> Edo drinkt water in aflevering 1 (3 en de spiegeling hiervan geeft samen de 8)
4 = Vleermuisgod (2x vleermuizen gezien in de afleveringen) (aflevering 4 is de basis van de hints)
1 = Jaquargod (pop) >>> Edo rijdt graag in auto’s (jaquar) de pop is de verwijzing naar de kinderen en de poppen en de bijkomende hints
2 =  Jaquargod (uo) – ook een jaquargod en reist graag door de onderwereld (de mol in de grond) de u kan een verwijzing zijn naar de halve cirkel op het cruiseschip en dat dat de hele O maakt.
3 = Jachtgod >>> op de mol wordt gejaagd en het hele spel om draait
12 = EB de letters zijn Edo Brunner (1 en 2 vaak voorgekomen)

Kun je je voorstellen dat dat een béétje vergezocht lijkt? (= een understatement) ???

BTW kom jij naar de MFD yessie? :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #266 Gepost op: 28-02-2008, 18:38:49 »
O okee, dat had ook met de Maya-hints te maken... Maar eerlijk gezegd begrijp ik daar de hele uitleg niet van.  ???
10 Lamat en 1 Yax maakt 12.17.17.3.8, wat weer 8 geeft en 8 is mol - worden we geacht dat te begrijpen?  ???

Kun je je voorstellen dat dat een béétje vergezocht lijkt? (= een understatement) ???

BTW kom jij naar de MFD yessie? :)
Voordat ik zo weg moet, zal ik nog snel gaan kijken waar ik die info vond m.b.t. die conversie. Volgens mij had ik de link bewaard.Ik snap dat niemand hier iets mee kan.

Hier de link voor de conversie
Typ op de pagina (iets naar beneden scrollen) de geboortedatum van Edo in, druk op convert en dan wordt het resultaat getoond.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 18:46:10 door yessie »

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #267 Gepost op: 28-02-2008, 18:45:46 »
Okee  ;), prima.  ::ok::
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #268 Gepost op: 28-02-2008, 18:52:31 »
Ik denk dat Edo vandaag een regenboog-shirt aan heeft.. ;D

 ::rofl:: ::rofl:: dat zou wel geniaal zijn! ;D

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #269 Gepost op: 28-02-2008, 18:52:41 »
Heb nog even mijn pool omgegooit van Dennis naar Edo. Edo is in de vorige aflevering verdachter. Vooral het feit dat je Patrick en Edo de kaart kwijt raken en vervolgens boven een kaart zwemmen die ze niet vinden (Edo hangt er echt recht boven).

Verder doet Edo bij het poker spel ook een aantal rare dingen/uitspraken. Patrick biedt heel hoog, Edo gaat mee, Regina en Dennis folden. Edo zegt vervolgens tegen Patrick dat hij veel te hoog bied en daarom Regina en Dennis niet mee krijgt in de pot. Het feit dat Edo mee is gegaan is echter (als je goed poker speelt) een veel belangrijkere reden om uit de pot te gaan. Een gok tegen één persoon kan je nog wel doen, maar als je twee mensen tegenover je hebt wordt de kans meteen een stuk groter dat je niet de beste hand hebt. Maar ja, met een spel als poker weet je nooit zeker of iemand alles tot op het bot doordenkt.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #270 Gepost op: 28-02-2008, 18:53:23 »
Okee  ;), prima.  ::ok::
De link staat 1 post hierboven.
Fijne avond iedereen, ik moet er vandoor.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #271 Gepost op: 28-02-2008, 21:57:21 »
Ik vond Edo behoorlijk verdacht deze aflevering. Hij had een goede molpositie en daar maakte hij
gebruik van. Ik vond dat Dennis veel minder kon mollen en zijn best deed om zo lang mogelijk in
de kist te blijven. Hij leek oprecht benauwd te kijken toen hij wist dat hij onder de grond moest.
Waarom zou Edo hier mollen als hij een kandidaat is. Hij probeerde Regina  kleinere scheppen zand te
laten graven, hoorde Dennis alleen als het hem uitkwam. En ging dan heel meelevend vragen gaat het
goed met je? En meteen Dennis eruit laten terwijl je nog een goudklompziet aankomen...Ik zou gezegd
hebben Dennis houd het nog eventjes vol. Hij ging niet echt hard op zoek naar de goudklompen. Het
was meer dat Regina ze eerst zag en ze dan opschepte. Het zou me niks verbazen als Edo wat goudklompen
expres over het hoofd heeft gezien. Dennis heeft veel uitgehaald maar in deze aflevering vond ik hem
geen mol en het feit dat de Maya hem als mol aanwees wil niet zeggen dat hij het is. Het kan wel natuurlijk, maar dat lijkt mij wel een erg makkelijke aanwijzing. Ik vind het in ieder geval leuk dat ik nu nog twijfel!!
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 22:01:53 door Lonneke40 »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #272 Gepost op: 28-02-2008, 22:03:38 »
Nou, maar het is ook niet iets om lichtzinnig over te doen hoor. Edo zal ook wel gemerkt hebben dat hij Dennis niet kon verstan, dus als hij dan hysterisch geklop hoort, ga je echt niet roepen, "jaa, nog 1 minuutje". Denk je in hoe Dennis dat moet voelen. Hij moet 100% op Edo vertrouwen, Edo kan dat vertrouwen niet schaden op dat moment. Als Dennis roept "nu eruit", dan is dat nu en niet over 1 minuut.
Zou ik tenminste wel zo gedaan hebben, al zag ik nog 19 goudklompjes aankomen.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #273 Gepost op: 28-02-2008, 23:20:17 »
helemaal mee eens. als iemand daar beneden in zon kist in paniek raakt dan gaat het even niet meer om het spel, maar dat diegene eruit wil en moet op dat moment.
punt
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #274 Gepost op: 28-02-2008, 23:25:20 »

Daar zit ook wel iets in Daedalus, omdat het ook best wel eng was maar toch had hij wel kunnen proberen Dennis over te halen. Hij kon toch wel vragen red je het nog eventjes? Want Dennis begon niet echt te schreeuwen of zo. En als hij dacht dat Dennis de mol was zou hij juist kunnen denken jaja jij wilt er natuurlijk zo snel mogelijk uit, daar trap ik niet in. Dat ene klompje kan ik nog wel pakken. Misschien is zo'n situatie wel anders als je erbij bent, maar toch.. En waarom heeft Dennis (als mol) het niet sneller opgegeven? Regina zei ook dat hij het ;) lang volgehouden had.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 23:28:43 door Lonneke40 »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #275 Gepost op: 28-02-2008, 23:35:55 »
Daar zit ook wel iets in Daedalus, omdat het ook best wel eng was maar toch had hij wel kunnen proberen Dennis over te halen. Hij kon toch wel vragen red je het nog eventjes? Want Dennis begon niet echt te schreeuwen of zo. En als hij dacht dat Dennis de mol was zou hij juist kunnen denken jaja jij wilt er natuurlijk zo snel mogelijk uit, daar trap ik niet in. Dat ene klompje kan ik nog wel pakken. Misschien is zo'n situatie wel anders als je erbij bent, maar toch.. En waarom heeft Dennis (als mol) het niet sneller opgegeven? Regina zei ook dat hij het ;) lang volgehouden had.

Omdat hij zich als mol thuis voelt onder de grond. Daarnaast had hij tijd nodig om zich naar de zandberg toe te graven om ondergronds de goudstaven te zoeken en te verstoppen. Daardoor zijn er, ook al zat Dennis lang onder de grond, slechts 3 van de 10 goudstaven gevonden.

Dennis komt dus over als een fanatieke kandidaat die 'in het belang van de opdracht' het lang volgehouden heeft onder de grond en Regina en Edo kunnen elkaar verwijten niet meer goudstaven gevonden te hebben.

I rest my case

<edit>Om terug te komen op topic: ik ben blij dat Edo gaat winnen. Tenslotte kan hij het gewroet van Dennis onder de grond gevoeld hebben. Goed voor de pool ook :)</edit>
« Laatst bewerkt op: 28-02-2008, 23:37:46 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #276 Gepost op: 29-02-2008, 01:22:05 »
Dat is een grapje toch, met dat je denkt dat Dennis iets heeft uitgevoerd onder de grond?
Ik ben het verder met jullie eens, Edo zei van tevoren al: Dennis, genoeg is genoeg, he?! En Edo lijkt me echt zo'n type die als het om dit soort dingen gaat voor de volle 100% te vertrouwen is en in feite niet eens meer aan de opdracht denkt, maar puur aan zijn verantwoordelijkheid tegenover Dennis. Als hij er echt uit wil, dan heeft hij al zolang gewacht als hij kon en durfde, en dan duurt een minuut bijzonder lang hoor. Lijkt me zo :) Wel weer een goede bijkomstigheid is dat Edo zich zo op het laatste moment wel nog even verdacht maakt.

Ik wil hier nog even zeggen dat ik het tof vond dat we hier in de laatste afleveringen, met de overpeinzingen de echte Edo hebben gezien. Wat een slimme gewiekste kandidaat, he? Hoe hij al een paar afleveringen Dennis meewoog en testte. Ik dacht soms al aan zijn gebaren naar Dennis toe te kunnen opmaken: die vertrouwt hij voor geen meter, terwijl hij juist wel heel vriendschappelijk doet.

Zo bloedserieus was hij opeens, echt tof. Ik hoop (en denk uiteraard) dat hij gaat winnen, dat zo ZO tof zijn. Hij lijkt me iemand die het echt verdiend en er iets goeds mee gaat doen (Regina vast ook hoor, trouwens, maar ik gun het Edo gewoon erg).


Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #277 Gepost op: 29-02-2008, 03:44:08 »
Aangezien ik de aflevering niet kon zien, bleef ik op totdat deze online kwam en ik ook eindelijk kon gaan kijken.
Ik zag allerlei dingen en ik maar weer eens op zoek ging naar edo in wikipedia.
Ik klik maar eens een link aan die ik nog niet had bekeken en ik kom iets tegen wat nu nogmaals bevestigd dat Edo de mol is.

Bert Bluts is een fictief personage uit de televisiereeks Hallo België. Bluts wordt gespeeld door Edo Brunner. Hij is een vast personage sinds 2005.
Uiterlijk:
rood hemd
blauw petje
nogal mollig


Heb ik nog geen antwoord op datgene naar waar ik op zoek was, maar deze kan ik weer voor mezelf gaan toevoegen.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #278 Gepost op: 29-02-2008, 07:03:01 »
"nogal mollig "
ghehe ... dit gaat natuurlijk nergens over :) zo kan je alles wat je ziet interpreteren/vervormen zodat edo de mol lijkt !
dennis for mole !

Offline kakko

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #279 Gepost op: 29-02-2008, 09:50:18 »
Omdat hij zich als mol thuis voelt onder de grond. Daarnaast had hij tijd nodig om zich naar de zandberg toe te graven om ondergronds de goudstaven te zoeken en te verstoppen. Daardoor zijn er, ook al zat Dennis lang onder de grond, slechts 3 van de 10 goudstaven gevonden.

::rofl:: ::rofl:: ::rofl::