Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114843 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #280 Gepost op: 29-02-2008, 10:58:26 »
Aangezien ik de aflevering niet kon zien, bleef ik op totdat deze online kwam en ik ook eindelijk kon gaan kijken.
Ik zag allerlei dingen en ik maar weer eens op zoek ging naar edo in wikipedia.
Ik klik maar eens een link aan die ik nog niet had bekeken en ik kom iets tegen wat nu nogmaals bevestigd dat Edo de mol is.

Bert Bluts is een fictief personage uit de televisiereeks Hallo België. Bluts wordt gespeeld door Edo Brunner. Hij is een vast personage sinds 2005.
Uiterlijk:
rood hemd
blauw petje
nogal mollig


Heb ik nog geen antwoord op datgene naar waar ik op zoek was, maar deze kan ik weer voor mezelf gaan toevoegen.

Ja en????  Hij is nogal mollig toch? En wat hebben die kleren ermee te maken? Dat ie op Henk mol lijkt uit Alfred J. Kwak? Sorry ik snap jou redenering echt niet.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #281 Gepost op: 29-02-2008, 11:32:39 »
Mijn speurtocht houdt niet op en hier weer een verrassing.

Het dagboek van de mol:
Maar eindelijk kon ik mijn ware gezicht laten zien vandaag.
ma áx e báaj o

Ok, hier de uitwerking en deze wordt leuk:
Ga bovenstaande uitspraak iets anders koppelen:
ma áxe báajo
nee axe=deo baajo=ja (van beijo)

Hoe kom ik bij axe = deo (verzorgingsproduct en axe is een mannelijke merknaam, zoals dove en nivea ook merknamen zijn bv).
Er wordt gezegd: (een begroeting) die je op elk moment van de dag kunt gebruiken en de uitspraak gebruik je 's ochtends.
Deze uitspraken cq cursus was niet n.a.v. de vragen van de kandidaten, deze werden door die vrouw cq de productie opgedragen als hint.

De tekst uit het dagboek:
Maar eindelijk kon ik mijn ware gezicht laten zien >>> deo = EDO

« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 03:12:59 door yessie »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #282 Gepost op: 29-02-2008, 11:41:09 »
Vind je die zelf ook niet een heel klein beetje veel te ver gezocht?

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #283 Gepost op: 29-02-2008, 11:49:55 »
Vind je die zelf ook niet een heel klein beetje veel te ver gezocht?
Ik snap volkomen (of niet) dat degene die Dennis als mol hebben al mijn speurwerk cq ontmaskering ontkennen.
Ik leg alles duidelijk uit en ik voel me niet geroepen ook nogeens verklaring af te gaan leggen.
Mijn kijk is blijkbaar anders als die van de Dennis mollen.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #284 Gepost op: 29-02-2008, 12:36:48 »
Ik ontken niet al je hints, die met die topitokleurige shirts vind ik bijv ontzettend sterk.... maar een  gekunstelde hint als deze vind ik zo vergezocht dat die belachelijk is, ongeacht naar welke kandidaat die hint toe zou leiden...

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #285 Gepost op: 29-02-2008, 14:32:21 »
Ik snap volkomen (of niet) dat degene die Dennis als mol hebben al mijn speurwerk cq ontmaskering ontkennen.
Ik leg alles duidelijk uit en ik voel me niet geroepen ook nogeens verklaring af te gaan leggen.
Mijn kijk is blijkbaar anders als die van de Dennis mollen.

Sorry Yessie, maar ik vind je niet overal even duidelijk. Sommige dingen zijn heel goed (de kleuren van de shirts bijv.) andere dingen zijn vreselijk ver gezocht.

En ik weiger trouwens te erkennen dat Dennis wel eens de mol zou kunnen zijn, dus ik zou graag in alles met je mee willen gaan, maar echt, voor mij is het lang niet zo helder als het voor jou schijnt te zijn
Keep calm and eat chocolates!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #286 Gepost op: 29-02-2008, 15:25:28 »
Mijn speurtocht houdt niet op en hier weer een verrassing.

Het dagboek van de mol:
Maar eindelijk kon ik mijn ware gezicht laten zien vandaag.
ma áx e báaj o

Ok, hier de uitwerking en deze wordt leuk:
Ga bovenstaande uitspraak iets anders koppelen:
ma áxe báajo
nee axe=deo baajo=ja (van beijo)

Hoe kom ik bij axe = deo (verzorgingsproduct).
Er wordt gezegd: (een begroeting) die je op elk moment van de dag kunt gebruiken en de uitspraak gebruik je 's ochtends.

De tekst uit het dagboek:
Maar eindelijk kon ik mijn ware gezicht laten zien >>> deo = EDO



Sorry dit is te redicuul voor woorden en dat heeft werkelijk niks te maken of je dennis of edo verdenkt.
Goede hints zoals idd topitokleurige shirts vind ik mooi gevonden maar je laatste 2 "ontdekkingen" zijn echt way out of order! Ik kan hier werkelijk helemaal niets mee.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #287 Gepost op: 29-02-2008, 17:25:35 »
mee eens, zo absurd heb ik ze nog maar weinig gehoord !
kom alsjeblieft met echte hints .
agree met de anderen dat de topito hint leuk is. maar dit.
zelfs al is edo de mol .... dan nog gaat dit nergens over
dennis for mole !

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #288 Gepost op: 29-02-2008, 17:30:51 »
Ik snap dat het een warboel lijkt zoals de muzikale omschrijving ook weergeeft en ik daarover ook al een stuk heb geschreven. Alles lijkt ook een warboel maar alles is te verwijzen.
Ik hoop ook dat in de uitzending van volgende week veel uitleg wort gegeven en hopenlijk veel van mijn theorien terug komen.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #289 Gepost op: 29-02-2008, 17:36:34 »
zonder rot te willen doen, er is al één ding waarom ik de helft van jouw theorieen in de prullenbak zou gooien en dat is om de waanzinnige verte waarin je de hints zoekt.

ik sluit me dan ook volledig aan bij velen boven mij, die topito hint is super maar de rest? zo moeilijk is het nog nooit geweest en zo moeilijk zullen ze het ook niet maken.
natuurlijk, overal kun je iets bij vinden. maar dat geldt voor dennis en regina net zo.  :)


Offline madelief

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #290 Gepost op: 29-02-2008, 18:22:13 »
Ik kom in aflevering 8 zijn petje tegen met een duidelijk shot erop.
Er staat een voet op en ik denk dan aan voetbal.

speciaal voor yessie: op de pet staat "and now for something completely different" met een voet. dit is een monty python film uit 1971 met onder andere de "dead parrot sketch" en de "lumberjacksong".

ben benieuwd naar je theorie! (ik wil vooral weten hoe hij aan de pet gekomen is).
« Laatst bewerkt op: 29-02-2008, 18:25:47 door madelief »
wat was er eerder, het ei of de betonmortelwagen?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #291 Gepost op: 29-02-2008, 18:24:47 »
hihi, voor yessie was een stuk beter geweest als Dennis gisteren al gezegd zou hebben dat hij de mol is...(hij is ieder geval al aangewezen, maar dat is blijkbaar niet genoeg)

Het was toch duidelijk yessie dat regina haar datum verkeerd legde en dat haar antwoord nee was. nee de mol heeft geen bruine ogen, maar ze had het toch echt fout liggen, dus ja, de mol heeft wel bruine ogen.

Edo jouw mol heeft echt geen bruine ogen..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #292 Gepost op: 29-02-2008, 18:39:11 »
Als Edo de mol blijkt te zijn, scheer ik hem kaal..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #293 Gepost op: 29-02-2008, 19:04:17 »
als edo de mol is scheer ik jouw kaal  ::pinokkio:: ook goed ? :p
dennis for mole !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #294 Gepost op: 29-02-2008, 19:09:48 »
hihi, voor yessie was een stuk beter geweest als Dennis gisteren al gezegd zou hebben dat hij de mol is...(hij is ieder geval al aangewezen, maar dat is blijkbaar niet genoeg)

Het was toch duidelijk yessie dat regina haar datum verkeerd legde en dat haar antwoord nee was. nee de mol heeft geen bruine ogen, maar ze had het toch echt fout liggen, dus ja, de mol heeft wel bruine ogen.

Edo jouw mol heeft echt geen bruine ogen..

Tja, ik ben een Dennis verdenker van het eerste uur, maarre...dit weten we toch helemaal niet zeker, dat ze het verkeerd legde? Ze zegt het wel, maar dan nog. Misschien heeft ze het wel per ongeluk goed gelegd. Of is ze zelf de mol en heeft haar eigen datum gelegd   ::) Het kan allemaal nog en niets is wat het lijkt....

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #295 Gepost op: 29-02-2008, 19:45:27 »
Maak jullie allen niet druk, ik ben echt niet aan het doordraaien.
Ik zie alles blijkbaar heel anders dan jullie.
Tja, wat moet ik daar dan aan gaan veranderen, niks toch?

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #296 Gepost op: 29-02-2008, 20:12:27 »
zo is het, yessie. iedereen bekijkt het op zijn/haar eigen manier.

Het is nu de 2e molserie die ik -actief- volg en het is leuk om mee te denken over de vraag-der-vragen en op zoek te gaan naar mogelijke hints. Het is wel aardig om na afloop van de laatste aflevering eens te kijken welke hints geen hints waren, maar tunnelvisie. Ik denk dat je per serie die je meemaakt wel iets leert van de manier van denken van de makers, en hints die in het spel zijn verwerkt.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #297 Gepost op: 29-02-2008, 20:40:55 »
Het was toch duidelijk yessie dat regina haar datum verkeerd legde en dat haar antwoord nee was. nee de mol heeft geen bruine ogen, maar ze had het toch echt fout liggen, dus ja, de mol heeft wel bruine ogen.
Alleen is het probleem dat je niet zeker weet dat de vraag fout is beantwoord. Anders was het wel heel makkelijk, leg je hem gewoon expres op een verkeerde datum.
The British are not impressed.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #298 Gepost op: 29-02-2008, 21:08:58 »
en dan zou dennis nu weten (  als hij zelf de mol niet is ) dat regina de mol is :D
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #299 Gepost op: 29-02-2008, 21:30:24 »
Als Dennis Edo's verjaardag neer had gelegd, als antwoord krijgt dat hij zelf de mol is, weet hij dat hij de verkeerde dag heeft neergelegd en als hij het zelf niet zou zijn, dan betekent dat dat hij zelf niet de mol is, dat Edo niet de mol is (want verkeerd antwoord), dus dat Regina de mol is.

Andersom ook, als Dennis Regina's verjaardag neer had gelegd, had hij kunnen concluderen dat het Edo is.

Als hij een andere dag neer had gelegd was hij niks wijzer geworden, tenzij hij zelf de mol is. :P

Dit is waarschijnlijk de reden dat wij niet weten welke datum hij neer heeft gelegd, want dan hadden we nu ook geweten wie de mol is.
The British are not impressed.