Auteur Topic: [Kandidaat] Edo  (gelezen 114817 keer)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #340 Gepost op: 3-03-2008, 14:58:43 »
Wat heeft Coen eraan om te liegen over op wie hij stemde als hij toch al uit het spel ligt?


en lees ook uit het dagboek van Coen:

Pieter Jan stelde me een vraag. Als ik een goed antwoord zou geven, zou de mol mij een eerlijk antwoord geven op een door mij zelf gekozen vraag. Wow, wat een kans! Het leek haast te mooi om waar te zijn. Mijn vraag ging over Georgina tijdens de allereerste opdracht. Mij schoot meteen -zonder twijfel- het goede antwoord te binnen. De deur naar het altaar ging open en daar stond ik, tegenover...de mol! Wat een bizar gevoel. De hoofdpersoon van het spel, om wie het allemaal gaat, ging mijn vraag beantwoorden!

Coen was er dus zeker van dat hij het goede antwoord had, wat dus ook zou betekenen dat hij er zeker van was dat de mol bij hem op de kamer sliep
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 15:01:37 door Qper »

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #341 Gepost op: 3-03-2008, 15:00:39 »
De Coen kluns theorie kan eigenlijk wel weg ja, in aflevering 4 ging hij er namelijk uit en in die aflevering had hij de bommenopdracht samen met edo gedaan, en sliep hij bij edo met de hotelkamer opdracht. Dus veel fouten kan ie dan niet maken  ::)
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #342 Gepost op: 3-03-2008, 15:03:24 »
Als we de Coen-is-een-kluns-theorie (lol) wegstrepen en uit zijn dagboek blijkt dat hij zeker wist dat zijn vraag goed was en dus de mol bij hem op de kamer sliep. En dus Edo volgens hem de mol was....



Dan zijn we wel een stuk dichter bij de Edo-is-niet-de-mol-want-Coen-ligt-eruit-theorie ^^


Nogmaals: ik neem niet aan dat Coen liegt over zijn stemgedrag, wat zou hij daaraan hebben gehad?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 15:07:01 door Qper »

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #343 Gepost op: 3-03-2008, 15:08:03 »
Alles bijelkaar maakt dus misschien deze: Dennis-is-de-mol-theorie-omdat-Regina-te-fanatiek-was-en-te-veel-geld-in-de-pot-stopte-
en-Edo-is-niet-de-mol-want-Coen-ligt-eruit.

Hij mag niet verwijderd worden: Edo is de grappigste kandidaat van deze widm serie  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #344 Gepost op: 3-03-2008, 15:26:15 »
Alles bijelkaar maakt dus misschien deze: Dennis-is-de-mol-theorie-omdat-Regina-te-fanatiek-was-en-te-veel-geld-in-de-pot-stopte-
en-Edo-is-niet-de-mol-want-Coen-ligt-eruit.


Jij snapt m ;)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #345 Gepost op: 3-03-2008, 15:32:59 »
Precies wat ik ook in mn hoofd heb :D

Omdat Edo zo leuk was en zich goed verdacht kon maken (Veel kandidaten zaten op hem als mol) hoop ik dat hij de winnaar wordt  ::tandpastasmiley::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #346 Gepost op: 3-03-2008, 17:01:38 »
Dus de Mol is de Mol begrijp ik? ;D

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Edo de guitige, grappige , gewiekste mol?
« Reactie #347 Gepost op: 3-03-2008, 18:27:24 »
Dat Coen zei op Edo gestemd te hebben is geen garantie dat Edo dan de mol niet meer kan zijn.

Ik vond Dennis soms erg verdacht maar in Edo zie ik een mol met een tactiek vanaf het begin.
Edo die vanaf het begin zijn molacties bedekt met grappen en humoristische verdachtmakingen.
En daardoor niet zozeer opvalt. Ook bij mij niet temeer daar anderen ook graag voor mol speelden.
Ik probeer deze de mol is vooral grappig en onschuldigtactiek te omschrijven:  :-[ >:D

In de 1e aflevering pakt Edo als laatste een joker. 'Het is omdat het moet'... Hij komt hier dus allerminst verdacht over. Vooraf besloten als laatste te gaan en met een grapje vast wat good will te kweken?  ::ok::

Edo zegt bij het schieten: Ik heb vroeger wel eens geschoten. Als hobby hoor niet als misdadiger. Hij zegt over Anette: Ook weer voor die topito's hè? Lekker collegiaal! Maar zelf schiet hij twee keer mis. ???

Edo zit heel erg te mekkeren over die handboeien, lijkt nogal overdreven en ongeloofwaardig voor zo'n grote vent. Maakt er in zijn biecht een leuke grap over: Zo genânt, een dikke Nederlander met een bordje om zijn nek, had me het liefst verscholen achter een grote pils of een koffie... En hij roept ook nog keihard Dennis terwijl dat niet de bedoeling was. Als kijker onthoud je meer zijn grappen en vergeet je dat hij wel degelijk de boel in de war schopte. Hetzelfde geldt voor die verfbom waar hij onder ging zitten..Lachen hoor. Maar wel effectief.

Tijdens het zingen op die bootjes heeft Edo constant kritiek op Dunya's matige inzet. Nou deed Dunya
best moeilijk, maar wie weet wilde Edo daar onrust mee zaaien en zo de boel ophouden. En dat deed hij vaker met  hele leuke grappen erbij om zijn molacties(?) in te dekken. Ik noem geen namen Dunya. en: Als je nog zo'n boeiend verhaal hebt bel je maar. De opdracht lukte toch en Edo leek wel zijn best te doen...

Tijdens de aflevering met die hotelkamers klaagt Edo over Patrick en Regina: We kunnen wel een theekransje gaan houden op de porto.Door jullie heb ik tien minuten moeten wachten. Edo klaagt met een grappige ondertoon en maakt wel Patrick en Regina verdacht. Zelf halen Edo en Dennis niet gek veel geld binnen. Ben benieuwd wat er zich daar precies op die gangen heeft afgespeeld... ::vergroot::

En Edo zegt over Dennis dat die zo zat te schreeuwen in de speedboot. Dat zagen we weliswaar ook in een kort shot van Dennis. Maar misschien viel dit in werkelijkheid best mee. Intussen zorgt Dennis wel dat ze dat inhammetje met de 750 euro invaren. Aan de andere kant klungelt Dennis wel met een kist..

Er zijn meer vorbeelden dat Edo op de een of andere manier de boel vetraagde of in de war schopte zonder dat dit heel erg opviel. Door zijn leuke humor ook vaak verpakt in zijn verdachtmakingen naar anderen toe komt hij sympathiek over en heb je de neiging dingen die hij verdacht doet snel te vergeten. Je zoekt er géén mol achter. Dat zou wel eens zijn kracht kunnen zijn.

Als het Edo is denk ik wel dat dit zijn tactiek geweest is. Ik zou het leuk vinden als hij het is. :D Ik heb nog drie punten over Edo die misschien een knipoog zijn en humor met 'zelfspot' (als hij de mol is).

-Edo heeft een nogal groot mollenboek (zou er veel in staan?)
-Edo duikt uit het water bij Coen op met de vraag weet jij wie de mol is? (grapppig en nog leuker als hij de mol zelf is) :)
- Edo zegt over de vrijstelling die ze kunnen kopen: 'Een ding is zeker
jongens. Eén iemand heeft die vrijstelling niet nodig.. ( en dat ben ik........) ::bravo::


oke dan :D ontopic zal ik gaan voor deze keer :)
edo schiet 2 x mis  ... tsja wie niet ?!
edo pakt als laatste een joker ... boeit dat en krijgt hij credits door als laatste te pakken ? denk het niet
als er iemand heeft zitten mollen tijdens de bordjesopdracht dan was het patrick, of joris ... maar edo vond ik niet heel overdreven.
met de verfbommen vond ik idd erg dom van hem, mss een mollenstreek.
tijdens het zingen deed edo zn best en was dunya aan het klungelen. dus hoezo molactie ? hij spoorde iedereen aan om mee te doen en mee te zingen !
op het schip klaagt edo idd over patrick en regina. maar wat zou jij doen als jut en juul theekransje houden en vervolgens elkaar tegenkomen en zo geen geld in de pot brengen ? edo daarintegen brengt WEL geld in de pot .
misschien viel dennis zn gedrag op de speedboot wel mee ... misschien niet . who knows ? geen reden dus om dat als mollenstreek te zien van edo
blijft er van je hints dus weinig of niets over
! iemand anders wel wat ??
dennis for mole !

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #348 Gepost op: 3-03-2008, 19:51:06 »
Nevermind, datzelfde heb ik in het begin met Dennis. Ik vond hem meer een kandidaat. Ik vond Patrick en Joris veel meer potentíële mollen. Maar ik zeg ook niet dat het Edo is ik probeer een bepaalde tactiek aan de orde te brengen. En Edo heeft wel degelijk hele verdachte acties gedaan. Die heb ik hierboven niet allemaal genoemd. Ik wil alleen maar zeggen dat het Edo zou kunnen zijn. Een tactiek die zijn acties verhullen.  Er pleit heel veel voor Dennis, dat vind ik ook. Die heeft ook vaker op de betere molposities gezeten. Maar ik ben toch niet 100% zeker. Vandaar dat ik Edo nog eens heb overdacht. Gewoon om een tunnelvisie tegen te gaan. Sowieso petje af voor de mol, wat mij betreft! ::ok::

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #349 Gepost op: 3-03-2008, 20:13:54 »
eh, maar bij elke kandidaat kan je dat wel verzinnen :) regina is heel fanatiek, dennis ook ... euh ?
nouja !
dennis is toch de mol :) !!
dennis for mole !

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: Edo de guitige, grappige , gewiekste mol?
« Reactie #350 Gepost op: 3-03-2008, 20:39:48 »
oke dan :D ontopic zal ik gaan voor deze keer :)
edo schiet 2 x mis  ... tsja wie niet ?!
Edo claimde dat hij bekend is met schieten. Hoe kun je dan 2x mis schieten? Of was hij zenuwachtig?

Citaat
tijdens het zingen deed edo zn best en was dunya aan het klungelen. dus hoezo molactie ? hij spoorde iedereen aan om mee te doen en mee te zingen !
Klopt , het ging alleen zo verschrikkelijk langzaam. Halverwege zaten ze te tellen en waren ze nog niet eens op de helft. Edo kon als mol inzien dat het hele zingen veel te langzaam verdiend, en als Dunya aankomt met een plan om iets anders te doen wijst hij dit af uit vrees dat daar sneller geld uit rolt dan nu. Dus hij haalt ieder fanatiek over om mee te zingen, want de 1000 halen ze op die manier toch niet!  (Dunya zegt ook: op de 1 of andere manier bracht het maken van de foto's veel meer op dan het hele zingen bij elkaar, ofzo)

Citaat
blijft er van je hints dus weinig of niets over
! iemand anders wel wat ??

Edo zeurde bij de handboeienopdracht door, misschien om de sfeer te beïnvloeden.
Vergeleken met Dennis had Edo veel betere mol-posities. Dennis heeft ook aardig wat molacties op zijn naam staan, maar als je kijkt zijn dat meestal niet zijn eigen ideeen geweest. (er zijn uitzonderingen) Heeft Dennis het zo makkelijk gehad als mol of heeft hij nooit risico genomen om verdacht te worden? Edo vind ik ergens weer onverdacht omdat hij altijd wel een excuus/verklaring heeft die zo puur lijkt, dat het onmogelijk lijkt om op zulke antwoorden te komen als mol zijnde. (b.v. die mayaopdracht, of dat met de taxis) En inderdaad wat lonneke40 zegt, hij is zoo grappig  :D

Citaat
-Edo duikt uit het water bij Coen op met de vraag weet jij wie de mol is? (grapppig en nog leuker als hij de mol zelf is)
::rofl::

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Edo kan de mol zijn....
« Reactie #351 Gepost op: 3-03-2008, 20:50:24 »
eh, maar bij elke kandidaat kan je dat wel verzinnen :) regina is heel fanatiek, dennis ook ... euh ?
nouja !
dennis is toch de mol :) !!

Nou ja...ik lag me slap als Edo de mol is ! Maar deze tactiek past alleen bij Edo en zijn karakter dus die kan ik niet voor alle kandidaten verzinnen! Nou ja!! Maar ik snap dat jij 100% zeker bent van Dennis (El Guapo Stuntteam). Ik vind het allemaal ok. Dennis of Edo maakt mij niet uit. Ik hoop voor jou dat het Dennis is hoor. Ik zou zeggen never mind about mijn Edo theorietjes....Toch zonde van je energie... ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 20:53:02 door Lonneke40 »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #352 Gepost op: 3-03-2008, 21:00:12 »
:) begrijp me niet verkeerd. ik ga idd 100 procent voor dennis, maar als edo de mol is verbaasd het me niets.
alleen .... hints als : edo klaagde, edo zegt dat dennis raar deed op de boot maar mss is dat wel niet zo .. dat soort hints zijn nou niet echt overtuigend :)
Citaat
Edo claimde dat hij bekend is met schieten. Hoe kun je dan 2x mis schieten? Of was hij zenuwachtig?
ga er maar aan staan. daar schieten op flesjes is wel iets anders als schieten in een schietcentrum. verder kan je je afvragen hoe bekend edo is met schieten. en het feit is dat zn medekandidaten er weinig meer van bakten.

Citaat
Klopt , het ging alleen zo verschrikkelijk langzaam. Halverwege zaten ze te tellen en waren ze nog niet eens op de helft. Edo kon als mol inzien dat het hele zingen veel te langzaam verdiend, en als Dunya aankomt met een plan om iets anders te doen wijst hij dit af uit vrees dat daar sneller geld uit rolt dan nu. Dus hij haalt ieder fanatiek over om mee te zingen, want de 1000 halen ze op die manier toch niet!  (Dunya zegt ook: op de 1 of andere manier bracht het maken van de foto's veel meer op dan het hele zingen bij elkaar, ofzo)
 
ik weet niet wat jij in gedachten hebt, maar dunya was van plan om te gaan handlezen. hoe stom kan je zijn, de toekomst voorspellen bij een stel mexicanen.
dat edo dat tegenhield pleit juist tegen hem als zijnde de mol
dennis for mole !

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #353 Gepost op: 3-03-2008, 21:22:51 »
k snap je punt, maar door de montage is het ook lastig om keiharde feiten boven water te krijgen. We weten bijvoorbeeld niet wat Edo heeft geantwoord toen Patrick vroeg waarom ze met elkaar aan het bellen waren tijdens de taxi-opdracht. Om maar eens wat te noemen.

Citaat
ik weet niet wat jij in gedachten hebt, maar dunya was van plan om te gaan handlezen. hoe stom kan je zijn, de toekomst voorspellen bij een stel mexicanen.
dat edo dat tegenhield pleit juist tegen hem als zijnde de mol

Never change a winning (losing) team :) Waarom zou je als mol van strategie veranderen als het andere 'goed' loopt.

Nog iets wat me dwars zit: waarom vindt Edo Dennis betrouwbaarder dan Regina, maar zit hij al enkele afleveringen naar Dennis als mol te luren? Logica ? (of vind hij Dennis een betrouwbare mol  ::rofl:: )
« Laatst bewerkt op: 3-03-2008, 21:28:20 door 91ld »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #354 Gepost op: 3-03-2008, 21:58:05 »
Citaat
Never change a winning (losing) team  Waarom zou je als mol van strategie veranderen als het andere 'goed' loopt.

als de kans dat de nieuwe strategie nog beroerder is dan de lopende strategie EN als die strategie is bedacht door een ander die daardoor lekker de verdenking op zich neemt ? ?  mooier kan je het als mol niet hebben ! tis heel simpel hoor.
en wat de montage betreft, dat ben ik met je eens. maar dat geld voor elke kandidaat. dat houd nog niet in dat je zomaar dingen kan gaan bedenken/invullen voor jouw mol :)
dennis for mole !

Offline 91ld

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #355 Gepost op: 3-03-2008, 22:37:12 »
Maar maak je je dan niet erg verdacht bij regina en joris als je van strategie wil veranderen? Op grond van de beelden die we te zien kregen hoorden we namelijk alleen geklaag van Dunya haar kant. Regina en Joris vonden het nog steeds een goed idee. (of niet natuurlijk, maar dan zeiden ze dit niet zo duidelijk als Dunya)

ik zie niet in dat mijn waarnemingen van de beelden onder 'bedenken' valt. ik zet opvallend/verdacht gedrag op een rijtje, en probeer te linken wat daar molligs aan kan zijn.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #356 Gepost op: 3-03-2008, 23:07:21 »
Dat klagen en anderen verdacht maken met een lach is slechts een onderdeel van de mollentactiek. Ik beweer niet dat dit steekhoudend bewijs is. Maar dat Edo:
- Zijn eerste vraag fout had over de roze veters van Nicolette (ze zijn wit)
- de verfbom
-hij in de boot probeerde uit de inham met 750 euro te blijven
- hij tot twee keer toe informatie over opdrachten kwijt raakt
-dat hij in de taxi gaat bellen met anderen
- dat hij weinig goudstaven vindt en dat het Regina is die de klompjes eerst ziet en Edo
net doet of hij zoveel wwerk verzet.Edo roept eerst tegen Regina dat ze kleinere scheppen zand moet doen en even later ropet hij weer dat ze grotere scheppen moet doen.
-Hij laat Dennis er direct uit terwijl hij zegt dat hij nog een goudklomp zag (ok het is een hachelijke situatie voor Dennis maar een minuutje kon er nog wel bij, Edo kon op zijn minst proberen Dennis over te halen het nog even vol te houden). En waarom blijft Dennis toch nog lang in de kist als ie de mol is? Om een mol uit te beelden?)
-Bij het vlaggenspel liepen sommige kandidaten onder leiding van Edo's aanwijzingen toch vast op jagers.
-Edo pakt net als Dennis de 'verkeerde'envelop.
-Edo laat in de grot alles van Patrick afhangen. Die doet niet veel, Edo ook niet. Het ligt aan Patrick natuurlijk. Een speelkaart over het hoofd zien is een kleine moeite.
De hints die naar Dennis wijzen zijn misschien sterker, vooral die streek met die poppen was briljant (de G) en ook vreemd dat hij wist dat er een grot was. En die driefm natuurlijk. En zijn pet etc... en het casettebandje, de speedboot.....en hij werkte veel samen met Patrick die ook nogal mols deed waardoor Dennis minder opviel.

We zien het donderdag !!

P.s Zou Edo überhaupt in die kist gepast hebben? Dat zou wel erg benauwd worden...


Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #357 Gepost op: 3-03-2008, 23:48:36 »
P.s Zou Edo überhaupt in die kist gepast hebben? Dat zou wel erg benauwd worden...

Daarom probeerde Dennis ook bepaalde eigenschappen bij Edo weg te houden.  ;) (Tenminste, zoiets zei Regina toch?)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #358 Gepost op: 4-03-2008, 07:02:44 »
Citaat
Zijn eerste vraag fout had over de roze veters van Nicolette (ze zijn wit)

hoeveel kandidaten waren er die die eerste vraag fout hadden ? juist. als mol is het veel slimmer om de vrag goed te beantwoorden. weinig geld inde pot, wel credits.

Citaat
- de verfbom]
agree

Citaat
hij in de boot probeerde uit de inham met 750 euro te blijven
of als kandidaat gewoon niet gezien. twas ook niet al te makkelijk tevinden

Citaat
dat hij weinig goudstaven vindt en dat het Regina is die de klompjes eerst ziet en Edo
edo is afhankelijk van regina, zij moet de goudstaven vinden. niet hij

Citaat
Hij laat Dennis er direct uit terwijl hij zegt dat hij nog een goudklomp zag (ok het is een hachelijke situatie voor Dennis maar een minuutje kon er nog wel bij, Edo kon op zijn minst proberen Dennis over te halen het nog even vol te houden). En waarom blijft Dennis toch nog lang in de kist als ie de mol is? Om een mol uit te beelden?)
wie zegt dat dat minuutje er nog wel bij kon ? jij zat niet in die situatie en weet niet hoe zwaar het was. edo hoorde dennis behoorlijk hysterisch kloppen, petje af dus dat hij dennis meteen eruit laat. dan gaat het niet meer om het spel, om 500 euro, maar om vertrouwen en een persoon .


Citaat
Bij het vlaggenspel liepen sommige kandidaten onder leiding van Edo's aanwijzingen toch vast op jagers.
je vergeet meneer joris te vermelden die er toen nog steeds een genoegen in had om de boel te verpesten






dennis for mole !

Offline Rubmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Edo
« Reactie #359 Gepost op: 4-03-2008, 07:47:44 »
Niet vergeten dat IEDEREEN(!!) die aflevering (deels) op Edo stemde, dan is het op eens een stuk logischer dat je er toch uit kan gaan terwijl je op Edo hebt gestemt. Dus is het zeer goed mogelijk dat Coen dus toch de meeste antwoorden fout had of er gewoon het langst over deed.