OK, hier dan mijn overzicht van mol acties van Edo. Omdat veel van de feiten al genoemd zijn heb ik er ook nog wat eigen speculatie tussen gegooit. Enjoy!
Aflevering 1
Vragenvuur - Geeft fout antwoord. (In aflevering 9 suggereerd Regina dat Edo en fotografisch geheugen heeft en krijgt Edo het bordje "oog voor detail".)
Fietsen/Klimmen - Speculatie: Als PJH aan komt lopen met het dienblad bukt Edo om aan zijn been te krabben (oid) en creëert daarmee de mogelijkheid om aan de drankjes te ruiken(?). Hierdoor komt hij in de klim groep terecht. Dit is voor hem als mol vanwege zijn fysiek een gunstige plek.
Jokers graaien - Hij levert zijn joker in om €100,- uit de pot te halen. (Al is dit niet uizonderlijk verdacht.)
Aflevering 2
Schieten - Edo komt voor de mol op een ongunstige positie terecht, als eerste. Hij schiet twee keer mis. Als hij de tweede keer mag schieten zijn er alleen maar topitos verdient, geen geld. Daarom kon Edo niet echt mollen. Speculatie: Hij geeft de anderen mogelijk wel foute adviezen. Hij grijpt volgen Annette meerdere keren in bij andere kandidaten(?).
Seinen - Oranje T-shirt. Cash Cab onduidelijk seinen. "Cash Cab" lijkt me ook niet de beste keus. Zegt op een gegeven moment bij de ‘A’ dat het nog maar het eerste teken is... Speculatie: Dit is inderdaad zo, Edo begint met een foute letter en dit is in de montage gecamoufleerd(?).
Wegen - Geen duidelijke mol actie. Edo komt zelfs met de suggestie om kleding aan te trekken, wat niet heel mols is.
Aflevering 3
Topitos - Geen duidelijke mol actie. Maar is ook geen geld te verdienen.
Maak een zin - (Edo heeft mol bordje.) Edo doet vervelend met de handboeien en stelt voor om op een terrasje te gaan zitten. Hoewel Regina en Coen eerst voorzichtig willen kijken wat er op Dennis bordje staat en zelfs zeggen dat ze met "acht" niks kunnen, roept Edo in eens naar Dennis.
Maisveld - Edo steekt snel zijn hand op om in de sleutelpositie te komen. Heeft daar veel kunnen bepalen en verstieren. Heb geen specifieke details.
Test - Er staat een raar figuurtje/beeldje op tafel als Edo de test maakt. Speculatie: Dit heeft te maken met de zin "...en de mol saboteert en die zie ik." En het voorwerp stel de mol voor.
Aflevering 4
Foto’s - Geen duidelijke mol actie. Edo doet niet heel actief mee met de fotos.
Fabriek - Edo wil Coen over de draden heen laten lopen. Gaat samen met Coen af. (Al is het slimmer om als mol Coen af te laten gaan en dan een andere opdracht ook te verklooien.)
Mol info - Geen duidelijke mol actie. Edo gaat als eerste.
Aflevering 5
Achtbaan - Geen duidelijke mol actie.
Kamers kiezen - De Mol wil de vrijstelling niet omdat hij dan de volgende opdracht niet kan spelen. Edo is na dit gebeuren wel heel actief bezig om anderen verdacht te maken. Volledig ongegronde speculatie: Het gesprek tussen PJH en de kandidaten in het hotel is natuurlijk het prefect moment voor de terugblik afleveering om de mol te laten bekennen aan PJH dat hij de mol is. 'Teun' heeft op dit forum gezegt dat PJH het vanaf aflevering 5 wist. PJH heeft bij DWDD gezegt dat het gebruikt wordt in het programma dat hij het wist. Mogelijk heeft PJH Edo de vraag "Ben jij de mol?" wel gesteld. Nadat Edo 'nee' antwoord op de vraag of hij in het hotel wil slapen reageerd PJH met: "ja zegt 'ie, en hij zegt nee." Dit kan natuurlijk gewoon slaan op het feit dat Edo wel in het hotel wil slapen, maar niet voor €1000,-... maar mijn huidige tunnelvisie laat mij geloven dat Edo mogelijk die ene vraag van PJH voorgelegd heeft gekregen.
Torre Latino - Geen duidelijke mol actie. Opdracht slaagt. Hij richt zich op de details van de cijfers, terwijl hij misschien beter eerst samen met Dennis aan de grove opzet kan werken.
Vervolg in volgende post...