Auteur Topic: [Kandidaat] Patrick  (gelezen 89775 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2008, 23:03:46 »
Maar dat doet hij ook niet. Hij kijkt naar de groep en gaat gewoon vooruit naar binnen. Niks met de rug duwend ofzo.  ???

Mensen beginnen vaak dingen te zien die er niet zijn, heb ik de indruk.  ;D

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2008, 23:09:41 »
Maar dat doet hij ook niet. Hij kijkt naar de groep en gaat gewoon vooruit naar binnen. Niks met de rug duwend ofzo.  ???

Mensen beginnen vaak dingen te zien die er niet zijn, heb ik de indruk.  ;D

Zoiets postte ik ook al in het 'Aflevering 4' topic. Luister en kijk eerst eens goed wat er wel gebeurt!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De zenuwachtige mol??
« Reactie #102 Gepost op: 26-01-2008, 22:42:10 »

Bij het zoeken van de foto's hoeft hij weinig te doen omdat de opdracht toch niet goed gaat. Maar ik zie hem ook niet echt een effectieve bijdrage leveren aan deze opdracht. :-\\

Zeer verdachte actie van Patrick tijdens de foto-opdracht:

De foto's worden een voor een omgedraaid (nadat we de wekker in beeld hebben gezien met de wijzers op twee over drie). Dunya merkt op dat dit anders moet: de foto moet in zijn totaal worden omgedraaid i.p.v. de kleine foto's per stuk. Coen legt zo de bovenste rij goed neer, Patrick helpt maar legt de buitenste foto van de tweede rij niet goed waardoor een lijn niet doorloopt. Dennis en Coen zeggen dat er met het op deze manier omdraaien niets gebeurt. Dunya draait de onderste rij om en laat zien dat een lijn op de achterkant zo wel doorloopt.

Toch verdenk ik Patrick na aflevering 4 een stuk minder, niet alleen omdat hij zoveel geld binnenhaalt in de vervallen fabriek, maar eigenlijk vooral omdat hij zo uitvalt naar Edo bij de kluis: "Rot op!" Ik kan moelijk uitleggen waarom een Mol dit niet zou zeggen, maar het komt er op neer dat ik denk dat de Mol berekenend is, in zijn rol zit en niet zoiets impulsiefs (en onsympathieks) zou zeggen..

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: De zenuwachtige mol??
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2008, 17:35:50 »
Patrick helpt maar legt de buitenste foto van de tweede rij niet goed waardoor een lijn niet doorloopt.
In het dagboek van de Mol, van aflevering 4 staat:
"En ik had de code zo ook wel in kunnen toetsen. Maar ja, dat staat niet in mijn taakomschrijving als mol hè?"
Patrick zegt dat ie zich ergert aan Joris en Edo die bij het openen van de kluis steeds in Patrick's oor schreeuwen hoe het wel moet. Patrick zou dus als Mol weten wat de code is, maar het gewoon niet ingetikt heeft. (Het kan zijn dat ik dit gevonden heb omdat ik denk dat Patrick de mol is) @Heinz, goed gevonden dat van Patrick ::ok::





Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2008, 22:14:48 »
Zo net nog maar eens afl3 en 4 gekeken.

Patrick (maar ook Dunya) kan een lachje niet onderdrukken als PJ komt zeggen dat er geen geld in de pot komt bij de foto opdracht.

Patrick heeft tot nog toe in alle 4 afl op de executiebank precies dezelfde pokerface.. De andere kijken steeds een beetje zenuwachtiger.

Goeie tactiek heeft ie... beetje de naieve jonge hond uithangen en ondertussen anderen het werk laten opknappen..
Dennis moet de schakelaars overhalen. De prinsjesdag vraag laat ie anderen opknappen. Dennis mag de gewichtjes plaatsen. Foto's op de kamer, tijd rekken. Sleutels laat ie Regina passen.

Offline annexxx

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2008, 22:36:01 »
Is het iemand al opgevallen dat Patrick zijn vraag fout heeft, met zekerheid?
Hij heeft namelijk de keuze uit getal A en B.
Getal B is 3976 (of zoiets..eindigt iig op 6) en hij antwoord: 3975!!
Zijn antwoord is dus altijd fout!
Dan vraagt hij (zelf acteur) of de mol een acteur is en voilà..antwoord is NEE!!

Caught in the act!

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2008, 22:43:10 »
Is het iemand al opgevallen dat Patrick zijn vraag fout heeft, met zekerheid?
Hij heeft namelijk de keuze uit getal A en B.
Getal B is 3976 (of zoiets..eindigt iig op 6) en hij antwoord: 3975!!
Zijn antwoord is dus altijd fout!
Dan vraagt hij (zelf acteur) of de mol een acteur is en voilà..antwoord is NEE!!

Caught in the act!

Ik denk dat je nu wat te ver doordenkt ;p hij hoorde die getallen waarschijnlijk voor het eerst en bedoelde gewoon antwoord B. Als hij de mol zou zijn zou het ook niks uitmaken welk antwoord hij zou geven want niemand weet hoeveel foto's er hangen.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Patrick en de gewichtjes..
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2008, 22:53:47 »
Voor mij is het feit dat Patrick twee gewichtjes mee nam geen enkel bewijs dat hij dan
de mol niet meer kan zijn. Allereerst omdat de gewichtjes maar elk 50 euro waard zijn en
ik vraag me af waarom hij die dingen mee nam? Stond erbij dat deze ieder 50 euro waard waren?
Hij kan het dan ook gedaan hebben om zelf goed voor de dag te komen bij de groep. Voor 100 euro
jezelf minder verdacht maken is toch niet duur. Ik heb sommige mollen wel eens meer geld binnen zien
brengen. Hij had beter wat bagage in kunnen leveren in afl.1 daar stond veel meer geld op het spel!
Nee voor mij staat Patrick nog steeds op nummer 1!! :-*
 

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2008, 22:57:15 »
Is het iemand al opgevallen dat Patrick zijn vraag fout heeft, met zekerheid?
Hij heeft namelijk de keuze uit getal A en B.
Getal B is 3976 (of zoiets..eindigt iig op 6) en hij antwoord: 3975!!
Zijn antwoord is dus altijd fout!
Met alle respect, maar dat is al 3976x opgevallen. Op .nl staat dat hij antwoord b. koos, dus ik neem aan dat dat als zodanig goed of fout gerekend is.
The British are not impressed.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De zenuwachtige mol??
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2008, 23:00:10 »
Citaat van Heinz:
Zeer verdachte actie van Patrick tijdens de foto-opdracht:

De foto's worden een voor een omgedraaid (nadat we de wekker in beeld hebben gezien met de wijzers op twee over drie). Dunya merkt op dat dit anders moet: de foto moet in zijn totaal worden omgedraaid i.p.v. de kleine foto's per stuk. Coen legt zo de bovenste rij goed neer, Patrick helpt maar legt de buitenste foto van de tweede rij niet goed waardoor een lijn niet doorloopt

Bedankt Heinz ::ok:: ik dacht ook al dat Patrick iets met die foto's deed maar kon het niet goed zien na dit fragment meerdere malen herhaald te hebben. Het verbaast me niet omdat hij mijn mol is.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2008, 23:36:58 »
Telkens verbaas ik me weer... Zijn de Patrick-als-mol-fanaten nou zo goed in het ontdekken van geniale hints of laat Patrick er zoveel achter... Patrick is toch echt mijn nr. 2 en hij wint steeds meer terrein. Toch kan ik van een aantal dingen van Patrick nog geen hoogte krijgen... Och, afl. 5 maar eens afwachten :)

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Patrick en de gewichtjes..
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2008, 10:40:23 »
Voor mij is het feit dat Patrick twee gewichtjes mee nam geen enkel bewijs dat hij dan
de mol niet meer kan zijn. Allereerst omdat de gewichtjes maar elk 50 euro waard zijn en
ik vraag me af waarom hij die dingen mee nam? Stond erbij dat deze ieder 50 euro waard waren?
Hij kan het dan ook gedaan hebben om zelf goed voor de dag te komen bij de groep. Voor 100 euro
jezelf minder verdacht maken is toch niet duur. Ik heb sommige mollen wel eens meer geld binnen zien
brengen. Hij had beter wat bagage in kunnen leveren in afl.1 daar stond veel meer geld op het spel!
Nee voor mij staat Patrick nog steeds op nummer 1!! :-*
 

Inderdaad.. Hij heeft op het eind ook de bos met sleutels bij zich.. Volgens mij heeft ie gewoon een verzamel-woede ;-)


Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2008, 11:54:52 »
Aan de andere kant, het past ook wel in Patricks plaatje dat hij alles meeneemt wat hij krijgen kan. Je weet tenslotte maar nooit of je er ooit nog wat aan hebt. Volgens mij heeft patrick goed door dat het slim is om zoveel mogelijk te hebben, je weet nooit waar het goed voor is. Heb je er niets aan? Dan kost het je ook bar weinig! Waarom zou een mol zulke dingen doen? Dat zou hij denk ik alleen doen met dingen waarvan hij zeker is dat hij er niets aan heeft. Waarom die stenen meenemen? Hadden de kandidaten hem verdachter gevonden als hij ze niet mee had genomen? Ik denk dat ze de opdrcaht niet eens gezien hadden dus zo heel verdacht was het niet geweest als hij ze niet had meegenomen. Hij nam ze toch mee, misschien is hij toch de mol niet?

In het maisveld wordt hij gebruikt als afleidingsmaneuvre... toch brengtie nog 500 euro over de streep. Had helemaal niet gehoeven! Hij had toch ook net zo goed níet naar die zone kunnen lopen en kunnen zeggen: Nee ik ga Coen helpen, niet die 500 euro, als Coen maar over de finish komt dan hebben we veel meer... Maar hij ging toch met 500 euro richting finish... Het is net hoe je het bekijkt, je kan het als mollenstreek zien om Coen in de steek te laten, maar ook als goede actie, hij brengt nog 500 euro in de pot, niet het risico lopend dat ze allebei worden afgetikt en er niets wordt verdiend!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2008, 22:07:52 »
Giel Beelen

En dan Patrick martens met de giel mobiel.
Het gaat ook even over widm. Ik kwam er bij via Vivienne (A). Maar goed. Hij zegt dus dat Vivienne zijn vertrouwens persoon is en dat ze bij haar hadden moeten zijn om te vragen wie de mol was. oid. Ik verwoord het heel onprecies hoor je moet maar even luisteren.

Komt dit er nou op neer dat vivienne dus weet wie de mol is omdat Patrick het haar verteld heeft en Patrick het dus wist. Dat Patrick dus of in de finale kwam of de mol is? WAnt de overige weten het nog niet, die opnames van de laatste aflevering zijn nog niet geweest toch?
« Laatst bewerkt op: 29-01-2008, 07:27:14 door Bakkertje, Reden: link aangepast »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2008, 22:36:27 »
In het maisveld wordt hij gebruikt als afleidingsmaneuvre... toch brengtie nog 500 euro over de streep. Had helemaal niet gehoeven! Hij had toch ook net zo goed níet naar die zone kunnen lopen en kunnen zeggen: Nee ik ga Coen helpen, niet die 500 euro, als Coen maar over de finish komt dan hebben we veel meer... Maar hij ging toch met 500 euro richting finish... Het is net hoe je het bekijkt, je kan het als mollenstreek zien om Coen in de steek te laten, maar ook als goede actie, hij brengt nog 500 euro in de pot, niet het risico lopend dat ze allebei worden afgetikt en er niets wordt verdiend!

RJ, ik zie het feit dat hij met die 500 euro overde finish is gekomen juist als een mollenstreek. A) gaat het hier ook weer om een relatief klein bedrag waarmee hij toch in een goed blaaadje bij de anderen kan komen en B) Hij had beter als afleider voor Coen kunnen dienen want die had tenslotte het meeste geld. Doordat hij over de finish ging gingen alle drie de jagers op Coen af. Dus het kan net zo goed een hele slimme streek van Patrick geweest zijn, Volgens mij was het ook Patricks idee al het geld bij Coen te laten.. Ik zie het in de steek laten van Coen dus niet als een goede actie.
Maar ik vind het juist leuk dat dit soort acties op meer manieren uitgelegd kunnen worden, dat maakt het speuren zo leuk!!

En Vieffan ik heb net het stukje geluisterd met Patrick maar ik kon er niet veel uit op maken, behalve dat die Viviënne (wie dat ook is) blijkbaar weet wie de mol is? ???

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2008, 23:18:55 »
die opnames van de laatste aflevering zijn nog niet geweest toch?

volgens mij laatste donderdag
coen was "ziek"
(en werd vervangen door die vreselijke timur.)
hij was op caz al niet grappig....
[/quote]

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2008, 00:14:43 »
Jah klopt Lonneke ;-) Voor patrick heb ik dat heel erg, dubbele uitleg. Juist niet en juist wel. Daarom is hij ook steevast mijn nummer 2...

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2008, 09:21:30 »
Giel Beelen

En dan Patrick martens met de giel mobiel.
Het gaat ook even over widm. Ik kwam er bij via Vivienne (A). Maar goed. Hij zegt dus dat Vivienne zijn vertrouwens persoon is en dat ze bij haar hadden moeten zijn om te vragen wie de mol was. oid. Ik verwoord het heel onprecies hoor je moet maar even luisteren.

Komt dit er nou op neer dat vivienne dus weet wie de mol is omdat Patrick het haar verteld heeft en Patrick het dus wist. Dat Patrick dus of in de finale kwam of de mol is? WAnt de overige weten het nog niet, die opnames van de laatste aflevering zijn nog niet geweest toch?

Al die geruchten doen elk jaar de ronde. Niet geloven ::ohno::

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2008, 21:07:25 »
maar idd ik begin mijn mol een beetje kwijt te raken tenzij IEDEREEN op edo zit ^_^
maar ik heb toch last van edo en patrick tunnlvissie!


Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Patrick
« Reactie #119 Gepost op: 30-01-2008, 12:21:56 »
Iedereen zit juist niet meer op Edo omdat Coen eruit is gegaan.