Auteur Topic: Alice in Wonderland HINTS  (gelezen 144100 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #300 Gepost op: 17-02-2008, 06:00:57 »
Ik had de ALICE theorie al opgegeven maar het lijkt toch nog steeds te werken en de aflevering van volgende week sluit wel heeeeel mooi aan bij het hoofdstuk uit het boek. ben dus razend benieuwd of er echt een link is tussen serie en alice.

Ben meer benieuwd of de 12 hoofdstukken ook in 12 afleveringen vertaald wordt..

 ???
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #301 Gepost op: 17-02-2008, 16:35:09 »
Hoofdstuk 8 van Alice in Wonderland heet: The Queen's Croquet Ground. Daarin heb je kaarten die rozen planten, de queen of heart en de king of hearts.
Er zitten dus heel veel dingen in met kaarten. En in de het voorfilmpje kun je zien dat ze gaan pokeren  ;)


Is het al bijna donderdag? ::rofl:: kannie wachten
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #302 Gepost op: 18-02-2008, 10:10:40 »
Het feestje in de tuin met de pinata's (ook zo genoemd in het moldagboek) kan ik nog prima linken aan Alice. Ik had de theorie ook wel enigszins laten varen, maar toch laat het me niet helemaal los. Ik denk tóch dat er iets mee is, maar wat we er nou uit zouden kunnen concluderen?

Dit zijn de resterende hoofdstukken (ter opfrissing ofzo):

Chapter 8: The Queen's Croquet Ground
Now in the beautiful garden, she comes upon 3 cards painting the roses on a rose tree red, for they accidentally planted a white-rose tree which the Queen of Hearts hates. A procession of more cards, kings and queens and even the White Rabbit comes into the garden. She meets the violent Queen of Hearts and the less violent King of Hearts. The Queen tells the executioner to chop off the three card gardeners' heads.
A game of croquet begins, with flamingos as the mallets and hedgehogs as the balls. The Queen condemns more people to death, and Alice once again meets the Cheshire Cat, who asks her how the queen is. The Queen of Hearts then tries to find out how they can chop off the Cheshire Cat's head, even though he is only a floating head. Alice asks her about the Duchess, so the Queen asks the executioner to get the Duchess out of prison.

Chapter 9: The Mock Turtle's story
The Duchess is brought to the croquet ground. She is now less angry and is always trying to find morals in things (she claims the pepper made her angry.) The Queen of Hearts then shows Alice the Gryphon, who takes her to the Mock Turtle. The Mock Turtle is very sad, even though he has no sorrow. He tries to tell his story about how he used to be a turtle, which The Gryphon interrupts so they can play a game.

Chapter 10: The Lobster Quadrille
The Mock Turtle and the Gryphon start dancing to the Lobster Quadrille, singing "Tis the Voice of the Lobster." The Mock Turtle then sings "Beautiful Soup" during which Alice and The Gryphon have to leave for a trial while The Mock Turtle continues singing.

Chapter 11: Who Stole the Tarts?
At the trial, the Knave of Hearts is accused of stealing the tarts. The jury box is made up of twelve animals, including Bill the Lizard, and the judge is the King of Hearts. The first witness is the Mad Hatter, who doesn't help the case at all. The next witness though, is Alice.

Chapter 12: Alice's Evidence
Alice eats part of the mushroom, causing her to grow and accidentally knocks over the Jury Box. The Queen of Hearts is about to sentence them to death, but Alice calls them all just a pack of cards, causing them to swirl around her and turn into dead leaves. Alice's sister wakes her up, since it was all a dream. Alice tells her sister all about the strange dream she had just awoken from.

Laten we jabberen.

Offline gpke

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #303 Gepost op: 18-02-2008, 20:23:04 »
heb een idee!?

in mijn alice-boek staat:
hoofdstuk 8: een verhaal met een staartje (patrick had het ovet een verhaal dat nog een staartje had, of niet?)
hoofdstuk 11: wie heeft de taartjes gestolen? (nou da's duidelijk.. patrick heeft in ieder geval de taartpunten gestolen!!


Offline vrieze96

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #304 Gepost op: 22-02-2008, 17:13:24 »
Yeeeh!

Muziekhint 8: Into the labyrinth!!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #305 Gepost op: 23-02-2008, 14:49:33 »
Ja en de opdracht met Tijd: Alle horloges af, we gaan een opdracht doen, die met tijd te maken heeft  ;) ook erg Alice in Wonderland...

Alice in wonderland, Dennis in Mollenland  :D (jammergenoeg geen palindroom)


« Laatst bewerkt op: 23-02-2008, 14:51:27 door Lola-aapje »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #306 Gepost op: 23-02-2008, 18:29:59 »
Vermoedelijk al gezegd, maar nog niet gelezen: wellicht zitten er door de afleveringen heen inderdaad een aantal verwijzingen naar Alice in Wonderland. Wie is in Alice de slechterik? De hartenkoningin. Regina=Koningin in het Latijn.
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #307 Gepost op: 23-02-2008, 18:31:29 »
Vermoedelijk al gezegd, maar nog niet gelezen: wellicht zitten er door de afleveringen heen inderdaad een aantal verwijzingen naar Alice in Wonderland. Wie is in Alice de slechterik? De hartenkoningin. Regina=Koningin in het Latijn.

Inderdaad al gepost, ik meen dat KD de primeuse had.
Woosie down?

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #308 Gepost op: 29-02-2008, 10:44:09 »
Heeft iemand een nederlandse versie van Hoofdstuk 9??  ::hypocriet::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #309 Gepost op: 29-02-2008, 17:40:48 »
Hoofdstuk 9 - The mock turtle's story
Alice ontmoet de Hertogin weer. Daarna brengt de Koningin haar naar de Gryphon (Griffioen), die haar meeneemt naar de Mock Turtle, die half schildpad en half kalf is (mock turtle soup is 'schildpadsoep' die niet van schildpadden maar van kalfsvlees is gemaakt) en over zichzelf en over zijn schooltijd vertelt.
The British are not impressed.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #310 Gepost op: 29-02-2008, 18:45:17 »
Hmmm... Twee halfdieren dus..

Schilpad-Kalf
&
Adelaar-Leeuw
Ik zie voor het eerst geen verbinding tussen Alice en Wieisdemol.. :-\\

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #311 Gepost op: 29-02-2008, 18:53:08 »
Hmmm... Twee halfdieren dus..

Schilpad-Kalf
&
Adelaar-Leeuw
Ik zie voor het eerst geen verbinding tussen Alice en Wieisdemol.. :-\\


Misschien zijn het Maya-goden?

Vorige week op cruiseschip had Edo het nog over de 'theekransje' van Regina en Patrick. Alice belandde (weet niet welk hoofdstuk) bij een theepartijtje van de Gekke Hoedenmaker en de Maartse Haas. Volgens mij was het konijn daar ook bij, weet niet zeker meer.

Deze week maakte Edo weer een opmerking, hij zei iets over Regina als vliegend konijn -> de haastige konijn uit Alice?

Maar wat betreft de negende hoofdstuk, misschien moeten we naar de voorlaatste (=11de) hoofdstuk kijken. Alice bestaat immers uit 12 hoofdstukken. Of misschien zelfs hoofdstuk 10, en dat 11 en 12 samen volgende week komen.

We zullen het zien.

 8)

PS: ben zelf van de Dennis-kamp, maar voor de Edo-kamp lijkt me dit geen onaardige connectie.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #312 Gepost op: 29-02-2008, 19:03:56 »
Misschien zijn het Maya-goden?

Deze week maakte Edo weer een opmerking, hij zei iets over Regina als vliegend konijn -> de haastige konijn uit Alice?


oef oef, De vertaling van Lamat (maand van Edo) is konijn....

zie : http://www.mayasite.nl/maya_kalender.htm


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #313 Gepost op: 7-03-2008, 07:44:50 »
Hmmmmmmm. Echt toeval, of stiekem toch een thema?

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #314 Gepost op: 7-03-2008, 08:09:33 »
 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als het echt een hint was stond ie wel bij de andere verborgen hints. Denk dat het er niks mee te maken heb gehad  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #315 Gepost op: 7-03-2008, 08:16:30 »
ik vind dat we een schouderklopje verdienen ^_^
compleet alice in wonderland uit deze wisdm gehaald zonder dat het er iets mee te maken had !! ::oink::

dit was de coolste hint die we ooit gevonden hebben (vond ik)
nou ja samen met "het blauwe mannetje"

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #316 Gepost op: 7-03-2008, 09:19:12 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als het echt een hint was stond ie wel bij de andere verborgen hints. Denk dat het er niks mee te maken heb gehad  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Nee joh, de productie lacht zich blauw. Ik hoor ze al, bij het monteren:

- we moeten een klok laten terugtellen, weet je wat, we nemen een wekker
- o, als we dan toch een kaart laten zien in het voorfilmpje neem dan een hartenboer
- en als we dan een pop uitzoeken moet dit een vrouw zijn, lijkt net Alice
- Dat wordt lachen joh, als die internetgasten dit doorkrijgen
 ::rofl::
Keep calm and eat chocolates!

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #317 Gepost op: 7-03-2008, 12:39:24 »
Volgens mij is het voor de crew van WIDM indd een hele sport geworden om te kijken hoe wij als een kudde dolle stieren alles uitpluizen en werkelijk overal wat achter zoeken.  ::vergroot:: ::rofl::
Laten we jabberen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #318 Gepost op: 7-03-2008, 13:13:44 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als het echt een hint was stond ie wel bij de andere verborgen hints. Denk dat het er niks mee te maken heb gehad  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Wacht even: er is een verschil tussen een hint en een thema.

De serie kan een thema gehad hebben, zonder dat dit echte hints waren. Of brabbel ik nou wartaal uit?

Ik kan het niet plaatsen waar nu die achteruitloopwekker vandaan komt. Ja, duidelijk wel uit AIW........

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alice in Wonderland HINTS
« Reactie #319 Gepost op: 7-03-2008, 17:10:21 »
ja ik denk gewoon dat iemand van de productiecrew nogal van Alice in Wonrderland houdt, en misschine ook van Pan's Labyrinth... en dat dus op eigen houtje gebruikt heeft voor deze serie.
Tell me what your telescope says